vulvodynia

Kärpiäinen

tervehdys, ajattelin tiedustella kauanko kyseistä vaivaa sairastaneilla on mennyt parantumiseen aikaa? Itse juossut yli 2 vuotta lekurissa vaivojen takia. itse otin asioista selvää kun lääkärit antoivat niin outoja diagnooseja ja kai jo hulluksi luulivat ja vulvodyniahan se sitten oli...lääkkeeksi sain triptyliä ja on ainakin kivut pitänyt loitolla ja poistanut pahoinvoinnin, tosin hiivatulehdukset jatkaa tulemistaan ja kirvelyä on toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän. Kauanko siis joudun näitä pillereitä popsimaan? Seksi taitaa jäädä täysin taka-alalle, tosin ei enää paljoa kiinnostakkaan koko homma kun tuntuu vaan siitä sairaaksi tulevan..Kertokaahan kokemuksianne asiasta ettei ois olo niin yksinäinen tämän suhteen

22

5165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oireita

sinulla liittyy tohon vulvodyniaan?
      olen itsekin alkanut vähän epäileen, että josko sairastaisin sitä... Tekikö ihan yleislääkäri sen diagnoosin vai gynekologi.

Itse en ole siitä vielä lääkärille maininnut, koska vasta äskettäin luin siitä, kun ei ala vaivat helpottua millään ja mitään vikaa ei löydy.... :(

-Mia 24-

• Kärpiäinen

Oli kaksi vuotta seuraavia oireita: kirvelyä ja polttelua alapäässä, varsinkin seksin jälkeen ja ennen menkkoja, myös virtsaputkessa tuntui vihlontaa aina kun meni lepoasentoon, hieman myös punoitusta ja turvotusta...Myöhemmin tuli vielä pahoinvointia ja kuumeilun tapaista. No alkujaan ajattelin itse että jaaha hiivatulehdus vaivaa koko ajan, eikä lääkkeet tehoa, menin lääkärille useaan otteeseen (päivystävällä ja myöskin yksityisellä)ja sieltä tuli jos minkämoista diagnoosia, kuten esim kondylooma. Tuli sitten ravattua joka puolella ja pilattua alapäänsä kondyloomavoiteilla. Loppujen lopuksi aloin itse ottamaan selvää asioista ja ehdotin omalle lääkärilleni (yleislääkäri) voisiko kyseessä olla vulvodynia, teki tutkimukset ja tokaisi, että se se taitaa ollakkin...Todennäköisesti itselleni tuo vaiva tuli usean hiivatulehduksen ja pitkäaikaisen antibioottikuurin takia.Kannattaa aina itse ottaa selvää vaivoistaan, ettei joudu kärsimään vääristä diagnooseista. Millasia oireita itselläs?? Mulla on kivut lähteneet mutta jatkuva hiivatulehdus tuntuu aina vaan vaivaavan tämän kaiken muun lisäksi, onneksi on ymmärtäväinen mies, muuten olisi parisuhde jo kariutunut 8)

• kun...
        Kärpiäinen kirjoitti:

Oli kaksi vuotta seuraavia oireita: kirvelyä ja polttelua alapäässä, varsinkin seksin jälkeen ja ennen menkkoja, myös virtsaputkessa tuntui vihlontaa aina kun meni lepoasentoon, hieman myös punoitusta ja turvotusta...Myöhemmin tuli vielä pahoinvointia ja kuumeilun tapaista. No alkujaan ajattelin itse että jaaha hiivatulehdus vaivaa koko ajan, eikä lääkkeet tehoa, menin lääkärille useaan otteeseen (päivystävällä ja myöskin yksityisellä)ja sieltä tuli jos minkämoista diagnoosia, kuten esim kondylooma. Tuli sitten ravattua joka puolella ja pilattua alapäänsä kondyloomavoiteilla. Loppujen lopuksi aloin itse ottamaan selvää asioista ja ehdotin omalle lääkärilleni (yleislääkäri) voisiko kyseessä olla vulvodynia, teki tutkimukset ja tokaisi, että se se taitaa ollakkin...Todennäköisesti itselleni tuo vaiva tuli usean hiivatulehduksen ja pitkäaikaisen antibioottikuurin takia.Kannattaa aina itse ottaa selvää vaivoistaan, ettei joudu kärsimään vääristä diagnooseista. Millasia oireita itselläs?? Mulla on kivut lähteneet mutta jatkuva hiivatulehdus tuntuu aina vaan vaivaavan tämän kaiken muun lisäksi, onneksi on ymmärtäväinen mies, muuten olisi parisuhde jo kariutunut 8)

vastasit :) Alkaa toivo jo mennä, kun ei mikään auta.Olen kokeillut kaikkia voiteita eikä helpotusta tule... :(

Oireeni ovat siis myös kirvely ja polttelu (välillä tosi kovaakin) joskus erittäin harvoin on myös lievää kutinaa ja myös pahoinvointia on ollut minullakin. Kokeilin myös itsekin aluksi hiivalääkkeitä ja sitten varmistin asian laboratorio testillä ja eihän se sitten hiivaa ollutkaan eli mulla ei ole ikinä ollut hiivatulehdusta...

