Tahdon kämpästä luxumman näköisen ja tehdä suorakulmaisesta kulkuaukon yläpäästä pyöreän, You know? Kysymys kuuluu: Myydäänkö sellaisia kaaria kyseiseen tarkoitukseen, vai pitääkö yrittää itse styroxista viilata?
Mistä kaari kulkuaukkooon?
24
11008
Vastaukset
- Violet
... on asunnon edellisen omistajan tekemä kaariaukko, joka on ymmärtääkseni tehty jostain vanerintapaisesta. Olisikohan ensin ollut jotain tukipuita, niiden päälle puiden molemmin puolin vanerit ja vanerin päälle on laitettu tapetti. Kaariaukkoon on laitettu lisäksi helmiverhot. Tosi upean näköinen.
- Pasi
tuo kaari tehdään kipsilevyllä ja tekeehän toiset sen ohuella vanerillakin "sen kaari osan"
vesi vanhin voitehista..
jaa en ole kyllä itse koskaan kuullut/nähnyt styroxsista tehtyä. enkä ole ihan varma miten tuon styroxin voi pinnoittaa ainakin kun pikkuskidinä maalasin sprayllä styroxia niin se pahus alkoi sulamaan. - Ano Muumi
Puusta kehikko ja sitten kostutettua kipsilevyä siihen ruuvailemaan, pitäisi onnistua. Mielikuvista käyttäen sen voi tietysti tehdä vaikka styroksista ja päällystää kipsitasoitteella jne.
- Timo
Jo nimimerkki sen kertoo.
Ovien kaaret ovat auttamattomasti 80-lukua.
Yhtä luxusta kuin porealtaat.- Hei kamoon
sä oot arvostelemaan. Etkös ole kuullut sitä paitsi että 80-luku on tulossa taas??
- idiootti
Hei kamoon kirjoitti:
sä oot arvostelemaan. Etkös ole kuullut sitä paitsi että 80-luku on tulossa taas??
Ja sitä paitsi 80 -luku oli mun mielestä kaikkein parasta aikaa.
- Samppa
Ihan sama miltä vuostuhannelta kaaret on mutta perkeleen hyvännäkösiä ne ainakin on...itsekkin niitä on tullut kyhättyä. Vanerilla minä ne tein. Kaari kannattaa tehdä niin jäykällä vanerilla kuin vaan pystyy!
- Vesimies
kaari oviaukkoja. Minä itse olen laittamassa sellaista.
Sitäpaitsi ne valmiit ovat todella ylevän näköiset. Maksaa hiukan enempi mutta tulos on sen väärti.
Minulle maksoi reilut 200€ tämä on 165 cm. leveä oviaukko.Lundbergin Venezia 2000 valkoinen.
Todella helppo asentaa paikoilleen.
Malleja on ainakin 5:ttä eri laista on maalattua mäntybuusta.- Idiootti
Mistä itse ostit?
- Vesimies
Idiootti kirjoitti:
Mistä itse ostit?
ruotsista rakennustavaratalosta. Käyppä katsomassa osoitteessa www.lundbergs-prod.se
Katsele heidän produktit niin voit tehdä oman päättelyn tyylistä.
Ei ole iso paketti kuljettaa jos vaikka kuljet joskus ruotsissa. Riippuu tietenkin missä päin suomea asut.
Onhan näitä varmaan suomessakin esim. K-rauta kysele rakennustavara liikkeistä "tee itse" tuotteita joihin nämä kuuluvat. Merkkiä on ruotsissa ainakin useampia, mutta hyvin paljon saman laisia. - Idiootti
Vesimies kirjoitti:
ruotsista rakennustavaratalosta. Käyppä katsomassa osoitteessa www.lundbergs-prod.se
Katsele heidän produktit niin voit tehdä oman päättelyn tyylistä.
Ei ole iso paketti kuljettaa jos vaikka kuljet joskus ruotsissa. Riippuu tietenkin missä päin suomea asut.
Onhan näitä varmaan suomessakin esim. K-rauta kysele rakennustavara liikkeistä "tee itse" tuotteita joihin nämä kuuluvat. Merkkiä on ruotsissa ainakin useampia, mutta hyvin paljon saman laisia.Kiitoksia vaan linkistä=)
- pha
Jos luksusta haluat; unohda kaaret ne ei mitään luksusta ole. Ovat vain lomamatkojen näkymien matkimista.
- silmää
...pieneellä lauseella.On onneksi muitakin tyylin tuntijoita jotka tajuaa,ettei kaariholvet sovi Suomalaiseen kulttuuriin,todellakin aikansa elänyt tyyli.Oikein oksettaa,kun näkeekin niitä talojen julkisivuihin tehtynä,sisätiloissa ovat onneksi poissa näkyvistä,ja että vielä tänäkin aikana joku niitä rakentelee kotiinsa....huh....huh...anteeksi vaan;)
- Violet
silmää kirjoitti:
...pieneellä lauseella.On onneksi muitakin tyylin tuntijoita jotka tajuaa,ettei kaariholvet sovi Suomalaiseen kulttuuriin,todellakin aikansa elänyt tyyli.Oikein oksettaa,kun näkeekin niitä talojen julkisivuihin tehtynä,sisätiloissa ovat onneksi poissa näkyvistä,ja että vielä tänäkin aikana joku niitä rakentelee kotiinsa....huh....huh...anteeksi vaan;)
Onneksi kaikki ihmiset eivät ole tehty samasta muotista, niin kuin sinä haluaisit. Mikä ihmeen suomalainen kulttuuri? Jokaisella ihmisellä on oma (sisustus)tyylinsä ja se on hienoa se. Toivottavasti yhä useampi uskaltaisi olla oma itsensä ja tehdä kodistaan sellaisen kuin haluaa, eikä sellaisen, mistä naapuri tykkää.
- silmää
Violet kirjoitti:
Onneksi kaikki ihmiset eivät ole tehty samasta muotista, niin kuin sinä haluaisit. Mikä ihmeen suomalainen kulttuuri? Jokaisella ihmisellä on oma (sisustus)tyylinsä ja se on hienoa se. Toivottavasti yhä useampi uskaltaisi olla oma itsensä ja tehdä kodistaan sellaisen kuin haluaa, eikä sellaisen, mistä naapuri tykkää.
Se älähtää,johonka kalikka kalahtaa,viitaten kertomukseesi omasta kaariholvestasi ja riipuksistasi.Tämä on avoin osasto sanoa mielipiteensä kukin mistäkin tykkää,joten sanon varmasti mielipiteeni välittämättä siitä pidätkö vai et.Kaariholvet on aina mielletty enempi tuonne lämpimien maiden taloja koristaa,siitä tämä viittaukseni"ei Suomalaiseen kulttuuriin sopiva".Pitäisi tämä osata yhdistää ilman selitystäkin.
- Violet
silmää kirjoitti:
Se älähtää,johonka kalikka kalahtaa,viitaten kertomukseesi omasta kaariholvestasi ja riipuksistasi.Tämä on avoin osasto sanoa mielipiteensä kukin mistäkin tykkää,joten sanon varmasti mielipiteeni välittämättä siitä pidätkö vai et.Kaariholvet on aina mielletty enempi tuonne lämpimien maiden taloja koristaa,siitä tämä viittaukseni"ei Suomalaiseen kulttuuriin sopiva".Pitäisi tämä osata yhdistää ilman selitystäkin.
No, sen edellisen omistajan (joka siis rakensi kaariaukon) vaimo oli kotoisin Bulgariasta, joten se selittää ehkä sisustusratkaisun. Mutta nimenomaan tuo kaariholvi oli asunnon ostopäätökseen vaikuttava tekijä. Se oli haaveideni täyttymys ja tässä on nyt asuttu jo 10 vuotta. Kaariholvi vaikutti muuten koko sisustusmakuni muotoutumiseen.
- silmää...
Violet kirjoitti:
No, sen edellisen omistajan (joka siis rakensi kaariaukon) vaimo oli kotoisin Bulgariasta, joten se selittää ehkä sisustusratkaisun. Mutta nimenomaan tuo kaariholvi oli asunnon ostopäätökseen vaikuttava tekijä. Se oli haaveideni täyttymys ja tässä on nyt asuttu jo 10 vuotta. Kaariholvi vaikutti muuten koko sisustusmakuni muotoutumiseen.
Kiva,kiva.Tuuria vaan jos muutkin asiat olivat asunnossa kunnossa,kuin "holvikaari",itse en onneksi joudu ostaa käytettyjä taloja,eipähän tule mitään "ylimääräistä" mukana
- Samppa
silmää... kirjoitti:
Kiva,kiva.Tuuria vaan jos muutkin asiat olivat asunnossa kunnossa,kuin "holvikaari",itse en onneksi joudu ostaa käytettyjä taloja,eipähän tule mitään "ylimääräistä" mukana
...taitaa olla "se" aika kuukaudesta? Tai sitten olet ihan luonnostaan tuollainen valittava itkupilli?
- Violet
silmää... kirjoitti:
Joo, tuuria oli, kun kaikki asiat asunnossa (kolmio) oli kunnossa: kauniit kuviolattiat, kaakeloitu kylppäri, olohuoneessa kotibaari (jossa minä säilytän kirjoja), pari baarituolia, parit kaiuttimet, pesukone! ja mikroaaltouuni!. Itse olemme lisänneet parvekelasit ja minisaunan kylppäriin ja lisäksi jotain pientä esim. vaatekaappeja. Ja asunto maksoi vain 158 000 mk!
- silmää
Samppa kirjoitti:
...taitaa olla "se" aika kuukaudesta? Tai sitten olet ihan luonnostaan tuollainen valittava itkupilli?
Valitettavasti pitää kertoa sulle Samppa,että ei ole se aika kuukaudesta,enkä ole mikään valittava itkupillikään.Olen niitä harvinaisia ihmisiä,joka on elämäänsä tyytyväinen,hyvin asiansa hoitava ja aika tasokkaasti asuva,mutta en edelleenkään holvikaarista dikkaava ihminen,joten eipäs leimata sen takia "valittavaksi itkupilliksi",kun esitän mielipiteeni niistä,ja huomioi lukea ,etten ole ainoa niitä vierastava.Ettet vaan olisi itse tosikko mörökölli?;)
- silmää
Violet kirjoitti:
Joo, tuuria oli, kun kaikki asiat asunnossa (kolmio) oli kunnossa: kauniit kuviolattiat, kaakeloitu kylppäri, olohuoneessa kotibaari (jossa minä säilytän kirjoja), pari baarituolia, parit kaiuttimet, pesukone! ja mikroaaltouuni!. Itse olemme lisänneet parvekelasit ja minisaunan kylppäriin ja lisäksi jotain pientä esim. vaatekaappeja. Ja asunto maksoi vain 158 000 mk!
Olen onnellinen puolestasi Violet,ja toivotan kaikkea hyvää elämääsi.Tosihan on ,että meille kaikille koti on paras paikka maailmassa,oli se sitten holvikaarineen tai ilman;)
- junttiaste1000
silmää kirjoitti:
Öuh.. Meni suklaat väärään kurkkuun!
- halvalla tekee
Ite tein näin vanhalle oviaukolle: Otin oven pois ja revin ovenkarmit helvettiin. Sen jälkeen vanhoista karmeista sahasin pienet tukipalat oviaukon yläkulmiin. Sahasin kovalevystä kaaren muotoiset palat (2 kpl) ja naulasin kiinni tukipaloihin. Tämän jälkeen kovalevystä (noin 3mm paksu) suikale lattian rajasta ylös asti kaareen ja siitä takaisin toiselle puolelle lattian rajaan. ja kiinni pienillä 2cm nauloilla kaaripaloihin ja väliseiniin (väliseinät lastulevyä). Sitten pientä hienosäätöä puukitillä tms. Ja kyllä tuli hienot! Ei oikeen viitti maksaa 200 euroa kun nyt kustannukset oli ehkä 3 euroa...
- Tilatiili
Muutama kirjoittaja mainitsee sanan holvikaari. Holvihan tarkoittaa katoksi ladottuja kiviä, jotka nojaavat seiniin. Jos kivet olisivat suorassa tasossa, nehän perkuleet romahtaisivat lattialle. Mutta latomalla ne kaaren muotoon kivet kiilautuvat toisiaan vasten ja muodostuu kaariholvi.
Näiden kaarien jäljittely jollain kipsilevyillä on suhteellisen mautonta touhua, mutta toisaalta jos kansalla olisi ns "hyvä maku", mihin suunnittelijoita tarvittaisiin. Sinänsä en pidä pahana kipsilevyn vääntelemistä, mutta tekisin mieluummin jotain omaa, ei vanhojen rakennustyylien lavastemaista imitointia. Laita se kaari vaikka väärin päin!
Turkin poikien pizzerioissa suditaan tiilen kuvia seinään. Hmmm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793