Minkä hintainen dieselvero on ko. autossa?
Kiikarissa olisi -04,aj.50tkm.Mitä huomioitavaa olisi?Miten jakoremmin kanssa,milloin vaihto?Vai onko ketju?
toledo tdi
5
2975
Vastaukset
- Junior-Trucker
Ihan asiallinen autohan se on. Dieselvero käyttömaksu taitaa olla siinä hieman neljän sadan yläpuolella..Ja dieseliä se vie 4,5 litraa maantiellä. Kitkarenkailla...en tiedä mitä sitten nastat vaikuttaisi..
Eipä noissa isommin vikojakaan ole, jos tietysti muutamia huonoja yksilöitä on joukkoon mahtunut. Meillä on nyt ollut pari toledoa, 99- 1.6 ja 04- 1.9tdI, ja yhteensä niillä on ajettu reilut 300tkm. Ainoat viat on tainneet olla tuossa vanhemmassa keskuslukon kauko-ohjain ja jarrutehostajan alipaineputki, ja kuskin penkin lämmitin. Eli aikas pienellä on selvitty jos kuitenkin vertaa kilometrimäärään. Ei edes mitään kalliita vikoja, eikä estä ajamista. Uudemmassa ei vielä ole ollut mitään, onneksi.
Jakohihna tuossa koneessa on, ja sen vaihtoväli on 90 000km tai 6 vuotta, riippuen kumpi ensin saavutetaan. Kallis huolto, mutta toisaalta ei niin kallis, että sen takia kannattaisi jättää auto ostamatta. Kyllä joka merkillä on joku asia mikä sitten maksaa...vaikka Fiat Stilon lampunvaihto..50€...:)
Eli huomioitavaa on tietysti, että huollot on tehty ajallaan. Vaihteistoöljylle ei ole vaihtoväliä, mutta se kannattaisi sitten vaihtaa vaikka jakoremmin vaihdon yhteydessä. Se homma ei hukkaan mene, ja on hintansa arvoinen varmasti jos autoa ajattelit jonkin aikaa pitää. Itse olen jakoremmit vaihdellut, eikä Seatti ole ollenkaan mikään hankala huollettava jakopään osaltakaan.
Ja nuo tyyppiviat sitten ovat juuri penkinlämmittimet. Korjaus merkkiliikkeessä on n. 140€/penkki. Kannattaa siis testata että toimii, jos niistä tykkää. Siinähän ne hajoavat, kun polvella astutaan etupenkille jos koitetaan takapenkiltä jotain hakea..
Keskuslukon kauko-ohjain taitaa olla parempi jo näissä 02- ja uudemmissa, mutta sehän tulee aina testattua muutenkin. Sitten ovivalokytkimet ovat lukkomekanismien sisällä. Se kun hajoaa, niin keskuslukko saattaa alkaa elää omaa elämäänsä. Ja lukkomekanismi maksaa n. 150€ asennus. Kannattaa siis testata, että kun avaa oven kahvasta, niin katsoo, syttyykö ja sammuuko sisävalo. (Jos auto ei käy, niin sisävalossahan on viive, eli ei heti pidäkään sammua.) Voi tosin olla, että nuo ovivalokytkimetkin ovat jo paremmat näissä uudemmissa.
Joka tapauksessa, uskallan lämpimästi suositella Toledoa! Halvempia kilometrejä tuskin millään ajat, ja ajettavuus kestää vertailun aivan takuulla tuossa kokoluokassa..jos vaikka vertaa Corollaan, Meganeen, Almeraan, Astraan jne. Kokeile ihmeessä myös jotain muuta niin onpahan vertailupohjaa.- Janne__
Omasta 04 Toledostani maksoin juuri dieselvero käyttömaksun erän niin 150.69 oli hintaa ja kun tuo tulee neljä kertaa vuodessa niin kyllähän siitä 600 euroa yhteensä tulee.
- Anonyymi
Paljonko tämmösii maksaa kytkinremontti jos se luistaa -kysessä 2007 auto.
- t_impe
Diselvero on n.420 eskoo vuodessa.. hinan vaito jossai 90th maissa!
Hyvä auto ja törkeen hyvä ajaa tai siis ei tarvii ajaa niinkuin japseja, kulutus 5.4-5.7 l/100km!
Lämpö riittää kun tukkii keulan kovilla pakkasilla.. tänään -37c ja hyvin tarkenee ilman webastoa!! - ins
Mulla 1.9 TDi vm.2004. Autolla ajettu karvan vaille 100 tkm. Vikoja 2 kpl. Kuskin penkinlämmitin toiselta puolelta ajovalon säätömoottori. Uuden säätömoottorin sain motonetistä vaille 40 eurolla. Vaihto helppo tehdä itse.
Dieselvero (käyttövoimavero) n. 460 eur/vuosi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818