Siis yleislääkärikin pystyisi tekemään tarvittavan tutkimuksen, jotta saisin selvyyden asiaan? Joudun kyllä odottamaan ajan saamista muutaman viikon, mutta onkohan se nyt hirveen ratkasevaa tässä asiassa? Oireeni ovat nimittäin kestäneet jo keväästä alkaen ja lääkärit ovat hiivatulehduksen lisäksi epäilleet limakalvojen kuivuutta enkä ole osannut itsekään yhdistää oireitani vulvodyniaan...

Sanoit, että sinulla on kivut lähteneet, miten niitä on kohdallasi hoidettu? Itse olen juuri aloittanut uuden suhteen ja taitaa mennä pilalle koko juttu...

Jos viitsit vielä vastata niin kiitos paljon! :)

-Mia 24-

• Kärpiäinen
        kun... kirjoitti:

vastasit :) Alkaa toivo jo mennä, kun ei mikään auta.Olen kokeillut kaikkia voiteita eikä helpotusta tule... :(

Oireeni ovat siis myös kirvely ja polttelu (välillä tosi kovaakin) joskus erittäin harvoin on myös lievää kutinaa ja myös pahoinvointia on ollut minullakin. Kokeilin myös itsekin aluksi hiivalääkkeitä ja sitten varmistin asian laboratorio testillä ja eihän se sitten hiivaa ollutkaan eli mulla ei ole ikinä ollut hiivatulehdusta...

Siis yleislääkärikin pystyisi tekemään tarvittavan tutkimuksen, jotta saisin selvyyden asiaan? Joudun kyllä odottamaan ajan saamista muutaman viikon, mutta onkohan se nyt hirveen ratkasevaa tässä asiassa? Oireeni ovat nimittäin kestäneet jo keväästä alkaen ja lääkärit ovat hiivatulehduksen lisäksi epäilleet limakalvojen kuivuutta enkä ole osannut itsekään yhdistää oireitani vulvodyniaan...

Sanoit, että sinulla on kivut lähteneet, miten niitä on kohdallasi hoidettu? Itse olen juuri aloittanut uuden suhteen ja taitaa mennä pilalle koko juttu...

Jos viitsit vielä vastata niin kiitos paljon! :)

-Mia 24-

sulla on ns. omalääkäri, joka vastaa oman asuinalueesi asukkaista, niin varaa hälle aika. Kerrot lääkärille epäilyksistäsi ja hän tekee nopsaan vanupuikolla koskettelemalla kipualueiden paikannuksen. Kannattaa ihan itsekkin kotosalla koittaa missä nämä kipeimmät kohdat on. Itsellä ne on tuossa emättimen suun alareunassa, tuntuvat varsinkin seksin jälkeen aroilta kun sormella koskee. Lääkkeeksi sain Triptyl-merkkistä lääkettä (käytetään hermostoperäiseen kipuun, fibromyalgiaan ja lisälääkkeenä erilaisiin tukielinten kipuihin) jota käytetään yleisesti kyseiseen vaivaan. Otan yhden iltaisin, poistaa kivun ja pahanolon tunteen. Ei ollut kovin kallistakaan (hintoja voi katsoa yliopiston apteekin netisivuilta). Tämän lisäksi käytän ACO intime- geeliä joka kosteuttaa ja viilentää limakalvoja, seksin yhteydessä lääkäri suositteli käyttämään apteekista saatavaa K-Y jelly liukastetta. Voin antaa sulle sähköposti/messenger osoitteenikin jos tahdot olla yhteyksissä, on aina ilo auttaa muita, itse olen joutunut olemaan aika lailla yksin ja hukassa vaivojeni kanssa

• vaikka
        Kärpiäinen kirjoitti:

sulla on ns. omalääkäri, joka vastaa oman asuinalueesi asukkaista, niin varaa hälle aika. Kerrot lääkärille epäilyksistäsi ja hän tekee nopsaan vanupuikolla koskettelemalla kipualueiden paikannuksen. Kannattaa ihan itsekkin kotosalla koittaa missä nämä kipeimmät kohdat on. Itsellä ne on tuossa emättimen suun alareunassa, tuntuvat varsinkin seksin jälkeen aroilta kun sormella koskee. Lääkkeeksi sain Triptyl-merkkistä lääkettä (käytetään hermostoperäiseen kipuun, fibromyalgiaan ja lisälääkkeenä erilaisiin tukielinten kipuihin) jota käytetään yleisesti kyseiseen vaivaan. Otan yhden iltaisin, poistaa kivun ja pahanolon tunteen. Ei ollut kovin kallistakaan (hintoja voi katsoa yliopiston apteekin netisivuilta). Tämän lisäksi käytän ACO intime- geeliä joka kosteuttaa ja viilentää limakalvoja, seksin yhteydessä lääkäri suositteli käyttämään apteekista saatavaa K-Y jelly liukastetta. Voin antaa sulle sähköposti/messenger osoitteenikin jos tahdot olla yhteyksissä, on aina ilo auttaa muita, itse olen joutunut olemaan aika lailla yksin ja hukassa vaivojeni kanssa

sen sähköpostiosotteesi antaisit, niin ottaisin sen kyllä mielelläni! :)

• olisi...
        vaikka kirjoitti:

sen sähköpostiosotteesi antaisit, niin ottaisin sen kyllä mielelläni! :)

kyllä todella kiva saada jutella jonkun kanssa joka asian on itse kokenut...

-Mia 24-

• julia
        Kärpiäinen kirjoitti:

Jos saan vielä kertoa omista hoidoistani hieman. Itse pääsin hoitoon naistenklinikalla, vulvapoliklinikalle. Jos on kotoisin Helsingistä/uudeltamaalta, kannattaa pyytää omalääkäriltä lähete tuonne. Myös muualla suomessa on vulvodynia-osaavia gynekologeja.
        Hormonaalisen ehkäisyn jättäminen on yleensä se eka mitä kokeillaan. Itse jätin e-pillerit, kokeilin hiivalääkekuuria, söin maitohappobakteereita, käytin limakalvon hoitovoiteita(ceridal, aco-intim), liukasteita, puuduttavaa voidetta, estrogeenivoidetta. Kävin lantionpohjalihasten fysioterapiassa. Sitten kipupisteisiini kokeiltiin kivuliasta etikkapenslausta ja lopulta piikitystä. Sit olikin leikkaus. Mä en tota triptyliä syönyt, kun oireeni keskittyivät kipupisteiden hermopäätteisiin. Kipu ei säteillyt muualle eikä aiheuttanut vaginismia.
        On tuo vulvodynia kovin raskasta. Itse olen vasta leikkauksen jälkeen ollut yhteydessä kohtalotovereihin. Monta vuotta kärvistelin yksin. Ystävät tukivat, mutta ei tätä ihan ymmärrä, jos ei itse vaivoista kärsi.

• Kärpiäinen
        olisi... kirjoitti:

kyllä todella kiva saada jutella jonkun kanssa joka asian on itse kokenut...

-Mia 24-

[email protected], saapi ottaa yhteyttä aina kun siltä tuntuu 8)

• osoitteesta
        Kärpiäinen kirjoitti:

[email protected], saapi ottaa yhteyttä aina kun siltä tuntuu 8)

laitan postia varmaan piankin... :)

-Mia 24-

• Siiruli
        Kärpiäinen kirjoitti:

Mulla on myös ollu hiivatulehdukset kiusana. Lääkkeenä estolääkityksenä diflucan 1/vko, 3kk auttoi, sen jälkeen elimistö taisi kyllästyä ja sain taas hiivan (minkä hoidin pevarylillä)! Nyt sitten tiukka ruokavalio päälle, eli sokerit ja vehnä kokonaan pois. :( Jos syöt e-pillereitä vielä, niin jätä ne pois, koska ne altistaa hiivalle. Mä jätän ne heti pois kun pääsen sterilisaatiojonosta toimenpiteeseen.

• Kärpiäinen
        Siiruli kirjoitti:

Mulla on myös ollu hiivatulehdukset kiusana. Lääkkeenä estolääkityksenä diflucan 1/vko, 3kk auttoi, sen jälkeen elimistö taisi kyllästyä ja sain taas hiivan (minkä hoidin pevarylillä)! Nyt sitten tiukka ruokavalio päälle, eli sokerit ja vehnä kokonaan pois. :( Jos syöt e-pillereitä vielä, niin jätä ne pois, koska ne altistaa hiivalle. Mä jätän ne heti pois kun pääsen sterilisaatiojonosta toimenpiteeseen.

olen syönyt hiivaan yli vuoden verran jo estolääkitystä, 1 pilleri kuussa, tehokkaampaa satsia ei lääkäri jostain syystä määrää vaikka kuinka olen pyytänyt..Mitä tuo pevaryl on?? E-pillereitä en ole posinut moneen vuoteen, eikä ole muutakaan ehkäisyä tullout käytettyä viimeseen kahteen vuoteen...Sokerit ja pullat, makaroonit ja perunat jne olen unohtanut tyystin . Olen testannut kaikki mahd. luontaistuotteetkin ja apteekin voiteet ja puikot...Syön gefilus tuotteita ja maitohappobakteereja ja molkosania, huoh...

• vulvodynia.

Ensimmäisen vakavasti otettavan poikakaverin kanssa seurustellessa alkoi kummastuttaa kun sattui niin valtavasti kun yritimme olla yhdynnässä. Menin sitten lopulta gynekologille ja diagnoosi vulvodynia. Tutki tosi varovasti mutta kiljuin, en meinannut millään uskoa, että koski vain varovasti sormella kun sattui niin kamalasti. Piti peilillä näyttää mulle ettei tosiaan ollut mitään instrumentteja :)

Mulla vaivat onneksi loppui melko nopeasti gynekäynnin jälkeen, vaikka ne sitä ennen oli kestäny melkein vuoden. Ilmeisesti sitten rentouduin kun kuulin, että todellakaan mitään ei ollut vialla, ja kaikki alkoi onnistua hyvin, ilman lääkkeitä.

• Julia

Heippa.
      Itse kärsin vulvodyniasta tai oikeastaan vestibuliitista noin viitisen vuotta. Sinä aikana oireet kokoajan paheni. yhdyntää en voinut lopulta harrastaa yli vuoteen. Ramppasin paljon lääkärillä ja kaikki hoitokeinot ja paljon ylimääräistäkin tuli kokeiltua. Nyt sitten viimeisenä vaihtoehtona lopulta viime syksynä mulle tehtiin vestibulektomia eli leikattiin emättimen suulta voimakkaasti tulehtunut limakalvoalue pois.
      Alapääni on parantunut oikein hyvin. Näyttää hyvältä ja mikä parasta; kamala kipu ja polte on poissa kun koskettaa. Vielä on hieman emättimen suuaukon venyttely kesken.Pian voi yrittää yhdyntää :)
      Vaikka muhun ei oikein mikään tepsinytkän, niin onnneksi monet saavat helpotusta vähemmän radikaaleista hoitokeinoista. Ja joillakin oireet jopa helpottavat itsestään.
      Ootteko käyneet tutustumassa vulvodynia/vestibuliitti keskustelupalstoille verkkoklinikalla ja plaza.fi:ssa? Kannattaa käydä,niiltä löytyy paljon kohtalotovereita. Voi lueskella muiden tarinoita ja ottaa itsekin osaa.

Jaksamista kaikille :)

• siihen

liittynyt teillä sellasta, että jokin kostettava voide aiheuttaa lisää polton tunnetta esim. ceridalin öljy ja itselläni myös valkovuoto on vähentynyt..onko ollut samanlaista??
      Itse vasta epäilen sairastavani vulvodyniaa...

• Kärpiäinen

vaiheessa tuntu siltä että kaikki voiteet ja öljyt alko polttamaan, varsinkin bepanthen. Kaippa sitä tulee yliherkäks kun kokoajan jotain tunkee limakalvoilleen. Omalla kohdalla on nukkumista helpottanut se että olen ennen nukkumaanmenoa tosi lämpösellä vedellä suihkuttanut alapäätäni, onpa tullut nukuttua lämpötyyny haaroissakin joskus 8)

• juulia

moi, on todella sääli lukea niin monien viestejä yhdyntäkivuista, joita pidetään hiivana tai kondyloomana tai mikä pahinta, pelkkänä omituisena luulotautina. Minä podin kipuja yli 4 vuotta, kunnes lopulta löysin oikean lääkärin, joka asiaa ymmärsi. Olin hodettavana naistenklinikalla, missä minulle tehtiin hoitoja ja paranin hyvin, enää ei kipuja ole. Hakekaa ihmeessä apua, koska useimmat lääkärit eivät asiaa tunne tai ainakaan osaa hoitaa. Mehiläisessä on ainakin Tomi Mikkola, joka on erinomainen asiaan perehtynyt lääkäri ja hoitaa myös naistenklinikalla. Rohkeasti hakemaan apua asiantuntevilta lääkäreiltä älkääkä uskoko ettei kipuja voi parantaa.

• niin....

kauheen vaikeeta tietää, että ketkä lääkärit osaavat auttaa asiassa... Ja kun on opiskelija niin ei sitä rahaakaan ole niin hirveesti, että voisi kokeilla esim. useita eri gynekologeja yksityiseltä puolelta...

Ja sitten kun kuulee jonkun hyvän lääkärin jostain paikasta niin välimatkaa on sitten tietenkin joku 100 km :(

Itse olen rampannut lääkärissä ja kaikki vaan ihmettelee asiaa, mutta nyt kun itse olen tästä vaivasta tietoinen niin otan seuraavaksi puheeksi lääkärissä, jos ei itse osaa auttaa niin saa laittaa mut sitten johonkin eteenpäin, ainakin näin toivon!

• julia

Mäkin kävin Mikkolan luona naistenklinikalla. Hän mut sitten leikkasikin, kun muu ei auttanut. Mitkä hoidot suhun auttoi?Kiva kuulla että hyvin paranit:)

• julia
        niin.... kirjoitti:

kauheen vaikeeta tietää, että ketkä lääkärit osaavat auttaa asiassa... Ja kun on opiskelija niin ei sitä rahaakaan ole niin hirveesti, että voisi kokeilla esim. useita eri gynekologeja yksityiseltä puolelta...

Ja sitten kun kuulee jonkun hyvän lääkärin jostain paikasta niin välimatkaa on sitten tietenkin joku 100 km :(

Itse olen rampannut lääkärissä ja kaikki vaan ihmettelee asiaa, mutta nyt kun itse olen tästä vaivasta tietoinen niin otan seuraavaksi puheeksi lääkärissä, jos ei itse osaa auttaa niin saa laittaa mut sitten johonkin eteenpäin, ainakin näin toivon!

YTHS:llä ainakin gynekologit osaavat hyvin asiansa ja tietävät vulvodyniasta. Pääsetkö jonnekin opiskelija terveydenhuoltoon? Kun tuo on nuorten naisten vaiva, niin tietoa luulis sellasesta löytyvän. Ja jos ei muuta, niin kannattaa sit tosiaan vaik pyytää lähetettä jonnekin.
        Itse kävin alkuun yksityisellä gynellä, joka ehdotti aina muita syitä kipuihini.Lähinnä sitä hiivaa ja riittämätöntä liukasteiden käyttöä. Ja kun ehdotin et voisko olla vulvodyniaa/vestibuliittia, hän totes että ei. Onneksi sain sitten kuitenkin lähetteen naistenklinikalle.
        Tsemppiä!

• juulia
        julia kirjoitti:

Mäkin kävin Mikkolan luona naistenklinikalla. Hän mut sitten leikkasikin, kun muu ei auttanut. Mitkä hoidot suhun auttoi?Kiva kuulla että hyvin paranit:)

Mulle laitettiin jotain ainetta, joka vähän sattu, mutta kolmen kerran jälkeen kivut loppu. Nyt on tilanne hyvä ja onneksi tiedän minne mennä jos ongelma uusii. En onneksi tarvinnut leikkausta, auttoiko sulle?

• julia
        juulia kirjoitti:

Mulle laitettiin jotain ainetta, joka vähän sattu, mutta kolmen kerran jälkeen kivut loppu. Nyt on tilanne hyvä ja onneksi tiedän minne mennä jos ongelma uusii. En onneksi tarvinnut leikkausta, auttoiko sulle?

Oliko se etikkahappo penslaus, mikä suhun auttoi? Kauanko oot ollu kivuttomana? Joo..tais leikkaus tepsiä muhun. Siitä nyt on vasta kolmisen kuukautta, eli en ole yhdyntöjä kerennyt aloittaa.Pitää vielä venytellä suuaukkoa. Mut mitä oon kokeillu sormilla ja sillä venytyspuikolla, niin kivut on poissa! :)

• juulia
        julia kirjoitti:

Oliko se etikkahappo penslaus, mikä suhun auttoi? Kauanko oot ollu kivuttomana? Joo..tais leikkaus tepsiä muhun. Siitä nyt on vasta kolmisen kuukautta, eli en ole yhdyntöjä kerennyt aloittaa.Pitää vielä venytellä suuaukkoa. Mut mitä oon kokeillu sormilla ja sillä venytyspuikolla, niin kivut on poissa! :)

Joo taisi olla, laitettiin jotain värillistä ainetta kolme kertaa. Nyt on menny jo yli puoli vuotta kivuttomana. Olen todella kiitollinen mun hyvälle gynelle!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3445
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1868
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1178
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe