Efexor Depot, oletteko lihoneet?

Onko kenelläkään Efexoria lääkkeenä, ja onko muut lihoneet kyseisestä lääkkeestä? Itse olen syönyt Efexoria, 225mg/vrk ja lihonut kohta n. 30 kiloa!!!!
Älytöntä että monet mieliala lääkkeet nostavat samalla painon hurjiin lukemiin, kun muuten olo alkaa olemaaan suht hyvä. Kyllä tällainen lihominen masentaa entisestään!!! Ja saako näitä kiloja sitten pois miten helpolla, onkin toinen kysymys :(
Taasko lääkkeen vaihto eteen, onko sellaista olemassakaan joka ei lihottaisi???
111118
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 11

Vanhimmat

Mulla myös paino rupesi nousemaan, kun kokeilin Efexoria, lääkäri kyllä vakuutteli, että Efexorilla pitäisi olla päinvastainen vaikutus....itselläni kuitenkin näin, enkä näköjään ole ainoa.

Äänestä

Syönyt 4 kk ja lihonnut 6 kg.

Äänestä

Minä laihduin alussa, ja sitten palasin samoihin mittoihin kuin ennen lääkettä. Nyt syönyt parisen vuotta, eikä paino heittele. Muutenkin lääke sopii minulle tosi hyvin, mutta ei kai sitäkään kannata ikuisuuksia syödä.

Äänestä

en ole huomannut, mutta viimeaikoina paino on pikemminkin vähentynyt, olisikohan annos liian iso?

Äänestä

kokemusta Efexor depotista (75 mg) reilulta 4 kk:lta ja on mulla vähentänyt ruokahalua huomattavasti. Itseä harmittaa että seksihalut on vähentyneet, mutta muuten on ollut tosi hyvä lääke.

Äänestä

sen ei pitäisi lihottaa eikä myöskään vaikuttaa seksihaluihin. Mulle se ei sopinut, tuli kovia vatsakipuja. Sen sijaan efexor on sopinut tosi hyvin. Enkä ole lihonutkaan.

Äänestä

Lihoin myös efexorilla, vaikka lääkäri väitti ettei se voi olla mahdollista.
Lopetin Efexorin ja paino lähti laskuun eli kyllä se vaan lihotti, vaikka lääkäri muuta väitti.

Äänestä

Mä lihoin Remeronista,mutta mulla on nyt 225mg Efexor depot ja olen tosi läski.Siis loput kilot on tullu Efestä. Yäk!

Äänestä

MIkä niissä aiheuttaa sen lihomisen? LIsääntyykö ruokahalu vai lihoisko vaikka ei söisi mitään?
Edessä luultavasti lääkityksen aloitus enkä kestä ajatella sitä että lihoisin!!!
Ennemmin jätän lääkkeet ottamatta kuin että paino alkasi nousta,hui!!

Äänestä

no ei kannata tehdä hätiköityjä johtopäätöksiä kuitenkaan. tietty lääkkeet vaikuttavat yksilöllisesti. toisaalta lääkkeillä voi olla välillisesti myös vaikutuksia. ei kaikki oireet johdu aina suoraviivaisesti lääkkeistä. esim. masentuneilla ja ahdistuneilla ihmisillä on riski esim. lihomiseen tai laihtumiseen riippuen myös siitä miten toimii.. liikkuuko masentuneena, vai syökö enemmän 'kaikkee' vai menettääkö ruokahalunsa jne. sitten jos joku lääke auttaa mielialaan ja toimintakykyyn, voi tavat ja tottumuksetkin muuttua suuntaan tai toiseen siis jos ajattelee nyt tätä lihomisasiaa vaikkapa. siis monimutkaista, luulisin.

Äänestä

Eipä näissä lääkkeissä itse lääke yleensäkään lihota. Lihomiseen tai laihtumiseen johtavat yksittäisen potilaan reaktiot muuttuneisiin tunnetiloihin. Fysikaalisia muutoksia näistä lääkkeistä ei käsittääkseni mikään aiheuta siinä määrin että se varsinaisesti lihottaisi tai laihduttaisi. Poikkeuksena näistä ehkä Remeron joka lihottaa käytännössä jokaista, johtuen lääkkeen aiheuttamasta suuresti kasvaneesta ruokahalusta.

Kyllä se lihominen tulee ihan suuhun laitetun ruoan kautta ja liikkumisen vähyyden kautta. Ei mikään ihmepilleri sitä rasvaa kroppaan taio itsestään. Monesti masentuneilla ruokahalu laskee ja masennuksen poistuessa ruokahalun palatessa normaalitasolle ei osatakaan enää kontrolloida ruoan määrää, josta seuraa lihominen. Mikäli lihomiseen on taipumusta missään muotoa pitäisi aina aktiivisesti tarkkailla ruoan määrää ja annoskokoja sekä liikkua.

SNRI ja SSRI lääkkeistä Zoloft (Sertraliini), Prozac (Fluoksetiini) ja Efexor (Venlafaksiini) keskimäärin laihduttavat enemmän potilaita kun lihottavat.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


läskiksi lääkkeillä kirjoitti:

Onko kenelläkään Efexoria lääkkeenä, ja onko muut lihoneet kyseisestä lääkkeestä? Itse olen syönyt Efexoria, 225mg/vrk ja lihonut kohta n. 30 kiloa!!!!
Älytöntä että monet mieliala lääkkeet nostavat samalla painon hurjiin lukemiin, kun muuten olo alkaa olemaaan suht hyvä. Kyllä tällainen lihominen masentaa entisestään!!! Ja saako näitä kiloja sitten pois miten helpolla, onkin toinen kysymys :(
Taasko lääkkeen vaihto eteen, onko sellaista olemassakaan joka ei lihottaisi???

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu