http://www.fiat.fi/asp/system/empty.asp?P=490&VID=default&SID=966342297763949&S=0&C=20403
aika halpa oikeeksi autoksi,
5 v takuulla ja 6,6 l/100 kulutuksella.
Ja se tavaratila, 515 litraa, sitä voidaan tarvita aina joskus ja silloin se on kovin tarpeellinen.
14 000 € tiskiin niin eiköhän irtoa
19
3054
Vastaukset
- autoksi
Näen siinä Punton nokan ja vanhan Civicin perän. Millainen lienee ajotuntuma ja äänieristys? Penkinlämmitys ja radio on lisävarusteita, hmm... Jos 5 vuoden takuu on voimassa ilman kilometrirajoitusta, niin ostan Albean taksiksi ja ajan takuukorjaamon konkurssiin.
- niile
tuo ei olekaan tarkoitettu niille, joilla on rahaa yllinkyllin.
Civicin perän, ehkä ulkoa, mutta ei sisältäpäin,
kokonsa vuoksi.
- eqwerqyrqe
Ajattelit siis vaan suoraan maksaa ovh:n tuosta kiesistä? fiatin myynti on tippunu tammikuussa 45% ja kian miltei saman! kyllä luulis deltan jo vähän haluavan tehdä pikkasen kauppaakin, onhan se "suurin"! tässä vähän luettavaa http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=137751
- tuollanen
lämpimiin maihin suunnattu auto?? entäs kolariturvallisuus, kun ei edes 2 airbagia ole vakiona???
- 1960 luvul
tuollanen kirjoitti:
lämpimiin maihin suunnattu auto?? entäs kolariturvallisuus, kun ei edes 2 airbagia ole vakiona???
Niin Toyotasta ja Datsunistakin puhuttiin 1060 luvulla,
kuinka on käynyt pakkasenkin suhteen,
silloin niitä paklkasia oli, usein -40 etelässä.
Turvallisuus, testataan aina samanlaista kohtaan,
aina kun laittaa 5000 € saa paljon turvallisemman,
mutta se mutta - K.Ä.
tuollanen kirjoitti:
lämpimiin maihin suunnattu auto?? entäs kolariturvallisuus, kun ei edes 2 airbagia ole vakiona???
Törmäystestissä neljä tähteä. Testattu auto oli tosin varustettu lisävarusteisella matkustajan airbagilla, mutta siitä huolimatta saavutus on hyvä.
Täytyy ottaa huomioon, että ei 14 000 euron auton vaihtoehtona ole 30 000 tuhannen euron auto. Albea on joka tapauksessa turvallisempi kuin useimmat niistä autoista, jotka tulevat siihen vaihdossa (jos huolitaan). Eli Albeaan vaihtava vaihtaa turvallisempaan.
Vaihtoehdot ovat sitten lähes saman hintainen uusi Lada (ei yhtään airbagia) tai joku käytetty japsinrimpula, joka on saanut mahdollisessa törmäystestissä 2-3 tähteä silloin, kun pellit olivat vielä terveet. K.Ä. kirjoitti:
Törmäystestissä neljä tähteä. Testattu auto oli tosin varustettu lisävarusteisella matkustajan airbagilla, mutta siitä huolimatta saavutus on hyvä.
Täytyy ottaa huomioon, että ei 14 000 euron auton vaihtoehtona ole 30 000 tuhannen euron auto. Albea on joka tapauksessa turvallisempi kuin useimmat niistä autoista, jotka tulevat siihen vaihdossa (jos huolitaan). Eli Albeaan vaihtava vaihtaa turvallisempaan.
Vaihtoehdot ovat sitten lähes saman hintainen uusi Lada (ei yhtään airbagia) tai joku käytetty japsinrimpula, joka on saanut mahdollisessa törmäystestissä 2-3 tähteä silloin, kun pellit olivat vielä terveet.Voisitko ystävällisesti laittaa linkin, mikä vahvistaa tuon törmäystestituloksen? Olen kanssasi ihan samaa mieltä itse asiasta, mutta en ole nähnyt missään mainintaa, että Albea olisi käytetty törmäystestissä.
Albean ominaisuudet luettuani olen varma, että se on turvarakenteellisesti nykyaikaisempi kuin nykyinen Bravani, jonka antaisin vaihdossa ja joka sai aikanaan 2 euroNCAP-tähteä. Siinäkin on airbag vain kuljettajalla. Albeaanhan sen saa lisämaksusta toisellekin puolelle.- jos mikä
K.Ä. kirjoitti:
Törmäystestissä neljä tähteä. Testattu auto oli tosin varustettu lisävarusteisella matkustajan airbagilla, mutta siitä huolimatta saavutus on hyvä.
Täytyy ottaa huomioon, että ei 14 000 euron auton vaihtoehtona ole 30 000 tuhannen euron auto. Albea on joka tapauksessa turvallisempi kuin useimmat niistä autoista, jotka tulevat siihen vaihdossa (jos huolitaan). Eli Albeaan vaihtava vaihtaa turvallisempaan.
Vaihtoehdot ovat sitten lähes saman hintainen uusi Lada (ei yhtään airbagia) tai joku käytetty japsinrimpula, joka on saanut mahdollisessa törmäystestissä 2-3 tähteä silloin, kun pellit olivat vielä terveet.niin fiat on rimpula, herkästi ruostuva romu. Tai sitten fiat ei ehdi olla liikenteessä niin kauaa että ehtis ruostua pahasti, ei vaan liikenteessä nää yli kymmenen vuoden ikästä fiattia kauheen usein ku laatu on ollut ja on niin alaarvoista. Ruma on toikin fiat ehkä rumin niistä, ruostuu varmaan herkästi...
- dsfhkfgkj
jos mikä kirjoitti:
niin fiat on rimpula, herkästi ruostuva romu. Tai sitten fiat ei ehdi olla liikenteessä niin kauaa että ehtis ruostua pahasti, ei vaan liikenteessä nää yli kymmenen vuoden ikästä fiattia kauheen usein ku laatu on ollut ja on niin alaarvoista. Ruma on toikin fiat ehkä rumin niistä, ruostuu varmaan herkästi...
Tulihan nyt parempi mieli, kun sait kerrottua mieltäsi painavat asiat. Eihän itketä enää yhtään...eihän...
- tuota
dsfhkfgkj kirjoitti:
Tulihan nyt parempi mieli, kun sait kerrottua mieltäsi painavat asiat. Eihän itketä enää yhtään...eihän...
albeaa, ja ensimmäinen negatiivinen yllätys oli auton koko, se oli yllättävän pieni ja takapenkkitilat ahtaat. auto näyttää kuvissa huomattavasti paremmalta kun livenä, penkit olivat heppoisen oloiset jopa verrattuna minun uudehkoon puntoon! kuljettajan paikalle istuttuani tuntui kuin olisin siirtynyt ajassa ainakin 15 vuotta taaksepäin! käytetyt materiaalit eivät olleet kovin laadukkaitta (toki ymmärrettävää mutta kuitenkin..).maavaraa tässä autossa riittää, sitä oli paljon!! takana oleva hattuhylly ja siihen upotetut "biltema" kaijuttimet saivat ainakin minun pokan pettämään, hattuhylly oli nimittäin niin pystyssä että tuli välittömästi mieleen turkkilainen vanha taksi! jos jotakin posiitiivista pitää tästä löytää niin kiitosta saa kohtuullisen tyylikäs perä ja sen sisään kätkeytyvä iso peräkontti! koeajoa kovasti tarjottiin mutta ei enää ollut lainkaan kiinnostusta kyseistä autoa kohtaan joten kieltäydyin.. täällä joku vertasi albeaa chevrolet aveoon ja kävin myös sen katsomassa ja myöskin ajamassa, voin vilpittömästi sanoa(vaikka olenkin fiat kuski) että Aveo on huomattavasti parempi auto kun albea! oikeestaan mielestäni näitä autoja ei kannata edes vertailla vaikka ovat samaa segmenttiä ja hintaluokkaa, aveo on jopa tässä vertailussa halvempi koska sen ovh 15990 sisältää kaiken ja laatutaso vastaa vuotta 2007. Myös kia rio sedankilpailee samassa ryhmässä mutta aavistuksen kalliimpana. Taidan tietää mikä on minun seuraava auto! vaikka tiedän että aveon törmäystulokset eivät olleet ilmestyessään hyvät!!
- K.Ä.
Timontti kirjoitti:
Voisitko ystävällisesti laittaa linkin, mikä vahvistaa tuon törmäystestituloksen? Olen kanssasi ihan samaa mieltä itse asiasta, mutta en ole nähnyt missään mainintaa, että Albea olisi käytetty törmäystestissä.
Albean ominaisuudet luettuani olen varma, että se on turvarakenteellisesti nykyaikaisempi kuin nykyinen Bravani, jonka antaisin vaihdossa ja joka sai aikanaan 2 euroNCAP-tähteä. Siinäkin on airbag vain kuljettajalla. Albeaanhan sen saa lisämaksusta toisellekin puolelle.Jompi kumpi näistä herroista se täytyi olla:
http://www.delta-auto.fi/yhteydenotto_info_entry.asp?yid=27&osasto=Uudet autot#Uudet autot K.Ä. kirjoitti:
Jompi kumpi näistä herroista se täytyi olla:
http://www.delta-auto.fi/yhteydenotto_info_entry.asp?yid=27&osasto=Uudet autot#Uudet autotVarmaankin testattu Fiatin tehtailla, mutta ei löytynyt ainakaan vielä eilen EuroNCAP-törmäystestitulosta. Ne julkaistaan sivustolla
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/introduction.php- K.Ä.
Timontti kirjoitti:
Varmaankin testattu Fiatin tehtailla, mutta ei löytynyt ainakaan vielä eilen EuroNCAP-törmäystestitulosta. Ne julkaistaan sivustolla
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/introduction.phpTiedä häntä, missä on testattu, kyllä minä ymmärsin, että Euro NCAP olisi kyseessä. Voivathan nuo tulokset tulla viipeellä.
Albeahan perustuu jatkettuun vanhan Punton alustaan ja alkun alkaen muiltakin osin sen tekniikkaan. Malliuudistuksen myötä se sai sitten Grande Punton moottorin ja tiettyjä muita uudistuksia.
Eikös se Pikku-Puntokin saanut aikoinaan neljä tähteä, joten tuskinpa isompi, painavampi ja uudistettu Albea ainakaan merkittävästi turvattomampi on.
Ja joka tapauksessa se lienee jokseenkin yhtä turvallinen kuin muutkin saman hintaiset autot.
Itseäni miellytti kyllä Albean konstailematon olemus ja jotenkin nostalginen sisusta (aloitin autoilun 128:lla). Autosta on hyvä näkyvyys, sitä on helppo sovitella taskuparkkiin ja se on jotenkin mukavasti hanskassa.
Ensimmäisenä viikonloppuna sitä myytiin jo 10 kappaletta, vaikka yhtään mainosta ei ollut eikä lehdistötiedotetta. Kansa vain tuli kauppaan, näki Albiinon ja osti sen.
Kyllä tälle uskoakseni on markkinarakoa. Renun Logankin tulee myyntiin Suomessa vielä tänä vuonna. - Viiatti mies
tuota kirjoitti:
albeaa, ja ensimmäinen negatiivinen yllätys oli auton koko, se oli yllättävän pieni ja takapenkkitilat ahtaat. auto näyttää kuvissa huomattavasti paremmalta kun livenä, penkit olivat heppoisen oloiset jopa verrattuna minun uudehkoon puntoon! kuljettajan paikalle istuttuani tuntui kuin olisin siirtynyt ajassa ainakin 15 vuotta taaksepäin! käytetyt materiaalit eivät olleet kovin laadukkaitta (toki ymmärrettävää mutta kuitenkin..).maavaraa tässä autossa riittää, sitä oli paljon!! takana oleva hattuhylly ja siihen upotetut "biltema" kaijuttimet saivat ainakin minun pokan pettämään, hattuhylly oli nimittäin niin pystyssä että tuli välittömästi mieleen turkkilainen vanha taksi! jos jotakin posiitiivista pitää tästä löytää niin kiitosta saa kohtuullisen tyylikäs perä ja sen sisään kätkeytyvä iso peräkontti! koeajoa kovasti tarjottiin mutta ei enää ollut lainkaan kiinnostusta kyseistä autoa kohtaan joten kieltäydyin.. täällä joku vertasi albeaa chevrolet aveoon ja kävin myös sen katsomassa ja myöskin ajamassa, voin vilpittömästi sanoa(vaikka olenkin fiat kuski) että Aveo on huomattavasti parempi auto kun albea! oikeestaan mielestäni näitä autoja ei kannata edes vertailla vaikka ovat samaa segmenttiä ja hintaluokkaa, aveo on jopa tässä vertailussa halvempi koska sen ovh 15990 sisältää kaiken ja laatutaso vastaa vuotta 2007. Myös kia rio sedankilpailee samassa ryhmässä mutta aavistuksen kalliimpana. Taidan tietää mikä on minun seuraava auto! vaikka tiedän että aveon törmäystulokset eivät olleet ilmestyessään hyvät!!
paska mikä paska.Ei kannata kättään sontaan sotke.
- Jahans
tuota kirjoitti:
albeaa, ja ensimmäinen negatiivinen yllätys oli auton koko, se oli yllättävän pieni ja takapenkkitilat ahtaat. auto näyttää kuvissa huomattavasti paremmalta kun livenä, penkit olivat heppoisen oloiset jopa verrattuna minun uudehkoon puntoon! kuljettajan paikalle istuttuani tuntui kuin olisin siirtynyt ajassa ainakin 15 vuotta taaksepäin! käytetyt materiaalit eivät olleet kovin laadukkaitta (toki ymmärrettävää mutta kuitenkin..).maavaraa tässä autossa riittää, sitä oli paljon!! takana oleva hattuhylly ja siihen upotetut "biltema" kaijuttimet saivat ainakin minun pokan pettämään, hattuhylly oli nimittäin niin pystyssä että tuli välittömästi mieleen turkkilainen vanha taksi! jos jotakin posiitiivista pitää tästä löytää niin kiitosta saa kohtuullisen tyylikäs perä ja sen sisään kätkeytyvä iso peräkontti! koeajoa kovasti tarjottiin mutta ei enää ollut lainkaan kiinnostusta kyseistä autoa kohtaan joten kieltäydyin.. täällä joku vertasi albeaa chevrolet aveoon ja kävin myös sen katsomassa ja myöskin ajamassa, voin vilpittömästi sanoa(vaikka olenkin fiat kuski) että Aveo on huomattavasti parempi auto kun albea! oikeestaan mielestäni näitä autoja ei kannata edes vertailla vaikka ovat samaa segmenttiä ja hintaluokkaa, aveo on jopa tässä vertailussa halvempi koska sen ovh 15990 sisältää kaiken ja laatutaso vastaa vuotta 2007. Myös kia rio sedankilpailee samassa ryhmässä mutta aavistuksen kalliimpana. Taidan tietää mikä on minun seuraava auto! vaikka tiedän että aveon törmäystulokset eivät olleet ilmestyessään hyvät!!
Aika ennustaja olet, kun juuri sanoit ettet edes ajanut albealla ja silti chevy oli huomattavasti parempi???
- iyuyy
Jahans kirjoitti:
Aika ennustaja olet, kun juuri sanoit ettet edes ajanut albealla ja silti chevy oli huomattavasti parempi???
Miksi vaivautua koeajolle jos auto ei herättänyt mitään kiinnostusta?? auton laatuvaikutelma ei säväyttänyt eikä myöskään sen sisätilat, ulkokuorikaan ei oikeasti nähtynä sytyttänyt. joten miksi ihmeessä lähteä koeajamaan autoa joka ei herättänyt laikaan positiivisia tunteita jo paikallaan? vaikka ajo-ominaisuudet olisivat olleet hyvät ei ne yksistään ole peruste auton ostolle, ostopäätös syntyy yleensäkkin kun havaitsee että kyseessä on hyvä KOKONAISUUS!!! punto tarjosi aikoinaan moisen mutta valitettavasti albea ei.
- iyuyy
iyuyy kirjoitti:
Miksi vaivautua koeajolle jos auto ei herättänyt mitään kiinnostusta?? auton laatuvaikutelma ei säväyttänyt eikä myöskään sen sisätilat, ulkokuorikaan ei oikeasti nähtynä sytyttänyt. joten miksi ihmeessä lähteä koeajamaan autoa joka ei herättänyt laikaan positiivisia tunteita jo paikallaan? vaikka ajo-ominaisuudet olisivat olleet hyvät ei ne yksistään ole peruste auton ostolle, ostopäätös syntyy yleensäkkin kun havaitsee että kyseessä on hyvä KOKONAISUUS!!! punto tarjosi aikoinaan moisen mutta valitettavasti albea ei.
En ole niitä ihmisiä jotka ajankulukseen/huvikseen pyörii autoliikkeissä koeajelemassa autoja. minä käyn autoliikkeissä harvoin ja ainoastaan ostoaikeissa. joten mikäli mielenkiinnon kohde(auto) ei nappaa jostakin syystä kiitän myyjää ja poistun ilman "pakollista koeajoa".
- näitäkään
jos mikä kirjoitti:
niin fiat on rimpula, herkästi ruostuva romu. Tai sitten fiat ei ehdi olla liikenteessä niin kauaa että ehtis ruostua pahasti, ei vaan liikenteessä nää yli kymmenen vuoden ikästä fiattia kauheen usein ku laatu on ollut ja on niin alaarvoista. Ruma on toikin fiat ehkä rumin niistä, ruostuu varmaan herkästi...
Eipähän paljoa yli kymmenen vuotta vanhoja Skodiakaan tai Seatteja paljoa liikenteessä näy mutta melko laadukkaitahan nuo nykyään ovat......
iyuyy kirjoitti:
Miksi vaivautua koeajolle jos auto ei herättänyt mitään kiinnostusta?? auton laatuvaikutelma ei säväyttänyt eikä myöskään sen sisätilat, ulkokuorikaan ei oikeasti nähtynä sytyttänyt. joten miksi ihmeessä lähteä koeajamaan autoa joka ei herättänyt laikaan positiivisia tunteita jo paikallaan? vaikka ajo-ominaisuudet olisivat olleet hyvät ei ne yksistään ole peruste auton ostolle, ostopäätös syntyy yleensäkkin kun havaitsee että kyseessä on hyvä KOKONAISUUS!!! punto tarjosi aikoinaan moisen mutta valitettavasti albea ei.
Minua taas Albea miellytti ja harkitsen vakavasti sitä seuraavaksi autokseni. Ainoa ominaisuus, joka ei miellyttänyt, oli ohuen näköinen verhoilukangas. Pari päivää sitten luin jonkun valittavan, että myös Turkissa tehdyssä uudessa Toyotassa on kovin ohut verhoilukangas. Se saattaa olla miellyttävä kesällä ja lämpimässä ilmastossa, mutta ehkä ei Suomen pakkasissa.
Sensijaan Punto ei minua innosta ollenkaan, ei myöskään Grande Punto. Hyvä, että on erilaisia autoja erilaisille ihmisille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212277- 701156
- 1151046
- 491025
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72999Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57957KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.14927Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31910Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(51872