hengitysvaikeuksiii!!!

Aamuenkeli

Mikä mua vaivaa!!?? Tuntuu etten saa vedettyä keuhkoja täyteen ilmaa...kun hengitän, hengitys jää pinnalliseksi vaikka yritän hengittää syvään... siis tuntuu ettei keuhkot täyty täysin siis onko mun kehkot jotenki ahtautunut, lamaantuneet vai mitä tää on? minkäänlaista pihinää, yskää, iman tunneta tms. ei oo.. vaan tää raskas hengitys, tunne ettei kehkot täyty ja jotenki raskas rintakehä.. nyyhkis auttakaa mua!

24

20029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menisit

      Lääkäriin!
      Vaivasi voivat olla mitä vain, flunssasta ja keuhkoputkien tulehduksesta alkaen vakavampiinkin.

      Jos et pääse lääkäriin, ota puhelinyhteys edes terveyskeskukseen sairaanhoitajalle. Älä turhaa arvuuttele täällä!

      • saman kokenut

        kun olin töissä hometyöpaikassa.Tuntui että ilma ei mene sisään ja piti oikein kunnolla suoristaa itsensä että sai vedettyä happea sisään.Kärsin niistä useamman vuoden ajan eikä kukaan osanut sanoa mitä se on. Pantiin syy korvien väliin. psykosomaattiseksi.Ainut asia mikä tuohon auttaa on hoksata missä on paha kosteusvaurio ja vitamiineilla ja hivenaineilla ja oikealla ruokavaliolla pääset nopeammin parempaan kuntoon homealtistuksen päätyttyä.Rintarankaakin kannaattaa käsitellä.Lihaksetkin on mennyt niin jumiin kun et pysty normaalisti hengittämään ja saa kunnolla happea.Käsittely avaa lukkoja ja pystyt hengittämään helpommin.Kannattaa kuitenkin käydä lääkärissä poissulkemassa esim.kehkokuume.


      • vai lääkäriin

        Kyllä nykyään pitää olla vähintään jalka poikki jotta lääkäri näkee jotain olevan vialla.
        On aivan turha mennä selittelemään mitään joka ei näy. Väittävät vaan tekosairaaksi kuvittelijaksi ja veromarkkojen tuhlaajaksi.


      • yksityiselle
        vai lääkäriin kirjoitti:

        Kyllä nykyään pitää olla vähintään jalka poikki jotta lääkäri näkee jotain olevan vialla.
        On aivan turha mennä selittelemään mitään joka ei näy. Väittävät vaan tekosairaaksi kuvittelijaksi ja veromarkkojen tuhlaajaksi.

        ni siellä eivät ainakaa alitutki :-). Siellä sinua kohdellaan kuten maksavaa asiakasta ainakin, jotta tulisit heille uudelleenkin.


    • totanoi1

      Samoja oireita mulla. Ei yskää eikä muita oireita. Vaan raskas hengittäminen ja jotenkin raskas rintakehä. On jatkunut reilu viikon ja olen polttanut tupakkaa 15 vuotta (paitsi viikkoon en ole polttanut)

      Sählyä harrastan 2-3 kertaa viikossa.

      Perjantaina tuli polteltua tupakkaa kun oli ravintolailta ja tuntuu että meni oireilu pahemmaks.

      Löytyy myös tommosia keittiön sekö wc:n tuuletusaukoista:

      http://user.personal.fi/koti/sammy73/kuvia/HPIM0305.JPG

      http://user.personal.fi/koti/sammy73/kuvia/HPIM0307.JPG

      • tartteeko

        kysyä mistä vois ainaki osittain johtua. Kun kerran olet itsekin asian oivaltanut, mitäs vielä kyselet :-). Onko asunto omas vai vuokrakämppä?


      • totanoi1
        tartteeko kirjoitti:

        kysyä mistä vois ainaki osittain johtua. Kun kerran olet itsekin asian oivaltanut, mitäs vielä kyselet :-). Onko asunto omas vai vuokrakämppä?

        Vuokrakämppä on mutta kun ei ole mitään tietoa tälläisistä asioista eikä mitään diagnooseja ole tehty (en ole lääkärillä vielä käynyt). Voisikohan tosiaan tuosta homeesta johtua? Olen asunut kerrostalo asunnossa kohta 2 vuotta eikä vastaavaa ole ollut ennen. Limaneritys aamuisin kyllä ja flunssaa oli varsinkin joulukuussa paljon.

        Sähköpostia pistin Vuokratalon omistajan yhteyshenkilölle kuvitten kera mutta tiedä sitten mitä muuta kannattaa tehdä.


      • sinuna
        totanoi1 kirjoitti:

        Vuokrakämppä on mutta kun ei ole mitään tietoa tälläisistä asioista eikä mitään diagnooseja ole tehty (en ole lääkärillä vielä käynyt). Voisikohan tosiaan tuosta homeesta johtua? Olen asunut kerrostalo asunnossa kohta 2 vuotta eikä vastaavaa ole ollut ennen. Limaneritys aamuisin kyllä ja flunssaa oli varsinkin joulukuussa paljon.

        Sähköpostia pistin Vuokratalon omistajan yhteyshenkilölle kuvitten kera mutta tiedä sitten mitä muuta kannattaa tehdä.

        soittaisin kohta perään ko "yhteyshenkilölle", jos ei mitään ala kuulua. Kai se on taloyhtiönkin etu että tommoset homeläjät korjataan. Käyhän myös lääkärillä jos oireet jatkuu. Ainakin hengitysliitolla on sisäilma-asiantuntijoita, joilta ainakin jäsenet voi kysyä neuvoa homeasioissa. Jos kämppä ois ollu omasi, oisin kutsunu terveystarkastajan paikalle, mutten tiedä sitten miten se onnistuu esim. kaupungin vuokra-asunnossa. Se käynti ja tutkimukset maksaa, kannattaa koittaa sopia vuokranantajan kanssa noista tutkimuksista.Jotkut vuokranantajat vaan suhtautuu tosi nihkeästi noihin homejuttuihin. voi olla ettei sulla ole loppujen lopuksi muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa toiseen kämppään. Oman terveyden kustannuksella ei kannata leikkiä.


      • totanoi1

        Moro. Kävin sit lääkäris eikä mitään epänormaalia löytynyt. Homeasiat unohdin tyystin lääkärillä mutta lähetin s-postia isännöitsijälle. Kuvattiin keuhkot, otettiin verikokeet, mitattiin sydänkäyrät ja joku puhallustesti tehtiin.


      • niissä
        totanoi1 kirjoitti:

        Moro. Kävin sit lääkäris eikä mitään epänormaalia löytynyt. Homeasiat unohdin tyystin lääkärillä mutta lähetin s-postia isännöitsijälle. Kuvattiin keuhkot, otettiin verikokeet, mitattiin sydänkäyrät ja joku puhallustesti tehtiin.

        mitää? Siis poikkeavaa?


      • Siisteys kunniaan

        On tietty hyvä jos taloyhtiö reakoi jotenkin viesteihisi, mutta ... Luulenpa ettei välttämättä ole mistään homeista kysymys, vaan paikat ovat jääneet siivoomatta vähän turhan pitkään.

        Sinuna ottaisin ensimmäiseksi esiin vettä, desinfioivaa pesuainetta ja jonkunlaisen rievun tai rätin. Minulle on ainakin kotona opetettu, että keittiön ja kylppäreiden ja saunojenkin venttiilit pitää puhdistaa silloin tällöin, miksei kattokin, jos se näyttää tuollaiselta (mielummin jo ennen kuin rupeaa näyttämään). Sama koskee myös esimerkiksi kylppäreiden lattiakaivoja ja lavuaarien vesilukkoja. Luin joskus jostakin, että nämä olisi hyvä käydä läpi pari-kolme kertaa vuodessa. Tietääkseni tällainen ei ainakaan vielä nykyisin kuulu taloyhtiöiden palveluvalikoimaan.

        Huolehtimalla siisteydestä voi välttyä monesta vaivasta.


      • Laitas
        Siisteys kunniaan kirjoitti:

        On tietty hyvä jos taloyhtiö reakoi jotenkin viesteihisi, mutta ... Luulenpa ettei välttämättä ole mistään homeista kysymys, vaan paikat ovat jääneet siivoomatta vähän turhan pitkään.

        Sinuna ottaisin ensimmäiseksi esiin vettä, desinfioivaa pesuainetta ja jonkunlaisen rievun tai rätin. Minulle on ainakin kotona opetettu, että keittiön ja kylppäreiden ja saunojenkin venttiilit pitää puhdistaa silloin tällöin, miksei kattokin, jos se näyttää tuollaiselta (mielummin jo ennen kuin rupeaa näyttämään). Sama koskee myös esimerkiksi kylppäreiden lattiakaivoja ja lavuaarien vesilukkoja. Luin joskus jostakin, että nämä olisi hyvä käydä läpi pari-kolme kertaa vuodessa. Tietääkseni tällainen ei ainakaan vielä nykyisin kuulu taloyhtiöiden palveluvalikoimaan.

        Huolehtimalla siisteydestä voi välttyä monesta vaivasta.

        vielä kuvia myös teidän kylppäristä, wc-pöntöstä ja huushollista noin yleensäkin :-)


    • voisiko olla

      Voisiko olla mahdollista, että ylihengität? ns. hyperventilointia. silloin nimittäin tuntuu ettei saa millään riittävästi ilmaa. mulla on ainakin ollu sitä joskus. ja kun asiaa tutkittiin ei mitään muutakaan syytä löytyny.

