Ystäväni sai joku vuosi sitten perämoottorin, mikä on tekstin mukaan Nopsa 7. Onko kenelläkään tietoa ko. merkkisestä perämoottorista. Hajatieto-
jen mukaan se on valmistettu 1937-48 välillä. Voisi olla kotimainen kopio jostain amerikkalai-
sesta moottorista? Missä ja milloin on moottoria kehitelty ja valmistettu? Nopsasti oottelen.
ONKO TIETOA -NOPSA 7?
7
637
Vastaukset
- Ykä
Tämä ei ole tietoa, pelkää mielikuuvaa vuosien takaa.
A.I. Wallin kirjassa Moottorivene, viimeinen painos kai vuodelta-51, on jotain juttua myös Nopsasta, joka oli kotimainen kone ja muistaakseni lähinnä jonkin Pentan jonkintasoinen kopio. Olisiko ollut lähinnä U-2 sportin, joka oli 7hv?
itsellä ei enää kyseistä kirjaa ole.
Telvan vanha myyjä, Nisse Häggblom, joka on kirjoitellut juttuja vanhoista perämoottoreista Kippariin, tuntee varmaan koneen ja todennäköisesti myös tehtaan historian. Mikäli tietoa ei muuten löydy riittävästi ja asia kiinnostaa, niin häneltä voisi yrittää kysellä.- Tapani
Kiitti Ykä tiedoistasi. Auttavat eteenpäin. Onko
kenelläkään tietoa siitä, minkä verran noita Nopsia on Suomessa vielä tällä hetkellä? Tai paljonko niitä alkujaan tehtiin? - Tapani
Vippaskonsteilla olen saanut Nopsani kulkemaan, mutta sähköpuolelle tarvitaan varaosia! Mistähän kannattais kysellä ja miten?
- Pete
Tapani kirjoitti:
Vippaskonsteilla olen saanut Nopsani kulkemaan, mutta sähköpuolelle tarvitaan varaosia! Mistähän kannattais kysellä ja miten?
Tuntuu olevan harvinainen kone! Varaosia sähkikselle oisin mäkin vaille. Ja potkuri pittee viennellä ite! Vai voisko joku neuvoo??
- Anonyymi
minulla on nopsa 5 perämoottori.Moottori on suomalaista tekoa vuodelta 32-n40.
- Anonyymi
minulla on nopsa5 ja toimii,toinen varaosina.kone on 30 luvulta ja tehtiin myös nopsa 7 joka oli bokseri ja 7hv
- Anonyymi
minulla on myynnissä.katso viimeinen mobolisti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen1206998Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?
Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam524714Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk743724Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,272794Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni322478Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t221936Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei2001438Martinan prinsessahäät peruuntui
Seiska uutisoi Kauneus ja Terveyslehden artikkeliin perustuen mihin nämä häät kosahti.3191244Vakavasti psyykkisesti sairas on pakkohoidossa - Ja asuu silti kotona
Miten käy, kun vakavasti psyykkisesti sairas "hoidetaan" kotona? Norjassa psyykkisesti sairaiden vuodepaikkojen määrä on371052- 88898