Uusi rekisteröinti...

...laki

Moi!

Moscow Times ja St. Petersburg Times lehdissä oli juttua uudesta rekisteröintilaista. Mulle ei ihan auennut onko kyseessä vain Venäjällä työskenteleviä ulkomaalaisia koskevasta jutusta vai myös turisteja koskevasta jutusta. Onko jollakin tarkempaa tietoa?

17

3121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ArthurDent

      No jutun taso on sitä samaa luokkaa kuin kotimaistenkin iltäpäivälehtien. "Mie kuulin et yks miun kaverin kaverin täti luuli kuulleensa, että..."

      Tarkistakaa itse linkistä. http://www.sptimes.ru/

      • Renne

        Katso www.frt.fi löydät vastauksen kohdasta
        rekisteröinnin uusi sääntö


      • ArthurDent
        Renne kirjoitti:

        Katso www.frt.fi löydät vastauksen kohdasta
        rekisteröinnin uusi sääntö

        Pitkään mietin, että missä olen kuullut samanlaista tekstiä. No sittenhän se tuli mieleen. Tähtien sota ja ObiWan.

        Eihän tuossa ole mitään loogisuutta. Olisikohan tämä sellainen "edullinen" käännös soveltuvilta kohdin. Jotain uupuu tuosta jutusta.

        Ei siinnä vieläkään ole sitä lopullista totuutta miten tulee menetellä jos on ns. omatoimikiertomatkalla eikä tiedä milloin ja mistä ylittää rajan poistuessaan.

        Jos esim. on "Komertsija" viisumi joka on anottu niin että olisi tarkoitus Vierailla Moskovassa ja Pietarissa ja kutsujan toimisto onkin Pietarissa. Pitääkö minun Moskovassa käydessäni mennen tullen jäädä junasta Pietarissa jotta saisin tämän ohjeen vaatimukset täytettyä. Ja mistä minä tiedän milloin voin lähteä kotiin. Joskus saattaa olla valmislähtemään kotiin ennenkuin on edes "asiakkaan " luo saapunut.

        Eiköhän anneta vaan ajan kulua ja onko muutoksia.

        Tässä valmis linkki kyseiseen "erään" matkatoimiston kotisivuun.

        www.frt.fi


      • Novy.most
        ArthurDent kirjoitti:

        Pitkään mietin, että missä olen kuullut samanlaista tekstiä. No sittenhän se tuli mieleen. Tähtien sota ja ObiWan.

        Eihän tuossa ole mitään loogisuutta. Olisikohan tämä sellainen "edullinen" käännös soveltuvilta kohdin. Jotain uupuu tuosta jutusta.

        Ei siinnä vieläkään ole sitä lopullista totuutta miten tulee menetellä jos on ns. omatoimikiertomatkalla eikä tiedä milloin ja mistä ylittää rajan poistuessaan.

        Jos esim. on "Komertsija" viisumi joka on anottu niin että olisi tarkoitus Vierailla Moskovassa ja Pietarissa ja kutsujan toimisto onkin Pietarissa. Pitääkö minun Moskovassa käydessäni mennen tullen jäädä junasta Pietarissa jotta saisin tämän ohjeen vaatimukset täytettyä. Ja mistä minä tiedän milloin voin lähteä kotiin. Joskus saattaa olla valmislähtemään kotiin ennenkuin on edes "asiakkaan " luo saapunut.

        Eiköhän anneta vaan ajan kulua ja onko muutoksia.

        Tässä valmis linkki kyseiseen "erään" matkatoimiston kotisivuun.

        www.frt.fi

        ..eikä Obi-Wan suinkaan, Arthur rakas. Vai aivan väärin muistanko? ;)

        Nový most


      • ArthurDent
        Novy.most kirjoitti:

        ..eikä Obi-Wan suinkaan, Arthur rakas. Vai aivan väärin muistanko? ;)

        Nový most

        olet tiedän nyt. Nuo skifit kun vieraita minulle ovat.


      • *Kira*
        ArthurDent kirjoitti:

        Pitkään mietin, että missä olen kuullut samanlaista tekstiä. No sittenhän se tuli mieleen. Tähtien sota ja ObiWan.

        Eihän tuossa ole mitään loogisuutta. Olisikohan tämä sellainen "edullinen" käännös soveltuvilta kohdin. Jotain uupuu tuosta jutusta.

        Ei siinnä vieläkään ole sitä lopullista totuutta miten tulee menetellä jos on ns. omatoimikiertomatkalla eikä tiedä milloin ja mistä ylittää rajan poistuessaan.

        Jos esim. on "Komertsija" viisumi joka on anottu niin että olisi tarkoitus Vierailla Moskovassa ja Pietarissa ja kutsujan toimisto onkin Pietarissa. Pitääkö minun Moskovassa käydessäni mennen tullen jäädä junasta Pietarissa jotta saisin tämän ohjeen vaatimukset täytettyä. Ja mistä minä tiedän milloin voin lähteä kotiin. Joskus saattaa olla valmislähtemään kotiin ennenkuin on edes "asiakkaan " luo saapunut.

        Eiköhän anneta vaan ajan kulua ja onko muutoksia.

        Tässä valmis linkki kyseiseen "erään" matkatoimiston kotisivuun.

        www.frt.fi

        Jos kutsujan toimisto on Pietarissa, silloin täytyy käydä Pietarissa rekisteröitymässä. Mutta joillakin venäläisillä kutsuorganisaatioilla (esim. moskovalaisilla ja pietarilaisilla) on sopimukset keskenään, että ne rekisteröi toistensa asiakkaita. Kannattaa kysyä.
        Lisäksi, jos majoitut hotellissa, niin hotelli edelleenkin hoitaa rekisteröinnin.
        Näin se on laissa säädetty. Tiedä sitä sitten, miten se käytännössä toimii.


      • ...
        *Kira* kirjoitti:

        Jos kutsujan toimisto on Pietarissa, silloin täytyy käydä Pietarissa rekisteröitymässä. Mutta joillakin venäläisillä kutsuorganisaatioilla (esim. moskovalaisilla ja pietarilaisilla) on sopimukset keskenään, että ne rekisteröi toistensa asiakkaita. Kannattaa kysyä.
        Lisäksi, jos majoitut hotellissa, niin hotelli edelleenkin hoitaa rekisteröinnin.
        Näin se on laissa säädetty. Tiedä sitä sitten, miten se käytännössä toimii.

        Kuulin luotettavalta taholta (velipuolen ex vaimon kaiman vanhan koulukaverin naapurin koiran kävelyttäjältä) että esim nyt jotkut Pietarilaiset hotellit eivät majoita ulkomaalaisia, joska respan rekisteröinnin jälkeen pitää rekisteröinnistä tehdä miliisille ilmoitus 12 tunnin kuluessa. Miliisin konttori on auki 8-17, siis jos tulet 1705 hotelliin ei hotellilla ole mahdollisuutta sinua laillisesti rekisteröidä...

        Kuten kerroin, kuultu luotettavalta taholta.


      • damdadaaaaa
        ... kirjoitti:

        Kuulin luotettavalta taholta (velipuolen ex vaimon kaiman vanhan koulukaverin naapurin koiran kävelyttäjältä) että esim nyt jotkut Pietarilaiset hotellit eivät majoita ulkomaalaisia, joska respan rekisteröinnin jälkeen pitää rekisteröinnistä tehdä miliisille ilmoitus 12 tunnin kuluessa. Miliisin konttori on auki 8-17, siis jos tulet 1705 hotelliin ei hotellilla ole mahdollisuutta sinua laillisesti rekisteröidä...

        Kuten kerroin, kuultu luotettavalta taholta.

        Olin vkn lopun 9-11.2 Petroskoissa Sevrnajassa ja eivätpä siellä migraatio korttiin leimaa laittaneet, sanoivat että säännöt on muuttuneet , mutta kortti on annettava takaisin tullissa jossa sitten lätkäisivätkin leiman passiin ja mig. korttiin!
        Saattaapi pian olla vinopino noita mig. kortteja kun tankkaajatkin joutuvat sen joka krt. täyttämään.


      • Renne
        ... kirjoitti:

        Kuulin luotettavalta taholta (velipuolen ex vaimon kaiman vanhan koulukaverin naapurin koiran kävelyttäjältä) että esim nyt jotkut Pietarilaiset hotellit eivät majoita ulkomaalaisia, joska respan rekisteröinnin jälkeen pitää rekisteröinnistä tehdä miliisille ilmoitus 12 tunnin kuluessa. Miliisin konttori on auki 8-17, siis jos tulet 1705 hotelliin ei hotellilla ole mahdollisuutta sinua laillisesti rekisteröidä...

        Kuten kerroin, kuultu luotettavalta taholta.

        Uskon että normaaleissa hotelleissa on tietokone
        jossa on rekisteröintiohjelma.
        Ei ole ongelma mikä kellonaika majoittuminen tapahtuu.


      • Renne
        damdadaaaaa kirjoitti:

        Olin vkn lopun 9-11.2 Petroskoissa Sevrnajassa ja eivätpä siellä migraatio korttiin leimaa laittaneet, sanoivat että säännöt on muuttuneet , mutta kortti on annettava takaisin tullissa jossa sitten lätkäisivätkin leiman passiin ja mig. korttiin!
        Saattaapi pian olla vinopino noita mig. kortteja kun tankkaajatkin joutuvat sen joka krt. täyttämään.

        Migratio kortti kyllä pitää täyttää jokakerta.
        Registeröinti kun 3 ARKIPÄIVÄÄ ollaan perillä.


      • ArthurDent
        Renne kirjoitti:

        Uskon että normaaleissa hotelleissa on tietokone
        jossa on rekisteröintiohjelma.
        Ei ole ongelma mikä kellonaika majoittuminen tapahtuu.

        Uskon asiaksiko tämä nyt menikin. Eikös se "mie luulen kuulleeni" olisi riittänyt.

        Normaali hotelli???
        Tietokone???
        Rekisteröintiohjelma???
        Ehkä jopa nopea ADSL yhteyskin??
        Tässä kohtaa täytyy sanoa "Keep on dreaming!"

        Ei yhteenvetona: Ei myö tiietä, mut koha kahotaa.

        Ja minä raukka kun olisin halunnut vain yksiselitteisen, factoihin perustuvan ohjeen.

        Mite mie nyt ennää poika polonen uskallan mennä "rajan taa" ku kaikki ei oo ihan selvää??


      • Piru Raamattua
        *Kira* kirjoitti:

        Jos kutsujan toimisto on Pietarissa, silloin täytyy käydä Pietarissa rekisteröitymässä. Mutta joillakin venäläisillä kutsuorganisaatioilla (esim. moskovalaisilla ja pietarilaisilla) on sopimukset keskenään, että ne rekisteröi toistensa asiakkaita. Kannattaa kysyä.
        Lisäksi, jos majoitut hotellissa, niin hotelli edelleenkin hoitaa rekisteröinnin.
        Näin se on laissa säädetty. Tiedä sitä sitten, miten se käytännössä toimii.

        Lueskelin noita säännöksiä ja pisti sieltä silmiin, että ensimmäisellä kerralla rekisteröintisäännöksiä rikkoessaan saa tuntuvat sakot ja toisella kerralla hylätään viisumi ja samalla kutsujataho menettää lailliset valtuutensa olla kutsuva organisaatio.

        Eli kun yksi tankkaaja tai muu turisti möhlii kaksi kertaa tai kaksi tankkaajaa möhlii oman viisuminsa kanssa kerran, niin kutsuorganisaatio menettää valtuutensa ja silloin sitä kautta viisumin saaneet muutkin henkilöt joutuvat automaattisesti hankaluuksiin, kun kutsujataho on kusessa..

        Näinkö ?


      • Renne
        ArthurDent kirjoitti:

        Uskon asiaksiko tämä nyt menikin. Eikös se "mie luulen kuulleeni" olisi riittänyt.

        Normaali hotelli???
        Tietokone???
        Rekisteröintiohjelma???
        Ehkä jopa nopea ADSL yhteyskin??
        Tässä kohtaa täytyy sanoa "Keep on dreaming!"

        Ei yhteenvetona: Ei myö tiietä, mut koha kahotaa.

        Ja minä raukka kun olisin halunnut vain yksiselitteisen, factoihin perustuvan ohjeen.

        Mite mie nyt ennää poika polonen uskallan mennä "rajan taa" ku kaikki ei oo ihan selvää??

        ArthurDent kyllä uskallat mennä Venäjälle
        jos kerta asut hotellissa registeröinti on hotellin ongelma


      • ArthurDent
        Renne kirjoitti:

        ArthurDent kyllä uskallat mennä Venäjälle
        jos kerta asut hotellissa registeröinti on hotellin ongelma

        ko se olikin. Siirretään ongelma jollekkin muulle, esimerkikisi hotellillle.

        Miksiköhän Olga, Katja, Dopis, Marko, Reccu "tuo karvatassu" , Pajahali, KTM, NoviMosti tai kukaan muu asioista tietävä ei ole halunnut minua asiassa auttaa?


      • olga74
        ArthurDent kirjoitti:

        ko se olikin. Siirretään ongelma jollekkin muulle, esimerkikisi hotellillle.

        Miksiköhän Olga, Katja, Dopis, Marko, Reccu "tuo karvatassu" , Pajahali, KTM, NoviMosti tai kukaan muu asioista tietävä ei ole halunnut minua asiassa auttaa?

        Kylhän mieki autan, mutta mie en tästä rekisteröinnistä tiiä, enkä välitä tietää sen enempiä ittekään.

        Mitä tuota stressamaan, se on aina uus päivä ku tulliin menee. Ja jos sinne muutamaksi päiväksi pittää jäähä asioita selvittelemään nii ei sekää nii kauhiasti haittaa.

        Miten teijän naistenpäivän suunnitelmat muuten? Mie suunnittelin vähän Piterin reissua. Pitäs päästä treenaamaan kieltä, ku on ny nii ahkerasti opiskeltu... Ja olishan se makeeta nähä kerranki tuo naistenpäivä oikiassa paikassa.


      • katja.jkl
        olga74 kirjoitti:

        Kylhän mieki autan, mutta mie en tästä rekisteröinnistä tiiä, enkä välitä tietää sen enempiä ittekään.

        Mitä tuota stressamaan, se on aina uus päivä ku tulliin menee. Ja jos sinne muutamaksi päiväksi pittää jäähä asioita selvittelemään nii ei sekää nii kauhiasti haittaa.

        Miten teijän naistenpäivän suunnitelmat muuten? Mie suunnittelin vähän Piterin reissua. Pitäs päästä treenaamaan kieltä, ku on ny nii ahkerasti opiskeltu... Ja olishan se makeeta nähä kerranki tuo naistenpäivä oikiassa paikassa.

        luen myös niin kuin piru raamattua tuota tekstiä ja toivon, että kollegat puolessa maailmassa osaavat tosiaan olla matkoillansa ihmisiksi.

        Vaan mahtaisiko tuolla olla käytäntöihin mitään vaikutuksia, kun puhuttiin vaan liikematkalaisista, että jos siirtyis siihen kulttuurinvaihtoviisumiin?

        Naistenpäivän alla Pietarissa on kaikilla ihania kukkia kantamuksina, kirjakaupoissa ihania kortteja ja konditorioissa makoisia kakkuja, ai jai. Ja eikös se nyt kohta ole myös maslenitsan aika?


      • sakot"
        Piru Raamattua kirjoitti:

        Lueskelin noita säännöksiä ja pisti sieltä silmiin, että ensimmäisellä kerralla rekisteröintisäännöksiä rikkoessaan saa tuntuvat sakot ja toisella kerralla hylätään viisumi ja samalla kutsujataho menettää lailliset valtuutensa olla kutsuva organisaatio.

        Eli kun yksi tankkaaja tai muu turisti möhlii kaksi kertaa tai kaksi tankkaajaa möhlii oman viisuminsa kanssa kerran, niin kutsuorganisaatio menettää valtuutensa ja silloin sitä kautta viisumin saaneet muutkin henkilöt joutuvat automaattisesti hankaluuksiin, kun kutsujataho on kusessa..

        Näinkö ?

        Minun naapuri sai rekisteröimättömyydestä 2000 ruplan sakot.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1815
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe