Painavalle sukset?

110kg 164cm

Kuinka helposti minunkokoiselle valaalle löytysi suksia?
Niin houkuttelisi lähteä kymmenenvuoden tauon jälkeen hiihtelemään ja samalla saada tuota painoakin pois!

8

9237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rossari

En tiedä löytämisen helppoudesta, mutta luistelusuksista löytynee jäykkiäkin suksia helpommin kuin perinteisen suksista. Tälläkin foorumilla on usein kerrottu, että esim. Peltosella on suksia painaville.

• ..........................

Keksit jonkun toisen harrastuksen ensi talveen asti jonka avulla saat pudotettua painoa että löytyisi helpommin sukset, kävelyä vaikka alkuun ja kesällä vaikka pyöräilyä tai rullaluistelua, esimerkeiksi vain.

• rotanloukku

Hanki suomupohjasukset,jotka pitävät ja luistavat aina yhtä hyvin.
      Silloin voit käyttää löysiä suksia ,eikä tarvitse aina ostaa uusia suksia ,jos se paino nyt lähtisi putoamaan ja alkuperäisen painon mukaan ostetut sukset tulisivat liian jäykiksi.

• jepulis!

Niin voisi se olla myös löysäkin suksi.
      Meinaan sillä olisi hyvä aloittaa, kun tahti löytyy ja tekniikka paranee samalla paino putoaa ja suksi pääsee omalle painoalueelleen.
      Pito onnistuu löysässä suksessa helposti, tosin luisto kärsii, mutta painovoima kuitenkin vie alamäessä myös löysää suksea alaspäin.
      Kokeiltu ja hyväksi havaittu huonon hiihtotaidon omaavalla henkilöllä.
      Asiantunteva suksimyyjä osaa auttaa.

• Vanhempia viestejä

Asiasta kyselty aiemminkin, tukihan näitä sivuja. Mm.Karhulta ja Salomonilta kuulemma löytyy aikamiehillekkin suksee.

• Jomps

Kyllä niitä suksia löytyy noillekin mitoille. Ainakin Peltoselta löytyy varmasti sopivia. Rohkeasti vaan asiantuntevaan liikkeeseen suksia ostamaan. Hiihto on mukava ja tehokas laji! Ihan halvimmista ei löydy riittävän jäykkiä, mutta esim noista Peltosen Acadioista varmasti jo löytyy. Sitä paitsi niillä hyperhalvoilla ei ole ilo hiihtää... eli hiihtoharrastus jää siihen jos sukset ovat huonot.

• suksien suhteen

jos hankit samalla uuden pitopinnoitteen kauppiaalta suksiin. 95 kiloiselle riittää mainiosti 60 kiloisen sukset ja luisto ei kärsi yhtään. Paloheinässä katsottiin montu auki kun 95/195 cm laski Peltosen Astroilla rinnan ST-1 ja muilla tarroilla varustetun "kilpurin" (nainen). Kilpuri alkoi sauvoa 100 m ennen kuin Astramies edes oikaisi ruotua pystyyn, jolloin vasta pääsi ohi. Oli muuten näkemisen arvoinen ilme, kun huomasi Astrat - ei liene kallein suksimerkki.

• olli 47
        suksien suhteen kirjoitti:

jos hankit samalla uuden pitopinnoitteen kauppiaalta suksiin. 95 kiloiselle riittää mainiosti 60 kiloisen sukset ja luisto ei kärsi yhtään. Paloheinässä katsottiin montu auki kun 95/195 cm laski Peltosen Astroilla rinnan ST-1 ja muilla tarroilla varustetun "kilpurin" (nainen). Kilpuri alkoi sauvoa 100 m ennen kuin Astramies edes oikaisi ruotua pystyyn, jolloin vasta pääsi ohi. Oli muuten näkemisen arvoinen ilme, kun huomasi Astrat - ei liene kallein suksimerkki.

Varmasti saattaa näin olla.....mutta mutta, taitaa myös painovoima auttaa hieman????Oon ittekkin huomannut saman....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe