kasvit

neitikala

elikkä otatteko kasvit jonkun väliajan kuluessa pois akvaariosta, jotta ns valikoisitte parhaat takaisin tms? olen miettinyt tätä jo jonkin verran.

ja sitten kannattaako hiekkaa vaihtaa ?

3

326

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Huonot lehdet on välillä poistettava ja kasvit voi olla pakko ottaa pois akvasta jos ne ei suosiolla lähde akvasta nyppäsemällä. Pitää olla varovainen ettei lannoitteet räjähdä akvaarioon kasvia siirretäessä.

Hiekan vaihto riippuu ihan kalastosta ja kasveista sekä akvaarion kunnosta entisellä hiekalla/soralla. Kerro omastasi enemmän!

• neitikala

pienin akvani on 65 litranen ja on jo pitkään ärsyttänyt kasvien pintaan tuleva levä. ja tietenkin myös se,että en ole jaksanut siihen kovasti kiinnittää huomiota.
        en ole ottanut itse kasvejani pois "karsiakseni" niitä,mutta olen kuullut joidenkin tekevän niin tietyn väliajoin. tietenkin olen huonokuntoiset kasvit ottanut kokonaan pois.
        ja hiekka-asiaa kyselin,koska tuttavani meinasi pyörtyä kun kuuli etten vaihda hiekkaa :O hän sanoi vaihtavansa 1/3 hiekasta noin puolenvuoden välein. tuollaista en ollutkaan kuullut. mitä mieltä muut ovat?
        pesen kyllä akvan hiekan päällä noin pikkurillin pään kokoisia kiviä aina välillä, mutta en kyllä hiekkaa vaihda.

• RRR
        neitikala kirjoitti:

pienin akvani on 65 litranen ja on jo pitkään ärsyttänyt kasvien pintaan tuleva levä. ja tietenkin myös se,että en ole jaksanut siihen kovasti kiinnittää huomiota.
        en ole ottanut itse kasvejani pois "karsiakseni" niitä,mutta olen kuullut joidenkin tekevän niin tietyn väliajoin. tietenkin olen huonokuntoiset kasvit ottanut kokonaan pois.
        ja hiekka-asiaa kyselin,koska tuttavani meinasi pyörtyä kun kuuli etten vaihda hiekkaa :O hän sanoi vaihtavansa 1/3 hiekasta noin puolenvuoden välein. tuollaista en ollutkaan kuullut. mitä mieltä muut ovat?
        pesen kyllä akvan hiekan päällä noin pikkurillin pään kokoisia kiviä aina välillä, mutta en kyllä hiekkaa vaihda.

JOO EI TODELLAKAAN SITÄ PESTÄ .LAPOTAAN VAAN IRTOROSKAT POIS.KOSKA SIELLÄ ASUSTAA BAKTEEREJA JA JOS PESET SAATTAA TULLA ONGELMIA..LÄHINNÄ VESIARVOJEN SUHTEEN

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      82
      1247
    2. Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella

Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä
      Suomussalmi
      30
      924
    3. Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?

Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk
      Kuhmo
      19
      785
    4. Hei sinä nainen

Haluaisin koko ajan olla kiinni sinussa😟❤️❤️
      Ikävä
      46
      619
    5. Kuka oli kuskina

Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?
      Suomussalmi
      13
      597
    6. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      13
      580
    7. Nythän todellisuus on kuitenkin se

että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja
      Sinkut
      181
      572
    8. Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..

Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita
      Maailman menoa
      123
      560
    9. Onko kaivattusi

hyvä ihminen? Kerro
      Ikävä
      28
      488
    10. On ollut syyllinen olo viime päivinä

Olen niin täpöllä ollut sinussa kiinni tunteiden tasolla. Unet ja kaikki. Nainen, toisaalta tuntuu pahalta, mutta kun si
      Ikävä
      23
      470
    Aihe