Kuinka moni on lopettanut merenkulun kokonaan?
Moni on käynyt maissa töissä välillä ja palannut takaisin merille koska siellä on sopivinta.
Miksi olette harkinneet lopettaa seilaamisen?
Miksi olette palanneet takaisin?
nimimerkki hukassa, jatkaako vai ei...
Kuinka moni...?
15
2925
Vastaukset
- harkinnut
maihin jäämistä; tällä koulutuksella (merikapteeni) maajobit vähissä joissa työ vastaisi jotenkin koulutusta (satamat työllistää lähinnä DI tai KTM koulutuksen omaavia). Emännän kotitila elättäisi molemmat, mutta jos joskus tulee esim. ero niin kirjat on vanhana ja praktiikka vuosikymmenten takaa; uusi alku pientonnarin kakkosena ei houkuttele.
Itse olen osaani tyytynyt, joskin tieto että kotiintullessa joutuu tekemään töitä enemmän kuin laivassa joskus stressaa, mutta itsepähän olen osani valinnut.- kun en ymmärrä
satamat työllistää lähinnä DI koulutuksen saaneita.
- johtotehtävissä
kun en ymmärrä kirjoitti:
satamat työllistää lähinnä DI koulutuksen saaneita.
edellytetään useimmiten soveltuvaa ylempää korkeakoulututkintoa yleensä näihin on valittu kauppatieteen maisteri (KTM) tai logistiikkaa pääaineen opiskellut diplomi-insinööri (DI).
Poikkeuksia tosin on esim.Hgin satama työllistää useamman merikapteenin (ainakin satama-ja apulaissatamakapteeni ovat merikapteeneja),
mutta monissa satamissa ei työskentele yhtään nautista koulutusta saanutta esim. satamamestari on entinen kraanakuski etc. - kirjaton
johtotehtävissä kirjoitti:
edellytetään useimmiten soveltuvaa ylempää korkeakoulututkintoa yleensä näihin on valittu kauppatieteen maisteri (KTM) tai logistiikkaa pääaineen opiskellut diplomi-insinööri (DI).
Poikkeuksia tosin on esim.Hgin satama työllistää useamman merikapteenin (ainakin satama-ja apulaissatamakapteeni ovat merikapteeneja),
mutta monissa satamissa ei työskentele yhtään nautista koulutusta saanutta esim. satamamestari on entinen kraanakuski etc.Myös jäsenkirja pelaa suurta roolia monessa satamassa. Puolueet jakavat parlamentaaristen voimasuhteiden mukaan paikat, olipa kyse sitten nosturikuskista, satamavalvojasta, tai satamakapteenista. Tämä tietysti koskee kunnallisia satamia. Ei se, vaikka olisi kuinka pätevä ja kokenut, päällikkönä valtameret seilannut kaveri, takaa sitä, että se jobi välttämättä tulee. Voi olla joku hinaajan perämies, joka putsaa pöydän.
- Merenkulkulaitokselle
Merenkulkulaitoksenkin terävä pää meinasi luistaa insinöörien hallintaan, mutta kun Vesteriselle esikuntinen järjestettiin vähän "köpötestä", niin alan miehillekin alkoi löytymään jobia. Toki suhteet eivät ole pahitteeksi ja pätevyyskirja on miltei must. Ainakin tietyissä posteissa.
- ja seilauspraktiikka
muka pätevöittää nykyaikaisen sataman johtotehtäviin paremmin kuin logistiikka-DI tai vastaavat?
Kuvittelisin että esim. uuden Vuosaaren sataman johtavissa tehtävissä vaaditaan aivan muunlaista osaamista...
Työnjohtotasolla ehkä kyllä löytyisi tekemistä. - ja asiaakin
Merenkulkulaitokselle kirjoitti:
Merenkulkulaitoksenkin terävä pää meinasi luistaa insinöörien hallintaan, mutta kun Vesteriselle esikuntinen järjestettiin vähän "köpötestä", niin alan miehillekin alkoi löytymään jobia. Toki suhteet eivät ole pahitteeksi ja pätevyyskirja on miltei must. Ainakin tietyissä posteissa.
Vesterisen aikana oli Merenkulkulaitoksen johtoryhmässä neljä merikapteenia. Nyt on johtoryhmän henkilömäärä pienentynyt, mutta edelleen siellä on neljä merikapteenia. Ei tämä silti työllisyyttä takaa. Sen sijaan alemman tason jobeja on kyllä säännöllisesti auki, että kyllä sieltä jotain löytyy.
kirjaton kirjoitti:
Myös jäsenkirja pelaa suurta roolia monessa satamassa. Puolueet jakavat parlamentaaristen voimasuhteiden mukaan paikat, olipa kyse sitten nosturikuskista, satamavalvojasta, tai satamakapteenista. Tämä tietysti koskee kunnallisia satamia. Ei se, vaikka olisi kuinka pätevä ja kokenut, päällikkönä valtameret seilannut kaveri, takaa sitä, että se jobi välttämättä tulee. Voi olla joku hinaajan perämies, joka putsaa pöydän.
Tietysti haluaisin, että satamissa olisi merenkulkualan (Lue laivoilla seilanneita) ammattilaisia. Siitä huolimatta on aivan eri asia ja totaalisesti eri jopi olla laivan päällikkö sitten missä liikenteessä kuin esim. kunnallisessa satamassa satamakapteeni.
Näit kahta työä ei voi verrata millään asteella. Vaikka uskon, että merikapteenin koulutus ja prakiikka anaa paremman pätevyyden siihen kuin esin ekonomi tai KTM.Yahoo kirjoitti:
Tietysti haluaisin, että satamissa olisi merenkulkualan (Lue laivoilla seilanneita) ammattilaisia. Siitä huolimatta on aivan eri asia ja totaalisesti eri jopi olla laivan päällikkö sitten missä liikenteessä kuin esim. kunnallisessa satamassa satamakapteeni.
Näit kahta työä ei voi verrata millään asteella. Vaikka uskon, että merikapteenin koulutus ja prakiikka anaa paremman pätevyyden siihen kuin esin ekonomi tai KTM.60ov Turun yliopistossa. Antaa pätevyyden toimia yhtiöiden ja satamien ylemmissä tehtävissä. Siitä on hyvä aloittaa.
http://mkk.utu.fi/koulutus/diplomikapu-s.htmlja seilauspraktiikka kirjoitti:
muka pätevöittää nykyaikaisen sataman johtotehtäviin paremmin kuin logistiikka-DI tai vastaavat?
Kuvittelisin että esim. uuden Vuosaaren sataman johtavissa tehtävissä vaaditaan aivan muunlaista osaamista...
Työnjohtotasolla ehkä kyllä löytyisi tekemistä.kun työelämässä vuosia mukana ollut on melkolailla poikkeuksetta parempi valinta kun kouluviisas.
- Dunkki
kun tuli ikävuosia riittävästi.
Kun tuli oltua 47 vuotta yhtämittaa merellä, niin sitten päästivät säälistä eläkkeelle, Albatrossia lukemaan.- aiot nauttia
eläkettä,onko kunto ok?
Merellä maksetaan käytännössä enemmän kun maissa. Maihin jään hetkeksi kun kerään konepajapraktiikkaa mahdollista konemestarin uraa varten, tai jos tuleva puoliso niin vaatii.
- niin vaatii...???
Käsittääkseni se praktiikka on siinä koulutuksen ohessa itekseen tulevaa hommaa.
Tulevan puolison mielipiteillä ei paljon painoarvoa ole.
Meriammattilaisen jos ottaa puolisokseen niin tietää mitä saa. - :-)
niin vaatii...??? kirjoitti:
Käsittääkseni se praktiikka on siinä koulutuksen ohessa itekseen tulevaa hommaa.
Tulevan puolison mielipiteillä ei paljon painoarvoa ole.
Meriammattilaisen jos ottaa puolisokseen niin tietää mitä saa.Kun jäin nalkkiin ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,714245Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt172710Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242417Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod152412Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1072203Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1092183Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e992131Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.6071937MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141915Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S231673