IVF-lyhyt kaava?

wella-76

Moi!

Meillä parin viikon sisäll IVF konsultaatio.

Kertokaa kokemuksianne IVF lyhyestä kaavasta!
Mikä kp aloitetaan yleensä lääkitys? Montako rakkulaa on lyhyellä kaavalla kasvanut? Mitä lääkkeitä lääkäri on määrännyt? Onko ollut sivuoireita paljon?

Kiitos vastanneille!:)

10

6926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maija-stiina

MOI!Mulla oli lyhyt kaava,pistelyt alotin kp 2,mulla tuli rakkuloita yli 20,joista kypsiä oli 19.Mulla oli lääkityksenä puregon,orgalutran ja pregnyl.Eli puregon kasvattaa rakkuloita,orgalutran estää kasvamasta niitä liikaa,ettei ne irtoa liian aikasin ja pregnyl irrottaa rakkulat.Sivuoireita piikeistä ei mulle tullu mitään,vatsa oli vaan lopuks vähän pömpöllä ja arka johtuen munarakkuloiden määrästä.

• Nyyti 1

Mulla oli samat lääkkeet kuin edellisellä kirjoittajalla. Piikittelyn aloitin kierron kolmantena päivänä. Pistäminen oli helppoa, Orgalutran vähän sattui. Rakkuloita tuli 42, munasoluja 36 ja hyviä alkioita 21. Mulla oli ilmeisesti lievä hyperstimulaatio, rakkuloita tuli turhan paljon. Alavatsa oli turvonnut ja arka, liikkuessa oli lieviä kipuja, levätessä olo oli ihan hyvä. Lievät alavatsatuntemukset alkoi jo tokasta Puregon-piikistä. Rinnat tuli myös kipeiksi. Sairauslomaa oli reilu viikko, sairausloman jälkeen vointi oli jo hyvä. Hoidon tulosta vielä odottelen!! Mun mielestä jälkeenpäin ajatellen hoito oli aika helppo fyysisesti, vaikka rakkuloita tulikin liikaa, psyykkisesti se oli ja on edelleen aikamoista vuoristorataa. Onnea matkaan!!

• wella-76

että missä kierron vaiheessa tehdään mitäkin? Siis mikä kp yleensä on punktio jne.?

• maija-stiina

Mulla oli punktio kp 15 ja alotin pistelyt siis kp 2,mut punktiokin määräytyy ultrien tuloksista eli millon lääkäri kattoo munarakkuloiden olevan sopivan kokoisia..joillain ne kypsyy nopeammin ja joillain tarvitaan piikittelyä pidempään,alkion siirto oli sit kp 17.Mulla kuuluu kaks ultraa ja niiden perusteella lääkäri määräs orgalutranin ja pregnylin.Mulla oli puregonia suht pieni annos eikä määrää tarvinnu lisätä,niitä kasvo sopiva määrä,mulla on melko herkät munasarjat tuottamaan munarakkuloita,siksi pieni annos.Eli ultrassa lääkäri kattelee ettei rakkuloita pääsis tuleen liikaa,ettei tulis sitä hyperin vaaraa,niinkuin edellisellä kirjoittajalla oli käynyt.

• aaca

kävimme julkisella suunnittelemassa hoitoja, mutta vielä ei lääkitystä määrätty.Lyhyellä kaavalla mekin mennään, ensi kierrossa olisi tarkoitus aloittaa. Lääkäri puhui että punktio tehdään siinä kp 14 tietämillä, mutta laskin että jos minulla on normaali kierto niin kp 14 osuu juuri sunnuntaille! Ilmeisesti piikeilä pystyy jotenkin pelaamaan, että punkio tehtäisiin kp 15 eli manantaina, vai??? Vai meneekö seuraavakin kierto ihan harakoille tuon sunnuntain takia?

• maija-stiina

turhaan punktiopäivästä,piikeillä pystyy sumplimaan aika hyvin punktiopäivän pari päivää suuntaan ja toiseen,oikeastaan toisessa ultrassa selviää,milloin on punktiopäivä ja sillon vielä voi jarrupiikeillä määräillä punktioo.Tosiaan jokaisella kasvaa eri tahtia eri lääkkeillä munarakkulat,joten ennen piikittelyä ei pysty ihan tarkalleen sanoo,millon punktio on!Tsemmpiä...

• minä myös!

kerralla täyteen? Paljonko siis lääkkeet maksoivat kelakorvausten jälkeen? Tietäisi vähän varautua...

Meillä myös edessä ICSI lyhyellä kaavalla.

• Huips

Moi,

kyllä voin melko suurella varmuudella sanoa, että lääkekatto tulee vastaan jo ekalla hoitojaksolla. Ainakin yhdistelmällä puregon, orgalutran ja pregnyl näin kävi.

• maija-stiina

Mulla ei menny kelakorvaus täyteen,kun puregon-annos oli niin pieni,et yks kynällinen riitti siihen,mut riippuu sun hormooniannoksesta,paljonko tulee lääkkeet maksamaan.Lugesteroneja käytin ivf:n jälkeen,mut niistä ei saa kelakorvausta jostain syystä!

• Huips

Hei,

samat lääkkeet mullakin lyhyessä kaavassa, kuin mitä tuossa muutkin mainitsivat, eli puregon, orgalutran ja pregnyl. Mulla lähti heti alussa pienellä puregon-annostuksella kasvamaan 20 rakkulaa, mutta kasvoivat niin hitaasti, että molemmilla ultrakäynneillä kasvatettiin annosta. Tänään rakkulat oli sitten tarpeeksi suuret ja punktio on keskiviikkona! Kääk!

Ensimmäinen IVF-hoito menossa, pistokset aloitin kp2, pistelyä 10 päivää, punktio osuu kp13.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8293
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4541
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4323
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3453
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3440
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3358
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3123
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2851
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2624
    Aihe