voinko hakea useammalle alalle?

hukassa......

voinko hakea useammalle linjalle? tietenkin eri hakulomakkeella ja eri kuoreen ennakkotehtävät, mut voinko hakea useammalle alalle, kun hakulomakkeessa lukee että valitse VAIN YKSI???

6

1579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taikisti

      Taikissa ei voi hakea kuin yhteen koulutusohjelmaan, ei ainakaan ennen ole voinut, mutta viestisi perusteella siltä yhä vaikuttaa. Asian saat tarkastettua soittamalla valintatoimistoon.
      Eli et voi hakea esim. elokuvaohjaukseen ja graafiseen suunnitteluun. Tällä ilmeisesti ehkäistään ettei haetta usempaan "huvin vuoksi" tai että hakija ei ole kypsä päättämään mitä haluaa.

      Valitse yksi, se sinua todella eniten kiinnostava ala, ja panosta siihen täysillä. Mieti jo etukäteen mitä haluat tulevaisuudessa tehdä, ei "mikä tavallaan kiinnostaa". Tehtäviä ei todella kannata tehdä vasemmalla kädellä, loppukevään pääsykokeisiin valittavien taso on erittäin kova.

      Itse hain kaksi kertaa, pääsin molemmilla kerroilla valintakokeeseen ja viime keväänä vihdoin sisään. Valmistauduin henkisesti (mietin mitä tein väärin ja missä vielä petrattavaa) ja harjoittelin tekniikkaa koko kevään.

      Tsemppiä!

      • nii aattelinki

        nii ajattelinkin että päättää täytyy... hain viime keväänä kuvataidekasvatukseen, mutta en päässyt, nyt pitää varmaan petrata ja yrittää ihan täysillä!!! mut mä kyl teen työt vasemmalla kädellä, ihan vaan ku oon vasenkätinen ;)


      • taikisti
        nii aattelinki kirjoitti:

        nii ajattelinkin että päättää täytyy... hain viime keväänä kuvataidekasvatukseen, mutta en päässyt, nyt pitää varmaan petrata ja yrittää ihan täysillä!!! mut mä kyl teen työt vasemmalla kädellä, ihan vaan ku oon vasenkätinen ;)

        Joo, älä lannistu vaan pyri uudestaan. Olet varmasti kypsynyt vuoden aikana ja ehkäpä ovet sinulle aukeavat!


      • mintiska

        voisitko olla niin mukava että kertoisit mitä teit toisella kerralla eri tavalla että pääsit sitten sisään sinne unelmapaikkaan? Miten harjoittelit ja miten erityisesti valmentauduit henkisesti?
        Kaikki apu olisi tarpeen.


      • BARE

        Mun mielestä se taso oli tosi surkea. Olin taidekasvatuksen pääsykokeissa 2006 ja pääsin sisään. Jokainen minä itseni mukaan luettuna noista oppilaista oli aivan nollia. Joku muutaman vuoden atelierissa opiskellut olisi pessyt joka ikisen noista suhertajista.

        Ainakaan tohon linjaan ei voinut mitenkään järjellisesti treenata vaan sisään pääsi lähinnä tietyn tyyppisiä ihme vapaa-ajattelija kommunisti nykytaiteilijoita. Ihmettelen edelleen miten itse pääsin sisään.


      • taikisti
        mintiska kirjoitti:

        voisitko olla niin mukava että kertoisit mitä teit toisella kerralla eri tavalla että pääsit sitten sisään sinne unelmapaikkaan? Miten harjoittelit ja miten erityisesti valmentauduit henkisesti?
        Kaikki apu olisi tarpeen.

        Vaikea määritellä mikä juuri oli se mitä tein "toisin" jotta pääsin. Olin vain kypsempi ja valmiimpi. Osasin miettiä mikä meni pieleen edellisellä kerralla (= olin hermostunut, jännittynyt, toistin itseäni tehtävissä enkä ollut tarpeeksi aktiivinen ryhmätöissä)Harjottelin vuoden aikana tekniikoita, luin alan kirjallisuutta, juttelin ammattilaisten kanssa, "uin piireihin", osasin tietää mitä odottaa ryhmätöissä ja haastatteluissa (btw, kannattaa muuten lukea taikin sivuilta vanhoja pääsykoetehtäviä, ne maksaa jokun euron - sikamaista - mutta voi harjoitella myös niiden avulla ja tietää vähän minkätyyppisiä tehtävät on!)
        Haastattelussa osasin tietysti perustella yhä vahvemmin miksi juuri minä haluan, se lienee vakuuttanut raadin.

        En voi yhtyä nimim. Boren näkemykseen sisäänpääsijöistä. Taik lienee sinulle väärä paikka, jos asenteesi on mitä on. Just tollasta blaa blaa Taikin stereotypiat -jauhamista. Tunnen monta linjallasi opiskelevaa, jotka ovat erittäin tyytyväisiä. He eivät päässeet ensiyrittämällä tsägällä sisään vaan yrittivät tosissaan ja ovat motivoituneita ja siksi innostuneita opiskelijoita ja nauttivat alastaan. Ehkä sun pitäisi suosiolla mennä johonkin toiseen oppilaitokseen oppimaan sitä todellista taiteentekemistä. Siitä varmaan nauttisit enemmän, älä turhaan hukkaa aikaasi Taikissa jos se on sulle väärä paikka. Tällä hetkellä opiskelet kuitenkin opettajaksi, asenne siihen ei tunnu olevan kunnossa. Ei se tosta parane.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe