Kokemuksia hondan 2hv perämoottorista.Täristääkö,metelöikö tai onko siinä jotain muita huonoja puolia.On hinnaltaan todella edullinen(650e)joten tulee väkisinkin mieleen että siinä olisi jotain vikaa.Halpa hinta ja 4 vuoden takuu kuitenkin houkuttelee joten varoitelkaa nyt ajoissa kun vielä kerkiää.
HONDA 2 HV
13
12155
Vastaukset
- tuntematon
Metelöi kuten kaikki pienet moottorit. Honda ei liene kaikkein meluisin mutta ilmajäähdytteisenä ei toki äänetönkään. Huutamalla keskusteltava kuten muissakin pikkumoottorin työntämissä soutuveneissä.
Tärinä ei myöskään poikkea muista.- Mercuryn omistaja
"Huutamalla keskusteltava kuten muissakin pikkumoottorin työntämissä soutuveneissä." -Ei pidä paikkaansa. Mulla on 2vuotta vanha Mercury 3.3hp ja on lähes äänetön pienillä kierroksilla. Veneessä pystyy keskustelemaan ihan normaalilla äänellä. Ei tärise lähes ollenkaan. Eikä vie paljoa bensaa. Koneessa on 1.7litran kiinteä tankki ja sillä ajaa n. 7merimailia myötätuuleen, jos ei aivan täydellä kaasulla paahda, riippuu tietysti veneestä. Hintakin on kohdallaan reilusti alle 650€ lisäksi 2tahtinen joten helpot huollot.
- Mariner
Mercuryn omistaja kirjoitti:
"Huutamalla keskusteltava kuten muissakin pikkumoottorin työntämissä soutuveneissä." -Ei pidä paikkaansa. Mulla on 2vuotta vanha Mercury 3.3hp ja on lähes äänetön pienillä kierroksilla. Veneessä pystyy keskustelemaan ihan normaalilla äänellä. Ei tärise lähes ollenkaan. Eikä vie paljoa bensaa. Koneessa on 1.7litran kiinteä tankki ja sillä ajaa n. 7merimailia myötätuuleen, jos ei aivan täydellä kaasulla paahda, riippuu tietysti veneestä. Hintakin on kohdallaan reilusti alle 650€ lisäksi 2tahtinen joten helpot huollot.
Marinerin 2,5:n tekniikka vastaa käsittääkseni Mercury 3,3:n tekniikkaa. Minusta kone on melko meluisa kierroksilla ja tärisee kuten kaikki yksisylinteriset. Kaksisylinterinen on näissä suhteissa parempi. Ne ovat kyllä sitten kalliimpia ja teholukemat alkavat 4 hv paikkeilta.
- maukka
Oli kanssa toi 3.3hp mercury pari kesää sitten. Veneenä tollanen perus tasaperä soutuvene. Tärinää siitä kyllä lähti ihan omiks tarpeiksi ja kaikki tavarat pomppi pohjalla. Siihen verrattuna nykyinen johnson 20hp käy kuin kello. Melussa merkkuri voitti kyllä johnssonin.
- Mercuryn omistaja
maukka kirjoitti:
Oli kanssa toi 3.3hp mercury pari kesää sitten. Veneenä tollanen perus tasaperä soutuvene. Tärinää siitä kyllä lähti ihan omiks tarpeiksi ja kaikki tavarat pomppi pohjalla. Siihen verrattuna nykyinen johnson 20hp käy kuin kello. Melussa merkkuri voitti kyllä johnssonin.
"Melussa merkkuri voitti kyllä johnssonin." Väitätkö tosissas että 3.3pikku mercury pitää kovempaa meteliä kuin 20heppanen johnssoni??
Toi 3.3 Mercury on hiljaisin ja luotettavin kone minkä ikinä oon omistanut. Eikä tavarat todellakaan pompi veneen pohjalla. Ja mitä tärinään tulee, ei ole tarkoituskaan ajaa täydellä kaasulla koko aika. Pienillä ja keskisuurilla kierroksilla kone ei tärise eikä pidä meteliä! Jos joku muuta väittää niin ei tiedä tärinästä mitään. Täysillä kierroksilla ajaminen on typerää. Ainakaan minulla vauhti ei olennaisesti parane, keula vaan nousee pystyy, ääni kovenee ja ohjaus vaikeutuu ja gasoo palaa kolme kertaa enemmän. - maukka
"Melussa merkkuri voitti kyllä johnssonin." Väitätkö tosissas että 3.3pikku mercury pitää kovempaa meteliä kuin 20heppanen johnssoni??
Toi 3.3 Mercury on hiljaisin ja luotettavin kone minkä ikinä oon omistanut. Eikä tavarat todellakaan pompi veneen pohjalla. Ja mitä tärinään tulee, ei ole tarkoituskaan ajaa täydellä kaasulla koko aika. Pienillä ja keskisuurilla kierroksilla kone ei tärise eikä pidä meteliä! Jos joku muuta väittää niin ei tiedä tärinästä mitään. Täysillä kierroksilla ajaminen on typerää. Ainakaan minulla vauhti ei olennaisesti parane, keula vaan nousee pystyy, ääni kovenee ja ohjaus vaikeutuu ja gasoo palaa kolme kertaa enemmän.Siis tarkoitan nimenomaan että merkku on hiljaisempi kuin jonsson. Ehkä vene oli sitten niin hutera että välitti tärinän todella hyvin pienilläkin kierroksilla.
- ykä
2-kautta. Keskipakokytkin ei sovellu uisteluun, myötätuulessa voi jäädä luistamaan, josta syystä muutin kiinteäksi.
Kiinteä sytytysennakko aiheuttaa taipumuksen potkia takaisin erityisesti kuumana, josta varsinkaan naiset ei tykkää.
Ilmajäähdytteisenä kone on ääneltään kuin ruohonleikkuri veneessä.
Jatkuvasti kuskattavaksi kone ei ole mukava, konetta käsitellessä se tuppaa joutumaan vääriin asentoihin jolloin öljyä voi tulla ulos/joutua sylinteriin, jolloin käynnistäminen tuottaa savupilven tai voi olla hankalaa.
Öljynvaihto on yleensä suttaista touhua, en ole vielä kertaakaan onnistunut tekemään sitä sotkematta jossain vaiheessa.
Venttiilien säätö edellyttää koneen purkamista hämmästyttävän paljon, koska venttiilikopan ja alakotelon väli on niin kapea, ettei hommaa voi tehdä kotelon ollessa normaalisti.
Alaosan maali ei kestänyt pitempiaikaista uittamista meressä, irtosi.
Plussana keveys, ei öljyn ja bensan sekoittelua, puhdikas ilmoitettuun tehoonsa nähden ja vie vähän polttonestettä. Ei haise yhtä pahalle myötätuulessa kuin 2-t koneet.
Ei sotke tulpaansa uistelussa.
Reagoi välittömästi kaasuun pitkänkin uistelun jälkeen kun ei kerää öljyä/polttonestettä kaasarin ja sylinterin välille hitaassakaan ajossa.
Tärinä ei ole paha.
Nykykokemusten valossa olisin valintatilanteessa valmis vakavasti harkitsemaan 2-t konetta. - joo'o
Juu...
Onhan noita kokemuksia parilta kesältä, mutta vanhemmalta mallilta, jossa ei ole vapaakytkintä.
Kone on pelannut hyvin. Moottori on kiinni 5 metrisessä soutuveneessä ja kuljettelee sitä mukavasti. Kulutus matkanopeudella ja kahden hengen kuormalla ja tavaroilla 0.4 l/tunnissa. Ei paha. Kone on kohtuuhiljainen, tärisee, mutta ei mielestäni häiritsevän pahasti. Puutteena omassa mallissa on lukituspaikan puute.
Hyvä peli. - merimies
onko pakko ostaa noin pieni kone (vatkain) osta multa terhi 5hv niin olet tyytyväinen mies.puh 0405567887
- Hannu
Minulla on ollut vanhempi malli kanssa ainakin 10 vuotta ja ei mitään ongelmia. Huoltoja ei juuri ole tehty öljyjenvaihtoja ja tulpanvaihtoa lukuunottamatta. Ventiilejä en ole säätänyt koskaan, kun aina lähtee lähes ekalla käyntiin. Ajoin viime kesänä uudella mallilla ja sanoisin, että vanhempi malli on hiljaisempi ja käyntiääneltäänkin nätimpi. Tämä kone on pienen Timola 410:n perässä ja uisteluun mitä mainioin ja pienillä kierroksilla minusta hiljainen. Jos jostain löydät ilman keskipakokytkinä olevan mallin, niin osta sellainen! No..on se uusikin ihan hyvä!
- Hannu
Ai niin..kun moottoria kuljettaa vaikka auton kontissa siinä asennossa, kun on tarkoitettukin eli kylkitassut alas, niin ei koskaan ole vuotanut öljyt ulos eikä sylintereihin..mutta ei tietenkään siedä mitä kuljetusasentoa tahansa.
- Sami
ovat mielestäni seuraavat:
Melu, johtuu ilmajäähdytyksestä
Tärisee, ottaa käteen ja päähän
Soutuveneellä ei pysty uistelemaan, kulkee liian lujaa.
Jotain hyvääkin on: Kulutus ja paino
Viime kesänä ostin Hondan mutta nyt se vaihtuu 2,5 Yamahaan. Pieni paino ja hintaero ei haittaa minua. - kyke200
kerkesin puol kesää ajelee 2 hv hondalla ja uppos järven ja ketutaa kyllä ja paljon.. hiljanen ja vähäkulutteinen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358