Ihan kiusalla

4567890+

Pitäisiköhän huvikseen tehdä sellainen yksisylinterinen 1000 heppainen kone ihan demona, niin loppuisi tuo v8 julistus. Täristäähän se tietysti ja momentin muunnin on pakko laittaa että vaihteisto kestää, mutta olisihan se hauska vekotin. Tietysti jos siihen suunnittelisi dynaamisen värähtelynvaimennuksen, niin ei täristäisi niin paljoa: täytyypä miettiä.

5

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieti

      Tiesitkö mielisairauden ensimmäinen parantumisen oire on sen tunnistaminen taminen nen. HAH HAA. Ihan huvikseen.

      • fghjuilö

        parantumassa? No, kuitenkin tutkijapiireissä on yleisesti tunnettua että ihmisten on vaikea hyväksyä vastauksi siksi, että edes kysymystä ei ymmärretä.
        Moottorista: 5 litran kone, josta otetaan 200 hevosvoimaa litrasta. Sehän ei ole yksisylinterisenä kuin n. kolmannes siitä mitä venäläiset aikanaan rakentelivat. Helppo ahtaakin, sillä impulssiahtimen ajoituksissa ei tarvitse ottaa huomioon sylinterien yhteistoimintaa. Tehostakin suurempi osa siirtyy akselille, koska sisäiset kitkat minimoituvat lyhyillä kosketuspinnoilla sylinterissä. Itseasiassa mielenkiintoinen vaihtoehto värähtelyjen vaimentamiseen ja männän sivuttaiskitkan minimoimiseen olisi kahden rinnakkaisen kampiakselin käyttö.
        Meneeköhän tämä nyt yli, vai kykenevätkö eräät seuraamaan?


      • Pecos Bill
        fghjuilö kirjoitti:

        parantumassa? No, kuitenkin tutkijapiireissä on yleisesti tunnettua että ihmisten on vaikea hyväksyä vastauksi siksi, että edes kysymystä ei ymmärretä.
        Moottorista: 5 litran kone, josta otetaan 200 hevosvoimaa litrasta. Sehän ei ole yksisylinterisenä kuin n. kolmannes siitä mitä venäläiset aikanaan rakentelivat. Helppo ahtaakin, sillä impulssiahtimen ajoituksissa ei tarvitse ottaa huomioon sylinterien yhteistoimintaa. Tehostakin suurempi osa siirtyy akselille, koska sisäiset kitkat minimoituvat lyhyillä kosketuspinnoilla sylinterissä. Itseasiassa mielenkiintoinen vaihtoehto värähtelyjen vaimentamiseen ja männän sivuttaiskitkan minimoimiseen olisi kahden rinnakkaisen kampiakselin käyttö.
        Meneeköhän tämä nyt yli, vai kykenevätkö eräät seuraamaan?

        Pitkästä aikaa jotain mielenkiintoista ja järkevää tällä palstalla!


      • ja ei
        fghjuilö kirjoitti:

        parantumassa? No, kuitenkin tutkijapiireissä on yleisesti tunnettua että ihmisten on vaikea hyväksyä vastauksi siksi, että edes kysymystä ei ymmärretä.
        Moottorista: 5 litran kone, josta otetaan 200 hevosvoimaa litrasta. Sehän ei ole yksisylinterisenä kuin n. kolmannes siitä mitä venäläiset aikanaan rakentelivat. Helppo ahtaakin, sillä impulssiahtimen ajoituksissa ei tarvitse ottaa huomioon sylinterien yhteistoimintaa. Tehostakin suurempi osa siirtyy akselille, koska sisäiset kitkat minimoituvat lyhyillä kosketuspinnoilla sylinterissä. Itseasiassa mielenkiintoinen vaihtoehto värähtelyjen vaimentamiseen ja männän sivuttaiskitkan minimoimiseen olisi kahden rinnakkaisen kampiakselin käyttö.
        Meneeköhän tämä nyt yli, vai kykenevätkö eräät seuraamaan?

        juu mitähän jos rakentais 2 sylinterisen 1 litrasen 4000 hevosvoimasen, vapaasti hengittävän moottorin ihan piruuttaan, niin loppuis v8 miesten puheet. Ja luultavasti 4 ja 6 sylinteristen ukkojen löpinät ahtamisesta.


      • 34567890+
        ja ei kirjoitti:

        juu mitähän jos rakentais 2 sylinterisen 1 litrasen 4000 hevosvoimasen, vapaasti hengittävän moottorin ihan piruuttaan, niin loppuis v8 miesten puheet. Ja luultavasti 4 ja 6 sylinteristen ukkojen löpinät ahtamisesta.

        Fysiikka estää. Tietysti jos käytetään polttoaineena riittävästi nitrometaania, niin happi riittää pidemmälle, mutta silti litratehot jäävät paljon tuosta neljästä tuhannesta. Hiukan voi tietysti fuskata jos laite on Atkinson-tyyppinen ja mitataan vain puristustilavuus, silti nolla pois tuosta luvustasi.
        Sinänsä litratehon esteenä ei ole ilman saanti (koska polttoaine voi sisältää kaiken palamiseen tarvittavan), vaan äkillinen paineennousu joka rikkoo kaikki materiaalit (vrt. puhdas nitroglyseriini polttoaineena).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1622
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1468
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      35
      859
    4. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      829
    5. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      756
    6. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      35
      740
    7. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      708
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      700
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      689
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      653
    Aihe