Olen ihmetellyt autoja tuntevalta tuttavaltani,miksi Porschen uusin kaikkien aikojen tehokkain 911 (911 turbo) hävisi suhteellisen lyhyelläkin moottoriradalla Ruotsin Mantorpissa autolehden testissä lähes 3 sekuntia per kierros Corvettelle. Ymmärrän toki että Corveten V8 on voimakkaampi ja parempi moottori,ja siksi Corveten suoranopeuden olivat ylivoimaisia,mutta ihmettelin miksi myös jokaisessa kurvissa Porschella jouduttiin ajamaan hitaampaa kuin Corvettella.Syy on tässä, Porsche on kiikkerä ja kauhea ajettava radallakin:
http://www.metacafe.com/watch/1024/porsche_crash/
Huhujen mukaan Stuttgartissa on kriisiapuna pyydettyä Detroitista konsultaatiota auttamaan ongelmissa,mutta Corveten insinöörit olivat vain todenneet lakonisesti: "Olette oikealla tiellä,myyvin (halutuin)mallinnehan on V8 moottorinen,tosin maastoauto. Nyt vain kopioitte tämän Corvetesta jo vuonna 1955 tutun rakenteen niihin niinsanottuihin urheiluautomalleihinne".
Minimoottori on aina minimoottori,voima on voimaa ja ylivoima on ylivoimaa. Nothing beats cubic inches!
Porschen kiikkeryys
bernie
3
390
Vastaukset
- taas...
Varsinaista lässytystä...
Mitähän tämäkin on suomeksi?
"Olen ihmetellyt autoja tuntevalta tuttavaltani..." - matalapaineturbo
Olen itse ollut kyydissä Alastarolla Porschessa ja täytyy sanoa että kiikkerämpää peliä saa hakea eikä tehoakaan oikein ollut nimeksikään.Kummaltakin puolelta viuhahtelivat ohi amerikkalaiset V8 autot
- Pecos Bill
Epäilemättä.
Keksikää nyt jotain parempaa, tuo on todella lapsellista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv1794183"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?892740Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am1322219Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p782186- 192021
Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.2519586 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark41815Mahonselän jäät - Saaristokunta Lieksa brutaalisti kriisin partaalla!
Lieksan loppuvuoden hyvän kehityksen jälkeen ei olisi uskonut että palstan ahkerista kommentoijista huolimatta matkailu1251783- 831777
Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m201763