kasvit

neitikala

elikkä otatteko kasvit jonkun väliajan kuluessa pois akvaariosta, jotta ns valikoisitte parhaat takaisin tms? olen miettinyt tätä jo jonkin verran.

ja sitten kannattaako hiekkaa vaihtaa ?

3

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Huonot lehdet on välillä poistettava ja kasvit voi olla pakko ottaa pois akvasta jos ne ei suosiolla lähde akvasta nyppäsemällä. Pitää olla varovainen ettei lannoitteet räjähdä akvaarioon kasvia siirretäessä.

      Hiekan vaihto riippuu ihan kalastosta ja kasveista sekä akvaarion kunnosta entisellä hiekalla/soralla. Kerro omastasi enemmän!

      • neitikala

        pienin akvani on 65 litranen ja on jo pitkään ärsyttänyt kasvien pintaan tuleva levä. ja tietenkin myös se,että en ole jaksanut siihen kovasti kiinnittää huomiota.
        en ole ottanut itse kasvejani pois "karsiakseni" niitä,mutta olen kuullut joidenkin tekevän niin tietyn väliajoin. tietenkin olen huonokuntoiset kasvit ottanut kokonaan pois.
        ja hiekka-asiaa kyselin,koska tuttavani meinasi pyörtyä kun kuuli etten vaihda hiekkaa :O hän sanoi vaihtavansa 1/3 hiekasta noin puolenvuoden välein. tuollaista en ollutkaan kuullut. mitä mieltä muut ovat?
        pesen kyllä akvan hiekan päällä noin pikkurillin pään kokoisia kiviä aina välillä, mutta en kyllä hiekkaa vaihda.


      • RRR
        neitikala kirjoitti:

        pienin akvani on 65 litranen ja on jo pitkään ärsyttänyt kasvien pintaan tuleva levä. ja tietenkin myös se,että en ole jaksanut siihen kovasti kiinnittää huomiota.
        en ole ottanut itse kasvejani pois "karsiakseni" niitä,mutta olen kuullut joidenkin tekevän niin tietyn väliajoin. tietenkin olen huonokuntoiset kasvit ottanut kokonaan pois.
        ja hiekka-asiaa kyselin,koska tuttavani meinasi pyörtyä kun kuuli etten vaihda hiekkaa :O hän sanoi vaihtavansa 1/3 hiekasta noin puolenvuoden välein. tuollaista en ollutkaan kuullut. mitä mieltä muut ovat?
        pesen kyllä akvan hiekan päällä noin pikkurillin pään kokoisia kiviä aina välillä, mutta en kyllä hiekkaa vaihda.

        ja hiekka-asiaa kyselin,koska tuttavani meinasi pyörtyä kun kuuli etten vaihda hiekkaa :O hän sanoi vaihtavansa 1/3 hiekasta noin puolenvuoden välein. tuollaista en ollutkaan kuullut. mitä mieltä muut ovat?
        JOO EI TODELLAKAAN SITÄ PESTÄ .LAPOTAAN VAAN IRTOROSKAT POIS.KOSKA SIELLÄ ASUSTAA BAKTEEREJA JA JOS PESET SAATTAA TULLA ONGELMIA..LÄHINNÄ VESIARVOJEN SUHTEEN


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe