Meillä on pieni poika, olisiko tökeröä jos morsiamen isä saattaisi puoleenväliin kirkkoa johon sulhanen tulisi vastaan? Olen ollut häissä joissa näin toimittiin ja mielestäni se oli ok. En ajattele sitä sillä tavalla "luovuttamisena" vaan paremminkin että suku "hyväksyy" avioliittomme.
Isä saattaa..
7
1403
Vastaukset
- Rouva O
*huokaus*
Mutta sinähän teet kuten haluat. Niinhän kaikki tekevät. Isän luovuttaminen ei voi olla luovuttamista, koska SINUN mielestä ei ole sitä...
Tietysti vielä kunnon vitivalkoinen prinsessa-unelma huntuineen asuna...- eipä
Eipä tule huntua. Kiitos mielipiteestäsi.
- ...
selventää? En ymmärrä kysymystäsi. Mikä siinä olisi tökeröä?
- ap.
Niin siksi vaan ajattelin kun perinteisestihän isä luovuttaa neitsyt-tyttären sun muuta ja näitä "vanhanaikaisesti" ajattelevia kuitenkin löytyy. Minusta olisi ihanaa jos isä saattaisi mutta mitähän vieraat ajattelisi...
- mennä, että
Morsiammen isä saattaa tyttärensä, eli luovuttaa sulhaselle, sillä ei ole mitään merkitystä onko teillä lapsia vei ei. Serkkuni (tyttö) häissä hänen veljensä saattoi alttarille,koska isää ei ollut ja veli oli hyvin läheinen ja tärkeä henkilö hänen elämässään. Nämä ovat hyvin paljon tunnepuolen juttuja kuten tietyti perinteitäkin.
Jokainen tekee niinkuin itse lystää, mutta esim. jos jostain syystä morsiammen isä on kuollut, niin silloin iso-isäkin sopii oikein hyvin saattajaksi. Kuten meidän häissä!- saattamassa
Minun isäni saattaa minut, vaikka ikäni on jo yli 30 v. ja lapsikin yli 10 v. Isälleni se on hyvin tärkeä juttu. Ei nykypäivänä muutenkaan kovin vanhanaikaisesti mennä. Mielestäni teette sen niin kuin itse sen koette parhaaksi.
- gfhsyjmy
Ei kuulosta ollenkaan typerältä tai kummalliselta! Luulen että se on aika tavallista. Onnea häihin!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 265234
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34647- 1371531
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551426Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141250- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211054viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168902En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61873- 37819