Olen ihmetellyt autoja tuntevalta tuttavaltani,miksi Porschen uusin kaikkien aikojen tehokkain 911 (911 turbo) hävisi suhteellisen lyhyelläkin moottoriradalla Ruotsin Mantorpissa autolehden testissä lähes 3 sekuntia per kierros Corvettelle. Ymmärrän toki että Corveten V8 on voimakkaampi ja parempi moottori,ja siksi Corveten suoranopeuden olivat ylivoimaisia,mutta ihmettelin miksi myös jokaisessa kurvissa Porschella jouduttiin ajamaan hitaampaa kuin Corvettella.Syy on tässä, Porsche on kiikkerä ja kauhea ajettava radallakin:
http://www.metacafe.com/watch/1024/porsche_crash/
Huhujen mukaan Stuttgartissa on kriisiapuna pyydettyä Detroitista konsultaatiota auttamaan ongelmissa,mutta Corveten insinöörit olivat vain todenneet lakonisesti: "Olette oikealla tiellä,myyvin (halutuin)mallinnehan on V8 moottorinen,tosin maastoauto. Nyt vain kopioitte tämän Corvetesta jo vuonna 1955 tutun rakenteen niihin niinsanottuihin urheiluautomalleihinne".
Minimoottori on aina minimoottori,voima on voimaa ja ylivoima on ylivoimaa. Nothing beats cubic inches!
Porschen kiikkeryys
bernie
3
383
Vastaukset
- taas...
Varsinaista lässytystä...
Mitähän tämäkin on suomeksi?
"Olen ihmetellyt autoja tuntevalta tuttavaltani..." - matalapaineturbo
Olen itse ollut kyydissä Alastarolla Porschessa ja täytyy sanoa että kiikkerämpää peliä saa hakea eikä tehoakaan oikein ollut nimeksikään.Kummaltakin puolelta viuhahtelivat ohi amerikkalaiset V8 autot
- Pecos Bill
Epäilemättä.
Keksikää nyt jotain parempaa, tuo on todella lapsellista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 973327
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413143- 2182680
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?382269- 321599
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411446Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?241446- 101304
- 131279
- 221261