Raskauden kesto

ee-rika

Kuinka tarkkaan pääperämitan avulla voidaan arvioida laskettu aika? Eli kuinka paljon se voi heittää? Oman lasketun ajan perusteella hedelmöitys olisi tapahtunut sellaisena päivänä, jolloin se ei ole mahdollista.

5

3790

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tättärättä

Hedelmöitysajankohta lasketaan 2 viikkoa viimeisten kuukautisten alkamispäivästä, riippumatta siitä milloin olet ovuloinut tai harrastanut seksiä.
      Munasolu vaeltaa jopa pari päivää kohdussa irtoamisensa eli ovulaation jälkeen ja sperma voi elää jopa viikon sen jälkeen kun se on joutunut kohtuusi, jolloin näiden kahden kohtaaminen, hedelmöityminen ja sitten yhteinen vaellus sopivaan kiinnittymiskohtaan voi viedä aikaa.
      Tällöin se on ihan mahdollista melkein milloin vaan asianomaisten kuukautistesi jälkeisten viikkojen aikana.

• Ensinnäkin...

Aloittajahan kysyi raskauden keston määrittämistä pää-perämitan avulla, ei menkkojen perusteella.. Ja sitäpaitsi hedelmöitysajankohtaa ei lasketa 2vkoa menkoista, jos kierto on joku muu kuin 28 päivää..

Eli alunperin raskauden kesto lasketaan menkoista, mutta ultrassa laskettu aika saattaa muuttua juuri tuon pää-perämitan takia. Kun sikiöt kasvaa alkuvaiheessa täsmälleen samaa tahtia, voidaan luotettavasti arvioida sikiön ikä, mutta vain alkuvaiheessa. Myöhemmässä vaiheessa sikiön mitat alkavat olla yksilöllisiä! Mutta np-ultran aikaan voidaan kyllä luotettavasti sanoa muutaman päivän tarkkuudella raskauden kesto.

Ite oon miettinyt samaa, koskaa ovulation tikutin ti-ke ja ultrien mukaan hedelmöitys olis tapahtunut lauantaina samana viikkona.. Tiedä sitten onko ultra väärässä..

• ei luotettava
        Ensinnäkin... kirjoitti:

Aloittajahan kysyi raskauden keston määrittämistä pää-perämitan avulla, ei menkkojen perusteella.. Ja sitäpaitsi hedelmöitysajankohtaa ei lasketa 2vkoa menkoista, jos kierto on joku muu kuin 28 päivää..

Eli alunperin raskauden kesto lasketaan menkoista, mutta ultrassa laskettu aika saattaa muuttua juuri tuon pää-perämitan takia. Kun sikiöt kasvaa alkuvaiheessa täsmälleen samaa tahtia, voidaan luotettavasti arvioida sikiön ikä, mutta vain alkuvaiheessa. Myöhemmässä vaiheessa sikiön mitat alkavat olla yksilöllisiä! Mutta np-ultran aikaan voidaan kyllä luotettavasti sanoa muutaman päivän tarkkuudella raskauden kesto.

Ite oon miettinyt samaa, koskaa ovulation tikutin ti-ke ja ultrien mukaan hedelmöitys olis tapahtunut lauantaina samana viikkona.. Tiedä sitten onko ultra väärässä..

Ultraajan taidosta kiinni osuuko ultraus oikeaan vai ei. Yhden millin heitto mittauksessa on 3 pv lasketusta ajasta. Minulla oli yhdellä ultraus kerralla huono ultraaja ja hän sai mitattua yli viikon mittaisen heiton eri mittauksiin verrattuna.

Viikon kuluttua toinen ultraaja ja hänen mittaukset heittivät vain tuon 3pv (mittasi 5 kertaa). Kysyin mistä heitot johtuu. ja hän selitti tuon 1mm=3pv.

Alkuvaiheessa sikiöiden kokojen erot on pieniä ja mitä vanhemmaksi sikiö pääsee, niin sitä enemmän vanhempien perintötekijät ja esim. äidin raskaudenajan diabetes vaikuttavat.

• mam

Alkuraskaudesta ei alkiossa ole juuri kovin montaa kohtaa mitattavaa. Kun raskaus etenee, voidaan sikiöstä mitata lisäksi reisiluun pituutta, pään halkaisijaa, vatsan ympärystä (näitä yl. niskapoimu-ultrassa n. vko 12-13). Kyllä se kone sitten laskee ihan keskiarvojen perusteella sen lasketun ajan, eli voi heittää kiekon ajasta joitakin päiviä. Myös hedelmöityspäivä on vain arvio.

On totta, että ultraajan kokemuskin vaikuttaa asiassa (sekä laitteiston laatu) kun millin heitto jo merkitsee usean päivän eroa.
      Tietysti jos on hyvin lyhyt tai pitkä kk-kierto, kiekon aika voi heittää enemmänkin. Eikä se naisen elimisto varmaan ihan kellon tarkkuudella (14 pv kkk alkamisesta)
      niitä munasoluja lähettele ;)

KOska täysiaikainen raskaus voi vaihdella 38 vkosta 42:een, laskettu aika on todellakin vain laskettu aika.

• ...

Kukaan ei voi tarkalleen tietää koska alkio on hedelmöittynyt. Munasolu irtoaa 12-48h ovulaatiotestiplussan jälkeen, ovulaation jälkeen munasolu elää 12-36h (noin), ja siittiöt elävät jopa viikon. Niin että millä ihmeellä sitä voi tietää täsmälleen minä päivänä hedelmöitys on tapahtunut?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2323
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1402
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1320
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      271
      1304
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe