Maksaa veroa..jos sille ei saa mitään vastinetta..meikäläinen ei ainakaa maksa ennen kun tapahtuu jotain..ja turha vinkua koirap. Tai päivystävästä el. On joo mut lähemmäx ei tuu kun ei oo tilaa/tarjontaa..siis mix pitäis maksaa?
Miksi
2
540
Vastaukset
- Siksi
Koiraveron suurin epäkohta ei ole se että koiraveroa vastaan useimmat kunnat eivät tarjoa mitään ekstraa (suurin osa veroista on sellaisia joista maksaja ei hyödy ja kuitenkin ne on maksettava). Suurimmat epäkohdat ovat koiranomistajien keskinäinen epätasa-arvo (joissakin kunnissa koiravero, suurimmassa osassa ei) ja koiranomistajien epätasa-arvo muihin harrastuksiin ja eläimenomistuksiin nähden (muiden lemmikkien omistaminen verovapaata ja muut harrastukset verovapaita). Jos koiravero ei olisi syrjivä ja epätasa-arvoinen niin maksaisin sen, mutta koska se on syrjivä ja epätasa-arvoinen niin en todellakaan sitä hyväksy.
- Siksi
Muistuttaisin että koiravero ei ole katujensiivousmaksu (kadut siivotaan joka taopauksessa ja suurin osa sotkusta on kaikkea muuta kuin koirankakkaa) tai eläinlääkärimaksu (eläinlääkäripalvelut lakisääteisiä, laskutetaan erikseen joka asiakkaalta ja koirat ovat vain yksi käyttäjäryhmä).
Koiravero ei ole minkäänlainen haittavero ja jos olisi haittavero niin olisi täysin perusteeton haittavero koska koirien kustannukset yhteiskunnalle ovat äärimmäisen minimaaliset ja vähintään samat kustannukset aiheutuvat muiden lemmikkien omistamisesta ja muusta harrastamisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069