HONDA 2 HV

honda

Kokemuksia hondan 2hv perämoottorista.Täristääkö,metelöikö tai onko siinä jotain muita huonoja puolia.On hinnaltaan todella edullinen(650e)joten tulee väkisinkin mieleen että siinä olisi jotain vikaa.Halpa hinta ja 4 vuoden takuu kuitenkin houkuttelee joten varoitelkaa nyt ajoissa kun vielä kerkiää.

16

13621

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntematon

      Metelöi kuten kaikki pienet moottorit. Honda ei liene kaikkein meluisin mutta ilmajäähdytteisenä ei toki äänetönkään. Huutamalla keskusteltava kuten muissakin pikkumoottorin työntämissä soutuveneissä.

      Tärinä ei myöskään poikkea muista.

      • Mercuryn omistaja

        "Huutamalla keskusteltava kuten muissakin pikkumoottorin työntämissä soutuveneissä." -Ei pidä paikkaansa. Mulla on 2vuotta vanha Mercury 3.3hp ja on lähes äänetön pienillä kierroksilla. Veneessä pystyy keskustelemaan ihan normaalilla äänellä. Ei tärise lähes ollenkaan. Eikä vie paljoa bensaa. Koneessa on 1.7litran kiinteä tankki ja sillä ajaa n. 7merimailia myötätuuleen, jos ei aivan täydellä kaasulla paahda, riippuu tietysti veneestä. Hintakin on kohdallaan reilusti alle 650€ lisäksi 2tahtinen joten helpot huollot.


      • Mariner
        Mercuryn omistaja kirjoitti:

        "Huutamalla keskusteltava kuten muissakin pikkumoottorin työntämissä soutuveneissä." -Ei pidä paikkaansa. Mulla on 2vuotta vanha Mercury 3.3hp ja on lähes äänetön pienillä kierroksilla. Veneessä pystyy keskustelemaan ihan normaalilla äänellä. Ei tärise lähes ollenkaan. Eikä vie paljoa bensaa. Koneessa on 1.7litran kiinteä tankki ja sillä ajaa n. 7merimailia myötätuuleen, jos ei aivan täydellä kaasulla paahda, riippuu tietysti veneestä. Hintakin on kohdallaan reilusti alle 650€ lisäksi 2tahtinen joten helpot huollot.

        Marinerin 2,5:n tekniikka vastaa käsittääkseni Mercury 3,3:n tekniikkaa. Minusta kone on melko meluisa kierroksilla ja tärisee kuten kaikki yksisylinteriset. Kaksisylinterinen on näissä suhteissa parempi. Ne ovat kyllä sitten kalliimpia ja teholukemat alkavat 4 hv paikkeilta.


      • maukka
        Mercuryn omistaja kirjoitti:

        "Huutamalla keskusteltava kuten muissakin pikkumoottorin työntämissä soutuveneissä." -Ei pidä paikkaansa. Mulla on 2vuotta vanha Mercury 3.3hp ja on lähes äänetön pienillä kierroksilla. Veneessä pystyy keskustelemaan ihan normaalilla äänellä. Ei tärise lähes ollenkaan. Eikä vie paljoa bensaa. Koneessa on 1.7litran kiinteä tankki ja sillä ajaa n. 7merimailia myötätuuleen, jos ei aivan täydellä kaasulla paahda, riippuu tietysti veneestä. Hintakin on kohdallaan reilusti alle 650€ lisäksi 2tahtinen joten helpot huollot.

        Oli kanssa toi 3.3hp mercury pari kesää sitten. Veneenä tollanen perus tasaperä soutuvene. Tärinää siitä kyllä lähti ihan omiks tarpeiksi ja kaikki tavarat pomppi pohjalla. Siihen verrattuna nykyinen johnson 20hp käy kuin kello. Melussa merkkuri voitti kyllä johnssonin.


      • Mercuryn omistaja
        maukka kirjoitti:

        Oli kanssa toi 3.3hp mercury pari kesää sitten. Veneenä tollanen perus tasaperä soutuvene. Tärinää siitä kyllä lähti ihan omiks tarpeiksi ja kaikki tavarat pomppi pohjalla. Siihen verrattuna nykyinen johnson 20hp käy kuin kello. Melussa merkkuri voitti kyllä johnssonin.

        "Melussa merkkuri voitti kyllä johnssonin." Väitätkö tosissas että 3.3pikku mercury pitää kovempaa meteliä kuin 20heppanen johnssoni??
        Toi 3.3 Mercury on hiljaisin ja luotettavin kone minkä ikinä oon omistanut. Eikä tavarat todellakaan pompi veneen pohjalla. Ja mitä tärinään tulee, ei ole tarkoituskaan ajaa täydellä kaasulla koko aika. Pienillä ja keskisuurilla kierroksilla kone ei tärise eikä pidä meteliä! Jos joku muuta väittää niin ei tiedä tärinästä mitään. Täysillä kierroksilla ajaminen on typerää. Ainakaan minulla vauhti ei olennaisesti parane, keula vaan nousee pystyy, ääni kovenee ja ohjaus vaikeutuu ja gasoo palaa kolme kertaa enemmän.


      • maukka
        Mercuryn omistaja kirjoitti:

        "Melussa merkkuri voitti kyllä johnssonin." Väitätkö tosissas että 3.3pikku mercury pitää kovempaa meteliä kuin 20heppanen johnssoni??
        Toi 3.3 Mercury on hiljaisin ja luotettavin kone minkä ikinä oon omistanut. Eikä tavarat todellakaan pompi veneen pohjalla. Ja mitä tärinään tulee, ei ole tarkoituskaan ajaa täydellä kaasulla koko aika. Pienillä ja keskisuurilla kierroksilla kone ei tärise eikä pidä meteliä! Jos joku muuta väittää niin ei tiedä tärinästä mitään. Täysillä kierroksilla ajaminen on typerää. Ainakaan minulla vauhti ei olennaisesti parane, keula vaan nousee pystyy, ääni kovenee ja ohjaus vaikeutuu ja gasoo palaa kolme kertaa enemmän.

        Siis tarkoitan nimenomaan että merkku on hiljaisempi kuin jonsson. Ehkä vene oli sitten niin hutera että välitti tärinän todella hyvin pienilläkin kierroksilla.


    • ykä

      2-kautta. Keskipakokytkin ei sovellu uisteluun, myötätuulessa voi jäädä luistamaan, josta syystä muutin kiinteäksi.
      Kiinteä sytytysennakko aiheuttaa taipumuksen potkia takaisin erityisesti kuumana, josta varsinkaan naiset ei tykkää.
      Ilmajäähdytteisenä kone on ääneltään kuin ruohonleikkuri veneessä.
      Jatkuvasti kuskattavaksi kone ei ole mukava, konetta käsitellessä se tuppaa joutumaan vääriin asentoihin jolloin öljyä voi tulla ulos/joutua sylinteriin, jolloin käynnistäminen tuottaa savupilven tai voi olla hankalaa.
      Öljynvaihto on yleensä suttaista touhua, en ole vielä kertaakaan onnistunut tekemään sitä sotkematta jossain vaiheessa.
      Venttiilien säätö edellyttää koneen purkamista hämmästyttävän paljon, koska venttiilikopan ja alakotelon väli on niin kapea, ettei hommaa voi tehdä kotelon ollessa normaalisti.
      Alaosan maali ei kestänyt pitempiaikaista uittamista meressä, irtosi.

      Plussana keveys, ei öljyn ja bensan sekoittelua, puhdikas ilmoitettuun tehoonsa nähden ja vie vähän polttonestettä. Ei haise yhtä pahalle myötätuulessa kuin 2-t koneet.
      Ei sotke tulpaansa uistelussa.
      Reagoi välittömästi kaasuun pitkänkin uistelun jälkeen kun ei kerää öljyä/polttonestettä kaasarin ja sylinterin välille hitaassakaan ajossa.
      Tärinä ei ole paha.

      Nykykokemusten valossa olisin valintatilanteessa valmis vakavasti harkitsemaan 2-t konetta.

    • joo'o

      Juu...

      Onhan noita kokemuksia parilta kesältä, mutta vanhemmalta mallilta, jossa ei ole vapaakytkintä.
      Kone on pelannut hyvin. Moottori on kiinni 5 metrisessä soutuveneessä ja kuljettelee sitä mukavasti. Kulutus matkanopeudella ja kahden hengen kuormalla ja tavaroilla 0.4 l/tunnissa. Ei paha. Kone on kohtuuhiljainen, tärisee, mutta ei mielestäni häiritsevän pahasti. Puutteena omassa mallissa on lukituspaikan puute.
      Hyvä peli.

    • merimies

      onko pakko ostaa noin pieni kone (vatkain) osta multa terhi 5hv niin olet tyytyväinen mies.puh 0405567887

    • Hannu

      Minulla on ollut vanhempi malli kanssa ainakin 10 vuotta ja ei mitään ongelmia. Huoltoja ei juuri ole tehty öljyjenvaihtoja ja tulpanvaihtoa lukuunottamatta. Ventiilejä en ole säätänyt koskaan, kun aina lähtee lähes ekalla käyntiin. Ajoin viime kesänä uudella mallilla ja sanoisin, että vanhempi malli on hiljaisempi ja käyntiääneltäänkin nätimpi. Tämä kone on pienen Timola 410:n perässä ja uisteluun mitä mainioin ja pienillä kierroksilla minusta hiljainen. Jos jostain löydät ilman keskipakokytkinä olevan mallin, niin osta sellainen! No..on se uusikin ihan hyvä!

    • Hannu

      Ai niin..kun moottoria kuljettaa vaikka auton kontissa siinä asennossa, kun on tarkoitettukin eli kylkitassut alas, niin ei koskaan ole vuotanut öljyt ulos eikä sylintereihin..mutta ei tietenkään siedä mitä kuljetusasentoa tahansa.

    • Sami

      ovat mielestäni seuraavat:

      Melu, johtuu ilmajäähdytyksestä
      Tärisee, ottaa käteen ja päähän
      Soutuveneellä ei pysty uistelemaan, kulkee liian lujaa.

      Jotain hyvääkin on: Kulutus ja paino

      Viime kesänä ostin Hondan mutta nyt se vaihtuu 2,5 Yamahaan. Pieni paino ja hintaero ei haittaa minua.

    • kyke200

      kerkesin puol kesää ajelee 2 hv hondalla ja uppos järven ja ketutaa kyllä ja paljon.. hiljanen ja vähäkulutteinen..

    • Anonyymi00014

      Ihan ok 2006 vuosmalli ja pelittää;)

      • Anonyymi00015

        Hyvä.


    • Anonyymi00016

      Ei nuo ilmajäähdytteiset Hondat ole edes paljoa halvempia kuin käytetyt 3-5 heppaiset nestejäähdytteiset nelitahtimoottorit. Nestejäähdytteiset on hiljaisemia ja suoravetoisina ovat paljon parempia esim uisteluun toisin kuin tuo Hondan keskipakokytkin, joka ei toimi tyhjäkäynnillä ajettaessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe