Ystäväni sai joku vuosi sitten perämoottorin, mikä on tekstin mukaan Nopsa 7. Onko kenelläkään tietoa ko. merkkisestä perämoottorista. Hajatieto-
jen mukaan se on valmistettu 1937-48 välillä. Voisi olla kotimainen kopio jostain amerikkalai-
sesta moottorista? Missä ja milloin on moottoria kehitelty ja valmistettu? Nopsasti oottelen.
ONKO TIETOA -NOPSA 7?
7
639
Vastaukset
- Ykä
Tämä ei ole tietoa, pelkää mielikuuvaa vuosien takaa.
A.I. Wallin kirjassa Moottorivene, viimeinen painos kai vuodelta-51, on jotain juttua myös Nopsasta, joka oli kotimainen kone ja muistaakseni lähinnä jonkin Pentan jonkintasoinen kopio. Olisiko ollut lähinnä U-2 sportin, joka oli 7hv?
itsellä ei enää kyseistä kirjaa ole.
Telvan vanha myyjä, Nisse Häggblom, joka on kirjoitellut juttuja vanhoista perämoottoreista Kippariin, tuntee varmaan koneen ja todennäköisesti myös tehtaan historian. Mikäli tietoa ei muuten löydy riittävästi ja asia kiinnostaa, niin häneltä voisi yrittää kysellä.- Tapani
Kiitti Ykä tiedoistasi. Auttavat eteenpäin. Onko
kenelläkään tietoa siitä, minkä verran noita Nopsia on Suomessa vielä tällä hetkellä? Tai paljonko niitä alkujaan tehtiin? - Tapani
Vippaskonsteilla olen saanut Nopsani kulkemaan, mutta sähköpuolelle tarvitaan varaosia! Mistähän kannattais kysellä ja miten?
- Pete
Tapani kirjoitti:
Vippaskonsteilla olen saanut Nopsani kulkemaan, mutta sähköpuolelle tarvitaan varaosia! Mistähän kannattais kysellä ja miten?
Tuntuu olevan harvinainen kone! Varaosia sähkikselle oisin mäkin vaille. Ja potkuri pittee viennellä ite! Vai voisko joku neuvoo??
- Anonyymi
minulla on nopsa 5 perämoottori.Moottori on suomalaista tekoa vuodelta 32-n40.
- Anonyymi
minulla on nopsa5 ja toimii,toinen varaosina.kone on 30 luvulta ja tehtiin myös nopsa 7 joka oli bokseri ja 7hv
- Anonyymi
minulla on myynnissä.katso viimeinen mobolisti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?722739Kyllä nämä nyky autonakut ja autotki on heikloja
Vuoden vanha akku, eikä inahdakaan.... Pistin vara-akun just lataukseen ja lähen sillä antamaan apuvirtaa Jos ei toimi,252488Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!
Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville422191Muistan vuosikymmenten takaa
Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.132016Montako mitalia Suomi saa talviolympialaisista?
Nyt heittäkää veikkaus Suomen mitalisaldosta ja mistä lajeista metallilätkät tulevat. Oma veikkaukseni on 6 mitalia. -1111507- 1671363
- 521042
Kokemuksia Rehux Oy yrityksestä työpaikkana?
Jonkin aikaa seurannut kyseistä firmaa sivusta, näyttäisi, että tälläkin hetkellä olisi peräti 3 eri roolia tai paikkaa28984IS: Riitta Väisänen kärsii ikävästä vaivasta - Vaipparalli ja 40 antibioottikuuria takana...
71-vuotias Riitta Väisänen on kertonut tuoreista terveysongelmistaan. Väisänen on kertonut julkisuudessa jo aiemmin vaih16798Jos mies oikeasti haluaa sinut
Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois99791