kasvit

neitikala

elikkä otatteko kasvit jonkun väliajan kuluessa pois akvaariosta, jotta ns valikoisitte parhaat takaisin tms? olen miettinyt tätä jo jonkin verran.

ja sitten kannattaako hiekkaa vaihtaa ?

3

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Huonot lehdet on välillä poistettava ja kasvit voi olla pakko ottaa pois akvasta jos ne ei suosiolla lähde akvasta nyppäsemällä. Pitää olla varovainen ettei lannoitteet räjähdä akvaarioon kasvia siirretäessä.

Hiekan vaihto riippuu ihan kalastosta ja kasveista sekä akvaarion kunnosta entisellä hiekalla/soralla. Kerro omastasi enemmän!

• neitikala

pienin akvani on 65 litranen ja on jo pitkään ärsyttänyt kasvien pintaan tuleva levä. ja tietenkin myös se,että en ole jaksanut siihen kovasti kiinnittää huomiota.
        en ole ottanut itse kasvejani pois "karsiakseni" niitä,mutta olen kuullut joidenkin tekevän niin tietyn väliajoin. tietenkin olen huonokuntoiset kasvit ottanut kokonaan pois.
        ja hiekka-asiaa kyselin,koska tuttavani meinasi pyörtyä kun kuuli etten vaihda hiekkaa :O hän sanoi vaihtavansa 1/3 hiekasta noin puolenvuoden välein. tuollaista en ollutkaan kuullut. mitä mieltä muut ovat?
        pesen kyllä akvan hiekan päällä noin pikkurillin pään kokoisia kiviä aina välillä, mutta en kyllä hiekkaa vaihda.

• RRR
        neitikala kirjoitti:

pienin akvani on 65 litranen ja on jo pitkään ärsyttänyt kasvien pintaan tuleva levä. ja tietenkin myös se,että en ole jaksanut siihen kovasti kiinnittää huomiota.
        en ole ottanut itse kasvejani pois "karsiakseni" niitä,mutta olen kuullut joidenkin tekevän niin tietyn väliajoin. tietenkin olen huonokuntoiset kasvit ottanut kokonaan pois.
        ja hiekka-asiaa kyselin,koska tuttavani meinasi pyörtyä kun kuuli etten vaihda hiekkaa :O hän sanoi vaihtavansa 1/3 hiekasta noin puolenvuoden välein. tuollaista en ollutkaan kuullut. mitä mieltä muut ovat?
        pesen kyllä akvan hiekan päällä noin pikkurillin pään kokoisia kiviä aina välillä, mutta en kyllä hiekkaa vaihda.

JOO EI TODELLAKAAN SITÄ PESTÄ .LAPOTAAN VAAN IRTOROSKAT POIS.KOSKA SIELLÄ ASUSTAA BAKTEEREJA JA JOS PESET SAATTAA TULLA ONGELMIA..LÄHINNÄ VESIARVOJEN SUHTEEN

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      84
      3412
    2. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      77
      1357
    3. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      182
      1339
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1040
    5. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1000
    6. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      310
      952
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      43
      859
    8. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      95
      857
    9. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      78
      845
    10. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      124
      835
    Aihe