Ihan kiusalla

4567890+

Pitäisiköhän huvikseen tehdä sellainen yksisylinterinen 1000 heppainen kone ihan demona, niin loppuisi tuo v8 julistus. Täristäähän se tietysti ja momentin muunnin on pakko laittaa että vaihteisto kestää, mutta olisihan se hauska vekotin. Tietysti jos siihen suunnittelisi dynaamisen värähtelynvaimennuksen, niin ei täristäisi niin paljoa: täytyypä miettiä.

5

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieti

      Tiesitkö mielisairauden ensimmäinen parantumisen oire on sen tunnistaminen taminen nen. HAH HAA. Ihan huvikseen.

      • fghjuilö

        parantumassa? No, kuitenkin tutkijapiireissä on yleisesti tunnettua että ihmisten on vaikea hyväksyä vastauksi siksi, että edes kysymystä ei ymmärretä.
        Moottorista: 5 litran kone, josta otetaan 200 hevosvoimaa litrasta. Sehän ei ole yksisylinterisenä kuin n. kolmannes siitä mitä venäläiset aikanaan rakentelivat. Helppo ahtaakin, sillä impulssiahtimen ajoituksissa ei tarvitse ottaa huomioon sylinterien yhteistoimintaa. Tehostakin suurempi osa siirtyy akselille, koska sisäiset kitkat minimoituvat lyhyillä kosketuspinnoilla sylinterissä. Itseasiassa mielenkiintoinen vaihtoehto värähtelyjen vaimentamiseen ja männän sivuttaiskitkan minimoimiseen olisi kahden rinnakkaisen kampiakselin käyttö.
        Meneeköhän tämä nyt yli, vai kykenevätkö eräät seuraamaan?


      • Pecos Bill
        fghjuilö kirjoitti:

        parantumassa? No, kuitenkin tutkijapiireissä on yleisesti tunnettua että ihmisten on vaikea hyväksyä vastauksi siksi, että edes kysymystä ei ymmärretä.
        Moottorista: 5 litran kone, josta otetaan 200 hevosvoimaa litrasta. Sehän ei ole yksisylinterisenä kuin n. kolmannes siitä mitä venäläiset aikanaan rakentelivat. Helppo ahtaakin, sillä impulssiahtimen ajoituksissa ei tarvitse ottaa huomioon sylinterien yhteistoimintaa. Tehostakin suurempi osa siirtyy akselille, koska sisäiset kitkat minimoituvat lyhyillä kosketuspinnoilla sylinterissä. Itseasiassa mielenkiintoinen vaihtoehto värähtelyjen vaimentamiseen ja männän sivuttaiskitkan minimoimiseen olisi kahden rinnakkaisen kampiakselin käyttö.
        Meneeköhän tämä nyt yli, vai kykenevätkö eräät seuraamaan?

        Pitkästä aikaa jotain mielenkiintoista ja järkevää tällä palstalla!


      • ja ei
        fghjuilö kirjoitti:

        parantumassa? No, kuitenkin tutkijapiireissä on yleisesti tunnettua että ihmisten on vaikea hyväksyä vastauksi siksi, että edes kysymystä ei ymmärretä.
        Moottorista: 5 litran kone, josta otetaan 200 hevosvoimaa litrasta. Sehän ei ole yksisylinterisenä kuin n. kolmannes siitä mitä venäläiset aikanaan rakentelivat. Helppo ahtaakin, sillä impulssiahtimen ajoituksissa ei tarvitse ottaa huomioon sylinterien yhteistoimintaa. Tehostakin suurempi osa siirtyy akselille, koska sisäiset kitkat minimoituvat lyhyillä kosketuspinnoilla sylinterissä. Itseasiassa mielenkiintoinen vaihtoehto värähtelyjen vaimentamiseen ja männän sivuttaiskitkan minimoimiseen olisi kahden rinnakkaisen kampiakselin käyttö.
        Meneeköhän tämä nyt yli, vai kykenevätkö eräät seuraamaan?

        juu mitähän jos rakentais 2 sylinterisen 1 litrasen 4000 hevosvoimasen, vapaasti hengittävän moottorin ihan piruuttaan, niin loppuis v8 miesten puheet. Ja luultavasti 4 ja 6 sylinteristen ukkojen löpinät ahtamisesta.


      • 34567890+
        ja ei kirjoitti:

        juu mitähän jos rakentais 2 sylinterisen 1 litrasen 4000 hevosvoimasen, vapaasti hengittävän moottorin ihan piruuttaan, niin loppuis v8 miesten puheet. Ja luultavasti 4 ja 6 sylinteristen ukkojen löpinät ahtamisesta.

        Fysiikka estää. Tietysti jos käytetään polttoaineena riittävästi nitrometaania, niin happi riittää pidemmälle, mutta silti litratehot jäävät paljon tuosta neljästä tuhannesta. Hiukan voi tietysti fuskata jos laite on Atkinson-tyyppinen ja mitataan vain puristustilavuus, silti nolla pois tuosta luvustasi.
        Sinänsä litratehon esteenä ei ole ilman saanti (koska polttoaine voi sisältää kaiken palamiseen tarvittavan), vaan äkillinen paineennousu joka rikkoo kaikki materiaalit (vrt. puhdas nitroglyseriini polttoaineena).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      122
      5585
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      95
      4831
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      140
      4784
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      368
      2235
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      122
      2136
    6. 108
      1827
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      256
      1587
    8. 373
      1328
    9. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      59
      1161
    10. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      224
      1160
    Aihe