LVI-Dahlin hinnat?

Toopeli

Olen ostamassa LVI-tarvikkeita omakotitalooni ja kaverillani on rakennusliike. Sanoi, että saan käyttää hänen tukkukorttiaan, jos haluan ostaa LVI-Dahlilta tavarat. Sanoi, sen olevan selvästi halvempaa. Pitääkä paikkansa? Onko jollain hinnastoa vai onko eri asiakkailla sielläkin eri hinnat? Jos esim. putkimieheni ostaa tavarat suoraan lvi-dahlilta, niin saako hän ne samaan hintaa, kuin hieman suurempi rak.urakoitsija, joka on tuttuni. Joo ja tiedän..kysy suoraan siltä kaveriltasi..ja aionkin, mutta haluiaisin ensin kuulla mielipiteitänne?
Ajatukseni oli ostaa kaikki putki ja iv tarvikkeet..

30

9474

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toopeli tosiaan

...

• kaupasta jos

alet ei kiinnosta.

Putkimiehesi ei koskaan anna kaikkea saamaansa alennusta asiakkaalle.

• se antaisi?

Ei tietenkään kukaan ilmaiseksi mitään tee.
        Kannattaa huomata, että jos itse hankkimaasi laitteeseen tulee vika, korjailet tai korjautat sen jollakin, irroitukset ja vaihdot maksat itse. Mutta kun otat sen vaikka sen putkifirman kautta, soitto sinne, että korjaavat viallisen laittensa, riittää.

• on aina
        se antaisi? kirjoitti:

Kannattaa huomata, että jos itse hankkimaasi laitteeseen tulee vika, korjailet tai korjautat sen jollakin, irroitukset ja vaihdot maksat itse. Mutta kun otat sen vaikka sen putkifirman kautta, soitto sinne, että korjaavat viallisen laittensa, riittää.

takuu osti sen mistä tahansa ja putket ei takuuta kaipaa. Ja irottaakohan putkiyritys takuukoneitakaan ilmaiseksi, tuskin.

• on urakasta
        on aina kirjoitti:

takuu osti sen mistä tahansa ja putket ei takuuta kaipaa. Ja irottaakohan putkiyritys takuukoneitakaan ilmaiseksi, tuskin.

se, joka on toimittaja, hoitaa omilla kustannuksillaan hommat kuntoon, siis ilmaiseksi.

• Siksi
        se antaisi? kirjoitti:

Höpöhöpö
        Kauppa vastaa laite/tarviketakuusta ja putkimies työn takuusta.

• tukkualennukset

Tottakai kanta-asiakas, vielä firma saa tukusta halvemmalla tavaraa kuin paikalliselta rautakaupasta. Kyllähän paikallisen rautakauppasikin kanssa voit neuvotella kanta-asiakkuuksista. Onneksi paikkakunnilla nykyään muitankin rautakauppoja kuin nuo ketjussa olevat rautakaupat kiskurihintoineen.

• etukäteen voi

varmaa vastausta antaa kukaan.

Bauhaus, rautakaupan - 40% kanta-asiakasalennus iv-tavaroista ja tukusta suoraan hinnat on hyvin lähellä toisiaan.

Vain koneen hinta kannattaa tarkistaa useasta paikasta.

Kalleinta on ottaa putkimiehen kautta, mutta saatko kenet iv-vastaavaksi ja kuka asentaa ne kamat jos hankit ne itse??

• Mikke

Itse olen hakenut omakotitaloni lvi-kamat kahdesta muusta tukkuliikeestä. Ale-prosentit työpaikkani kortilla on ollut Uponorin iv-kamoista 35-45%. Listahinnat on kyllä tukussa korkeammat kuin rautakaupoissa (rakentajakortilla 20% paikalliseesa rautakauppassa). Varovainen arvio on että nettohinnat on aika samoissa. Jos iv-hommat haluaa tehdä itse, kannattaa kysyä kunnan lvi-tarkastajalta vaatiiko iv-vastaavaa. Täälläpäin omakotitalossa sellaista ei vaadita, vaan riittää että kaupungin lvi-tarkastaja tekee pakolliset tarkastukset.

• 0.62x

Fläkt Woodsin hinnastosta (löytyy netistä) -38%. Tämä rautakaupan kautta. Meille riittävän järkevä hintataso.

• muutaman

euron perässä ei kannata juosta kun saa tuollaisen ale% jostain paikasta.

• katetta

Taitaa rautakaupan katteet olla n. 60% kun pystyy antamaan 40% alennuksia.
        Sama hommahan se on myös sähköpuolella.
        Ihmettyttää tavallista tallaajaa.

• TukkuAsiakas%

on periaatteessa eri hinnat...

Itse olen sopimus-asiakas jolla on tietyt artikkelit hinnoiteltu sopimushinnoin...

Muut ovat toimitukset sitten aina tarjouspyynnön takana.

• Tukkumyyjä

Nyt on taas oikein viimeisenpäälle viisas mies liikenteessä! LVI-Dahl on tukkukauppa, jonka toimenkuvaan ei kuulu kaikenmaailman omakotirakentajien palvelu. Siellä käy ihan oikeasti töikseen asentamista harjoittavia urakoitsijoita, ei kuluttajia. Onneksi tukkukaupan ehdot ovat kuluttajasuojan ulkopuolella, ettet ole niitä tarvikkeitas palauttelemassa seuraavana päivänä, kun on tilaus mennyt persiilleen. Toivottavasti säästät nyt tosi paljon kun olet siellä utelemassa niitä käyrien hintoja, sillä aikaa varmasti kuluu. Usein myyjät pistävät pihalle kopistaan pokat, jotka ei sinne kuulu ja palvelevat ammattilaisia. Tukkukaupan katteisiin ei kuulu kuluttajien palvelu hyllyjen välissä. Rautakauppa on oikea paikka, missä saat hinnat katsottua hyllystä ja myyjän auttamaan tarvikkeiden valinnassa. Siitä johtuen heillä hieman kalliimpaa, kun on palvelu ja pakko ottaa väärin tilatut kamat takaisin. Voi mennä kaverillesi alennusluettelot uusiksi, mikäli kokevat firman hanakalaksi asiakkaaksi. Pidä sitten mielessäs että Onniselle et sitten tule!

• dgfdgsg

aina kalliimpi etkä sä mua pihalle pistä vaikka omalle byggalle ostankin firman kautta

• TukkuAsiakas%

ole mikään tukkumyyjä...kuvittelee olevansa ja tietävänsä.

Tukkukaupassakin pätee samat ehdot kuin kaupassa yleensä.

• tallinnasta
        TukkuAsiakas% kirjoitti:

ole mikään tukkumyyjä...kuvittelee olevansa ja tietävänsä.

Tukkukaupassakin pätee samat ehdot kuin kaupassa yleensä.

mitenkähän kannattaisi hakea lvi kamat jotka sopivat paketti autoon viron puolelta,esim iv putkien käyrät ja lattia lämmityksen värkit.uponor tekee piirustuksista valmiin tarvike luettelon esim lattialämmitykseen.muissa rak.tarpeissa saa suuret säästöt piipahtamalla tallinnassa .kokemusta on .löytyykö lukijoista kokemusta omaavia lvi tarvikkeiden osalta.

• kokemusta
        tallinnasta kirjoitti:

mitenkähän kannattaisi hakea lvi kamat jotka sopivat paketti autoon viron puolelta,esim iv putkien käyrät ja lattia lämmityksen värkit.uponor tekee piirustuksista valmiin tarvike luettelon esim lattialämmitykseen.muissa rak.tarpeissa saa suuret säästöt piipahtamalla tallinnassa .kokemusta on .löytyykö lukijoista kokemusta omaavia lvi tarvikkeiden osalta.

on, ovat melkein saman hintaisia, tai jopa kalliimpia.

• eläköitynyt

Käsittääkseni Ahlsell on urakoitsijoiden kauppa

• Rabatti

Esim YIT:llä puserrusliittimistä oli alennukset yli 80%. Teräsputkista 87%. LVI-Dahl on ihan hyvä tukkuri alennuksien suhteen.

Saat varmasti kamat halvemmalla kuin muualta.

• Melkein kusetettu

Tukkurien lähtöhinnat/listahinnat huikeita ja alennukset suuria, mitä enemmän ostoja sitä suuremmat alennukset.
        Putkimies voi antaa 40 % alennusta HT putkista ja ilmastointiputkista ja itselle jää vielä ruhtinaalinen osuus.
        Pyysin tarjousta koko ilmastointipaketista LVI-Dahlilta OK rakentaja profiililla ja Rautakaupasta. Dahlin alennusprosentit oli 40-50 % mutta silti vielä selvästi
        kalliimpi kuin rautakaupan hinta, tästä päätellen LVI urakoitsijoilla pitää olla
        tosi hyvät alennusprosentit että tukusta ostaminen on kannattavaa.

• ss

voi voi pojat, ostatte alennuksilla. kannattaisi enemmin katsoa hintaa

• ojkloolll

Tukkreiilla kaikilla sama OvH joka tuotteella määrättu kauppalaissa siksi täällä vertaillaan alennuksia eikä hintaa poika

• tukkurilainen itse

ojkloolll.. tuo yhteinen ohjehinnoittelu on ollut jo yli 10-vuotta poissa.. jokainen tukkuri tekee omat hintansa. lvi-.tietokeskus piti ennen yhteistä hinnastoa yhteistyössä tukkureiden kanssa. Se on historiaa ollut jo vuosia..

• pojat on poikia

Just. Noin kymmenisen vuotta se on ollu ohjeellinen hinta poika.

• Alennuksia poitzut
    • pojat on.........

Vertaile hinnastoa vielä muiden hinnastoihin poika.

• Hintojen muodostus

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      88
      1651
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1273
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      179
      1234
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      952
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      833
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      822
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      789
    Aihe