Auttakaa, mikä vikana?

asasas

24

956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ushdfsdihfu

      en nyt muista mitenkä se juttu menee, mutta kyllä se on 1000mhz vaikka lukee 500. 2 * 500 = 1000.
      liittyy jotenkin siihen että näyttisten muisti on nopeampaa kuin tavallinen rammi ja se nopeus kai mitataan tavallisena rammina tjsp.

      • Daword

        se on ddr2 muistii eli 2x500mhz =1000mhz


      • Daword kirjoitti:

        se on ddr2 muistii eli 2x500mhz =1000mhz

        Kyl soon DDR3.

        Ja pitäis muistin osalta kellottua kyllä yli 800MHz.


      • Daword
        j.a.m kirjoitti:

        Kyl soon DDR3.

        Ja pitäis muistin osalta kellottua kyllä yli 800MHz.

        juu tuli katkos eli gddr3 muistii.. näin se oli joo


      • meinaatko
        j.a.m kirjoitti:

        Kyl soon DDR3.

        Ja pitäis muistin osalta kellottua kyllä yli 800MHz.

        että tuon muistin saisi 1600mhz? Pitäis vissiin hakea joku ohjelma jolla kellottaa ja katsoa sitten missä menee raja.


      • meinaatko kirjoitti:

        että tuon muistin saisi 1600mhz? Pitäis vissiin hakea joku ohjelma jolla kellottaa ja katsoa sitten missä menee raja.

        Menee menee, laitas tolla softalla hakeen

        automaattisesti kellot:

        http://www.techpowerup.com/downloads/259


      • asasas
        j.a.m kirjoitti:

        Menee menee, laitas tolla softalla hakeen

        automaattisesti kellot:

        http://www.techpowerup.com/downloads/259

        tuo ohjelma näyttää muistien kellotaajuudeksi 250, onko nyt jo syytä panikoida?


      • asasas kirjoitti:

        tuo ohjelma näyttää muistien kellotaajuudeksi 250, onko nyt jo syytä panikoida?

        No, ei kai normii ole.

        Paina sitä -> Default

        Set Clock


      • asasas kirjoitti:

        tuo ohjelma näyttää muistien kellotaajuudeksi 250, onko nyt jo syytä panikoida?

        Näyttää muistit kohdallasi aivan oikein.
        Omalla gf7600gt kortilla Atitool näyttää
        2007-02-06 21:13:13   ATITool v0.25 Beta 14 started.
        007-02-06 21:13:23   Temperature:   GPU: 40.0°C   GPU environment: 46.0°C
        2007-02-06 21:13:26   Clocks level 0 set to: 560.00 / 350.00

        gf7600gt kortissahan nuo on perinteisemmin merkittynä 560/700 tai 560/1400.


      • pjotr.suomi24 kirjoitti:

        Näyttää muistit kohdallasi aivan oikein.
        Omalla gf7600gt kortilla Atitool näyttää
        2007-02-06 21:13:13   ATITool v0.25 Beta 14 started.
        007-02-06 21:13:23   Temperature:   GPU: 40.0°C   GPU environment: 46.0°C
        2007-02-06 21:13:26   Clocks level 0 set to: 560.00 / 350.00

        gf7600gt kortissahan nuo on perinteisemmin merkittynä 560/700 tai 560/1400.

        Aijaa, kyl mulla on aina näyttänyt normisti noi

        muistin luvut.

        --

        Mut sit asia kunnossa.


      • pjotr.suomi24 kirjoitti:

        Näyttää muistit kohdallasi aivan oikein.
        Omalla gf7600gt kortilla Atitool näyttää
        2007-02-06 21:13:13   ATITool v0.25 Beta 14 started.
        007-02-06 21:13:23   Temperature:   GPU: 40.0°C   GPU environment: 46.0°C
        2007-02-06 21:13:26   Clocks level 0 set to: 560.00 / 350.00

        gf7600gt kortissahan nuo on perinteisemmin merkittynä 560/700 tai 560/1400.

        eli jo laitat muistit esim. 225MHz se kerrotaan 4:llä l. todellisuudessa 1100MHz jos käytetään tuota tapaa ilmasta muistin kellotaajuus mitä on Palitin sivuilla.
        http://www.palit.biz/en/products/nv_pcie_7600GS-Sonic.htm


      • pjotr.suomi24 kirjoitti:

        eli jo laitat muistit esim. 225MHz se kerrotaan 4:llä l. todellisuudessa 1100MHz jos käytetään tuota tapaa ilmasta muistin kellotaajuus mitä on Palitin sivuilla.
        http://www.palit.biz/en/products/nv_pcie_7600GS-Sonic.htm

        siis?



      • j.a.m kirjoitti:

        No, ton mää ymmärrän ja on ihan oikein.

        400,50 * 2 = 801Mhz

        --

        Mut tota 4* juttu oikein tajunut kuiten...

        Ohjauspaneeli(mikäli coolbits) ilmoittaa esim. ketjun aloittajalle muistin kellotaajuudeksi 500MHz.Juurihan tuo kertoi että ATitool ilmoittaa 250MHz.
        Kortin valmistajan Palit:n sivuilla taas gf7600Gs 1000MHz.
        Kuitenkin kyse on aivan samasta muisti kellotaajuudesta.Älä kysy miksi Atitool ilmoittaa sen noin en tiedä.


      • pjotr.suomi24 kirjoitti:

        Ohjauspaneeli(mikäli coolbits) ilmoittaa esim. ketjun aloittajalle muistin kellotaajuudeksi 500MHz.Juurihan tuo kertoi että ATitool ilmoittaa 250MHz.
        Kortin valmistajan Palit:n sivuilla taas gf7600Gs 1000MHz.
        Kuitenkin kyse on aivan samasta muisti kellotaajuudesta.Älä kysy miksi Atitool ilmoittaa sen noin en tiedä.

        Jes, outo juttu.

        Ymmärrän tosiaan ton Coolbitsin luvut.

        DDR kerrotaan kahdella ja tierä miks atitool sit

        haluu näyttää ton muistin noin alhaisena.

        --

        Mut asia on sitten OK, ja tulipa taas jotain

        uutta nähtyä :)


      • aloittaja
        j.a.m kirjoitti:

        Jes, outo juttu.

        Ymmärrän tosiaan ton Coolbitsin luvut.

        DDR kerrotaan kahdella ja tierä miks atitool sit

        haluu näyttää ton muistin noin alhaisena.

        --

        Mut asia on sitten OK, ja tulipa taas jotain

        uutta nähtyä :)

        En vain tiennyt että ohjelmat tuppaavat ilmoittamaan muistit eri tavalla. Miksei niitä voisi ilmoittaa ihan mahd. isona, eikä 2x tai 4x pienempänä. Mutta kun tuolla atitoolilla kellottaa, niin ne muuttuu ihan oikein muuallakin, joten kiitos.


      • Daword
        j.a.m kirjoitti:

        Jes, outo juttu.

        Ymmärrän tosiaan ton Coolbitsin luvut.

        DDR kerrotaan kahdella ja tierä miks atitool sit

        haluu näyttää ton muistin noin alhaisena.

        --

        Mut asia on sitten OK, ja tulipa taas jotain

        uutta nähtyä :)

        kellotella niin eiköhän ihan coolbitti oo hyvä ja helppo


    • Daword

      koska se ilmoitetaan ddr muistina

      eli 500mhz ddr = 1000mhz

      siis ei oo mitään vikaa kortissas jos kellotat sitä 600 niin silloin se on todellisuudessa 1200mhz

      • aloittaja

        kiitos vastanneille.


    • Aloittaja

      Core 450->560 ja muistit 1000->1400 toimii täysin. Koitin laittaa Coren 580 ja muistit 1600, mutta kuvaan tuli virheitä. Taitaa kellottua tosi hyvin.


      • Jes, toi on oikeesti kellottuva ja paras 7600GS

        ohjain ja edullisin :)

        Core on tosiaan jo aika tapissa tolla

        vakkarijäähyllä, kantsii jättää se tohon 560 ja

        koittaa viä paljon muisti venyy lisää.


    • Aloittaja

      Core 575 ja muistit 1580. Yhtään enempää ei voi laittaa tai kuvassa on virheitä. Nuo on jo melko korkeat joten pidän niitä vain raskaissa peleissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe