atooppinen ihottuma/ruoka allergia

petrip

lapsi ei nuku öitä 1v. vanha ollut koko ajan paha ihottuma jaloissa ja käsissä epäillään ruoka aine allergiaa mutta vaikka on maito jätetty pois niin ei ole parantunut ja nyt kun on käytetty go green tuotteita niin ei nuku.
onko neuvoja tai oma kohtaista kokemusta

5

791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omilla lapsillamme ei ollut tällaista, joten siinä mielessä kokemusta omasta lapsesta ei ole. Jo silloin kun lapsemme olivat pieniä, tiedossamme oli tapaus, jossa lapsi oli kalkkeutunut jo äitinsä kohdussa johtuen siitä, että perheessä suosittiin kuivattuja ja tuoreita hedelmiä. Lapsi oli alusta lähtien ihottuman vallassa.
      Kun ihottuma lapsellasi on kohdistunut ensisijassa raajoihin, uskoisin kyseessä olevan juuri samantyyppisestä tapauksesta. Parannusta voi odottaa jo siitä, että rajoittaa ruoasta ja juomasta pois kaiken makean ja myös kalkkipitoisen kuten esim. valkean vehnän. Hiljalleen jo tämän ansiosta ruumis voi vähitellen päästä sulattamalla eroon kertymistään. Virtsatiet saattavat olla osin tukkeutuneet, joten iho on suurena aineenvaihduntaelimenä ottanut munuaisten tehtäviä itselleen. Runsas juominen on hyväksi, ei kuitenkaan pidä juoda enempää kuin sitä kykenee virtsaamaan eikä juoma saa olla makeaa eikä hiilihappoista. Ihoa ei pitäisi peittää voiteilla. Sen, mikä ihon alta pyrkii ulos, pitäisi myös päästä ulos, että iho tervehtyisi. Tiedän, että ohjeiden noudattamisessa voi olla vaikeuksia. Lapsi on jo saattanut tottua makeaan, kitisee ja on räkäinen. Jos tunnistat lapsesi kohdalla tuon makean käytön, ohjetta kannattaa yrittää. Toivotan joka tapauksessa menestystä pienen lapsesi hoidossa.

      • Allerginen atoopikko

        Jos ei ole omaa kokemusta, niin silloin on paras pitää mölyt mahassaan!
        En todellaakaan lähtisi neuvomaan ketään jättämään rasvaamatta ihoa. Ihottumaista ihoa pitää rasvata! Jos niin ei tee, iho ärtyy, menee rikki ja lopulta tulehtuu. Minä tiedän...
        Ja muutenkin noihin pikkulasten dieettikokeiluihin ei pidä lähteä ilman lääkärin ja ravitsemusterapeutin konsultointia.


    • aatoopikko

      Hei!

      Tuolla www.histamiini.com palstalla on paljon lapsiallergikkovanhempia jotka osais jotain neuvoa.

      Kehottaisin menemään nopeasti lääkäriin joka osaisi neuvoa ruokavalion, jolla suljetaan pois allergioita toisensa jälkeen.

      Onko perheessänne koiraa tai kissaa, jolle lapsi voisi olla allerginen?

      Jos kotona on kaksi vanhempaa, vuorotelkaa lapsen hoitamisessa yöllä, että edes toinen saisi nukkua. "Tänä yönä nukut sinä, ensi yönä minä".
      Voimia teille ja toivottavasti löydätte osaavan lastenlääkärin.

      • lisäisin

        Siirtykää hajusteettomaan pyykinpesuaineeseen (mukaanlukien huuhteluaine). Suosittelen Erisania. Myös LV:n huuhteluaine on hyvä.
        Se, että lapsen pyykki pestään hajusteettomalla ja muun perheen 'tavallisella = hajustetulla', ei auta, kaikkien pyykki haisee samalle (paino sanalla: haisee).

        Olen itse atoopikko, ikää kohta 57 vuotta.
        Lapsena minulla oli maitorupi (nykyään käytetään termiä: atopia). Netistä löytyy tietoa atopiasta.
        Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Toisilla atopia on lievempää, toisilla pahempaa.
        Edelleen oltava tarkkana mm. ruoka-aineiden kanssa, muuten tulee kutiavaa ihottumaa.
        Mitä puhtaampaa (itse tehtyä) ruokaa, sitä parempi. Lisä-, säilöntä- ja väriaineet voivat laukaista kutinan/ihottuman.

        Itse olen oppinut yrityksen ja erehdyksen kautta, mikä sopii ja mikä ei. Jotkut ruoka-aineet sopivat pieninä määrinä ja harvoin, mutta jatkuvasti syötynä tulee ihottumaa ja kutinaa (esim. sitrushedelmät, suklaa, kala, jne.).
        Joskus tomaatti sopii, joskus ei. Ei siihen mitään järjellistä syytä ole, näin vaan on.
        Joskus tuore kurkku ei käy ollenkaan (vatsa sen kertoo), joskus taas voin syödä.

        Kannattaa todella hoitaa lasta lääkärin valvonnassa. Itse voi kirjata ylös, miten lapsi on minkäkin ruoka-aineen jälkeen voinut. Reaktio voi tulla viiveellä, joten oltava kärsivällinen kokeiluissa.

        Omat lapseni eivät aikanaan kestäneet purkkiruokia, eivätkä valmisvellejä.
        Tein ruoan itse, tiesin ainakin, mitä söivät.
        Molemmat ovat isoja, terveitä miehiä.

        Rasvausta ja rasvausta, auttaa myös kutinaan.
        Apteekin perusvoiteet ovat hajusteettomia.
        Lääkärin kanssa voi keskustella noista voiteistakin.

        Ei tekokuituvaatteita suoraan iholle!

        Mausteiden kanssa olisin myös hyvin varovainen.
        Nykyisin käytetään paljon ja erilaisia mausteita, niistä herkimmät voivat saada oireita.
        Myös sipuli voi aiheuttaa vatsavaivoja.
        Itse olen inhonnut sipulia aina. Parikymppisenä oksensin yön, kun olin syönyt kylässä sipulikeittoa.
        Valkosipulille olen huippu-allerginen (ensin pahat vatsakivut, sittemmin urtikaria eli nokkosihottuma, myös mausteseoksissa löytyvästä valkosipulista).

        Allegia- ja Astmaliiton sivulla on keskustelua lasten ruoka-allergioista. Voisit vilkaista sitäkin:
        http://www.allergia.com/
        suora URL:
        http://www.allergia.com/index.phtml?menu_id=5&lang=1&discussion_act=forum&discussion_id=16


      • kuullut
        lisäisin kirjoitti:

        Siirtykää hajusteettomaan pyykinpesuaineeseen (mukaanlukien huuhteluaine). Suosittelen Erisania. Myös LV:n huuhteluaine on hyvä.
        Se, että lapsen pyykki pestään hajusteettomalla ja muun perheen 'tavallisella = hajustetulla', ei auta, kaikkien pyykki haisee samalle (paino sanalla: haisee).

        Olen itse atoopikko, ikää kohta 57 vuotta.
        Lapsena minulla oli maitorupi (nykyään käytetään termiä: atopia). Netistä löytyy tietoa atopiasta.
        Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Toisilla atopia on lievempää, toisilla pahempaa.
        Edelleen oltava tarkkana mm. ruoka-aineiden kanssa, muuten tulee kutiavaa ihottumaa.
        Mitä puhtaampaa (itse tehtyä) ruokaa, sitä parempi. Lisä-, säilöntä- ja väriaineet voivat laukaista kutinan/ihottuman.

        Itse olen oppinut yrityksen ja erehdyksen kautta, mikä sopii ja mikä ei. Jotkut ruoka-aineet sopivat pieninä määrinä ja harvoin, mutta jatkuvasti syötynä tulee ihottumaa ja kutinaa (esim. sitrushedelmät, suklaa, kala, jne.).
        Joskus tomaatti sopii, joskus ei. Ei siihen mitään järjellistä syytä ole, näin vaan on.
        Joskus tuore kurkku ei käy ollenkaan (vatsa sen kertoo), joskus taas voin syödä.

        Kannattaa todella hoitaa lasta lääkärin valvonnassa. Itse voi kirjata ylös, miten lapsi on minkäkin ruoka-aineen jälkeen voinut. Reaktio voi tulla viiveellä, joten oltava kärsivällinen kokeiluissa.

        Omat lapseni eivät aikanaan kestäneet purkkiruokia, eivätkä valmisvellejä.
        Tein ruoan itse, tiesin ainakin, mitä söivät.
        Molemmat ovat isoja, terveitä miehiä.

        Rasvausta ja rasvausta, auttaa myös kutinaan.
        Apteekin perusvoiteet ovat hajusteettomia.
        Lääkärin kanssa voi keskustella noista voiteistakin.

        Ei tekokuituvaatteita suoraan iholle!

        Mausteiden kanssa olisin myös hyvin varovainen.
        Nykyisin käytetään paljon ja erilaisia mausteita, niistä herkimmät voivat saada oireita.
        Myös sipuli voi aiheuttaa vatsavaivoja.
        Itse olen inhonnut sipulia aina. Parikymppisenä oksensin yön, kun olin syönyt kylässä sipulikeittoa.
        Valkosipulille olen huippu-allerginen (ensin pahat vatsakivut, sittemmin urtikaria eli nokkosihottuma, myös mausteseoksissa löytyvästä valkosipulista).

        Allegia- ja Astmaliiton sivulla on keskustelua lasten ruoka-allergioista. Voisit vilkaista sitäkin:
        http://www.allergia.com/
        suora URL:
        http://www.allergia.com/index.phtml?menu_id=5&lang=1&discussion_act=forum&discussion_id=16

        keittosuola liuoksesta??olen itse atoopikko ja hoidan tällä kyseisellä liuksella ihoani.liuos on sellaista että se ei edes kirvele.liuoksen kannattaa antaa kuivua ihoon ja sen jälkeen rasvaus.itse olen saanut avun tuosta aineesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe