Kuvallinen kelakortti

Heippupeippu

Käykö kuvallinen kelakortti ulkomaille matkustaessa?
Suomesta Tanskaan?
Tanskahan on yksi eu-maa, pitäisi sen käydä..

24

2085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kelakortti

      Suomen ja Skandinavian sisäinen lento:

      - passi tai kuvallinen henkilökortti
      - 12 -17-vuotiaat, jotka matkustavat vanhempiensa seurassa; kuvaton Kela-kortti
      - 12-17-vuotiaat, jotka matkustavat yksin; kuvallinen henkilökortti
      - alle 12-vuotiaat, jotka matkustavat yksin tai vanhempiensa seurassa; huoltajan henkilöllisyys tarkistetaan.."

      http://formin.finland.fi/public/default.aspx?nodeid=15711&contentlan=1&culture=fi-FI

      • Mutta...

        Muihin Pohjoismaihin (Ruotsi, Norja, Tanska ja Islanti) matkustaessaan Suomen kansalainen ei tarvitse passia, mutta hänen on kyettävä todistamaan henkilöllisyytensä.

        Eikö sillä muka saa todistettua henkilöllisyyttä? :O


    • yksäks

      Ei käy, pitää olla passi tai poliisiviranomaisen myöntämä henkilöllisyystodistus.

    • passi tai henkilökortti käy

      http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/82EA350CCCA11EC0C2256BC20045C85E

      Kuvallinen Kela-kortti ei käy matkustusasiakirjana Tanskassa, ei pohjoismaissa, ei EU-maissa, ei missään.

    • hikru1

      käykö lenolla tanskaan kuvallinen kelakortti

      • Ei kun ei

        Se ei käy se ei käy se ei käy se ei kertakaikkiaan käy sanottiin jo takavuosien iskelmässäkin.


    • Muuttolintuinen

      Minulla on henkilökortti, johon on yhdistetty kela-kortti ja se käy.

      • höpö höpö

        sellaista korttia ei ole edes olemassa eikä ole edes Kela korttiakaan jossa on kuva. Mistä näitä ihme juttuja joku keksii?????Kela kortin saa kelalta ilman kuvaa ja henkilökortin poliisilta....mitään yhdistelmää ei siis ole.


      • Kiva kortti on
        höpö höpö kirjoitti:

        sellaista korttia ei ole edes olemassa eikä ole edes Kela korttiakaan jossa on kuva. Mistä näitä ihme juttuja joku keksii?????Kela kortin saa kelalta ilman kuvaa ja henkilökortin poliisilta....mitään yhdistelmää ei siis ole.

        No kun mulle tehtiin sitten siellä poliisilla tälläinen räätälöity kätevä kortti, jota ei ole olemassakaan.

        http://www.poliisi.fi/poliisi/periodic.nsf/vwArchivedDocuments/556E8B45AD71DFE4C2256EA6004BE184

        Ihan on nettisivu siitä. Tosin mulla on siinä mun kuva.


      • reissureissu
        Kiva kortti on kirjoitti:

        No kun mulle tehtiin sitten siellä poliisilla tälläinen räätälöity kätevä kortti, jota ei ole olemassakaan.

        http://www.poliisi.fi/poliisi/periodic.nsf/vwArchivedDocuments/556E8B45AD71DFE4C2256EA6004BE184

        Ihan on nettisivu siitä. Tosin mulla on siinä mun kuva.

        Harmi, että kuvallinen Kela-kortti loppuu kokonaan 2014. Sillä on voinut todistaa henkilöllisyytensä EU-maissa, mutta se on ollut paljon passia halvempia.

        http://www.kela.fi/kuvallinen-kela-kortti


      • 7oe6i7uy6y
        höpö höpö kirjoitti:

        sellaista korttia ei ole edes olemassa eikä ole edes Kela korttiakaan jossa on kuva. Mistä näitä ihme juttuja joku keksii?????Kela kortin saa kelalta ilman kuvaa ja henkilökortin poliisilta....mitään yhdistelmää ei siis ole.

        se on nykyisin niin etä henkilökorttiin saa kelakortti ominaisuuden.


      • adswdr3
        reissureissu kirjoitti:

        Harmi, että kuvallinen Kela-kortti loppuu kokonaan 2014. Sillä on voinut todistaa henkilöllisyytensä EU-maissa, mutta se on ollut paljon passia halvempia.

        http://www.kela.fi/kuvallinen-kela-kortti

        kuvallisella kelakortilla on voinut todistaa henkilöllisyytensä kelan toimistoissa eikä missään muualla, vai että oikein EUssa. höpön pöppöä


      • Pikkasen sulla
        adswdr3 kirjoitti:

        kuvallisella kelakortilla on voinut todistaa henkilöllisyytensä kelan toimistoissa eikä missään muualla, vai että oikein EUssa. höpön pöppöä

        on aukkoja tiedoissa. Tällainen kortti tosiaan oli jonkun aikaa olemassa, mutta nykyään sellaista ei enää saa. En ole tarkemmin tutkinut mihin homma loppujen lopuksi kellistyi, kun tulee tuota EU:n sisäistä matkailua harrastettua niin tuiki harvoin. Siellä missä minä reissaan ei KELA-kortilla ole koskaan ollut mitään tekoa. eikä varmaan tule olemaankaan.


    • matkust

      Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan ja Islantiin pääsee millä tahansa kuvallisella kortilla, millä voi todistaa henkilöllisyyden, muihin EU-maihin pitää olla virallinen henkilökortti tai passi.

      Ja tuosta henkilökortista joka on yhdistettynä kela-kortti, sellainen on olemassa, esim. minulla. Ja se käy kaikkiin EU-maihin.

    • aika soopaa

      Mikäköhän tähänkin nyt oli sitten se oikea vastaus?

    • haistakaa *aska!

      Täytyy varmaan soitella itse ja kysyä. Olisi ollut kiva lukea edes yksi asiallinen oikea vastaus täältä.

    • mikä epäselvää

      jos menee lentämällä niin Kela kortti ei käy kun se ole virallinen henkilökortti kuten ei ajokorttikaan. Vain passi tai kuvallinen eu kortti kelpaa. Tämä koskee myös esim. Tallinnaan menijöitä vaikka moni luulee että ajokortti käy...ei siis käy. Laivalla jos menee Norja, Ruotsi tai Tanskaan niin ajokortti käy..varauksin myös Kela kortti....kuvaahan siinä ei enää nykyään ole niin voi tulla vaikeuksia.

    • Kela-FPA

      Kela ei ole mikään yleismaailmallinen instanssi, joten miksi ihmeessä niiden kortit muka toimisi yhtään missään muualla, kuin täällä Suomessa, missä ne on myönnettykin ja mihin ne on käytettäviksi tarkoitettu. Ei kiesus...

      • tyhmää sakkia

        ei toimi myöskään suomalainen ajokortti joka on vrt kuvalliseen Kela-korttiin...mutta molemmat käy esim. kun menet Ruotsiin. Lentämällä ei onnistu kummallakaan. Mikäon tässä se vaikea juttu mitä ette tajua?


      • kuolen nauruun

        voithan kokeilla suomalaista ajokorttia miten toimii ulkomailla?


      • no toimiihan se,
        kuolen nauruun kirjoitti:

        voithan kokeilla suomalaista ajokorttia miten toimii ulkomailla?

        siis ajokorttina.

        20 vuotta ulkomailla asunut, ei omista kuin suomalaisen ajokortin.


      • en usko
        no toimiihan se, kirjoitti:

        siis ajokorttina.

        20 vuotta ulkomailla asunut, ei omista kuin suomalaisen ajokortin.

        ja maa oli?


    • Kelaa vähän

      Onhan Ruotsissakin oma "Kela", mikälie sen nimi nyt sitten taas olikaan. Varmasti monessa muussakin maassa vastaava järjestely.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe