Palstalla on useasti osoitettu corveten olevan porssea parempi, nopeampi ja kovempaa vääntävä peli. Tämä nyt on tietenkin päivän selvää jokaiselle todelliselle autoharrastajalle, sillä:
- Porsseissa on käytetty jopa Audin koneita. Audithan ovat perinteisesti olleet etuvetoisten kärkikastia. Mutta miettikääpä mitä tapahtuu, kun etuvetoiseen tehty mylly laitetaan takavetoiseen autoon? Surkuhupaisa kyhäelmähän siitä tulee.
- Porsseissa vaihdelaatikko saattaa sijaita takana. Miettikääpä mikä voima kardaanista tulee vaihdelootaan? Sen vuoksi porsseissa vaihteet on ihan kökköjä, samaa tasoa kuin 80-luvun alun dx-amiskarvanoppacorolloissa.
- Tällä palstalla on useasti ollut tietoja, joiden mukaan Corvetella ajetaan sama kierros 4 sekuntia nopeammin kuin porssella. Tämäkin jo puhuu Corveten puolesta.
- Venäläiset on ostaneet vanhat porsset suomesta ja saksasta. Venäjällähän kaikki on tunnetusti paskaa, joten myös porsset ovat paskoja, kun ne venakoille kelpaa.
Tomppa Turmiola
Porsche vs Corvette
56
3066
Vastaukset
- säälijä
Kyllä sut provo-T. tunnetaan,joten ei siitä enempää. Paitsi että: hankkisit hoitoa ja sen jälkeen työelämään.
- Pecos Bill
Tämä oli varsin tyhjentävä kirjoitus.
Pieniä tarkennuksia kuitenkin haluaisin sinänsä hienoon teksitiisi liittyen:
1) Missä Porscheissa on käytetty Audin koneita?
2) Kerro, miksi etuvetoiseen autoon suunniteltu moottori muodostaa takavetoisen autoon sijoitettuna surkuhupaisan kokonaisuuden. Ja miten tämä liittyy Porscheen tai Corvetteen?
3) Tarkentaisitko myös tuota vaihdelaatikkojuttua. En oikein tajua pointtiasi. Siis onko Porscheissa mielestäsi kardaani vai ei, ja mitä sieltä nyt sitten tulee vaihdelootaan? Minulle ainakin tulee heti eräs Porsche mieleen, jossa kardaanista ei tule vaihdelootaan yhtään mitään. Ja sitten tuo amiskarvanoppacorolla-juttu. Siis onko niissäkin sitten vaihdelaatikko takana, jos ne vaihteet on yhtä kökköjä kuin Porschessa? Valitettavasti itse en tiedä tästä, kun ei ole kyseisen mallin Corolloista kokemuksia.
4) Tällä palstalla on vielä useammin ollut tietoja, joiden mukaan Porschella ajetaan nopeammin kuin Corvettella, ja vieläpä kansainvälisesti autolehtien ja autonvalmistajien laajasti käyttämällä ja arvostetulla vertailukentällä, Nordschleifella. Joten voisitko tarkentaa, miksi nämä tiedot eivät tunnu pätevän, vaan ainoastaan jonkin ruotsalaislehden vertailu Corvetten nopeimman mallin ja Porschen herrasmies-GT:n välillä on ainoa, joka eräälle keskustelijalle tuntuu merkitsevän jotain.
Toisaalta, onhan tällä palstalla ollut myös "faktatietoja" siitä, kuinka F1-kisassa ajettiin Span radalla nopeammin kaudella 2005 kuin kaudella 2006... Siitä voivat autourheilusta perillä olevat tehdä omat johtopääteksensä.
5) Tuo venäläisjuttu kaipaisi myös hieman tarkennuksia. Olen nähnyt aika paljon suomessa ja saksassa vanhoja Porscheja, joten eivät kai he kaikkia ole ostaneet. Toisaalta, mobilistiharrastushan on Venäjän uusrikkaiden keskuudessa kovassa nousussa, ja heillehän tunnetusti kelpaa vain paras, joten ei kai se mikään ihme ole, jos he ovat paljon Porscheja sinne ostaneet.
Tarkennuksiasi innolla odottaen.
Pecos Bill- Tomppa Turmiola
1) 924 ja 924S Porschet vm. 83-88 ainakin Audin myllyllä varustettuja
2) Voiman ulosotto on erilainen takavetoisten ja etuvetoisten moottoreissa. Etuvetoisen koneesta häviää tehoja, kun se laitetaan pyörittämään kardaania.
