ONKO TIETOA -NOPSA 7?

Tapani

Ystäväni sai joku vuosi sitten perämoottorin, mikä on tekstin mukaan Nopsa 7. Onko kenelläkään tietoa ko. merkkisestä perämoottorista. Hajatieto-
jen mukaan se on valmistettu 1937-48 välillä. Voisi olla kotimainen kopio jostain amerikkalai-
sesta moottorista? Missä ja milloin on moottoria kehitelty ja valmistettu? Nopsasti oottelen.

7

623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ykä

Tämä ei ole tietoa, pelkää mielikuuvaa vuosien takaa.
      A.I. Wallin kirjassa Moottorivene, viimeinen painos kai vuodelta-51, on jotain juttua myös Nopsasta, joka oli kotimainen kone ja muistaakseni lähinnä jonkin Pentan jonkintasoinen kopio. Olisiko ollut lähinnä U-2 sportin, joka oli 7hv?
      itsellä ei enää kyseistä kirjaa ole.

Telvan vanha myyjä, Nisse Häggblom, joka on kirjoitellut juttuja vanhoista perämoottoreista Kippariin, tuntee varmaan koneen ja todennäköisesti myös tehtaan historian. Mikäli tietoa ei muuten löydy riittävästi ja asia kiinnostaa, niin häneltä voisi yrittää kysellä.

• Tapani

Kiitti Ykä tiedoistasi. Auttavat eteenpäin. Onko
        kenelläkään tietoa siitä, minkä verran noita Nopsia on Suomessa vielä tällä hetkellä? Tai paljonko niitä alkujaan tehtiin?

• Tapani

Vippaskonsteilla olen saanut Nopsani kulkemaan, mutta sähköpuolelle tarvitaan varaosia! Mistähän kannattais kysellä ja miten?

• Pete
        Tapani kirjoitti:

Vippaskonsteilla olen saanut Nopsani kulkemaan, mutta sähköpuolelle tarvitaan varaosia! Mistähän kannattais kysellä ja miten?

Tuntuu olevan harvinainen kone! Varaosia sähkikselle oisin mäkin vaille. Ja potkuri pittee viennellä ite! Vai voisko joku neuvoo??

• Anonyymi

minulla on nopsa 5 perämoottori.Moottori on suomalaista tekoa vuodelta 32-n40.

• Anonyymi

minulla on nopsa5 ja toimii,toinen varaosina.kone on 30 luvulta ja tehtiin myös nopsa 7 joka oli bokseri ja 7hv

• Anonyymi

minulla on myynnissä.katso viimeinen mobolisti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      74
      6334
    2. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      41
      5398
    3. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      61
      4264
    4. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      73
      4132
    5. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      67
      3891
    6. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      74
      1208
    7. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      327
      1082
    8. Anteeksi kaikesta...

Olin tosi hölmö...
      Ikävä
      58
      1038
    9. Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana

Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?
      Ikävä
      32
      870
    10. Toivotko, että

Toivotko, että hän yrittäisi jutella sinulle? Vai toivotko, että itse voisit mennä juttelemaan?
      Ikävä
      62
      821
    Aihe