Olen ihmetellyt autoja tuntevalta tuttavaltani,miksi Porschen uusin kaikkien aikojen tehokkain 911 (911 turbo) hävisi suhteellisen lyhyelläkin moottoriradalla Ruotsin Mantorpissa autolehden testissä lähes 3 sekuntia per kierros Corvettelle. Ymmärrän toki että Corveten V8 on voimakkaampi ja parempi moottori,ja siksi Corveten suoranopeuden olivat ylivoimaisia,mutta ihmettelin miksi myös jokaisessa kurvissa Porschella jouduttiin ajamaan hitaampaa kuin Corvettella.Syy on tässä, Porsche on kiikkerä ja kauhea ajettava radallakin:
http://www.metacafe.com/watch/1024/porsche_crash/
Huhujen mukaan Stuttgartissa on kriisiapuna pyydettyä Detroitista konsultaatiota auttamaan ongelmissa,mutta Corveten insinöörit olivat vain todenneet lakonisesti: "Olette oikealla tiellä,myyvin (halutuin)mallinnehan on V8 moottorinen,tosin maastoauto. Nyt vain kopioitte tämän Corvetesta jo vuonna 1955 tutun rakenteen niihin niinsanottuihin urheiluautomalleihinne".
Minimoottori on aina minimoottori,voima on voimaa ja ylivoima on ylivoimaa. Nothing beats cubic inches!
Porschen kiikkeryys
bernie
3
388
Vastaukset
- taas...
Varsinaista lässytystä...
Mitähän tämäkin on suomeksi?
"Olen ihmetellyt autoja tuntevalta tuttavaltani..." - matalapaineturbo
Olen itse ollut kyydissä Alastarolla Porschessa ja täytyy sanoa että kiikkerämpää peliä saa hakea eikä tehoakaan oikein ollut nimeksikään.Kummaltakin puolelta viuhahtelivat ohi amerikkalaiset V8 autot
- Pecos Bill
Epäilemättä.
Keksikää nyt jotain parempaa, tuo on todella lapsellista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä15111426- 288112
Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.565904Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1644840- 164687
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai364345Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas844213- 843497
- 803260
- 481751