Ystäväni sai joku vuosi sitten perämoottorin, mikä on tekstin mukaan Nopsa 7. Onko kenelläkään tietoa ko. merkkisestä perämoottorista. Hajatieto-
jen mukaan se on valmistettu 1937-48 välillä. Voisi olla kotimainen kopio jostain amerikkalai-
sesta moottorista? Missä ja milloin on moottoria kehitelty ja valmistettu? Nopsasti oottelen.
ONKO TIETOA -NOPSA 7?
7
567
Vastaukset
- Ykä
Tämä ei ole tietoa, pelkää mielikuuvaa vuosien takaa.
A.I. Wallin kirjassa Moottorivene, viimeinen painos kai vuodelta-51, on jotain juttua myös Nopsasta, joka oli kotimainen kone ja muistaakseni lähinnä jonkin Pentan jonkintasoinen kopio. Olisiko ollut lähinnä U-2 sportin, joka oli 7hv?
itsellä ei enää kyseistä kirjaa ole.
Telvan vanha myyjä, Nisse Häggblom, joka on kirjoitellut juttuja vanhoista perämoottoreista Kippariin, tuntee varmaan koneen ja todennäköisesti myös tehtaan historian. Mikäli tietoa ei muuten löydy riittävästi ja asia kiinnostaa, niin häneltä voisi yrittää kysellä.- Tapani
Kiitti Ykä tiedoistasi. Auttavat eteenpäin. Onko
kenelläkään tietoa siitä, minkä verran noita Nopsia on Suomessa vielä tällä hetkellä? Tai paljonko niitä alkujaan tehtiin? - Tapani
Vippaskonsteilla olen saanut Nopsani kulkemaan, mutta sähköpuolelle tarvitaan varaosia! Mistähän kannattais kysellä ja miten?
- Pete
Tapani kirjoitti:
Vippaskonsteilla olen saanut Nopsani kulkemaan, mutta sähköpuolelle tarvitaan varaosia! Mistähän kannattais kysellä ja miten?
Tuntuu olevan harvinainen kone! Varaosia sähkikselle oisin mäkin vaille. Ja potkuri pittee viennellä ite! Vai voisko joku neuvoo??
- Anonyymi
minulla on nopsa 5 perämoottori.Moottori on suomalaista tekoa vuodelta 32-n40.
- Anonyymi
minulla on nopsa5 ja toimii,toinen varaosina.kone on 30 luvulta ja tehtiin myös nopsa 7 joka oli bokseri ja 7hv
- Anonyymi
minulla on myynnissä.katso viimeinen mobolisti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä722419Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2561429- 841259
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3871232Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3481176