3) Kardaani pyörii niin nopeasti ja voimakkaasti, että se on omiaan rikkomaan muuten erittäin hyvän vaihdelaatikon ja tekee siitä muutamassa kuukaudessa jäykän ja rutisevan.
4) Perustan väitteen palstalla liikkuneeseen tietoon.
5) Juttelin Sports Car centerin (Viikin myymälä) myyjän kanssa kun käytin Camaroani huollossa ja hän sanoi venäläisten olevan heille suurempi asiakaskunta kuin suomalaiset ja venakkojen olleen erityisen mieltynyt vanhoihin Porsseihin. - Pecos Bill
Tomppa Turmiola kirjoitti:
1) 924 ja 924S Porschet vm. 83-88 ainakin Audin myllyllä varustettuja
2) Voiman ulosotto on erilainen takavetoisten ja etuvetoisten moottoreissa. Etuvetoisen koneesta häviää tehoja, kun se laitetaan pyörittämään kardaania.
3) Kardaani pyörii niin nopeasti ja voimakkaasti, että se on omiaan rikkomaan muuten erittäin hyvän vaihdelaatikon ja tekee siitä muutamassa kuukaudessa jäykän ja rutisevan.
4) Perustan väitteen palstalla liikkuneeseen tietoon.
5) Juttelin Sports Car centerin (Viikin myymälä) myyjän kanssa kun käytin Camaroani huollossa ja hän sanoi venäläisten olevan heille suurempi asiakaskunta kuin suomalaiset ja venakkojen olleen erityisen mieltynyt vanhoihin Porsseihin.1) Eivät ole Audin myllyllä.
2) Millä tavalla erilainen. Eikös se voima sieltä kampiakselin päästä useinmiten oteta? On tosin olemassa poikkeuksia, esim. muistaakseni Mersun 50-luvun hopeanuolien suorista kahdeksikoista otettiin voima ulos ikään kuin moottorin keskeltä, koska moottori oli koostettu kahdesta nelikosta.
Ei siitä koneesta mitään tehoja mihinkään häviä, vaikka se laitettaisiin pyörittämään lyhtypylvästä.
3) No entäpä moottorijarrutukset takavetoisella etumoottorisella ja edessä sijaitsevalla laatikolla? Eikös se kardaani silloin pyöritä siinä tapauksessa sitä vaihdelaatikkoa. (Sinun Camarosi on tällainen)
No, voin kertoa että ei se laatikko minkään kardaanin vuoksi hajoa, varsinkaan muutamassa kuukaudessa. En voi ymmärtää mistä olet tällaista keksinyt. Sitä paitsi, jos et ole ymmärtänyt, niin takamoottorisissa ja takavetoisissa Porscheissa ei ole minkään valtakunnan kardaaniakselia.
4) Aika yksipuolisesti ja asenteellisesti sekä ilman objektiivista katsantokantaa olet tätä palstaa siinä tapauksessa seurannut.
5) Tämähän tukee juuri sitä mitä minä kirjoitin, mutta ei sitä, että Porschet olisivat paskaa. Vai sanoiko automyyjä sinulle niin. Joka tapauksessa aika huvittavaa sanoa Porscheja paskaksi, jos itse ajaa Camarolla...
Joko haluat provoilla ja teet tämän tahallasi, tai sitten et ihan oikeasti ymmärrä auoista tai niiden tekniikasta yhtikäs mitään. - Tomppa Turmiola
Pecos Bill kirjoitti:
1) Eivät ole Audin myllyllä.
2) Millä tavalla erilainen. Eikös se voima sieltä kampiakselin päästä useinmiten oteta? On tosin olemassa poikkeuksia, esim. muistaakseni Mersun 50-luvun hopeanuolien suorista kahdeksikoista otettiin voima ulos ikään kuin moottorin keskeltä, koska moottori oli koostettu kahdesta nelikosta.
Ei siitä koneesta mitään tehoja mihinkään häviä, vaikka se laitettaisiin pyörittämään lyhtypylvästä.
