Ei ikinä enää Marokkoon

???

Mielikuvani joka jäi Marokosta oli niin negatiivinen, että tämä reissu oli varmasti ensimmäinen ja viimeinen.
Röyhkeää, likaista ja varkaita. Te jotka olette siellä useasti käyneet, haluaisinkin kysyä mitä hyvää siellä näette???
Maailma on täynnä ihania paikkoja. Marokko oli kauhea.

10

3061

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!

      Itse tulin juuri Marokosta ja tykkäsin kyllä. Lähdin reissuun ilman ennakkoodotuksia ja ajattelin että maassa maan tavalla. Mielestäni siellä ei ollut mitenkään kamalan likaista ollut. Kohtaamani ihmiset olivat ystävällisiä. Varkaita en nähnyt, enkä kuullut että keneltäkään meidän seurueesta olisi varastettu mitään. Mutta se on ihan selvä että rahoistaan ja tavaroistaan saa pitää huolen. Sama juttu se on jokaisessa turistirysässä että varkaita piisaa.
      Ymmärrän kyllä että paikka järkyttää jos hakee samalla elintasolla varustettua paikkaa kuin suomi. Kreikan ja kanariansaareten isot lomakohteet ovat turvallisia vaihtoehtoja. Siellä et köyhää kerjäläistä näe. Sieltä löytyy hienoja hotelleja ja siistejä ostoskeskuksia, ja katukuvakin on siistitty komeeksi.
      Marokko on vieläkin kehitysmaa. Monet ihmiset elävät siellä edelleen kuin satojavuosia sitten.
      Ihmettelen kovasti mielipidettäsi Marokosta, mutta niinhän se on että ei kaikki voi kaikesta tykätä

      • maroc

        Olen samaa mieltä. Pidä turpasi kiinni, äläkä tule aukomaan päättömyyksiä tänne!


      • mieltä

        itse ainakin haen nimenomaan niitä lomakohteita jotka tavoiltaan ja kulttuuriltaan eroaa paljon suomen ym hyvinvointi maiden tavoista.Aina onnistuneempi loma mitä ihmeellisempiä ja erilaisempia elintapoja tulee vastaan. Nyt kiinnostaisi tuo Gambia,ehkä sinne seuraavaksi.


      • rohkeasti!
        mieltä kirjoitti:

        itse ainakin haen nimenomaan niitä lomakohteita jotka tavoiltaan ja kulttuuriltaan eroaa paljon suomen ym hyvinvointi maiden tavoista.Aina onnistuneempi loma mitä ihmeellisempiä ja erilaisempia elintapoja tulee vastaan. Nyt kiinnostaisi tuo Gambia,ehkä sinne seuraavaksi.

        Kyllä. Tuo on oikea asenne! Mene rohkeasti vain Gambiaan, tultiin itse sieltä pari viikkoa sitten. Oli onnistunut viikko. Jatkossa kiinnostaisi käydä Marokossa. Nyt kun on Egypti, Gambia, Kanarian saaret ja Viro tullut nähtyä...


      • näin!
        mieltä kirjoitti:

        itse ainakin haen nimenomaan niitä lomakohteita jotka tavoiltaan ja kulttuuriltaan eroaa paljon suomen ym hyvinvointi maiden tavoista.Aina onnistuneempi loma mitä ihmeellisempiä ja erilaisempia elintapoja tulee vastaan. Nyt kiinnostaisi tuo Gambia,ehkä sinne seuraavaksi.

        Kunhan niitä paikallisia tapoja ei tarvitse ottaa omakseen,eikä mielellään tinkiä omasta hyvinvoinnista muutamine ulkomaanmatkoineen vuodessa,joilloin ihastellä köyhää,onnellista sakkia kuivaa maata kuopimassa.Mitä tämä on?Se on tekopyhyyttä.


    • Tuula

      Usein Marokossa käynneenä, muuallakin kuin Agadirissa voin sanoa nähneeni muutakin kuin turisti nähtävyydet. Kun tulee ryöstetyksi,niinkuin kirjoittaja mainitsee. Olisi mielenkiintoista tietää missä tämä tapahtui? Tekikö kirjoittaja polisille ilmoituksen? jos ei, niin miksi jätti ilmoituksen tekemätää? Miten matkanjärjestäjän edustajat auttoivat? Kiva kuulla näistä kokemuksista, ettei jää vain sanan helinäksi!!! Osaan sitten itsekin varoa noita seutuja, sekä muut matkaajat!
      Marokkolaiset eivät ole röyhkeitä, toki hekin reakoivat jos heitä kohtaan ollaan töykeitä tai vähän hiprakassa ollaan olevinaan parempia kuin he.Ikävä sanoa että olen tälläistä käytöstä aikaisemminkin nähnyt turisteilta.esim leveillään olemattomilla rahoilla.Agadir on vuosien saatossa siistiytynyt todella paljon,aivan verrattavissa nykyisiin lomakohteisiin. Niinkuin aikaisempikin kirjoittaja mainitsi MAASSA MAAN TAVALLA, sitähän mekin vaadimme suomeen muuttaneilta.

    • Possu

      Kirjoituksen avaaja on moitittu,mutta jokaisellahan saa olla oma mielipide?
      Jos hän ei siitä tykännyt,niin saahan sen sanoa.
      Kohtapuolin on agadiriin lähtö ja sittenhän on tullut paikka koettua.

    • Fabio1

      Marokko on ihan kiva paikka !

    • Anne100

      Marokko on ihan kiva paikka !

    • Karhu-äiti

      Olenpa minäkin joskus kauan sitten nuorena neitinä Marokossa käynyt ja päätin, etten enää koskaan mene. Koska tuosta reissusta on jo toistakymmentä vuotta aikaa, niin Agadir lienee nykyään huomattavasti miellyttämpi paikka. Silloin ei voinut edes kadulla kävellä tai kaupasta ostaa postikortteja, niin ettei joku olisi tarjonnut hassista ostettavaksi, siis joka ikinen päivä. Tyrkyttäminen oli aivan sietämätöntä, kieltäytymistä seurasi sylkeminen päälle ja vitun haistattelu suomeksi! Ja huom! kieltäydyimme kohteliaasti! Silmättömien, jalattomien tai kädettömien kerjäläisten määrä aiheutti fyysistä pahaa oloa = oksettavaa. Myös turistien liikenneonnettomuudet olivat todellakin jokapäiväistä katsottavaa. Varkaisiin emme törmänneet, valehtelijoihin ja huijareihin kyllä.

      Onneksi hotellimme oli lähinnä saksalaisten ja amerikkalaisten asuttama luksushotelli, jonka suojissa vietimme loppuloma. Koskaan en ole odottanut loman loppumista ja kotiin paluuta, mutta näin kävi Marokossa. Mutta kuten sanottu, tästä on toistakymmentä vuotta aikaa. Marokkoon tai ylipäätään Afrikan mantereelle en ole silti vieläkään lähdössä.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1798
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      179
      1301
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1158
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      34
      1053
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      81
      977
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      935
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      880
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      64
      806
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      779
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      751
    Aihe