elikkä otatteko kasvit jonkun väliajan kuluessa pois akvaariosta, jotta ns valikoisitte parhaat takaisin tms? olen miettinyt tätä jo jonkin verran.
ja sitten kannattaako hiekkaa vaihtaa ?
kasvit
3
239
Vastaukset
- fish KING
Huonot lehdet on välillä poistettava ja kasvit voi olla pakko ottaa pois akvasta jos ne ei suosiolla lähde akvasta nyppäsemällä. Pitää olla varovainen ettei lannoitteet räjähdä akvaarioon kasvia siirretäessä.
Hiekan vaihto riippuu ihan kalastosta ja kasveista sekä akvaarion kunnosta entisellä hiekalla/soralla. Kerro omastasi enemmän!- neitikala
pienin akvani on 65 litranen ja on jo pitkään ärsyttänyt kasvien pintaan tuleva levä. ja tietenkin myös se,että en ole jaksanut siihen kovasti kiinnittää huomiota.
en ole ottanut itse kasvejani pois "karsiakseni" niitä,mutta olen kuullut joidenkin tekevän niin tietyn väliajoin. tietenkin olen huonokuntoiset kasvit ottanut kokonaan pois.
ja hiekka-asiaa kyselin,koska tuttavani meinasi pyörtyä kun kuuli etten vaihda hiekkaa :O hän sanoi vaihtavansa 1/3 hiekasta noin puolenvuoden välein. tuollaista en ollutkaan kuullut. mitä mieltä muut ovat?
pesen kyllä akvan hiekan päällä noin pikkurillin pään kokoisia kiviä aina välillä, mutta en kyllä hiekkaa vaihda. - RRR
neitikala kirjoitti:
pienin akvani on 65 litranen ja on jo pitkään ärsyttänyt kasvien pintaan tuleva levä. ja tietenkin myös se,että en ole jaksanut siihen kovasti kiinnittää huomiota.
en ole ottanut itse kasvejani pois "karsiakseni" niitä,mutta olen kuullut joidenkin tekevän niin tietyn väliajoin. tietenkin olen huonokuntoiset kasvit ottanut kokonaan pois.
ja hiekka-asiaa kyselin,koska tuttavani meinasi pyörtyä kun kuuli etten vaihda hiekkaa :O hän sanoi vaihtavansa 1/3 hiekasta noin puolenvuoden välein. tuollaista en ollutkaan kuullut. mitä mieltä muut ovat?
pesen kyllä akvan hiekan päällä noin pikkurillin pään kokoisia kiviä aina välillä, mutta en kyllä hiekkaa vaihda.ja hiekka-asiaa kyselin,koska tuttavani meinasi pyörtyä kun kuuli etten vaihda hiekkaa :O hän sanoi vaihtavansa 1/3 hiekasta noin puolenvuoden välein. tuollaista en ollutkaan kuullut. mitä mieltä muut ovat?
JOO EI TODELLAKAAN SITÄ PESTÄ .LAPOTAAN VAAN IRTOROSKAT POIS.KOSKA SIELLÄ ASUSTAA BAKTEEREJA JA JOS PESET SAATTAA TULLA ONGELMIA..LÄHINNÄ VESIARVOJEN SUHTEEN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.475129- 773408
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3202098Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651865Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151719Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531306Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951259- 701212
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331177Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801137