3) No entäpä moottorijarrutukset takavetoisella etumoottorisella ja edessä sijaitsevalla laatikolla? Eikös se kardaani silloin pyöritä siinä tapauksessa sitä vaihdelaatikkoa. (Sinun Camarosi on tällainen)
No, voin kertoa että ei se laatikko minkään kardaanin vuoksi hajoa, varsinkaan muutamassa kuukaudessa. En voi ymmärtää mistä olet tällaista keksinyt. Sitä paitsi, jos et ole ymmärtänyt, niin takamoottorisissa ja takavetoisissa Porscheissa ei ole minkään valtakunnan kardaaniakselia.
4) Aika yksipuolisesti ja asenteellisesti sekä ilman objektiivista katsantokantaa olet tätä palstaa siinä tapauksessa seurannut.
5) Tämähän tukee juuri sitä mitä minä kirjoitin, mutta ei sitä, että Porschet olisivat paskaa. Vai sanoiko automyyjä sinulle niin. Joka tapauksessa aika huvittavaa sanoa Porscheja paskaksi, jos itse ajaa Camarolla...
Joko haluat provoilla ja teet tämän tahallasi, tai sitten et ihan oikeasti ymmärrä auoista tai niiden tekniikasta yhtikäs mitään.Oon ihan varma, että kyseisissä autoissa on Audin valmistama moottori. Haarukan loppupään 924s mallissa on porssen oma kone, mutta muissa on audin tehtaalla valmistettu kone, joka pohjautuu audin tekniikkaan.
- Pecos Bill
Tomppa Turmiola kirjoitti:
Oon ihan varma, että kyseisissä autoissa on Audin valmistama moottori. Haarukan loppupään 924s mallissa on porssen oma kone, mutta muissa on audin tehtaalla valmistettu kone, joka pohjautuu audin tekniikkaan.
Ko. moottorissa on sama lohko, jota käytettiin Audi 100:ssa ja Volkswagen LT:ssä. Se ei tarkoita, että se olisi sama moottori. Sitä paitsi ainakin Audin käytössä tuo moottori oli muistaakseni 1,8 litraa. Tässä tilavuudessa saatan olla kyllä väärässäkin, mutta viisaammat korjatkoon.
- Tomppa Turmiola
Pecos Bill kirjoitti:
Ko. moottorissa on sama lohko, jota käytettiin Audi 100:ssa ja Volkswagen LT:ssä. Se ei tarkoita, että se olisi sama moottori. Sitä paitsi ainakin Audin käytössä tuo moottori oli muistaakseni 1,8 litraa. Tässä tilavuudessa saatan olla kyllä väärässäkin, mutta viisaammat korjatkoon.
..kyseessä oli Audilla 1.8. Mutta 924 porssessa 2.4 kone, mitenhän helvetissä ne on saanut sellasesta padasta tehtyä isomman??? Sekin kertoo laadusta kun 1.8 pytty modifioidaan 2.4 litraseksi, saattaa olla mitotukset vähän pielessä kun porsset jää aina Camaroni jalkoihin säännönmukasesti.
- Tomppa Turmiola
Tomppa Turmiola kirjoitti:
..kyseessä oli Audilla 1.8. Mutta 924 porssessa 2.4 kone, mitenhän helvetissä ne on saanut sellasesta padasta tehtyä isomman??? Sekin kertoo laadusta kun 1.8 pytty modifioidaan 2.4 litraseksi, saattaa olla mitotukset vähän pielessä kun porsset jää aina Camaroni jalkoihin säännönmukasesti.
Ei 2.4 vaan 2.5. Pieni virhe lipsahti vanhalta automieheltäkin.
- oli tuotannossa
Tomppa Turmiola kirjoitti:
1) 924 ja 924S Porschet vm. 83-88 ainakin Audin myllyllä varustettuja
2) Voiman ulosotto on erilainen takavetoisten ja etuvetoisten moottoreissa. Etuvetoisen koneesta häviää tehoja, kun se laitetaan pyörittämään kardaania.
3) Kardaani pyörii niin nopeasti ja voimakkaasti, että se on omiaan rikkomaan muuten erittäin hyvän vaihdelaatikon ja tekee siitä muutamassa kuukaudessa jäykän ja rutisevan.
4) Perustan väitteen palstalla liikkuneeseen tietoon.
5) Juttelin Sports Car centerin (Viikin myymälä) myyjän kanssa kun käytin Camaroani huollossa ja hän sanoi venäläisten olevan heille suurempi asiakaskunta kuin suomalaiset ja venakkojen olleen erityisen mieltynyt vanhoihin Porsseihin.1976-1984, 924S 1985-1988
- alkuperäinen moottori
Tomppa Turmiola kirjoitti:
Ei 2.4 vaan 2.5. Pieni virhe lipsahti vanhalta automieheltäkin.
oli 2,0, 125 hv. Vasta 924S:ssä oli 944:stä tutumpi 2,5 litrainen 150 hv kone.
- asiassa et voisi
Tomppa Turmiola kirjoitti:
Oon ihan varma, että kyseisissä autoissa on Audin valmistama moottori. Haarukan loppupään 924s mallissa on porssen oma kone, mutta muissa on audin tehtaalla valmistettu kone, joka pohjautuu audin tekniikkaan.
olla enää enempää väärässä.
- vielä äskeiseen
alkuperäinen moottori kirjoitti:
oli 2,0, 125 hv. Vasta 924S:ssä oli 944:stä tutumpi 2,5 litrainen 150 hv kone.
924: 2.0 litraa, 95-375 hv
924: 2.5 litraa 150-163 hv
Kumpikaan ei ole sen kummemmin tekemisissä Audin koneiden kanssa.
Eikä Sports Car Center ole ikinä sijainnut Viikissä, joten tämäkin Tapastikoksen trollausyritys voidaan ampua alas. Kokeile jotain uutta nimimerkkiä vaihteeksi. :) - Tomppa Turmiola
vielä äskeiseen kirjoitti:
924: 2.0 litraa, 95-375 hv
924: 2.5 litraa 150-163 hv
Kumpikaan ei ole sen kummemmin tekemisissä Audin koneiden kanssa.
Eikä Sports Car Center ole ikinä sijainnut Viikissä, joten tämäkin Tapastikoksen trollausyritys voidaan ampua alas. Kokeile jotain uutta nimimerkkiä vaihteeksi. :)Kyseinen pulju oli ennen Tikkurilassa McDonaldsin vieressä, muuttanut pari vuotta sitten aamuruskontielle viikkiin (vai onko se nyt sitten viikinmäki...). Sieltä saa asiantuntevaa palvelua Camaron omistajakin! Seiskalitrasella on kiva päästellä, mutta asiantunteva huolto on tässä maassa kiven alla.
- tasan tarkkaan
Tomppa Turmiola kirjoitti:
Kyseinen pulju oli ennen Tikkurilassa McDonaldsin vieressä, muuttanut pari vuotta sitten aamuruskontielle viikkiin (vai onko se nyt sitten viikinmäki...). Sieltä saa asiantuntevaa palvelua Camaron omistajakin! Seiskalitrasella on kiva päästellä, mutta asiantunteva huolto on tässä maassa kiven alla.
ole. Ihan muista firmoista on kyse.
- TottaTuriseva
Tomppa Turmiola kirjoitti:
1) 924 ja 924S Porschet vm. 83-88 ainakin Audin myllyllä varustettuja
2) Voiman ulosotto on erilainen takavetoisten ja etuvetoisten moottoreissa. Etuvetoisen koneesta häviää tehoja, kun se laitetaan pyörittämään kardaania.
3) Kardaani pyörii niin nopeasti ja voimakkaasti, että se on omiaan rikkomaan muuten erittäin hyvän vaihdelaatikon ja tekee siitä muutamassa kuukaudessa jäykän ja rutisevan.
4) Perustan väitteen palstalla liikkuneeseen tietoon.
5) Juttelin Sports Car centerin (Viikin myymälä) myyjän kanssa kun käytin Camaroani huollossa ja hän sanoi venäläisten olevan heille suurempi asiakaskunta kuin suomalaiset ja venakkojen olleen erityisen mieltynyt vanhoihin Porsseihin.924: Moottorin lohko sama, kuin Audin, mutta 2,0l.
924S: Moottori Porschen oma. Sama kansi kuin 928 V8:n (periaatteessa).
Chevy SB: 305cid tai 350cid lohkot. Näitä löytyy vähän joka GM:n härvelistä pakuista ja white trash-peleistä Vetteen. Täytyy olla Corveten hidas peli, kun siinä on pakun moottori? 150hp?
Yhdessäkään 2-vetoisessa Porschessa ei ole käytetty kardaagia. 924, 944, 928 ja 968 (sekä niiden variaatiot) käyttävät moottorin ja vaihdelaatikon yhdistävää transakselia. Erona kardaanille suurempi pyörintänopeus ja nivelettömyys. "Oikeat" Porschet taas ovat takamoottorisia ja näissä kone ja laatikko yhtä pakettia, ilman kardaania.
Mitä tulee transakselin nopeuteen ja "voimaan": Suorassa tasapainotetussa kepissä voimat ovat samat sen molemmissa päissä. Miten siis vaihteiston sijainti vaikuttaa sen kestoon? Painojakaumaan se vaikuttaa melko mukavasti. Samoin jousittamattomaan massaan (vrt. jäykkä taka-akselinen Chevy).
- takia se takana
sijaitseva vaihdelaatikko olisi muka kökömpi käyttää kuin edessä sijaitseva? Linkistöillä tai vaijereilla se on jokaisessa autossa hoidettu, ei tee eroa kummassa päätä autoa laatikko on.
Ruotsalaistestin reilu kaksi sekuntia on jo muuttunut neljäksi sekunniksi. Nähdäänkö ennen seuraavaa kuun vaihdetta sen kasvaminen jo viideksi sekunniksi? Ovatko numerot sinullekin vaikeita?
Kiva olisi tietää missä Porschessa on käytetty Audin konetta, ja miten se korreloi siihen että Corvettessa on käytetty pakettiauton konetta?
Viimeinen kommenttisi on sisällöltään, painoarvoltaan ja kielenkäytöltään täysin käsittämätön. Jos Venäjällä kaikki on paskaa, onko myös siellä valmistettava Chevrolet Nivat täyttä paskaa, ja korreloiko se myös sen kanssa että kaikki muutkin Chevroletit, myös Corvette, on täyttä paskaa? Ilmeisesti.
Tapastikos hyvä, muutettu kirjoitustyylisikin paljastaa silti sinut.- Tomppa Turmiola
Tapastikos. Ainoastaan hänen ihailijansa.
Tomppa Turmiola - Tomppa Turmiola
Takana oleva vaihdelaatikko on siksi huonompi, että se menee helpommin rikki, sillä se saa voimansa kardaanista. Ja sitä voimaa tulee siitä ihan liikaa. TAJUATKO VIIMEINKIN MIKSI PORSSEJEN LAATIKOT AINA VINKUU JA RUTISEE?
- saa voimansa kardaanista?
Tomppa Turmiola kirjoitti:
Takana oleva vaihdelaatikko on siksi huonompi, että se menee helpommin rikki, sillä se saa voimansa kardaanista. Ja sitä voimaa tulee siitä ihan liikaa. TAJUATKO VIIMEINKIN MIKSI PORSSEJEN LAATIKOT AINA VINKUU JA RUTISEE?
Mistäs sitten edessäoleva vaihdelaatikko saa voimansa? Moottorista?
En tajua että ne rutisevat, kun en ole sellaisiin törmännyt koskaan vaikka kokemusta kyseisistä autoista on. - Tomppa Turmiola
saa voimansa kardaanista? kirjoitti:
Mistäs sitten edessäoleva vaihdelaatikko saa voimansa? Moottorista?
En tajua että ne rutisevat, kun en ole sellaisiin törmännyt koskaan vaikka kokemusta kyseisistä autoista on.Moottorista toki etuvaihdelaatikkokin saa voimansa, muttei suoraan kardaanista vaan vääntömomentinmuuntimen kautta.
- lienee sinulle
Tomppa Turmiola kirjoitti:
Moottorista toki etuvaihdelaatikkokin saa voimansa, muttei suoraan kardaanista vaan vääntömomentinmuuntimen kautta.
tuntematon keksintö, jota ei voi käyttää takavaihdelaatikon kanssa??
- Tumppa Tormiola
No ensinnäkin sulla menee juttu heti metsään, kun alat verrata automerkkiä ja mallia keskenään. Porsche on autovalmistaja ja corvette automalli. Siispä korjaan asiaa hieman vertaamalla Chevrolet:ä ja Porschea keskenään.
- Chevyssä on käytetty jopa 1,3 litraisia daewoon moottoreita. tuo jos jokin on ala arvoista ja tuollaista konetta ei pitäisi missään nimessä laitta urheiluautoon. Toisin sanoen tässä suhteessa porsche on decaadin edellä chevyä.
- Suurin osa myytävistä Chevyistä on etuvetoisia ja alle 2 litraisella moottorilla varustettuja.
- Chevyn vaihdelaatikot eivät ole samaa tasoa 80 luvun dx-amiskarvanoppacorolla lootien kanssa vaan ne ovat juurikin noita tojotan vanhoja ylijäämävaihdelaatikoita. Chevy osti noita miljoonittain tojotan ylijäämävarastosta käytettäväksi daewoon moottorin kanssa. Nämä ns chevyn urheiluautot ovat etuvetoisia ja niissä on 1,3 litrainen moottori. Siinäpä vasta urheiluautovalmistaja!
- Myös chevy on suosittu auto venäjällä. He ostavat nykyään paljon juuri noita Chevrolet kaloksia ja muita chevyn lippulaivamalleja.- Pecos Bill
Nykyisin Chevroletin saa kylläkin jopa litran kokoisella moottorilla, joten tuo sinun 1,3 litraa meni hieman yläkanttiin.
Tosin en usko että Chevrolet yrittää myydä näitä Korea-Chevyjään erityisen urheilullisella imagolla, joten ei tarvinne puhua siis urheiluautoista.
Corvette kylläkin on urheiluauto, tosin hieman eri näkemyksin suunniteltu kuin eurooppalaiset kilpailijansa. - Tomppa Turmiola
Pecos Bill kirjoitti:
Nykyisin Chevroletin saa kylläkin jopa litran kokoisella moottorilla, joten tuo sinun 1,3 litraa meni hieman yläkanttiin.
Tosin en usko että Chevrolet yrittää myydä näitä Korea-Chevyjään erityisen urheilullisella imagolla, joten ei tarvinne puhua siis urheiluautoista.
Corvette kylläkin on urheiluauto, tosin hieman eri näkemyksin suunniteltu kuin eurooppalaiset kilpailijansa.Sori vaan kaikille, joita olen loukannut! Saitte minut viimeinkin kiikkiin. Minä en oikeasti tiedä mitään autoista. Itse asiassa olen vain kateellinen teille porsche faneille/omistajille, koska minulla ei valitettavasti ole varaa edes 924 porscheen.
Ostin Camaroni romaaneilta 1000mk:n hintaan -90 luvun alussa laman aikana. Tuo auto osoittautui täydeksi romuksi. Se oli ihan ruosteessa ja tekniikka porsi joka puolelta. Tästä syystä katkeroiduin ja aloin elämäntyökseni provoilla porschepalstalla. Anteeksi pienuuteni. :´( - Pecos Bill
Tomppa Turmiola kirjoitti:
Sori vaan kaikille, joita olen loukannut! Saitte minut viimeinkin kiikkiin. Minä en oikeasti tiedä mitään autoista. Itse asiassa olen vain kateellinen teille porsche faneille/omistajille, koska minulla ei valitettavasti ole varaa edes 924 porscheen.
Ostin Camaroni romaaneilta 1000mk:n hintaan -90 luvun alussa laman aikana. Tuo auto osoittautui täydeksi romuksi. Se oli ihan ruosteessa ja tekniikka porsi joka puolelta. Tästä syystä katkeroiduin ja aloin elämäntyökseni provoilla porschepalstalla. Anteeksi pienuuteni. :´(Saat anteeksi, sen verran huumorimiehiä näytät olevan...
- syytä vetäistä ns.
Tomppa Turmiola kirjoitti:
Sori vaan kaikille, joita olen loukannut! Saitte minut viimeinkin kiikkiin. Minä en oikeasti tiedä mitään autoista. Itse asiassa olen vain kateellinen teille porsche faneille/omistajille, koska minulla ei valitettavasti ole varaa edes 924 porscheen.
Ostin Camaroni romaaneilta 1000mk:n hintaan -90 luvun alussa laman aikana. Tuo auto osoittautui täydeksi romuksi. Se oli ihan ruosteessa ja tekniikka porsi joka puolelta. Tästä syystä katkeroiduin ja aloin elämäntyökseni provoilla porschepalstalla. Anteeksi pienuuteni. :´("Topostokokset", alkaa kiukutella ja murjottaa kun "keskustelu meni asiattomaksi" ja luvata häipyä palstalta kunnes "lapselliset provotrollit ovat rauhoittuneet"?
- Tomppa Turmiola
Tomppa Turmiola kirjoitti:
Sori vaan kaikille, joita olen loukannut! Saitte minut viimeinkin kiikkiin. Minä en oikeasti tiedä mitään autoista. Itse asiassa olen vain kateellinen teille porsche faneille/omistajille, koska minulla ei valitettavasti ole varaa edes 924 porscheen.
Ostin Camaroni romaaneilta 1000mk:n hintaan -90 luvun alussa laman aikana. Tuo auto osoittautui täydeksi romuksi. Se oli ihan ruosteessa ja tekniikka porsi joka puolelta. Tästä syystä katkeroiduin ja aloin elämäntyökseni provoilla porschepalstalla. Anteeksi pienuuteni. :´(Sori vaan mutta maksoin Camarostani 175000mk ja ostin sen kehä kolmosen varrella olevasta autoliikkeestä. Landeahan se on, mutta hinnat siellä edullisempia kuin stadin keskustan liikkeissä.
- jonkin
Pecos Bill kirjoitti:
Nykyisin Chevroletin saa kylläkin jopa litran kokoisella moottorilla, joten tuo sinun 1,3 litraa meni hieman yläkanttiin.
Tosin en usko että Chevrolet yrittää myydä näitä Korea-Chevyjään erityisen urheilullisella imagolla, joten ei tarvinne puhua siis urheiluautoista.
Corvette kylläkin on urheiluauto, tosin hieman eri näkemyksin suunniteltu kuin eurooppalaiset kilpailijansa.verran liikaa, Chevrolet Matiz Base 0,8 l.
- Pecos Bill
jonkin kirjoitti:
verran liikaa, Chevrolet Matiz Base 0,8 l.
Markkinoille on tullut siis pikkulohkoversio.
- oikeissa
Pecos Bill kirjoitti:
Markkinoille on tullut siis pikkulohkoversio.
autokerhoissa sanomaan,notta 2 litraa on sopiva limupullon mitta. 3 litralla ei tee mitään 4 litraa on vielä vähän.
Meillä koneet on ainakin 5 litrasia,antaa mopopoikien paukutella henkseleitään mopokerhoissa. - teillä Rahtareilla
oikeissa kirjoitti:
autokerhoissa sanomaan,notta 2 litraa on sopiva limupullon mitta. 3 litralla ei tee mitään 4 litraa on vielä vähän.
Meillä koneet on ainakin 5 litrasia,antaa mopopoikien paukutella henkseleitään mopokerhoissa.muuten on?
- nykyisin
oikeissa kirjoitti:
autokerhoissa sanomaan,notta 2 litraa on sopiva limupullon mitta. 3 litralla ei tee mitään 4 litraa on vielä vähän.
Meillä koneet on ainakin 5 litrasia,antaa mopopoikien paukutella henkseleitään mopokerhoissa.Perusmalli 0.8 L, erikoistehovirimalli 1.3 L, kuutiotuumia käsittämättömästi.
- ^^^^^^
" Porsche on autovalmistaja ja corvette automalli. Siispä korjaan asiaa hieman vertaamalla Chevrolet:ä ja Porschea keskenään."
Corvette on itsenäinen automerkki, ei automalli!
Vanhemmat Corvetet ovat Chevrolet Corvetteja. - lässyn lääääääää
^^^^^^ kirjoitti:
" Porsche on autovalmistaja ja corvette automalli. Siispä korjaan asiaa hieman vertaamalla Chevrolet:ä ja Porschea keskenään."
Corvette on itsenäinen automerkki, ei automalli!
Vanhemmat Corvetet ovat Chevrolet Corvetteja.Corvette on yksi Chevroletin malleista, ei missään tapauksessa itsenäinen automerkki. Sitä vaan myydään Euroopassa pelkkänä Corvettena, ilmeisesti ettei huonolaatuista (irtoavat katot, jatkuvat käynnistymisongelmat jopa heti liukuhihnan päässä) jenkkitavaraa sekoitettaisi hyvälaatuiseen korealaismerkkiin.
- Näin on
lässyn lääääääää kirjoitti:
Corvette on yksi Chevroletin malleista, ei missään tapauksessa itsenäinen automerkki. Sitä vaan myydään Euroopassa pelkkänä Corvettena, ilmeisesti ettei huonolaatuista (irtoavat katot, jatkuvat käynnistymisongelmat jopa heti liukuhihnan päässä) jenkkitavaraa sekoitettaisi hyvälaatuiseen korealaismerkkiin.
Joka tapauksessa saman GM:n automalleja.
- JAUHAA SAMAA
PASKAA?
- Pecos Bill
Saa nähdä.
Niin kauan jauhetaan kuin huvittaa. Mitään järkeähän tässä ei ole. - ainakaan ole mikään
Pecos Bill kirjoitti:
Saa nähdä.
Niin kauan jauhetaan kuin huvittaa. Mitään järkeähän tässä ei ole.kiire lopettaa tätä.
- Tomppa Turmiola
http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0615/061501 .pdf
Tässä se sitten on. Sieltä näkee suoraan, kumpi on tykimpi, porsse vai Corvette.
Jenkki v-12 hakkaa sakut mennen tullen.- Pecos Bill
V-12?
- Tomppa Turmiola
Pecos Bill kirjoitti:
V-12?
v-12 on nykyään aika yleinen.
- vee vee
Tomppa Turmiola kirjoitti:
v-12 on nykyään aika yleinen.
Tapastikoksen ilmoittama ikänsä kirjoitetaan toisinpäin: 12-v.
- Tomppa Turmiola
vee vee kirjoitti:
Tapastikoksen ilmoittama ikänsä kirjoitetaan toisinpäin: 12-v.
En edelleenkään ole Tapastikos :)
- Pecos Bill
Tomppa Turmiola kirjoitti:
En edelleenkään ole Tapastikos :)
Huumorimies sen sijaan tunnut olevan. Pakko myöntää, aika hyviä juttuja nää sun momentinmuuntimet sun muut kardaanit ja V12.
- päär saukko
sulla on just oikee käsitys porsseista yhdyn suhun täysin ! !!
- Tomppa Turmiola
Corveten V-12 hakkaa Porschen kutoskoneen mennen tullen niin ylä- ja alamäessä!
- ....
Ei tosin tule kuin yksi 12-sylinterinen corvette mieleen. Melkoinen viripajaviritys, kulkee suoraan ja lujaa tosin yleensä ajetaan tasaisella.
- rulettaa
Vain apinat ajavat porssella, Corvette on miehisempi auto ja sillä saa helposti pillua kun lähtee heittää rinkiä stadiin.
- osta sinä
Osta sinä vain pillua sieltä Venäjältä, mistä jo avauksessa mainitsit, eikös jookos!
- ressuikoihin jotka
eivät saa pillua kuin nopealla autolla?
- Mies.
ressuikoihin jotka kirjoitti:
eivät saa pillua kuin nopealla autolla?
Ei Tapastikosta pillu kiinnosta.
- oot sekasin
,arvon Tapa. Muuta ei voi sanoa.
- Sätkä-Sanni
En usko Tompan olevan Tapastikos lue kuinka typeriä Tomppa on kirjotellu. Tapa tietää kuitenki autoist aika paljo verrattuna turmion poikaamme.
- autoista yhtään
Sätkä-Sanni kirjoitti:
En usko Tompan olevan Tapastikos lue kuinka typeriä Tomppa on kirjotellu. Tapa tietää kuitenki autoist aika paljo verrattuna turmion poikaamme.
sen enempää kuin toinenkaan nimimerkkinsä.
- Pecos Bill
Sätkä-Sanni kirjoitti:
En usko Tompan olevan Tapastikos lue kuinka typeriä Tomppa on kirjotellu. Tapa tietää kuitenki autoist aika paljo verrattuna turmion poikaamme.
Itse en kyllä usko, että tämä Tomppa on Tapastikos. Mielestäni asia on niin päin, että Tomppa varmaankin ymmärtää jotain autoista ja tekniikasta, koska hän vetää nuo jutut niin ylitse, mutta ystävämme Tapastikos ei ymmärrä kyllä järin paljoa.
- jutut ihan yli
Pecos Bill kirjoitti:
Itse en kyllä usko, että tämä Tomppa on Tapastikos. Mielestäni asia on niin päin, että Tomppa varmaankin ymmärtää jotain autoista ja tekniikasta, koska hän vetää nuo jutut niin ylitse, mutta ystävämme Tapastikos ei ymmärrä kyllä järin paljoa.
Esimerkiksi momentinmuunnin-jutut ovat olleet palstan parhautta :) Hyviä nauruja ainakin on saannut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191632
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991468Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36864Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29839Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?36759Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50756Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56708Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37700Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s42699Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37663