Ufox ilmankostutin

Kaarina

Minulla on tosi likainen ilmankostutin. Millä ainella saan vastukset puhtaiksi?

12

23912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähtee

      Etikkaliuos sisään...tai mukavamman tuoksuinen sitruunahappo apteekista. Liuottavat kalkkijämät pois. Etikkaliuokseen riittää noin 10-20% seos. Myös kahvinkeittimien puhdistukseen tarkoitettuja pusseja (sitruunahappoa) voi käyttää.

      Etikka kuitenkin halvin ja tehokas.

      • neuvot

        Vaan lisäisin tuohon, että liuotusaikaa tarvitaan jopa vuorokausi


    • Anonyymi

      Ufox ilmankostutinta olen jo pari vuotta puhdistanut Puuilosta ostamallani sitruunahappo-maustepurkin avulla. Litra vettä ja 2 rkl sitruunahappoa, antaa liota pari tuntia. Sitten kaadan pois hyvin varovasti isoon ämpäriin, ja huuhtelen 2 kertaa vedellä. Puhdasta tulee.

      • Anonyymi

        Ja tämän teen n 2 vkon välein talvikaudella, saostuu niin nopeasti kun kovassa käytössä. Ufoxin oma aine (mitä kuulemma pitäis ohjeen mukaan aina käyttää) on niin järkky kallista että olen laskenut, että halvemmaksi tämä tulee, vaikka sitten joutuisi uuden Ufoxin ostamaan huonomman aineen vuoksi parin kolmen käyttövuoden jälkeen (2 v siis jo mennyt sitruunahappoputsauksella, eiköhän mene vielä ainakin toiset mokoman).


    • Anonyymi

      Naputtelin jollain metallilla vastuksista enimmät pois, lähtivät isoina paloina, turha niitä on aivan puhtaaksi putsata joka välissä jos vedessä paljon kalkkia kuten täällä. Näillä sähkönhinnoilla ei kuumentavia viitsi käyttääkään, uudemmassa on rumpu ja puhallin, se sitten kerää äkkiä levää ellei raaski ostaa kalliita hopealiuskoja veteen.

      • Anonyymi

        Oma legionellakasvattamo on tosiaan kiva....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma legionellakasvattamo on tosiaan kiva....

        Juu, kerran viikossa joutuu putsaamaan kloorivedellä. Ihmetyttää tuleeko levää vesijohdosta vai mistä sitä ilmestyy. Kuumentava olisi paras, mutta ei näillä sähkönhinnoilla. Etikka ei auta kostuttimessa ja klooria pitäisi olla niin paljon että silmiä kirvelee. Kerran kuussa taisi olla puhdistus vaikka on hopealiuskakin.

        Tuskinpa tavallinen levä kovin haitallista on, onhan sitä uimavedessäkin ja käytän kukkien lannoitukseen, mutta haisee pahalle muutaman päivän. Tuli kostuttimeen jo ennen kuin aloin käyttää kukille, ne ainakin tykkää siitä. Kaupasta ostettua siis lannoite, ei kostuttimesta, se ei juurikaan haise.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, kerran viikossa joutuu putsaamaan kloorivedellä. Ihmetyttää tuleeko levää vesijohdosta vai mistä sitä ilmestyy. Kuumentava olisi paras, mutta ei näillä sähkönhinnoilla. Etikka ei auta kostuttimessa ja klooria pitäisi olla niin paljon että silmiä kirvelee. Kerran kuussa taisi olla puhdistus vaikka on hopealiuskakin.

        Tuskinpa tavallinen levä kovin haitallista on, onhan sitä uimavedessäkin ja käytän kukkien lannoitukseen, mutta haisee pahalle muutaman päivän. Tuli kostuttimeen jo ennen kuin aloin käyttää kukille, ne ainakin tykkää siitä. Kaupasta ostettua siis lannoite, ei kostuttimesta, se ei juurikaan haise.

        Kerta puhdistus vahvemmalla klooriliuoksella riitti, nyt mennyt monta kk eikä ole limoittunut kertaakaan, pari kertaa huuhdellut miedommalla liuoksella.


    • Anonyymi

      Virtsa auttaa niin koronaan kuin homeeseen. Vuorokausi ja laite kiiltää uutuuttaan.

    • Anonyymi

      Siis annatteko etikalla tai sitruunahapolla liota ihan tavallisesti vai onko kostutin samalla päällä ja lämmin?

    • Anonyymi

      Mistä mahtaa johtua kun ufox ilmankostittimeen tulee ruskeaa jauhemaista likaa. Irtoaako laitteesta vai onko vesijohtovedessä jotain mikä sen aiheuttaa.

      • Anonyymi

        Tulee vedestä. Kalkkia, metallihilettä ja muuta putkista irtoavaa likaa joka pinttyy vastuksiin. Tästä juuri puhutaan "likana".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe