Joko leikkaan

Koristearoniani?

Koskas pääsisin saksimaan viime kesänä istuttamaani pensasaitaa. Tarkoitus kun olisi joskus saada tuo näkösuoja kuntoon :) Mikäs lannoite kevään tullen takaisi hyvän ja tuuhean kasvun?

2

1977

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anna_

Jossain luki, että kovimpien pakkasten mentyä leikataan. Maaliskuulla siis?

• malttia!

Älä vielä leikkkaa! Sinulla on aikaa leikata pensasaitasi vielä pitkälle kevääseen -ennenkuin silmut aukeaa. Odottele että lumet sulaa ja ilmat hieman lämpiää. Nyrkkisääntö tosiaan on että ennen kuin kasvi lähtee kasvuun, eli ennen kuin lehtisilmut aukeaa. Tämä tapahtuu keväästä -ja asuinpaikastasi- riippuen huhti-toukokuussa. Tarkkaile kasviasi! Sitä puutarhan hoito on: tarkkailua ja oikeaa ajoitusta :)

Niin ja se lannoite. Riippuu ihan siitä haluatko kylvää puutarhaasi orgaanista vai epäorgaanista lannoitetta. Orgaanisista kaupallisista lannoitteista tunnetuin on varmaan tuo biolanin kanankakka. Kylläpä jollakin valmistajalla on varmaan pelkästään pensaille tarkoitettuakin lannoitetta, mutta suunnilleen samaa tavaraahan ne tuppaa olemaan -eri pusseissa vain. Ihan simppelintä on ostaa joku puutarhan yleislannos. Sitä voit sitten heitellä myös nurmikolle, puille ja perennoille. Tärkeintä on että keväällä annettavassa lannoitteessa on typpeä, fosforia ja kaliumia (muista myös kalkitus!). Syksyllä sitten annetaan typetöntä lannoitetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 160
      1684
    2. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      73
      1190
    3. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      113
      888
    4. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      93
      780
    5. Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt

En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si
      Ikävä
      37
      567
    6. Olen osastolla

Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.
      Ikävä
      41
      562
    7. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      52
      555
    8. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      74
      500
    9. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      37
      449
    10. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      28