ONKO TIETOA -NOPSA 7?

Tapani

Ystäväni sai joku vuosi sitten perämoottorin, mikä on tekstin mukaan Nopsa 7. Onko kenelläkään tietoa ko. merkkisestä perämoottorista. Hajatieto-
jen mukaan se on valmistettu 1937-48 välillä. Voisi olla kotimainen kopio jostain amerikkalai-
sesta moottorista? Missä ja milloin on moottoria kehitelty ja valmistettu? Nopsasti oottelen.

7

580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ykä

Tämä ei ole tietoa, pelkää mielikuuvaa vuosien takaa.
      A.I. Wallin kirjassa Moottorivene, viimeinen painos kai vuodelta-51, on jotain juttua myös Nopsasta, joka oli kotimainen kone ja muistaakseni lähinnä jonkin Pentan jonkintasoinen kopio. Olisiko ollut lähinnä U-2 sportin, joka oli 7hv?
      itsellä ei enää kyseistä kirjaa ole.

Telvan vanha myyjä, Nisse Häggblom, joka on kirjoitellut juttuja vanhoista perämoottoreista Kippariin, tuntee varmaan koneen ja todennäköisesti myös tehtaan historian. Mikäli tietoa ei muuten löydy riittävästi ja asia kiinnostaa, niin häneltä voisi yrittää kysellä.

• Tapani

Kiitti Ykä tiedoistasi. Auttavat eteenpäin. Onko
        kenelläkään tietoa siitä, minkä verran noita Nopsia on Suomessa vielä tällä hetkellä? Tai paljonko niitä alkujaan tehtiin?

• Tapani

Vippaskonsteilla olen saanut Nopsani kulkemaan, mutta sähköpuolelle tarvitaan varaosia! Mistähän kannattais kysellä ja miten?

• Pete
        Tapani kirjoitti:

Vippaskonsteilla olen saanut Nopsani kulkemaan, mutta sähköpuolelle tarvitaan varaosia! Mistähän kannattais kysellä ja miten?

Tuntuu olevan harvinainen kone! Varaosia sähkikselle oisin mäkin vaille. Ja potkuri pittee viennellä ite! Vai voisko joku neuvoo??

• Anonyymi

minulla on nopsa 5 perämoottori.Moottori on suomalaista tekoa vuodelta 32-n40.

• Anonyymi

minulla on nopsa5 ja toimii,toinen varaosina.kone on 30 luvulta ja tehtiin myös nopsa 7 joka oli bokseri ja 7hv

• Anonyymi

minulla on myynnissä.katso viimeinen mobolisti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      167
      3427
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      15
      2066
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      223
      1480
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1241
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1211
    6. 37
      1111
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1063
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      136
      1021
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      994
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      958
    Aihe