Meillä on pieni poika, olisiko tökeröä jos morsiamen isä saattaisi puoleenväliin kirkkoa johon sulhanen tulisi vastaan? Olen ollut häissä joissa näin toimittiin ja mielestäni se oli ok. En ajattele sitä sillä tavalla "luovuttamisena" vaan paremminkin että suku "hyväksyy" avioliittomme.
Isä saattaa..
7
1385
Vastaukset
- Rouva O
*huokaus*
Mutta sinähän teet kuten haluat. Niinhän kaikki tekevät. Isän luovuttaminen ei voi olla luovuttamista, koska SINUN mielestä ei ole sitä...
Tietysti vielä kunnon vitivalkoinen prinsessa-unelma huntuineen asuna...- eipä
Eipä tule huntua. Kiitos mielipiteestäsi.
- ...
selventää? En ymmärrä kysymystäsi. Mikä siinä olisi tökeröä?
- ap.
Niin siksi vaan ajattelin kun perinteisestihän isä luovuttaa neitsyt-tyttären sun muuta ja näitä "vanhanaikaisesti" ajattelevia kuitenkin löytyy. Minusta olisi ihanaa jos isä saattaisi mutta mitähän vieraat ajattelisi...
- mennä, että
Morsiammen isä saattaa tyttärensä, eli luovuttaa sulhaselle, sillä ei ole mitään merkitystä onko teillä lapsia vei ei. Serkkuni (tyttö) häissä hänen veljensä saattoi alttarille,koska isää ei ollut ja veli oli hyvin läheinen ja tärkeä henkilö hänen elämässään. Nämä ovat hyvin paljon tunnepuolen juttuja kuten tietyti perinteitäkin.
Jokainen tekee niinkuin itse lystää, mutta esim. jos jostain syystä morsiammen isä on kuollut, niin silloin iso-isäkin sopii oikein hyvin saattajaksi. Kuten meidän häissä!- saattamassa
Minun isäni saattaa minut, vaikka ikäni on jo yli 30 v. ja lapsikin yli 10 v. Isälleni se on hyvin tärkeä juttu. Ei nykypäivänä muutenkaan kovin vanhanaikaisesti mennä. Mielestäni teette sen niin kuin itse sen koette parhaaksi.
- gfhsyjmy
Ei kuulosta ollenkaan typerältä tai kummalliselta! Luulen että se on aika tavallista. Onnea häihin!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansa on on puhunut.
Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha4102729Miten Trump " tuo rauhaa"?
Kertoisiko joku? Ymmärtääkseni hän pikemminkin pakottaa länsimaat varustelukierteeseen. Muuta vaihtoehtoahan ei ole, jo5932212Sofia B - ansiotulot ovatkin 0 euroa ja millä rahoilla hän siis elää?
Oho olipa paljastus nyt tästä luksus elämää viettävästä naisesta.1032132Ensitreffit Jenni tykittää - Tämä Jyrkin lause nostaa karvat pystyyn: "Niin epämiellyttävä..."
Jenni tykittää menemään… Jaetaankos teillä laskut tasan tai tuleeko raha-asioista kiistaa? Lue lisää: https://www.suom401945etkö osaa jättää rauhaan?
Et halua mitään, silti stalkkaat ja vainoat! jätä rauhaan niin voin jatkaa elämää!651473- 981344
Leikkeleet pois leivältä
Oikea suunta. Uusissa suomalaisissa ravitsemussuosituksissa suositellaan jättämään leivän päältä leikkeleet pois mielu1321201Saatiin meidän oma mies valkoiseen taloon!
Miltäs nyt tuntuu Ylen petkuttamat sosialistit ja muut femakot? Ilmastousko ja woke lähti liikkeelle USA:sta, ne valhee1521167- 1681162
- 531125