      • paperi-

        pussiin?


    • täällä

      minulla ollut ihan samaa nyt yli neljä viikkoa, alussa pahempaa ahistusta. Nyt on sellasta että saa vedettyä syvään henkeä mutta ei joka kerta. Multa otettiin keuhko, poskiontelo ja sydän röngten. Ei mitään. Puhallustestit, ei mitään. Tätä samaa vaivaa on ollut monella muullakin juuri samaan aikaan. Olisiko mahdollista että kyseessä on jokin pirullinen virus?

      • k.kosomaa

        Aivan täysin samat oireet minulla. Nyt kestänyt viikon. Jos joku keksii/tietää jotain helpotusta asiaan niin ilmottakaa ihmeessä heti.


      • ihme-ja-kumma
        k.kosomaa kirjoitti:

        Aivan täysin samat oireet minulla. Nyt kestänyt viikon. Jos joku keksii/tietää jotain helpotusta asiaan niin ilmottakaa ihmeessä heti.

        Ihan sama homma jatkunut myös täällä vähän yli viikon. Yleensä illalla pahempi.. Mikähän hitto tää on..


      • pieni testi...
        ihme-ja-kumma kirjoitti:

        Ihan sama homma jatkunut myös täällä vähän yli viikon. Yleensä illalla pahempi.. Mikähän hitto tää on..

        Mulla itelläkin oli tommosta, mutta ei ole onneksi enään...jotenkin se meni vaan itekseen ohi.pieni keuhkojen rasitus helpotti oloa ja nyt huomaan etä se on kokonaan pois tuo vaiva. Onneksi ei ollut keuhkoissa mitään vakavaa,Nyt on niin hyvä olo kun omenalla.pittää alkaa elämään täysillä. Koittakaa tekin tuota pientä testiä keuhkoille "rasitusjuttua# vois olla apua jollekin ei tietenkään kaikille!Millään ei ole mitään väliä on asia joka pitää!!no,tulipa taas juttu....muta mukavaa päivää kaikille!Katse tulevaisuuteen!!!

        -liukasluikku_


    • mikä on

      olisin todella kiitollinen jos joku osaisi sanoa tai antaa jonkun vinkin mistä tämä hengenahdistus johtuu sisäänpäinhengittäessä kun ei saa vedettyä keuhkoja täyteen.itse olen käynyt tk:ssa kaikissa mahdollisissa kokeissa sunnilleen eikä oikastaan mitään erikoista ole löytyny jatkunu,jo kesäkuun alusta lähtien jatkunut oireilua eikä tunnu loppuvan välillä hellittää tunnin-pari sitten jatkuu.ei tarvise ehdottaa hyperventiloimista itse sairastan sitä ja tämä on erilaista,tupakoin enkä usko että syy on siinä vaikka tupakka selittää monenlaisenkin oireilun.

      • hulllis

        moro, mullakin on nyt muutama vuosi ollut sellasta tunnetta että joutuu hengittään syvään useasti, niinkun ainakin 2 kertaa minuutissa. ja sitten hengenahdistusta yleensä, mutta ei mitään yskää tai limaisuutta. mahtaakohan tähän threadiin osallistuneet olla vielä hengissä :D ? jos on niin minkälaista on ollut viimeiset 3 vuotta


    • jolluuuuh

      Minulla on ollut sama viimiset 2 vuotta ja kaikki sanovat, että hengitän tosi raskaasti olin sitte ulkona, sisällä, nukkumassa, harrastamassa tai ihan missä vaa. Ja en myöskään ymmärrä että miksi minulla on nenä aina tukossa vaikka useasti onkin poskiontelo tulehdus mutta lääkärit sanovat vaan että jotain flunssaa.

    • Melkeinsama

      Olen 13 poika huomasin noin puol vuotta sitten että en saa keuhkoja täyteen kunnolla vähän pahemmaksi on mennyt kun lääkärin en ole vielä päässyt välillä lieviä kipuja rinnan kohdalla

    • KipiääTekee

      Mun korvaan kuulostaa kohtalaisen paljon ihan vaan astmalta? Voi toki olla jotain vakavampaakin, mut jos oot lääkärissäkin käyny jo, niin todennäkösesti sit ei ole vakavampaa. Eikös se lääkäri epäilly astmaa?

    • Anonyymi

      Moii, se on LIHASPERÄISTÄ! Selkä ja rintaranka auki, niin alkaa liikkua happi. Mulla tutkittiin 15 vuotta ja sain vaikka mitä diagnooseja kunnes selvisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2575
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1645
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 83
      1512
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      113
      1398
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe