miten onnistuu ruokailu allergiselta malagassa

maaluskuussa

Olen erittäin allerginen monelle ruualle, miten espanjassa onnistuu allergisen ruokailu. osaako joku espanjaa jotta saisin lapulle kaikki mille olen allerginen.Olen lähdössä jo kuukauden päästä joten tarvitsisin kiireesti apua!!!! Kiitos kaikille etukäteen :)

5

987

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biquini

ne allergiaa tuottavat ruoka-aineet tänne niin yritän auttaa.
      Jos menet esim. Fuengirolaan niin siellähän on myös suomalaisia ravintoloita, joissa voit asioida "kotimaisella".

• maaliskuussa

Maidoton, gluteeniton, ei perunaa, kalaa, nautaa, carry, paprika, papuja, herneitä, lanttu, palsternakka, selleri, sienet,....
        MAusteista käy yrtit ja mustapippuri, sipulit ja suola, Eli laaja on mutta jos osaat auttaa olen ikuisesti kiitollinen :)

• biquini
        maaliskuussa kirjoitti:

Maidoton, gluteeniton, ei perunaa, kalaa, nautaa, carry, paprika, papuja, herneitä, lanttu, palsternakka, selleri, sienet,....
        MAusteista käy yrtit ja mustapippuri, sipulit ja suola, Eli laaja on mutta jos osaat auttaa olen ikuisesti kiitollinen :)

Maito on espanjaksi LECHE.
        Laktoositon = SIN LACTOSA
        Peruna = PATATA
        Kala = PESCADO
        Nauta = TERNERA, VACA, RES
        Carry = CURRY
        Paprika = PIMIENTO
        Papu = JUDÍA (esim. vihreä papu = judía verde)
        Herne = GUISANTE
        Lanttu = COLINABO tai NABO SUECO (ei kovinkaan tunnettu Espanjassa)
        Palsternakka = CHIRIVÍA
        Selleri = APIO
        Sienet = SETAS

Yrtit = FINAS HIERBAS
        Mustapippuri = PIMIENTA NEGRA
        Sipuli = CEBOLLA
        Valkosipuli = AJO
        Purjosipuli = PUERRO

Huh, huh, taitaa olla vaikeaa syödä ravintolassa!
        Espanjassa ei yleensä ole ruokalistoissa merkitty mitä annokset sisältävät. Siis tyyliin "laktoositon, gluteeniton...".
        Suuremmissa marketeissa on osasto nimeltään: PRODUCTOS DIETÉTICOS, josta löydät vaikkapa gluteenittomia tuotteita.
        Samoin on myynnissä LECHE SIN LACTOSA, iskukuumennettua laktoositonta maitoa.
        Soijapohjaisia jugurttejakin, jos niitä pystyt nauttimaan. Soija = SOJA.
        Tuoteselotukset ovat samanlaisia kuin Suomessa, EU:ssa kun ollaan.
        Toivottavasti oli jotain apua.
        Mukavaa lomaa!

• mut kyl aina jotain löytyy
        maaliskuussa kirjoitti:

maidoton... eli ei siis taida laktoosittomat tuotteet käydä. Ainakin isommissa ruokakaupoissa on tarjolla hyvänmakuisia maidottomia "maitoja" (siis soijamaitoja), soijajogurtteja, soijapohjaisia vatsan hyvinvointi juomia ja jäätelöitä.

käyttökelpoisia lauseita ravintolassa voisi olla:

alergia = allergia
        ser alérgico(-a) = olla allerginen
        ser = olla -> yo soy = minä olen

No debo comer comida que tenga...
        = En saa syödä ruokaa jossa on...

Podrían servirme... sin...
        = Saisinko... ilman...

Muistaakseni taisit mainita myös pavut? Papuja siellä on monenlaisia, aika paljon syövät sellaisia ohkasia pitkiä vihreitä palkopapuja ja sitten sellaisia paksuja vihreitä palkopapuja. Pavut on aika iso yleistys... Itse olen niille paksuille allerginen ;)

Englanninkielentaidon varaan on ihan turha sitten laskea, espanjaksi se kaikki on tiedettävä. Ainoastaan jos menet syömään englantilaiseen ravintolaan (keskustassa, en muista osoitetta) niin sitten pärjäät vallan mainiosti englannilla.

• maaliskuussa malagassa
        mut kyl aina jotain löytyy kirjoitti:

maidoton... eli ei siis taida laktoosittomat tuotteet käydä. Ainakin isommissa ruokakaupoissa on tarjolla hyvänmakuisia maidottomia "maitoja" (siis soijamaitoja), soijajogurtteja, soijapohjaisia vatsan hyvinvointi juomia ja jäätelöitä.

käyttökelpoisia lauseita ravintolassa voisi olla:

alergia = allergia
        ser alérgico(-a) = olla allerginen
        ser = olla -> yo soy = minä olen

No debo comer comida que tenga...
        = En saa syödä ruokaa jossa on...

Podrían servirme... sin...
        = Saisinko... ilman...

Muistaakseni taisit mainita myös pavut? Papuja siellä on monenlaisia, aika paljon syövät sellaisia ohkasia pitkiä vihreitä palkopapuja ja sitten sellaisia paksuja vihreitä palkopapuja. Pavut on aika iso yleistys... Itse olen niille paksuille allerginen ;)

Englanninkielentaidon varaan on ihan turha sitten laskea, espanjaksi se kaikki on tiedettävä. Ainoastaan jos menet syömään englantilaiseen ravintolaan (keskustassa, en muista osoitetta) niin sitten pärjäät vallan mainiosti englannilla.

Kiitos teille molemmille kun olette vastannut. Yleisesti ottaen meikäläisen on usein hankala syödä oikein missään ulkomailla. Kiinalaiset ravintolat on yleensä hyviä:) Täytyy myöntää et on ollut aika hyvä laihdutus kuuri kun iski allergia näin rajusti. ensin oli lapsilla ja nyt äiskä kärsii heidän puolesta vaik viel ei edes olla iällä pilattu. tai ainakin niin tarttee aatella et vielä on elämä edes :) tälläkin ruokavaliolla ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      3358
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      154
      1889
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      147
      1829
    4. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      159
      1734
    5. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      77
      1604
    6. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      344
      1558
    7. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      81
      1399
    8. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      20
      1278
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1152
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1145
    Aihe