Lämmitystolpan ajastin

Mistä saa?

Mistä voisi netistä tilata sellaisen ajastimen auton lämmitytolppaan joka sopii myös paikalleen silloin, kun toisellakin henkilöllä on auto pistokkeessa. Nämä nykyiset kellot ovat niin isoja etteivät ne mahdu lämmitystolppaan jos toinen auto on myös lämmityksessä. Olen kuullut, että on olemassa sellaisia kelloja joissa on normaali pistoke ja hieman johtoa, että itse ajastin jää roikkumaan lämmitystolpan luukun ulkopuolelle, mutta kaupoista ei niitä löydy. Voiko sellaisen tilata netistä?

11

2614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tolppia

      missä ei omaa kelloa ole? Nämä irtoajastimet ovat kieltämättä melko möhköjä. Pidä vaan piuhaa tolpassa koko ajan jos ei tolpan omistaja tahdo sähköä säästellä. Autosi ei siitä isommin kulu.

    • Juhan_

      Webaston voi asennuttaa useassa paikassa. Säästyt turhalta vaivalta.

      • autuaaksi

        Miksi kuluttaa rahaa ja pensaa johonkin webastoon, jos löytyy sellainen vaihtoehto ku taloyhtiön tolpat? Toki se on yhtiövastikkeessa mukana, mutta kun kaikki maksaa niin ei oo mikään hirvees summma vuodessa. Webaston hinnalla saa jo loppuelämäksi tarvittavaa lämpöä autoon? Toi nyt on sama ku ostais isoimman mahdollisen pakettiauton kauppareissuja varten...


      • Juhan_
        autuaaksi kirjoitti:

        Miksi kuluttaa rahaa ja pensaa johonkin webastoon, jos löytyy sellainen vaihtoehto ku taloyhtiön tolpat? Toki se on yhtiövastikkeessa mukana, mutta kun kaikki maksaa niin ei oo mikään hirvees summma vuodessa. Webaston hinnalla saa jo loppuelämäksi tarvittavaa lämpöä autoon? Toi nyt on sama ku ostais isoimman mahdollisen pakettiauton kauppareissuja varten...

        Eli pidät autoasi vain taloyhtiön tolpassa parkissa? Et käy ikinä missään kylässä, taikka muuten jätä autoa parkkiin ja tarvitse lämmitystä?
        Outo olet.


      • alkuperäinen****
        Juhan_ kirjoitti:

        Eli pidät autoasi vain taloyhtiön tolpassa parkissa? Et käy ikinä missään kylässä, taikka muuten jätä autoa parkkiin ja tarvitse lämmitystä?
        Outo olet.

        Se tuskin kenellekään kuuluu missä käyn kylässä tai missä lämmitän autoani, mutta kun se noin kovasti kiinnostaa, niin kerrottakoot,että kysymys on työpaikan lämmitystolpasta. Työnantaja ei uusi tolppia, että niissä olisi ajastin jo paikallaan. Joten ajattelinkin, että jos voin jostakin ostaa ajastimen joka sopii paikalleen myös toisen auton ollessa lämmityksessä, niin säästän sähköä eikä auton tarvitse olla lämmityksessä koko päivää. Kovinkaan monta asiallista vastausta en täältä saanut, kiitos niille jotka asiallisesti vastasivat. Ja wepastoa ehdottaneelle (vaikka sitä en edes kysynyt) kerron, että ostan wepaston heti, kun annat siihen rahat.


    • Verso07

      Bauhausissa oli itseasiassa aika pieniäkin ajastimia. Kaverilla on sellainen vanhan mallinen tolppa jossa ei ole kelloa ja kyllä sinne ainakin mahtui komeasti sellainen Bauhausin pikkuajastin ja mahtuisi naapurillekkin. Lämmitysjohdon pään joutui vaihtamaan toisen malliseen, niin tolpan kansikin menee kiinni.

    • Hyväveli41

      Nyt on kehitelty Tampereen teknisellä yliopistolla lämpötolpan koneisto,
      jota ohjataan kännykällä.
      Myyntifirma sijaitsee Vantaalla, mutta tähän hätään ei löydy sen nimeä.
      Koneistoon voidaan määrittää mm. aika ja sähköteho, joka halutaan lämpövastukseen syöttää. Lämmön voi ajastaa päälle kaikkialta, missä kännykkäkin toimii.

      • Hyväveli41

        Vielä lisäys edelliseen viestiini:
        Lämpötolpan ajastimen voi kiinnittää myös autotallin/autokatoksen seinään sekä
        esim. kesämökille, jolloin ennen mökille lähtöä voi lähettää kännykkäkoodin, joka aloittaa kesämökin sähkölämmityksen, jos sellainen on. Ja paljon muuta.


    • jatkotolis

      30cm jatkojohto johon ulkokäyttöön tarkoitettu ajastin. Mahtuu silloin isompikin möhkö.

    • myöhässä?

      odotti varmaan vastauksianne kuusi vuotta..

      • Naurua kolmannella

        Kyl mä ainakin olisin odottanut. Ei pidä hötkyillä näin tärkeässä asiassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe