st:n lasku

minnie68

Mulla siis siinä rasituskokeessa todettiin st-tason laskua 1,1 mm asti ja kävin uudestaan kardiologilla mukanani v. 2001 tehty rasituskäppyrä ja pyysin vertaamaan: oli silloin myös laskua, joten eipä suuria muutoksia nyt joulukuussa tehtyyn. Sanoi, ettei missään nimessä tarvitse edes epäillä sepelvaltimotautia ja sanoi, että ko. noin millin lasku ei ole vielä mitään ja ihan tavallista kun sydäntä oikein kovasti rasitetaan. Olen vieläkin hieman epäilevällä kannalla. Kysyin näkyykö kaikilla ihmisillä sitten laskua, sanoi, ettei kaikilla....
Uskallanko täysin luottaa vieläkään ?

7

7916

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ssm

Mulla oli interiorinen st-lasku nousevasuuntaisena korostui lähes 1mm suuruiseksi,muutos ei kääntynyt horisontaaliseski.Diagnoosissa luki:inferiorisesti painottuvan st-muutoksen takia sydänlihasiskemiaa ei voi täysin poissulkea, mutta se on epätodennäköistä.
      Nainen 39v

• minnie68

Millaisia oireita sinulla on ? Mulle kardiologi ei sanonut muuta kuin tasaisesti nouseva lasku 1,1 mm asti. Sain käppyrät mukaani ja niistähän näke ne laskumillit, on kohtia joissa menee lasku yli 2 millinkin ja sitten välillä käy 04:ssä. Mutta silti lekuri oli ihan varma, kun sanoi, ettei ole sairautta, eikä ole tulossakaan. En ole ylipainoinen (48-50 kg). Olen aina harrastanut liikuntaa ja kolesteroli ok, mutta mulla on 1-tyypin diabetes. Mulla on myös selkävika, joten voihan kipu rinnan puolella johtua siitäkin.

Mulla siis vihloo ja särkee kovaa vasemman rinnan alta, sitten välillä sattuu myös vas. käteen ja kylkeen. Välillä uskon, että kyse on vatsavaivoista, kun ilmaa mahalaukussa riittää, mutta kun kova kipu paikallistuu ylävatsaan ja on niin kamalaa tulee väkisin mieleen sydänperäisyys. Siis tämä saattaa tulla ihan istuessa paikallaan, on itseasiassa nytkin tosi kovaa ja vaihtelee.....röyhtäyttää melkein koko ajan myös.

• ssm
        minnie68 kirjoitti:

Millaisia oireita sinulla on ? Mulle kardiologi ei sanonut muuta kuin tasaisesti nouseva lasku 1,1 mm asti. Sain käppyrät mukaani ja niistähän näke ne laskumillit, on kohtia joissa menee lasku yli 2 millinkin ja sitten välillä käy 04:ssä. Mutta silti lekuri oli ihan varma, kun sanoi, ettei ole sairautta, eikä ole tulossakaan. En ole ylipainoinen (48-50 kg). Olen aina harrastanut liikuntaa ja kolesteroli ok, mutta mulla on 1-tyypin diabetes. Mulla on myös selkävika, joten voihan kipu rinnan puolella johtua siitäkin.

Mulla siis vihloo ja särkee kovaa vasemman rinnan alta, sitten välillä sattuu myös vas. käteen ja kylkeen. Välillä uskon, että kyse on vatsavaivoista, kun ilmaa mahalaukussa riittää, mutta kun kova kipu paikallistuu ylävatsaan ja on niin kamalaa tulee väkisin mieleen sydänperäisyys. Siis tämä saattaa tulla ihan istuessa paikallaan, on itseasiassa nytkin tosi kovaa ja vaihtelee.....röyhtäyttää melkein koko ajan myös.

On niin pitkä lista oireita, eli laitan vain osan.
        Hyvin tod.näköistä että syy läytyy korvien välistä,rintakivut tulee ja menee ja on selvästi pahimmillaan steressin aikana tai jos vaikka kuulen jonkun saaneen sydärin,ei tarvinnut kuin lukea lööppi Kirkasta niin johan otti rinnasta ja huimasi.Vatsa tutkittu tarkkaan ja tuloksena divertikkelit.Niskan nikamat yliliikkuvat ja kädet puutuilee helposti, vasemman käden puutumisen ajattelen tietysti johtuvan sydämestä.Yksin lenkillä ollessa alkaa pyörryttää ja ottaa rinnasta,kaverin kanssa kävellessä ei moista tapahdu.Minä olen epäillyt sepelvaltimotautia jo lähes kymmenen vuotta, ois jo varmaan näkynyt jossain kokeissa.Kipujen ollessa pahana, on useasti otettu ekg, joka aina normaali.Toivon tämän joskus parantuvan, voi olla että varjoainekuvaus on ainoa joka saa minut vakuuttuneeksi.

• minnie68
        ssm kirjoitti:

On niin pitkä lista oireita, eli laitan vain osan.
        Hyvin tod.näköistä että syy läytyy korvien välistä,rintakivut tulee ja menee ja on selvästi pahimmillaan steressin aikana tai jos vaikka kuulen jonkun saaneen sydärin,ei tarvinnut kuin lukea lööppi Kirkasta niin johan otti rinnasta ja huimasi.Vatsa tutkittu tarkkaan ja tuloksena divertikkelit.Niskan nikamat yliliikkuvat ja kädet puutuilee helposti, vasemman käden puutumisen ajattelen tietysti johtuvan sydämestä.Yksin lenkillä ollessa alkaa pyörryttää ja ottaa rinnasta,kaverin kanssa kävellessä ei moista tapahdu.Minä olen epäillyt sepelvaltimotautia jo lähes kymmenen vuotta, ois jo varmaan näkynyt jossain kokeissa.Kipujen ollessa pahana, on useasti otettu ekg, joka aina normaali.Toivon tämän joskus parantuvan, voi olla että varjoainekuvaus on ainoa joka saa minut vakuuttuneeksi.

Aivan kuin minun kirjoitustani: aivan samat oireet on mullakin. Olen myös nykyään aivan yliherkkä, mutta sain tänään fibromyalgiadiagnoosin. Siihen liittyvät mm. yliliikkuvat nivele, oudot säryt, sydän- ja suolistovaivat, mulla on myös vasemman käden puutumista ja pikkurillin ja nimettömän. Oli aika helpottavaa kuulla DG, kun olen näistä jo vuosia kärsinyt. Lisäksi sairastuin pari vuotta sitten tautiin, joka voi myös osaltaan pahentaa näitä oireita. Lisäksi viikko sitten todettiin silmänpainetta aika pahasti, joten sen osalta joudun silmän hermotutkimuksiin ja näkökenttätutkimuksiin, mutta se ei liity tähän.

• on usein

etenkin naisilla hieman, yleensä inferiorisissa eli alaseinäkytkennöissä. Sen muodosta voi myös päätellä jotakin: jos on ylöspäin viettävä kuten sinulla, ei viittaa sepelvaltimotautiin; jos taas on alaspäin laskeva, se voi viitata tautiin. Ja jos ST-laskut pahenevat vielä rasituksen jälkeenkin hetken, voi viitata sepelvaltimotautiin. Mutta mitään yleispäteviä ohjeita eri arvoista ei ole, kokonaisuus ratkaisee. Kuulostaisi kuitenkin siltä, että sinun tuloksesi oli normaali.

• LLLLLLLL.....

minnie68.....Vikasi on oikeasti korvien välissä jo pikkuhiljaa tämä tulos....Olet valitellut jo täällä ja mahapalstalla oireitasi pitkän ajan. Vaivoja tutkittu ja tutkitaan kokoajan. Varmasti kun menet jalat edellä sairaalaan sinulla on jotakin vikaa, koita nyt jo lopettaa itsesi tutkiskelu. Ja oireesi viittaavat lähinnä toiminnalliseen vatsavaivaan jota henkinen minäsi koko ajan veivaa. Tämä on tavallisten ihmisten keskustelupalsta ja lääkäri on sanonut mitä on uskot häntä. Kyllä täällä voi kuka vaan kirjoittaa omia tai keksittyjä tarinoita ja sinä kun kyselet ja luet niitä täällä niin et ainakaan parane. St lasku näyttää nyt olevan päällimmäinen huolesi, mitä jos joku kirjoittaa että polven luumurtuma aiheutti st-laskua sydänfilmiin uskot varmaan ja rupeat vouhottamaan polvesi kanssa. Pysy pous näiltä palstoilta vaikka kuukausi jos vaikka paranisit. TÄMÄ KAIKKI PELKÄSTÄÄN HYVÄLLÄ SULLE ITELLES.

• minnie68

Onko tällä palstalla kenties jokin rajoitus viestien määrässä ? Mielestäni en ole kovinkaan montaa viestiä tänne kirjoittanut. Jos sinua niin häiritsee, älä lue viestejäni.
        En sentään mitä tahansa vastauksia usko, mutta on mukava saada vertaistukea. Jos olisit ollut viimeiset pari vuotta "housuissani" niin et varmasti kirjoittaisi noin. Minulla todettiin vakava sairaus noin 2 vuotta sitten, jota ei voi parantaa. Lähes henki meni ennenkuin lääkärit ottivat todesta ja sairaalaan jouduin saman tien. Ehkäpä tällaiset kokemukset saavat aikaan sen, että lääkäriä ei ihan heti voi uskoa, kun kerran oireita on. Sain kuukausia taistella, jotta vihdoin otettiin todesta ja luultavsti max. 2-3 päivää olisi ollut enää elinaikaan, jos en olisi hoitoon päässyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      457
      3908
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1276
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe