kanin korvat!

Laura--

Onko vaarallista kun kanini korvat ovat ihan kylmät ja muuten kanini on ihan lämpöinen?!Se on ollut tänään hyvin rauhallinen se on vain ollut omassa kopissaan ja nukkunut.kanini on 8 kk.Eli oli onko ok että kanini korvat ovat ihan kylmät kun muuten ne ovat aina olleet lämpöiset??!!

11

4045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oireita?

      tarkkaile kanisi syömistä ja liikkumista ettei ole kipeä,ummetusta ym.

      • Laura--

        Ei ole enää korvat kylmät syö ja liikkuu normaalisti! on aivan entisensä!En sitten tiedä että mikä sillä oli... mutta nyt on aivan normaali :)


      • korvillaan
        Laura-- kirjoitti:

        Ei ole enää korvat kylmät syö ja liikkuu normaalisti! on aivan entisensä!En sitten tiedä että mikä sillä oli... mutta nyt on aivan normaali :)

        Kanin korvien lämpö riippuu huoneen lämmöstä.
        Kun kanilla on kuuma, korvat kuumuvat ja kani haihduttaa niillä lämpöään. Kanithan eivät hikoile tai läähätä.
        Viileässä ilmassa toisinpäin, eli korvatkin ovat viileät.
        Normaalisti kanin korvat ovat lämpöiset tai hieman viileät.
        Ei siis mitään hätää, kanilla on vain ollut mukavan viileä olotila. :)


    • kipsu

      Sama juttu munki toisella kanilla, mutta on täysin terve. Joku muuki kanin omistaja on ihmetelly tuota, joten on varmasti normaalia=)

      • Laura--

        kiitos kun viitsitte vastata! :)


    • huolestunut!!

      Hei tarvin apua! Mun toisella kanilla on korvissa vaaleaa vaikkua pienesti ja sitten korvista lähtee karvaa ja on rupea... uskon että sillä on korvapunkki mutta voiko se olla jotain muutakin?? Kani kai puree/raapii korviaan... mutta se ei ravistele päätään. voiko olla myös jokin ihosairaus?? korva ei hilseile... toisella kanillani ei ole vvvielä mitään (huh) MUTTA VOIKO SE TARTTUA SIIHENKIN??

    • tania78

      Korvapunkki voi tarttua.
      Käväise lääkärillä otatuttamassa näyte niin asia selviää.
      Kyseessä voi olla myös hilsepunkki.

    • vemmelsäären väiski

      Mun kanin korvissa on näppyjä ja rupia.Voisitteko auttaa oon ihan paniikissa!Se on kahden viikon päästä yksi vuotias

      • Sedä

        Luultavasti jotain loisia, vie lääkäriin niin saat hoitoa :)


    • Dixiedixie

      Varmaan ihan normaalia, minunkin kanin korvat on joskus kylmät tai kuumat.

    • Anonyymi

      On normaalia että kanien korvat on kylmät tai kuumat, se riippuu huoneen lämpötilasta ja olotiloista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe