Voisitteko kertoa kokemuksesta, mitkä keittiömyyjät antavat tarjouksen yhteydessä mukaan myös hintaerittelyn ja mittakuvat perspektiivikuvat?
Hieman ihmetytti kun ei edes mittakuvia tarkistusta varten eräs iso keittiötoimittaja suostu antamaan.
Keittiön kuvat mukaan?
75
11377
Vastaukset
- huussiin tyhjennys
Puucee pitäis tyhjentää,
puita pilkkoa ja siivota muutenkin.
Ei mene kuin muutama tunti.
Kai sinäkin tulet ilmaiseksi hommiin?
Ei vaadi edes älyä.Kelpaat siis kyllä. - yx.
TEE SITOVA TILAUS ENSIN!
sitten saat MITTAKUVAT, tai maksa suunnittelutyöstä.
Milloin ihmiset oppivat arvostamaan myyjän tekemää työtä, eikä piirrättäisi suunnitelmia kaikkialla ja mukamas "kilpailuttaisi" hintaa....
Eri suunnitelma ja aina erilainen hinta, eikä vertailukelpoinen....
Maksa yksi suunnitelma, saat sen itellesi ja pyydä sitten vaikka sen perusteella muiltakin tarjous.
Kyllä se liike jolta lopuksi tilaat, piirtää suunnitelman lopullisen version uudelleen mittoineen käyttöösi.- santtu
se on, ensin käydään jossain isossa keittiökalustefirmassa suunnitteluttamassa keittiö ja sitten niiden kuvien kanssa mentäisiin johonkin keittiötukkuun ja ostettaisiin halvalla...
Mitäs se suunnittelija olisi suunnittelustaan hyötynyt?
Osassa keittiöfirmoista on se käytäntö, että suunnittelu maksaa tietyn tuntiveloituksen mukaisesti, mutta se hinta hyvitetään sitten keittiön oston yhteydessä (ilmaista työtä ei tietysti ole, vaan kyllä sen suunnittelun hinta johonkin katteeseen on laittettu). - "höhlä"
santtu kirjoitti:
se on, ensin käydään jossain isossa keittiökalustefirmassa suunnitteluttamassa keittiö ja sitten niiden kuvien kanssa mentäisiin johonkin keittiötukkuun ja ostettaisiin halvalla...
Mitäs se suunnittelija olisi suunnittelustaan hyötynyt?
Osassa keittiöfirmoista on se käytäntö, että suunnittelu maksaa tietyn tuntiveloituksen mukaisesti, mutta se hinta hyvitetään sitten keittiön oston yhteydessä (ilmaista työtä ei tietysti ole, vaan kyllä sen suunnittelun hinta johonkin katteeseen on laittettu).Homma meni oikeasti näin. Piirsimme keittiösuunnitteluohjelmalla koko jutun valmiiksi mittoineen päivineen. Kulman mitoitus ei vaan sattunut kohdalleen, kun ei höhläkään niin fiksu ollut. Myös lieden leveys muuttui.
Eli olisihan ne äärimitat hyvä saada (jo ennen tilausta), että ei tule muiden juttujen kanssa päällekäin.
Nettokeittiöt lähetti kahdet eri tarjoukset (=eri ovet) joissa on eritelty hinnat mittakuvat perspektiivikuvat.
Ei tuo mielestäni mitenkään huononna firman kaupansaantimahdollisuutta, päinvastoin.
Saahan niitä sikojakin säkissä ostaa, jos haluaa. - on tuo
"Eri suunnitelma ja aina erilainen hinta, eikä vertailukelpoinen...."
Lisäksi itse tuotteissa on suuret erot! - peukku68
kyllä toisaalta ihmetyttää jos ei mitään materiaalia saa kotiin tutkittavaksi. Ainakin jotakin hinta aja vaikka juuri niitä kuvia olisi kiva katsella kotonakin eikä tehdä päätöstä hätiköiden liikkeessä.
Meillä siis suunnitelman kanssa on menty liikkeeseen joten ilmastyöstä ei ole kyse lainkaan tässä kohtaa vaikka säästöliekillä kaikkea touhutaankin.
Suunnitelman teettäminen on taas tavallaan tyhmää koska eri toimittajilla voi olla eri tuotteita tarjolla tai eri ideaa johonkin paikkaan.
Olisiko paikallaan periä jokin kohtuullinen korvaus raakaversioista ilman mittoja jolloin samaa kuvaa ei suoraan voisi käyttää toisaalla ja samalla olla sen verran lojaali kilpakumppaneille ttei toisen kuvia huolita. Kun sitten tekee tilauksen niin kuvien hinta hyvitetään kaupassa jolloin kaikkien pitäisi olla tyytyväisiä? - hakenut olen
"höhlä" kirjoitti:
Homma meni oikeasti näin. Piirsimme keittiösuunnitteluohjelmalla koko jutun valmiiksi mittoineen päivineen. Kulman mitoitus ei vaan sattunut kohdalleen, kun ei höhläkään niin fiksu ollut. Myös lieden leveys muuttui.
Eli olisihan ne äärimitat hyvä saada (jo ennen tilausta), että ei tule muiden juttujen kanssa päällekäin.
Nettokeittiöt lähetti kahdet eri tarjoukset (=eri ovet) joissa on eritelty hinnat mittakuvat perspektiivikuvat.
Ei tuo mielestäni mitenkään huononna firman kaupansaantimahdollisuutta, päinvastoin.
Saahan niitä sikojakin säkissä ostaa, jos haluaa.itsekkin.kertoisitkos?
kiitos etukäteen. - Tässä yksi
hakenut olen kirjoitti:
itsekkin.kertoisitkos?
kiitos etukäteen.ilmainen vaihtoehto, jolla saa riittävän hyvin köökin piirrettyä.
http://kitchenplanner.alno.de/ - jii
varusteista ja kuvan uudesta kärrystäsi. Kuulostaako hyvältä? (kun näyttää nuo keittiöt olevan suunnilleen auton hintaisiakin..)
Me ollaan kerrottu itse mitä halutaan mihinkin kohtaan ja keittiömyyjän tehtävänä on lähinnä esittää mitä hän pystyy tarjoamaan meidän asettamillamme reunaehdoilla. Ei se ole mikään suunnitelma.
En esim enää muista minkälaista kaappia keittiömaailma ehdotti jääkaapin viereen kun siellä käytiin- no nyt se jääkaapin leveys luultavasti muuttuu joten eipä mulla ole mitään keinoa tarkistaa itse käykö se koko paketti enää millään tapaa meille. Eikä sinne nyt viitsi takaisinkaan lähteä joten taisi mennä sekin kauppa sivu suun.. - nöi
jii kirjoitti:
varusteista ja kuvan uudesta kärrystäsi. Kuulostaako hyvältä? (kun näyttää nuo keittiöt olevan suunnilleen auton hintaisiakin..)
Me ollaan kerrottu itse mitä halutaan mihinkin kohtaan ja keittiömyyjän tehtävänä on lähinnä esittää mitä hän pystyy tarjoamaan meidän asettamillamme reunaehdoilla. Ei se ole mikään suunnitelma.
En esim enää muista minkälaista kaappia keittiömaailma ehdotti jääkaapin viereen kun siellä käytiin- no nyt se jääkaapin leveys luultavasti muuttuu joten eipä mulla ole mitään keinoa tarkistaa itse käykö se koko paketti enää millään tapaa meille. Eikä sinne nyt viitsi takaisinkaan lähteä joten taisi mennä sekin kauppa sivu suun..piirtääkö automyyjä autosta kuvan lisävarusteilla ja ilman, että on kiva kotona katella miltä se näyttää...?
Nämä on niitä selityksiä miksi pitäisi piirrellä kuvia ja antaa ne ilmaiseksi mukaan.
Meiltä toki saat kuvat mukaan, mutta se maksaa, se on suunnittelutyö.
Antaako lvi-suunnittelija piirustukset ilmaiseksi että voit sitten "kotona" puolison kanssa ihailla ja "tehdä muutoksia"?
Suunnittelija on suunnittelija, ja sellainen on myös kalustemyyjä joka on siihen koulutettu ja hänellä siihen työhön hankittu 6000e suunnitteluohjelmisto.
Itse voi piirrellä mielin määrin IKEAN ohjelmalla kotona, tai käydä paikan päällä kokeilemassa palikkapeliä kaapeista.....ei sama asia, eikä samaa tietämystä kuin myyjä-suunnittelijalla, jolla on oikeus ja kohtuus veloittaa suunnittelusta.
Minulle on sama jos joku sen takia kääntyy ovella ettei saa ilmaiseksi kaikkea materiaalia mukaan, jääpähän enempi aikaa niille asiakkaille jotka haluavat panostaa suunnitteluun ja kalusteisiin.
Mutta sitten saa myös minun suunnitelmalla käydä kysymässä vertailukelpoista tarjousta muualta, kun on sen lunastanut omaan käyttöön, ostanut sen. - on kalustemyyjällä
nöi kirjoitti:
piirtääkö automyyjä autosta kuvan lisävarusteilla ja ilman, että on kiva kotona katella miltä se näyttää...?
Nämä on niitä selityksiä miksi pitäisi piirrellä kuvia ja antaa ne ilmaiseksi mukaan.
Antaako lvi-suunnittelija piirustukset ilmaiseksi että voit sitten "kotona" puolison kanssa ihailla ja "tehdä muutoksia"?
Suunnittelija on suunnittelija, ja sellainen on myös kalustemyyjä joka on siihen koulutettu ja hänellä siihen työhön hankittu 6000e suunnitteluohjelmisto.
Itse voi piirrellä mielin määrin IKEAN ohjelmalla kotona, tai käydä paikan päällä kokeilemassa palikkapeliä kaapeista.....ei sama asia, eikä samaa tietämystä kuin myyjä-suunnittelijalla, jolla on oikeus ja kohtuus veloittaa suunnittelusta.
Minulle on sama jos joku sen takia kääntyy ovella ettei saa ilmaiseksi kaikkea materiaalia mukaan, jääpähän enempi aikaa niille asiakkaille jotka haluavat panostaa suunnitteluun ja kalusteisiin.
Mutta sitten saa myös minun suunnitelmalla käydä kysymässä vertailukelpoista tarjousta muualta, kun on sen lunastanut omaan käyttöön, ostanut sen.Kalustemyyjäksi/suunnittelijaksi kelpaa kuka tahansa, joka osaa puhua ja avata kaapinovia, ei siihen mitään tietämystä vaadita, eikä sitä juurikaan kalustemyymälästä löydy. 6000 €:n ohjelma kuuluu samaan ryhmään kuin muutkin myyntikulut, kuten vuokrat, palkat, näyttelykalusteet.
Kerropa yksikin järki syy miksi liesituulettimen päälle pitää laittaa maustehylly, eikä kaappi tai miksi alakaappien laatikot eivät mene kaapin perälle asti? - vertaillen
Itse valitsin toimittajan tarjousten perusteella kotona. Voittajaksi selvisi liike, josta tarjouksessa oli liitteenä myös kuvat. Eikä ollut edes halvin.
- kkk...,
on kalustemyyjällä kirjoitti:
Kalustemyyjäksi/suunnittelijaksi kelpaa kuka tahansa, joka osaa puhua ja avata kaapinovia, ei siihen mitään tietämystä vaadita, eikä sitä juurikaan kalustemyymälästä löydy. 6000 €:n ohjelma kuuluu samaan ryhmään kuin muutkin myyntikulut, kuten vuokrat, palkat, näyttelykalusteet.
Kerropa yksikin järki syy miksi liesituulettimen päälle pitää laittaa maustehylly, eikä kaappi tai miksi alakaappien laatikot eivät mene kaapin perälle asti?niin...laittaako joku liesarin päälle MAUSTEHYLLYN?
Maustekaapin ovella laittaa usein, koska on edullisempi ratkaisu kuin täys-syvä kaappi ja mausteteline laatikossa...myös asennusvaiheessa helpompi kun ei tarvitse kaappia lävistää putkella.
Ja liesikupuhan onkin sitten eri asia.
Ja asiakkaan toiveet huomioiden: jos haluaa sellaisen, niin sitten laitetaan.
Kerroppa sinä miltä maahantuojalta löytyy täyspitkä laatikko alakaappiin, ja mielummin hidastein, eikä saisi maksaa kolmea kertaa enempää kuin 500pitkä?!
EI LÖYDY KUN EI SUOMESSA MARKKINOITA EIKÄ KAIKKI EDES VALMISTA SELLAISTA!
Nyt löytyy 50mm välein siitä alaspäin olevia pituuksia.
Ja kerroppa sinä kuinka monta keittiötä päivässä suunnittelet ja kuinka monen vuoden kokemuksella?? - jii
nöi kirjoitti:
piirtääkö automyyjä autosta kuvan lisävarusteilla ja ilman, että on kiva kotona katella miltä se näyttää...?
Mutta sitten saa myös minun suunnitelmalla käydä kysymässä vertailukelpoista tarjousta muualta, kun on sen lunastanut omaan käyttöön, ostanut sen.tekee ainakin Volvolla;)
Aika ontuva vertaus tuo LVI:n veto mukaan, LVI-suunnittelija ei myy tarvikkeita eikä edes speksaa niitä tuotemerkeittäin välttämättä, ja siinä puhutaan hieman eri luokan tietämyksestä ja vastuista, kaikella kunnioituksella..
Keittiökaupassa en osta suunnittelua vaan kaappeja, jos haluan suunnittelua niin menen sisustusarkkitehdille. Mistä oppilaitoksesta muuten valmistuu näitä keittiömyyjä-suunnittelijoita? Se keittiöliikkeen 'suunnitelma' on mun mielestäni tuotteen visualisointi jonka on tarkoitus edistää kaupankäyntiä eikä muuta.
Jos koko merkkiliikkeen lisäarvo on mielestäsi tuo 'suunnittelu' ja noutohalleista saa muuten samaa tavaraa puoleen hintaan, silloin taitaa tietysti vaan olla paras jatkaa tuolla linjallasi, mutta mun mielestäni myös tuotteen pitäisi puhua puolestaan?
NB. Emme muuten ole vielä valinneet toimittajaa enkä ole käynyt yhdessäkään halpamyymälässä, vielä. Merkkikeittiöiden toimittajista yksi ei koskaan lähettänyt tarjousta (aikaa kulunut 2kk), yksi ei lähettänyt lupaamiaan muutoksia (aikaa kulunut 1 1/2kk) ja yksi soittelee ahkerasti ja hieroo kauppaa. Tämän viimeisen tuote on kuitenkin ehkä huonoin.. pitänee pistäytyä vielä jossakin kaupassa ja katsoa mitä tulee. Ai niin, puustellissa kaveri sanoi että 'siinä on niitä esitteitä' kun koitin kysyä ovimalleista, tammiviilu on hakusessa. Sinne ei tarvinne mennä uudestaan;) - ammattitaidostaan ylpeä
jii kirjoitti:
tekee ainakin Volvolla;)
Aika ontuva vertaus tuo LVI:n veto mukaan, LVI-suunnittelija ei myy tarvikkeita eikä edes speksaa niitä tuotemerkeittäin välttämättä, ja siinä puhutaan hieman eri luokan tietämyksestä ja vastuista, kaikella kunnioituksella..
Keittiökaupassa en osta suunnittelua vaan kaappeja, jos haluan suunnittelua niin menen sisustusarkkitehdille. Mistä oppilaitoksesta muuten valmistuu näitä keittiömyyjä-suunnittelijoita? Se keittiöliikkeen 'suunnitelma' on mun mielestäni tuotteen visualisointi jonka on tarkoitus edistää kaupankäyntiä eikä muuta.
Jos koko merkkiliikkeen lisäarvo on mielestäsi tuo 'suunnittelu' ja noutohalleista saa muuten samaa tavaraa puoleen hintaan, silloin taitaa tietysti vaan olla paras jatkaa tuolla linjallasi, mutta mun mielestäni myös tuotteen pitäisi puhua puolestaan?
NB. Emme muuten ole vielä valinneet toimittajaa enkä ole käynyt yhdessäkään halpamyymälässä, vielä. Merkkikeittiöiden toimittajista yksi ei koskaan lähettänyt tarjousta (aikaa kulunut 2kk), yksi ei lähettänyt lupaamiaan muutoksia (aikaa kulunut 1 1/2kk) ja yksi soittelee ahkerasti ja hieroo kauppaa. Tämän viimeisen tuote on kuitenkin ehkä huonoin.. pitänee pistäytyä vielä jossakin kaupassa ja katsoa mitä tulee. Ai niin, puustellissa kaveri sanoi että 'siinä on niitä esitteitä' kun koitin kysyä ovimalleista, tammiviilu on hakusessa. Sinne ei tarvinne mennä uudestaan;)En ole sisustusarkkitehti, olen kyllä sisustussuunnittelua omin toimin kurssittamalla opetellut, ja katson olevani todella kova ammattilainen. Kahdeksatta vuotta suunnittelen keittiötä ja pitkästi toista tuhatta olen myynyt. Olen hakannut päätäni seinään monta kertaa, ja oppinut. Juuri siksi ettei sitä varsinaista koulutusta alalle ole. Mutta olen ottanut omaa oppia rakennusalan ammattilaisilta, palomestareilta, sisutusarkkitehdeiltä, muurareilta, lvi-alan ihmisiltä ja koneiden maahantuojilta. Tällä hetkellä olen tilanteessa jossa uskallan väittää ammattitaitoni olevan huikeasti parempi tällä spesiaalialalla verrattuna vaikka sisutussuunnittelijoihin, -arkkitehteihin tms. Asiakkaat ovat ostaneet minulta jopa 100% tartunnalla ja useimmiten syyksi on ilmoitettu ylivertainen suunnitelma. suhtaudun työhöni intohimoisesti ja haluan tehdä huippuhyviä keittiötä. Saarnaan ja opetan mitä pitäisi tehdä ja miksi, toki asiakkaan makua kunnioittaen mutta silti kohteliaasti toimivaa keittiötä kohti tuuppien. Rakastan suunnitella keittiöitä ja teen sitä jopa harrastuksenomaisesti työni lisäksi! Sisutusarkkitehdin kuuluu hallita laajempia kokonaisuuksia, mutta minäpä panostan vain tähän työhöni ja väitän että vastaavaa erikoisosaamista löytyy vain pitkän tien kulkijoilta, kalustekaupan myyjiltä!
- mikä???
ammattitaidostaan ylpeä kirjoitti:
En ole sisustusarkkitehti, olen kyllä sisustussuunnittelua omin toimin kurssittamalla opetellut, ja katson olevani todella kova ammattilainen. Kahdeksatta vuotta suunnittelen keittiötä ja pitkästi toista tuhatta olen myynyt. Olen hakannut päätäni seinään monta kertaa, ja oppinut. Juuri siksi ettei sitä varsinaista koulutusta alalle ole. Mutta olen ottanut omaa oppia rakennusalan ammattilaisilta, palomestareilta, sisutusarkkitehdeiltä, muurareilta, lvi-alan ihmisiltä ja koneiden maahantuojilta. Tällä hetkellä olen tilanteessa jossa uskallan väittää ammattitaitoni olevan huikeasti parempi tällä spesiaalialalla verrattuna vaikka sisutussuunnittelijoihin, -arkkitehteihin tms. Asiakkaat ovat ostaneet minulta jopa 100% tartunnalla ja useimmiten syyksi on ilmoitettu ylivertainen suunnitelma. suhtaudun työhöni intohimoisesti ja haluan tehdä huippuhyviä keittiötä. Saarnaan ja opetan mitä pitäisi tehdä ja miksi, toki asiakkaan makua kunnioittaen mutta silti kohteliaasti toimivaa keittiötä kohti tuuppien. Rakastan suunnitella keittiöitä ja teen sitä jopa harrastuksenomaisesti työni lisäksi! Sisutusarkkitehdin kuuluu hallita laajempia kokonaisuuksia, mutta minäpä panostan vain tähän työhöni ja väitän että vastaavaa erikoisosaamista löytyy vain pitkän tien kulkijoilta, kalustekaupan myyjiltä!
Nuuh, nuuh, mikä täällä haisee...
- Myyjä itsekin
jii kirjoitti:
tekee ainakin Volvolla;)
NB. Emme muuten ole vielä valinneet toimittajaa enkä ole käynyt yhdessäkään halpamyymälässä, vielä. Merkkikeittiöiden toimittajista yksi ei koskaan lähettänyt tarjousta (aikaa kulunut 2kk), yksi ei lähettänyt lupaamiaan muutoksia (aikaa kulunut 1 1/2kk) ja yksi soittelee ahkerasti ja hieroo kauppaa. Tämän viimeisen tuote on kuitenkin ehkä huonoin.. pitänee pistäytyä vielä jossakin kaupassa ja katsoa mitä tulee. Ai niin, puustellissa kaveri sanoi että 'siinä on niitä esitteitä' kun koitin kysyä ovimalleista, tammiviilu on hakusessa. Sinne ei tarvinne mennä uudestaan;)Sisustussuunnittelijoissa on niin hyviä kuin huonojakin, ja aika monella ei tuo älli pelaa käytännöllisyyden kanssa, siis ehdottelevat asiakkaille ratkaisuja, jotka eivät toimi tai joita ei ole olemassakaan.Myyjä on suunnittelija, jos myy keittiöitä eikä kaappeja. Ja tehokas koulu on uran alussa muutama mittavirhe, sekä paras kuviteltavissa oleva
Vastuukysymyksestä sen verran, että ainakin minulla on mittavastuu, kuten kävi ilmi.
Sinua ei ole oikein lykästänyt, mutta kokeilepa myydä ja suunnitella vaikkapa vuosi keittiöitä tulospalkalla. Ei niin helppoa kuin luulisi.
- Remontoinut
Kyllä vielä löytyy keittiökalustetoimittajia, joista saa kuvat mukaan.
Viime kesänä uusimme keittiön kokonaan. Perussuunnitelma oli tehty Ikean ohjelmalla, joten ihan tyhjältä pöydältä ei lähdetty.
Osalta toimittajie ei saanut edes tarjousta ilman, että olisivat käyneet paikan päällä. Pelkkä oma luonnos mittoineen ei riittänyt.
Loppuvaiheessa mukana oli kaksi toimittajaa, joiden luona kävimme suunnitelman tarkemmin läpi tarjousta varten.
Kohteessa ei ollut siinä vaiheessa vielä edes levyjä seinillä, ja muutenkin tila oli pahasti vaiheessa.
K-Rauta 75:ssä (Domus) luonnosten perusteella tehtiin lopullinen suunnitelma, josta saatiin tarjous ja kuvat käteen lähempää tarkastusta varten. Paikallekin olisi tultu, jos olisi ollut tarvetta.
Toisessakin paikassa tehtiin lopullinen suunnitelma, mutta käteen sai vain tarjouksen. Kuvat olisi saanut tilauksen mukana. Täältäkin olisi tultu tarpeen mukaan paikalle mittailemaan.
Voi arvata, kumman kanssa kaupat tehtiin. Hinnoissa ei ollut suurta eroa, joten ratkaisu tuli tehtyä myyjän asenteen mukaan. Kummastekin olisi saanut erikoismitoitettuja kalusteita.
Nyt on sitten talossa Domuksen keittiö, johon ollaan tyytyväisiä. Toimitus tuli ajallaan, ja myyjä hoiti pienet toimitusvirheet mallikkaasti. - tarjouslaskija, evp.
Vaikken ole ikinä keittiöalalla työskennellytkään, niin mielestäni se, ettei anna kuvia mukaan on minusta todella huonoa ja lyhytnäköistä businestä.
Tarjoukseen pitäisi liittää kaikki se tieto, jolla voidaan vetää kauppa kotiin. On aivan väärin kuvitella, että kaikki tarjoukset johtavat kauppaan. Kilpailutilanteesta riippuen voi olla, että vain joka kymmenes tarjous johtaa tulokseen. Silti jokaiseen joutuu tekemään samalla tavalla työtä. Jos pihdataan jotain kuvia, jotka käytännössä ovat jo olemassa, ei se ainakaan paranna toimittajan asemaa tilanteessa, missä pitäisi erottua muista edukseen.
Ilmaistajan tarjouksen laskenta ja kuvien teko ei ole, kuten ei mikään myyntityö. Tarjouslaskenta on tyypillisesti sellaista työtä, josta harvoin pääsee laskuttamaan asiakasta suoraan. Sen hinta on leivottu yleisiin kuluihin, jotka tulevat kaikkien tilaajien kesken jaettavaksi.- samaa mieltä kanssasi
Olen tehnyt tarjous ja myyntityötä 30 vuotta ja aina on tarjouksen mukana annettu mahdollisimman paljon tietoa tarjotusta laitteistosta, mutta koskaan tarjouksesta ei ole voinut laskuttaa asiakasta.
En tiedä muita maksullisia tarjouksia kuin voimakattilat ja kokonaiset voimalaitokset, niiden tarjouksista asiakas maksaa. Nyt muutamat kalustevalmistajat yrittävät samaa.
Keittiötarjousta ei pysty tekemään ilman jonkinlaista suunnitelmaa ja kuvien pimittäminen tarjouksen pyytäjältä ei ainakaan paranna kilpailukykyä. Kyllä asiakas muistaa, mitä erikoisratkaisuja esim. kuviin tuli ja voi mennä kilpailijan luo ja pyytää samat ratkaisut vaikka ei kuvia olisikaan ja jos hinta on suunnilleen sama tämä kuvien antamisesta kieltäytynyt firma häviää varmasti tarjouksen.
- pieni kiristys
Konsti se on tämäkin. Halutaan pitää asiakas paikan päällä ja tekevän päätöksen heti. Ettei vaan käy kysymässä muualta. Tullaan vaikka kotiin, jotta asiakas tuntisi velvollisuudekseen ostaa juuri häneltä.
No, asiakas päättää. Meneekö lankaan, vai kysyykö kilpailevia tarjouksia.
Muualta saattaa saada uusia ideoita ja ajatuksia. Ensimmäisen tarjouksen ei tarvitse olla se lopullinen. Kannattaa kysellä useammastakin paikasta, jos vain oma aika antaa myöden. Aikaa se nimittäin vie. - Taawi
Sain myös tarjouksen joosa oli vain kokonaissumma. Toki käytiin Puustellin liikkeessä pikaisesti tutustumassa mitä se tarjous sisälsi. Kotiin päästyämme en muistanut puoliakaan minkä kokoisia laatikoita/kaappeja tuli mihinkin paikkaan. En todellakaan halunnut ostaa "sikaa säkissä" vaan soitin liikkeeseen ja pyysin kuvat ja tyyppinumerot kalusteista. Minulle toimitettiin kaikki pyytämäni,mielestäni sain hyvää palvelua ja ostin kalusteet ko. liikkeestä.
- anat
Joo me saatiin kuvat keittiöpisteestä ja sen saadun kuvan kanssa kysyttiin muualta tarjoukset.
Teimme kaupat toisen firman kanssa (pienemmän)ja he piirsivät sitten sen jälkeen vielä uudestaan keittiömme ja samalla toivomamme muutokset.
Eli emme teettäneet sitä ylimääräistä työtä ja joiltakin saimme hinnan saman tien odotellessa kun meillä oli valmis suunnitelma/kuvat mukana.
Edellä joku mainitsi että kuvien hinta sisältyy kalusteiden hintaan....TOTTA VARMAAN sen takia nuo hinnat näyttävät kohoavan pilviin ja joissakin paikoissa käsittämättömän pitkät odotusajat jos olisimme halunneet teettää heillä piirustukset.- just..
mitäköhän suunnitelman antanut keittiöpisteen edustaja hyötyi sitten antamistaan kuvista?
Ei mitään ! Vai maksoitko niistä? - kuuluvat yhteen
just.. kirjoitti:
mitäköhän suunnitelman antanut keittiöpisteen edustaja hyötyi sitten antamistaan kuvista?
Ei mitään ! Vai maksoitko niistä?Jos olet joskus katsonut keittiön tarjousta paperilla, niin sano ihan rehellisesti, ymmärsitkö siitä jotain.
Yleensä se on vain lista tarjottavista tavaroista. Nimilyhenne, koodi ja kpl. Harvoin edes á hintaa perässä. Eli muutama A4 täynnä hieroglyyfejä ja loppuhinta viimeisellä rivillä. Pelkästään sen perusteella on vaikea verrata tarjouksia ja niiden eroja keskenään. Kuva autaa paljon asiaa. - just..
kuuluvat yhteen kirjoitti:
Jos olet joskus katsonut keittiön tarjousta paperilla, niin sano ihan rehellisesti, ymmärsitkö siitä jotain.
Yleensä se on vain lista tarjottavista tavaroista. Nimilyhenne, koodi ja kpl. Harvoin edes á hintaa perässä. Eli muutama A4 täynnä hieroglyyfejä ja loppuhinta viimeisellä rivillä. Pelkästään sen perusteella on vaikea verrata tarjouksia ja niiden eroja keskenään. Kuva autaa paljon asiaa.ymmärrän paljonkin.Mistäköhän johtuu?
Mutta siis vastaisitko:mitä hyötyi alkuperäinen suunnitelman tehnyt kuvan antaja? - ainakin meillä
just.. kirjoitti:
ymmärrän paljonkin.Mistäköhän johtuu?
Mutta siis vastaisitko:mitä hyötyi alkuperäinen suunnitelman tehnyt kuvan antaja?Meillä valittiin keittiö niiden tarjoajien joukosta, joilla oli tarjouksessa kuvat mukana. Muut raakattiin pois jo ennen lopullista valintaa. Miksi yleensä tarjota, jos panttaa kuvia itsellään?
- hopeakin
ainakin meillä kirjoitti:
Meillä valittiin keittiö niiden tarjoajien joukosta, joilla oli tarjouksessa kuvat mukana. Muut raakattiin pois jo ennen lopullista valintaa. Miksi yleensä tarjota, jos panttaa kuvia itsellään?
on hävitty sija kalustekaupassa.
Juuri kaltaistesi "ihmisten" takia myyjän EI kannata antaa kuvia mukaan.Toisaalta on myyjänkin omaa tyhmyyttä. - valmistaja--
hopeakin kirjoitti:
on hävitty sija kalustekaupassa.
Juuri kaltaistesi "ihmisten" takia myyjän EI kannata antaa kuvia mukaan.Toisaalta on myyjänkin omaa tyhmyyttä.niin, mitä hyötyi kuvat antanut? EI MITÄÄN! teki turhan työn, ja monta sellaista tehneenä nostaa hintaa....koska "se sisältyy hintaan"
Meillä on pieni kolmen hengen kalustepaja ja ideana on että asiakas toimittaa suunnitelman, me laskemme tarjouksen, ja jos se asiakasta kiinnostaa niin teemme asiakkaan toimittaman suunnitelman mukaan kalusteet. Ja muutokset suunnitelmaan kynällä päälle.
Emme ole vuosikausiin piirtäneet yhtäkään suunnitelmaa, emmekä siihen enään palaa.
Me teemme, asiakas saa kertoa mitä haluaa, ja me kerromme onnistuuko ja mitä maksaa.
Toimitusaika 2kk, töitä tulee niin paljon kuin me ehdimme tekemään.
Ja miksi? hinta on kohdallaan ja laatu on hyvä. - just..
valmistaja-- kirjoitti:
niin, mitä hyötyi kuvat antanut? EI MITÄÄN! teki turhan työn, ja monta sellaista tehneenä nostaa hintaa....koska "se sisältyy hintaan"
Meillä on pieni kolmen hengen kalustepaja ja ideana on että asiakas toimittaa suunnitelman, me laskemme tarjouksen, ja jos se asiakasta kiinnostaa niin teemme asiakkaan toimittaman suunnitelman mukaan kalusteet. Ja muutokset suunnitelmaan kynällä päälle.
Emme ole vuosikausiin piirtäneet yhtäkään suunnitelmaa, emmekä siihen enään palaa.
Me teemme, asiakas saa kertoa mitä haluaa, ja me kerromme onnistuuko ja mitä maksaa.
Toimitusaika 2kk, töitä tulee niin paljon kuin me ehdimme tekemään.
Ja miksi? hinta on kohdallaan ja laatu on hyvä.Edelleen yksi syy miksei myyjän kannata antaa kuvia mukaan.Edustamasi yritys on loiseläjä.Varsinainen mätäpaise.Ei taida auttaa edes pajan polttaminen.
- valmistaja_
just.. kirjoitti:
Edelleen yksi syy miksei myyjän kannata antaa kuvia mukaan.Edustamasi yritys on loiseläjä.Varsinainen mätäpaise.Ei taida auttaa edes pajan polttaminen.
Sitä mieltäkö olet?
Me emme suunnittele ja sen ilmoitamme myös selvästi asiakkaillemme.
Se on meille aivan yhdentekevää mistä suunnitelmat tulevat!
Jotkut tulevat muilta kalustemyyjiltä, jotkut asiakas on piirtänyt itse, ja aika useat arkkitehtitoimistoilta joilta asiakkaat ovat suunnitelmat TILANNEET JA MAKSANEET! etenkin rakennus ja saneerausliikkeet teettävät arkkitehtitoimistoissa suunnittelua.
Meidän bisnes on myydä ja valmistaa, ei tehdä piirustustöitä. ne tehkööt sen jotka sitä työkseen tekevät.
Minun mielestäni kenenkään myyjän ei pitäisi antaa kuvia ilmaiseksi mukaan, se on kaikkien etu että siitä ajasta jonka myyjä/suunnittelija käyttää, saa myös korvauksen.
Ja asiakas voi sen jälkeen hyvällä omallatunnolla käyttää ja näyttää itselleen lunastamia piirustuksia missä tahansa. Ja jos piirtänyt kauppias ei saa kauppaa, niin ainakin korvauksen käytetystä ajasta.
Ei arkkitehditkään ilmaiseksi keittiöpiirustusta tee, miksi sitten myyjän pitäisi se sama tehdä? - hampuusi...
valmistaja_ kirjoitti:
Sitä mieltäkö olet?
Me emme suunnittele ja sen ilmoitamme myös selvästi asiakkaillemme.
Se on meille aivan yhdentekevää mistä suunnitelmat tulevat!
Jotkut tulevat muilta kalustemyyjiltä, jotkut asiakas on piirtänyt itse, ja aika useat arkkitehtitoimistoilta joilta asiakkaat ovat suunnitelmat TILANNEET JA MAKSANEET! etenkin rakennus ja saneerausliikkeet teettävät arkkitehtitoimistoissa suunnittelua.
Meidän bisnes on myydä ja valmistaa, ei tehdä piirustustöitä. ne tehkööt sen jotka sitä työkseen tekevät.
Minun mielestäni kenenkään myyjän ei pitäisi antaa kuvia ilmaiseksi mukaan, se on kaikkien etu että siitä ajasta jonka myyjä/suunnittelija käyttää, saa myös korvauksen.
Ja asiakas voi sen jälkeen hyvällä omallatunnolla käyttää ja näyttää itselleen lunastamia piirustuksia missä tahansa. Ja jos piirtänyt kauppias ei saa kauppaa, niin ainakin korvauksen käytetystä ajasta.
Ei arkkitehditkään ilmaiseksi keittiöpiirustusta tee, miksi sitten myyjän pitäisi se sama tehdä?Koko ketju on erään heppulin tuotosta joka pettyi pahoin suunniteltuaan vedätystä jossa uskoi säästävänsä jonkun satkun. Heppuli laskeskeli, että menemällä myymälään hän saa sieltä ilmaiseksi suunnitelman kuvineen jonka mukaan kilpailuttaa sitten muita myymälöitä. Isku oli kova kun kauppias ei antanutkaan kuvia ja niinpä hesseli tuli tänne kiukkuamaan ja kuvittelee purkauksensa muuttavan käytäntöjä liikkeissä.
Yksikään liike ei tee kenellekkään kuvia ilmaiseksi tai toiveesta, että kuvien hakija ottaisi mahdollisesti heiltä kalusteet. Yhdelläkään liikkeellä ei ole henkilökuntaa mitoittamaan ja piirtämään ilmaisia keittiöitä kyselijöille. Ketjussa muutama nimimerkki sanoo saaneensa ilmaista palvelua mutta kyseessä on sama heppuli joka ei kuvia saanut ja tarkoituksena ja kuvitelmana taaskin saada jotkut muuttamaan käytäntöä joka on sama joka liikkeessä; ilmaisia kuvia ei kenellekkään duunata ja se on satavarmaa. - turhaa
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1379
turhaa sitä hintaa (ovh.hintoja) sanoo asiakkaalle, kun lakikin niin vaatii.
Ei taida hölmöt tietää, että hinnat on syötetty sinne "suunnitteluohjelmaan" eli klikkaa tavarat paikoilleen, niin saat suoraan hinnat koneelta. Vähän niin kuin kaupan kassalla.
Eli jos on valmis suunnitelma mukana, ei pitäisi olla kovin suuri vaiva saada hintaa selville. - selitys koko asialle
turhaa kirjoitti:
Ei taida hölmöt tietää, että hinnat on syötetty sinne "suunnitteluohjelmaan" eli klikkaa tavarat paikoilleen, niin saat suoraan hinnat koneelta. Vähän niin kuin kaupan kassalla.
Eli jos on valmis suunnitelma mukana, ei pitäisi olla kovin suuri vaiva saada hintaa selville.Tuossahan se selitys koko kuvarubballe olikin.
Käytännössä vaikka asiakas on jo kotonaan suunnitellut keittiönsä ilmaisella ohjelmalla, hän joutuu piirrättämään sen uudelleen keittiökaupassa.
Kas, kun mitoitukset ja mallit poikeavat hieman toisistaan, eikä vieraan piirroksen avulla saa annettua hintaa piirtämättä sitä mallin mukaan uudestaan. Usein joutuu vielä varaamaan uuden ajan, jolloin arvon myyjällä on aikaa paneutua asiakkaan ongelmaan.
Tarkoitus ei olekaan antaa hintatietoja helposti, vaan saada asiakas sidotuksi vain yhteen vaihtoehtoon. Kuka suostuu, kuka ei. Turha valitella, jos homma kusee ja asiakas "teettääkin" samat hommat usealla liikeellä.
Asiakas äänestää lopputuloksesta omilla rahoillaan. - satavarmasti
hampuusi... kirjoitti:
Koko ketju on erään heppulin tuotosta joka pettyi pahoin suunniteltuaan vedätystä jossa uskoi säästävänsä jonkun satkun. Heppuli laskeskeli, että menemällä myymälään hän saa sieltä ilmaiseksi suunnitelman kuvineen jonka mukaan kilpailuttaa sitten muita myymälöitä. Isku oli kova kun kauppias ei antanutkaan kuvia ja niinpä hesseli tuli tänne kiukkuamaan ja kuvittelee purkauksensa muuttavan käytäntöjä liikkeissä.
Yksikään liike ei tee kenellekkään kuvia ilmaiseksi tai toiveesta, että kuvien hakija ottaisi mahdollisesti heiltä kalusteet. Yhdelläkään liikkeellä ei ole henkilökuntaa mitoittamaan ja piirtämään ilmaisia keittiöitä kyselijöille. Ketjussa muutama nimimerkki sanoo saaneensa ilmaista palvelua mutta kyseessä on sama heppuli joka ei kuvia saanut ja tarkoituksena ja kuvitelmana taaskin saada jotkut muuttamaan käytäntöä joka on sama joka liikkeessä; ilmaisia kuvia ei kenellekkään duunata ja se on satavarmaa.En usko, että kukaan lähtee teettämään keittiösuunnitelmaa ilman, että olisi itse jo miettinyt, minkälaisen keittiön haluaa.
Itse olin tehnyt alustavan suunnitelman jo kotona Ikean ohjelmalla, josta pyysin tarjouksia muutamasta liikeestä. Käytännössä joka paikassa se piirrettiin uudestaan, ennen kuin saatiin hinta selville. Taisi olla helpoin tapa. Koska alkuperäinen oli tehty eri merkkisillä kalusteilla, jokaiselta tuli pieniä muutoksia alkuperäiseen suunnitelmaan.
Silti ostin sen vain yhdeltä toimittajalta. Ovatko ne oksalle jääneet nyt täällä valittamassa hukkaan heitettyä työtä?
Entäs minun aikani? Vaikka suunnitelma oli periaatteessa valmis, piti jokaisen kanssa varata erikseen aika ja istua toista tuntia selittämässä samat asiat. Ja kun istunnon päätteeksi saa vain listan osista ja loppuhinnan, niin ei se paljon myyjän osakkeita nosta. Ei tarvitse käydä monenkaan myyjän luona, kun ei enään kunnolla muista, mitä edellisen tarjouksessa oli erilaista. Kuva mukana kertoisi paljon enemmän. - myyjä;
selitys koko asialle kirjoitti:
Tuossahan se selitys koko kuvarubballe olikin.
Käytännössä vaikka asiakas on jo kotonaan suunnitellut keittiönsä ilmaisella ohjelmalla, hän joutuu piirrättämään sen uudelleen keittiökaupassa.
Kas, kun mitoitukset ja mallit poikeavat hieman toisistaan, eikä vieraan piirroksen avulla saa annettua hintaa piirtämättä sitä mallin mukaan uudestaan. Usein joutuu vielä varaamaan uuden ajan, jolloin arvon myyjällä on aikaa paneutua asiakkaan ongelmaan.
Tarkoitus ei olekaan antaa hintatietoja helposti, vaan saada asiakas sidotuksi vain yhteen vaihtoehtoon. Kuka suostuu, kuka ei. Turha valitella, jos homma kusee ja asiakas "teettääkin" samat hommat usealla liikeellä.
Asiakas äänestää lopputuloksesta omilla rahoillaan.Ammattitaitoinen myyjä laskee valmiista kuvasta viidessä minuutissa tarjouksen käyttämällä omaa paperihinnastoa.
Ei tarvi siinä vaiheessa piirtää kuvia turhaan koneen arkistoon.
Totta että suunnitteluohjelma laskee suunnitelmasta suoraan hinnan, ja tekee myös hintavertailuja eri hintaisten materiaalien kesken mitä sille syötetään vaihtoehdoiksi.
Meillä käsin laskemalla saadaan se "ovh"-hinta ja alennus.
Ohjelma laskee suoraan alennetun myyntihinnan, ei kerro/ anna ohjehintaa missään vaiheessa. Laskee siis kokonaisuudelle tarjouksen etukäteen ohjelmoitujen arvojen perusteella. johon vaikuttaa mallit, määrät, kamppanjatuotteet, yksityiskohdat.
Käsihinnasto on ovh, josta myyjä kokemuksen perusteella määrittelee antamansa alennuksen...tai sitten ei.
Ja kuvista vielä.... moni perustelee että pitäisi saada "nähdä" jotakin konkreettista kalusteista, ei ole ostamassa suunnitelmaa vaan kalusteita ja jos haluu suunnitelman menee sisustussuunnittelijalle. OK, mutta sitten pitäisi riittää perspektiivikuva eikä tarvi mittakuvia...hakee semmoisen sitten siltä "suunnittelijalta"...
...muuten voin kokemuksesta sanoa että keittiömyyjällä on keittiökalusteista ja niiden mitoituksesta yms. paljon enempi tietotaitoa kuin sisustussuunnittelijalla.
"mitä tarkoittaa pöytäkaappi"-kysyi eräs tv:n sisustussuunnittelija ohjelmassa kalustemyyjältä.... - keittiönremontoija
myyjä; kirjoitti:
Ammattitaitoinen myyjä laskee valmiista kuvasta viidessä minuutissa tarjouksen käyttämällä omaa paperihinnastoa.
Ei tarvi siinä vaiheessa piirtää kuvia turhaan koneen arkistoon.
Totta että suunnitteluohjelma laskee suunnitelmasta suoraan hinnan, ja tekee myös hintavertailuja eri hintaisten materiaalien kesken mitä sille syötetään vaihtoehdoiksi.
Meillä käsin laskemalla saadaan se "ovh"-hinta ja alennus.
Ohjelma laskee suoraan alennetun myyntihinnan, ei kerro/ anna ohjehintaa missään vaiheessa. Laskee siis kokonaisuudelle tarjouksen etukäteen ohjelmoitujen arvojen perusteella. johon vaikuttaa mallit, määrät, kamppanjatuotteet, yksityiskohdat.
Käsihinnasto on ovh, josta myyjä kokemuksen perusteella määrittelee antamansa alennuksen...tai sitten ei.
Ja kuvista vielä.... moni perustelee että pitäisi saada "nähdä" jotakin konkreettista kalusteista, ei ole ostamassa suunnitelmaa vaan kalusteita ja jos haluu suunnitelman menee sisustussuunnittelijalle. OK, mutta sitten pitäisi riittää perspektiivikuva eikä tarvi mittakuvia...hakee semmoisen sitten siltä "suunnittelijalta"...
...muuten voin kokemuksesta sanoa että keittiömyyjällä on keittiökalusteista ja niiden mitoituksesta yms. paljon enempi tietotaitoa kuin sisustussuunnittelijalla.
"mitä tarkoittaa pöytäkaappi"-kysyi eräs tv:n sisustussuunnittelija ohjelmassa kalustemyyjältä....Kohtuullisen kiva seurata tätä keskustelua. On näköjään sitten muitakin kuin allekirjoittanut, joka haluaa nähdä perspektiivikuvat myös kotona, kun keittiövaihtoehtoja miettii.
Ja niistä mittakuvista... Ei tarvi tarkat olla, mutta ei varmaan olisi liikaa vaadittu, että kalustemyyjä ilmoittaisi keittiökaappien yhteispituuden per seinä. Kuten edelläkin tuli ilmi, eri valmistajat tekevät omia ratkaisujaan. - myyjä;
keittiönremontoija kirjoitti:
Kohtuullisen kiva seurata tätä keskustelua. On näköjään sitten muitakin kuin allekirjoittanut, joka haluaa nähdä perspektiivikuvat myös kotona, kun keittiövaihtoehtoja miettii.
Ja niistä mittakuvista... Ei tarvi tarkat olla, mutta ei varmaan olisi liikaa vaadittu, että kalustemyyjä ilmoittaisi keittiökaappien yhteispituuden per seinä. Kuten edelläkin tuli ilmi, eri valmistajat tekevät omia ratkaisujaan.sehän siinä on.... kun ei halua tulla käytetyksi hyväksi, niinkuin edelläkin ilmeni, toiset käyttää surutta jonkun muun tekemiä kuvia.....
- ei ole mitään salaista
myyjä; kirjoitti:
sehän siinä on.... kun ei halua tulla käytetyksi hyväksi, niinkuin edelläkin ilmeni, toiset käyttää surutta jonkun muun tekemiä kuvia.....
Siitä suunnitelmasta on se sitten mittakuva tai perspektiivikuva, ei ole jollekin toiselle kauppiaalle minuuttia suurempaa hyötyä. Kyllä se todellinen suunnitelma on asiakkaan päässä. Mutta kuvista on asiakkaalle paljonkin hyötyä vertailtaessa eri toimittajien tarjousta. Ja kuvattomat lentää auttamatta roskikseen.
Olen ostamassa lähi päivinä kolmatta keittiötä vuoden sisällä. Ne kaupat jotka eivät aikaisemmin antaneet "suunnitelmaansa" ovat tällä kertaa auttamattomasti ulkona. Kaikki tarjouksen pyytäjät eivät suinkaan ole ostamassa sitä ensimmäistä ja viimeistä keittiötä. Se olisi myyjien hyvä muistaa. - Keittiönremontoija
myyjä; kirjoitti:
sehän siinä on.... kun ei halua tulla käytetyksi hyväksi, niinkuin edelläkin ilmeni, toiset käyttää surutta jonkun muun tekemiä kuvia.....
Tosi on, että osa varmaan käyttää hyväksi myyjiä piirrättämällä heillä kuvat ja kilpailuttamalla sen jälkeen. Ei pidä yleistää asiaa muutamien ihmisten toiminnan perusteella.
Itse kuitenkin pudotin tarjouskilpailusta kaikki ne myyjät, jotka myyvät vain mielikuvia ihmisille. On loppujen lopuksi todella lyhytnäköistä ajattelua toimia tuolla tavalla. Kyse on nimenomaan palvelusta. Kun saa perspektiivikuvat, niin yleensä hahmottuu heti jutut, joita haluaa keittiössä muuttaa. On äärimmäisen helppo pyytää uusi tarjous sähköpostitse, kun vaan ilmoittaa mitkä komponentit (numeroitu) muuttuu ja mitä tilalle.
Yritin tätä yhden myyjän kohdalla puhelimitse ja voitte arvata, kuinka vaikeaa se oli kun ei ollut kuvia, vain paperi täynnä koodeja. Sitten kun uusi tarjous tuli postista (ihan oikeasti postin kautta), se oli jälleen virheellinen. Puhelimesta paistoi myös läpi vaikutelma, että mehän on kerran se laskettu, ostatko vai et, HÄ?
Kuvia ei näytetty meille edes liikkeessä, koska sanoivat että tarjous tulee sitte postissa kun keretään tekemään.
Täällä palstalla tuntuu olevan kaikkitietäviä ihmisiä, jotka kummastelevat miksi perspektiitikuvia tarvitsee. Siitä vaan kauppaan pyytämään tarjousta mittojen perusteella. Ja sitten kotiin, kahvit tippumaan ja piirtämään itse ruutupaperille, miten se juttu menikään.
ONNEA JA MENESTYSTÄ - tuosta
turhaa kirjoitti:
Eli jos on valmis suunnitelma mukana, ei pitäisi olla kovin suuri vaiva saada hintaa selville.ohjelmasta, että mikä oli se Jyrki Alasen käyttämä ilmaisohjelma? Oliko se Ikean ohjelma, vai mikä? Kiitos tietävälle!!!
- Kotipiirtelijä
tuosta kirjoitti:
ohjelmasta, että mikä oli se Jyrki Alasen käyttämä ilmaisohjelma? Oliko se Ikean ohjelma, vai mikä? Kiitos tietävälle!!!
Ilmainen ohjelma löytyy ainakin Ikealta, Alnolta ja Kvickiltä. Mutta kuka on Jyrki Alanen?
- hampuusi...
satavarmasti kirjoitti:
En usko, että kukaan lähtee teettämään keittiösuunnitelmaa ilman, että olisi itse jo miettinyt, minkälaisen keittiön haluaa.
Itse olin tehnyt alustavan suunnitelman jo kotona Ikean ohjelmalla, josta pyysin tarjouksia muutamasta liikeestä. Käytännössä joka paikassa se piirrettiin uudestaan, ennen kuin saatiin hinta selville. Taisi olla helpoin tapa. Koska alkuperäinen oli tehty eri merkkisillä kalusteilla, jokaiselta tuli pieniä muutoksia alkuperäiseen suunnitelmaan.
Silti ostin sen vain yhdeltä toimittajalta. Ovatko ne oksalle jääneet nyt täällä valittamassa hukkaan heitettyä työtä?
Entäs minun aikani? Vaikka suunnitelma oli periaatteessa valmis, piti jokaisen kanssa varata erikseen aika ja istua toista tuntia selittämässä samat asiat. Ja kun istunnon päätteeksi saa vain listan osista ja loppuhinnan, niin ei se paljon myyjän osakkeita nosta. Ei tarvitse käydä monenkaan myyjän luona, kun ei enään kunnolla muista, mitä edellisen tarjouksessa oli erilaista. Kuva mukana kertoisi paljon enemmän.Vaikka pyritkin kirjoituksellasi kumoamaan väitteeni siitä, ettei yksikään myyjä tee kuvia ja anna niitä asiakkaalle ilmaiseksi mukaan kuten sanoin et sitä kuitenkaan tehnyt.
Et edes väittänyt että sinulle piirrettiin täydelliset kuvat ja annettiin mukaan toiveena, että joskus palaat. Ei, sinä aloit tarinoimaan myyntitilanteesta jossa kaupustelija selventää asioita raapustelemalla jotain kuvioita ja mittoja paperille ja pyrit tukuttamaan tätä markkinointitapahtumaa todisteeksi ilmaisista, mukaan annettavista piirrustuksista.
Väitän edelleen ja olen siitä 100% varma: Yksikään myyjä ei tee asiakkaalle ilmaisia piirrustuksia mukaan vietäväksi. - Mestarimyyjä
hampuusi... kirjoitti:
Vaikka pyritkin kirjoituksellasi kumoamaan väitteeni siitä, ettei yksikään myyjä tee kuvia ja anna niitä asiakkaalle ilmaiseksi mukaan kuten sanoin et sitä kuitenkaan tehnyt.
Et edes väittänyt että sinulle piirrettiin täydelliset kuvat ja annettiin mukaan toiveena, että joskus palaat. Ei, sinä aloit tarinoimaan myyntitilanteesta jossa kaupustelija selventää asioita raapustelemalla jotain kuvioita ja mittoja paperille ja pyrit tukuttamaan tätä markkinointitapahtumaa todisteeksi ilmaisista, mukaan annettavista piirrustuksista.
Väitän edelleen ja olen siitä 100% varma: Yksikään myyjä ei tee asiakkaalle ilmaisia piirrustuksia mukaan vietäväksi.Sorry, olet väärässä.
Olen vuosikausia antanut asiakkailleni mukaan kaikki suunnitelmakuvat, enhän minä niillä mitään tee.... Luotan niin paljon kykyyni saada kaupan että voin tämän tehdä. Kaupan tartuntani on 70-75%. Vuosiansioni 2006 ylitti 50.000 eur ja se riitti minulle...
Voit miettiä pienessä rivimyyjän mielessäsi, miten olen voinut tehdä näin jo vuosia...
Ehkä erotun tarjoajien joukosta jollain muulla keinolla kun kaavamaisen pihtaamisen tyylillä... - ........kk...........
hampuusi... kirjoitti:
Vaikka pyritkin kirjoituksellasi kumoamaan väitteeni siitä, ettei yksikään myyjä tee kuvia ja anna niitä asiakkaalle ilmaiseksi mukaan kuten sanoin et sitä kuitenkaan tehnyt.
Väitän edelleen ja olen siitä 100% varma: Yksikään myyjä ei tee asiakkaalle ilmaisia piirrustuksia mukaan vietäväksi.Tässä myös eräs asiakas, joka sain kolmesta paikasta piirrustukset. Tosin eritasoiset. Yhdessä oli vain pieni viitteellinen kuva kaappikokonaisuudesta, mutta auttoi toki muistamaan ehdotusta. Toisessa perspektiivia oli vääristetty niin että täysin todellista kuvaa se ei antanut. Ei kyllä tullut mieleen käyttää näitä kuvia väärin ja viedä naapuriin vaan ne olivat itselle muistin tukena. Onhan keittiö sen verran visuaalinen systeemi että suunnitelmaa pitääkin saada tuijottaa rauhassa. Totuus on kuitenkin se, että ei asiakkaita niillä kuvilla saa jos ei tuote ole kunnossa. Sama toisinpäin.
- hampuusi...
Mestarimyyjä kirjoitti:
Sorry, olet väärässä.
Olen vuosikausia antanut asiakkailleni mukaan kaikki suunnitelmakuvat, enhän minä niillä mitään tee.... Luotan niin paljon kykyyni saada kaupan että voin tämän tehdä. Kaupan tartuntani on 70-75%. Vuosiansioni 2006 ylitti 50.000 eur ja se riitti minulle...
Voit miettiä pienessä rivimyyjän mielessäsi, miten olen voinut tehdä näin jo vuosia...
Ehkä erotun tarjoajien joukosta jollain muulla keinolla kun kaavamaisen pihtaamisen tyylillä...Sinä et ole eläissäsi myynyt yhtään kalustetta ja se on kaikkein varmin asia tässä ketjussa ja kuvia sinulla on korkeintaan itsestäsi suomi24 treffigalleriassa. Toiseksi varmin on se, että olen itse toiminut alan yrittäjänä lähes 30 vuotta vaihtelevalla menestyksellä mutta koskaan yrityksessäni ei ole ollut myyjää jonka tehtävänä olisi mitoittaa ja piirtää asiakkaille ilmaisia kuvia eikä sellaista koskaan tule. Niin hyvin minulla ei ole mennyt koskaan että olisi sellaisen palkkaan varaa.
- Mestarimyyjä
hampuusi... kirjoitti:
Sinä et ole eläissäsi myynyt yhtään kalustetta ja se on kaikkein varmin asia tässä ketjussa ja kuvia sinulla on korkeintaan itsestäsi suomi24 treffigalleriassa. Toiseksi varmin on se, että olen itse toiminut alan yrittäjänä lähes 30 vuotta vaihtelevalla menestyksellä mutta koskaan yrityksessäni ei ole ollut myyjää jonka tehtävänä olisi mitoittaa ja piirtää asiakkaille ilmaisia kuvia eikä sellaista koskaan tule. Niin hyvin minulla ei ole mennyt koskaan että olisi sellaisen palkkaan varaa.
Enhän minä sille mitään voi että elämäsi yrittäjänä on noin huonoa. Eihän sinun tarvitsekaan uskoa mutta 15 vuoden aikana näin nopealla aikataululla laskettuna vrt. sinun 30 vuoteesi meillä taitaa olla saman verran toteutettuja kohteita, ei siis suunnitelmia takanamme.... minä vain teen niitä tehokkaammin ja kotiutan myös paremmin... en voi ottaa vastuuta huonosta menestymisestäsi, olen pahoillani. en edes halua auttaa...
Sinun kannattaa kyllä lopettaa tuo yritystoiminta tuolla ajatuksellasi, että te tekisitte ja jakaisitte suunnitelmia maailmalle. Puhut juuri siihen sävyyn kun monet tuntemani tämän alan ihmiset puhuvat, siis ne, joihin menestyksen kipinä ei ole iskenyt...
Minä keskityn myymään kalusteita, ts. sisustuskokonaisuuksia, kuvat ovat vain apuväline sen tavoitteen saamiseksi.
Kuten huomaat, meidän ajatuksemme tämän työn päämäärästä ovat pahasti erilaiset. Sinun ei kuitenkaan kannata väitellä asiasta kanssani, sillä häviäisit sen...kin keskustelun.
Jos olet halukas oppimaan jotain suunnitelmistani, voin toki niitä laittaa sähköpostiisi.... ehkä hyötyisit niistä jotenkin kun tavoittelet kauppaa asiakkaittesi kanssa.... HAH!!! (olen pahoillani ivallisuuttani, mutta tässä juuri tehdastilauksien valmistuttua avasin vielä tämän keskustelun ja näen sinut, kirjoittaja "hampuusi" kyllä todellisena häviäjänä. Muista mennä maanantaina töihin itkemään kasautuneita reklamaatioitasi...) - välillä
........kk........... kirjoitti:
Tässä myös eräs asiakas, joka sain kolmesta paikasta piirrustukset. Tosin eritasoiset. Yhdessä oli vain pieni viitteellinen kuva kaappikokonaisuudesta, mutta auttoi toki muistamaan ehdotusta. Toisessa perspektiivia oli vääristetty niin että täysin todellista kuvaa se ei antanut. Ei kyllä tullut mieleen käyttää näitä kuvia väärin ja viedä naapuriin vaan ne olivat itselle muistin tukena. Onhan keittiö sen verran visuaalinen systeemi että suunnitelmaa pitääkin saada tuijottaa rauhassa. Totuus on kuitenkin se, että ei asiakkaita niillä kuvilla saa jos ei tuote ole kunnossa. Sama toisinpäin.
ja sitten taas ei....
Eli itse annan sen pienen perpektiivin tarjouksen ohessa mukaan "muistoksi", muuta ei tipu kuin poikkeustapauksessa.
Usein teen kaupat jo asiakkaan raapustaman piirroksen mukaan, ja sitten vasta piirrän varsinaisen virallisen kuvan jonka asiakas saa tilausvahvistuksen kanssa ja joka menee tuotantoon.
Ja kauppaa on riittävästi, jopa niin paljon että ne tarjouspyynnöt jääväät tällähetkellä käsittelemättä, joissa kuvan piirtely on etusijalla.
Yrittäjänä toimin minäkin ja tiedän tuotantomme rajat, joten liikaa ei tarvitse ahnehtia.
Kun tulee kauppaa paljon, niin saa piirrellä suunnitelmia puhtaaksi koko sunnuntai päivän, niinkuin tänään.
P.S. tuote on kunnossa, sillä joiltakin asiakkailta saan jälkeenpäin palautetta etteivät muualta pyytäneet tarjousta, vaan halusivat kalusteet meiltä. - ja mikä tuotteissanne on hy...
välillä kirjoitti:
ja sitten taas ei....
Eli itse annan sen pienen perpektiivin tarjouksen ohessa mukaan "muistoksi", muuta ei tipu kuin poikkeustapauksessa.
Usein teen kaupat jo asiakkaan raapustaman piirroksen mukaan, ja sitten vasta piirrän varsinaisen virallisen kuvan jonka asiakas saa tilausvahvistuksen kanssa ja joka menee tuotantoon.
Ja kauppaa on riittävästi, jopa niin paljon että ne tarjouspyynnöt jääväät tällähetkellä käsittelemättä, joissa kuvan piirtely on etusijalla.
Yrittäjänä toimin minäkin ja tiedän tuotantomme rajat, joten liikaa ei tarvitse ahnehtia.
Kun tulee kauppaa paljon, niin saa piirrellä suunnitelmia puhtaaksi koko sunnuntai päivän, niinkuin tänään.
P.S. tuote on kunnossa, sillä joiltakin asiakkailta saan jälkeenpäin palautetta etteivät muualta pyytäneet tarjousta, vaan halusivat kalusteet meiltä.Täällä kun nämä myyjät kilpaa itseään ja tuottettaankín kehuvat, olisiko mahdollista että ilmiantaisitte itsenne mistä niitä kuvia saa mukaansa.
Olisi silloin helponpaa tulla tapaamaan. - Fiksu myyjä
ja mikä tuotteissanne on hy... kirjoitti:
Täällä kun nämä myyjät kilpaa itseään ja tuottettaankín kehuvat, olisiko mahdollista että ilmiantaisitte itsenne mistä niitä kuvia saa mukaansa.
Olisi silloin helponpaa tulla tapaamaan.Tässä Foorumissa ei saa mainostaa tuotteitaan.
- valmistaja--
ja mikä tuotteissanne on hy... kirjoitti:
Täällä kun nämä myyjät kilpaa itseään ja tuottettaankín kehuvat, olisiko mahdollista että ilmiantaisitte itsenne mistä niitä kuvia saa mukaansa.
Olisi silloin helponpaa tulla tapaamaan.Kuka viitsii mainostaa jos töitä ja tarjouspyyntöjä kasaantuu ruuhkaksi saakka!
Ja olen huomannu että puskaradio on tehokkain ja sitä kautta tulee kaupat parhaiten.
Tämä on siis pienemmän valmistajan näkemys.... eri asia jos vain myisin silloin ei tarvitsisi huolehtia kapasiteetin riittävyydestä, nimittäin toimitusvarmuus on meillä vahvuus ja sitä ei pilata ahnehtimalla liikaa töitä. - kun julki tuodaan
Fiksu myyjä kirjoitti:
Tässä Foorumissa ei saa mainostaa tuotteitaan.
keittiöfirman nimi: hyvä palvelu, huono palvelu ym ym. Jatkuvastihan täälläkin esiintyy Ikea, Puustelli,Domus jne
- Fiksu myyjä
kun julki tuodaan kirjoitti:
keittiöfirman nimi: hyvä palvelu, huono palvelu ym ym. Jatkuvastihan täälläkin esiintyy Ikea, Puustelli,Domus jne
Fiksu myyjä tuo tässä foorumissa yleisellä tasolla esiin mahdollisia neuvoja ja tietoaan. Kuluttajat voivat vapaasti käydä keskustelua tuotemerkeillä, tässä tapauksessahan merkit tulevat esiin omiin kokemuksiin pohjautuen.
Huom! Fiksu myyjä! Toinen myyjä sen sijaan yrittää tavoitella suurta etua sillä että yrittää valepuvussa kehua omaa toimintaansa ja tuotteitaan tällaisessa keksustelufoorumissa... jos taas laskee menestymisensä sen varaan niin siinäpähän laskee. - asiagas
välillä kirjoitti:
ja sitten taas ei....
P.S. tuote on kunnossa, sillä joiltakin asiakkailta saan jälkeenpäin palautetta etteivät muualta pyytäneet tarjousta, vaan halusivat kalusteet meiltä.Me saatiin kuva mukaan ilman pyytämistä, joka todella helpottaa suunnittelua kotona. Muutoksia vielä tulee, ennenkuin valmiiseen tulokseen päästään. Joskus se taitaa olla kiinni henkilökemioista...
- kuvat mukaan?
asiagas kirjoitti:
Me saatiin kuva mukaan ilman pyytämistä, joka todella helpottaa suunnittelua kotona. Muutoksia vielä tulee, ennenkuin valmiiseen tulokseen päästään. Joskus se taitaa olla kiinni henkilökemioista...
merkki ja paikkakunta?
- NiinaA
kuvat mukaan? kirjoitti:
merkki ja paikkakunta?
Me saatiin kuva keittiönetistä tarjouksen mukaan, semmoinen yleiskuva ei mittoja.
Mutta kun palasimme myyjän luo myöhemmin ja pyydettiin tekemään muutoksia ja piirtämään se toisella tavalla, ei siihen suostunutkaan, vaan ilmoitti että meidän pitää tehdä päätöstä että otetaanko heidän keittiö vai ei, ja sitten jatketaan suunnittelua.!
Jäi senverran huono maku palvelusta että homma jätettiin heidän kohdallaan siihen ja asioitiin toisessa paikassa jossa palvelu oli ystävällisempää. - keittiönremontoija
NiinaA kirjoitti:
Me saatiin kuva keittiönetistä tarjouksen mukaan, semmoinen yleiskuva ei mittoja.
Mutta kun palasimme myyjän luo myöhemmin ja pyydettiin tekemään muutoksia ja piirtämään se toisella tavalla, ei siihen suostunutkaan, vaan ilmoitti että meidän pitää tehdä päätöstä että otetaanko heidän keittiö vai ei, ja sitten jatketaan suunnittelua.!
Jäi senverran huono maku palvelusta että homma jätettiin heidän kohdallaan siihen ja asioitiin toisessa paikassa jossa palvelu oli ystävällisempää.Nettokeittiöltä tuli TÄYDELLINEN tarjous. KAIKKI komponentit eriteltyine hintoineen (kaappi ovi)tarjouksessa, KAIKKI perspektiivikuvat (2 eri ovimallia) KAIKKI TARKAT mittakuvat.
Suora lainaus sähköpostista:
"Mikäli muutoksia tarvitsee tehdä niin soittele tai laita sähköpostia."
Lisäksi ilmoittivat ikkunan alakaappien madaltamisen hinnan myös erikseen, mikäli ei itse halua/haluaa myyjän sen tekevän.
EI TARVITSE soittaa ja kysellä jos haluaa esim. lisätä tai poistaa jonkin kaapin tarjouksesta, koska tietää näiden hinnan!!!
TÄTÄ SANOTAAN PALVELUKSI!!!
- katso kuka piirtää
Tämä ketju osoittaa taas kerran, miksi olisi tilausta kalusteliikkeisiin kytkeytymättömille keittiösuunnittelijoille (ei ole oma lehmä ojassa).
Jokin aika sitten sain päätökseen keittiökaupat, joihin meni kohtuuttomasti aikaa siksi, että ei ollut kunnollista lähtö suunnitelmaa. Eri liikkeiden hahmottelemissa piirustuksissa oli hirveitä laatueroja. Ei olisi kannattanut tuhlata aikaa kehittelemällä keittiötä yhtä aikaa monen toimittajan kanssa, mutta muullakaan tavalla homma ei edistynyt, kun yksikään malli ei kuitenkaan sellaisenaan miellyttänyt.
Jos olisi ollut yksi perusteellisesti ja harkitusti suunniteltu malli, olisi sillä ollut helppo kiertää kysymässä onnistuuko teidän butiikista näillä kriteereillä. Niin aijon seuraavan kerran homman hoitaa. Keittiöfirmoissa tuli nähtyä jokunen niin onneton suunnitelma, että jos olisi sen yhden perusteella lähtenyt kauppoihin, niin huono köökki olisi tullut.- myyjä;
juuri noin!
Nimittäin myyjien kokema ns. ylimääräinen piirtely ja kuvien lahjoittelu laskee motivaatiota panostaa suunnitelmaan ja väsätään mielellään pikaisesti kasaan jonkinlainen kokoonpano ja siinä tarjous.
Nyt vaan on myyjän kannalta onnellisesti sellainen tilanne että kysyntää on enempi kuin ehtii tekemään....eli myyjän markkinat...
Siinä helposti ajaa jonon ohi ne, joilla on valmis suunnitelma josta voi käden käänteessä laskea tarjouksen, ja jos kaupat tulee, niin hierotaan sitä suunnitelmaa lisää ja tarkemmin....ja siinä jää jonoon odottelemaan se tyhjältä paperilta lähtevän asiakkaan tarjouspyyntö....surullista, mutta näin on....
Ja mikä siinä on esteenä hyväksyä tarjousta, ilmoittaa että sinulta tilaamme, tehdään vielä muutoksia sitten?
VAAN JOIDENKIN PITÄÄ JALLITTAA JA TEHDÄ PIKKU KORJAUKSIA PÄIVITTÄIN, ja sitten kun ne saavat, häviävät ja tilaavat toisaalta, kun oli halvempi....
Kuvitteletteko että niillä pikku muutoksilla se hinta laskee vaikka 15% ja menee saadun halvemman tarjouksen alle?
Jos kerran ilmoitetaan että muutokset onnistuu ja hinta eroaa vain hieman jos ollenkaan, niin pitäisi pystyä päättämään ottaako vai ei?
Miettikääpä sitä aikaa mitä myyjät käyttävät piirtelyyn ja niiden muokkauksiin, kun kierrätte vaikka 5-7 paikkaa ja samat kuviot joka liikkeessä?
Siinä ne hinnat nousevat....nousevat muutes taas lähikuukausina....mutta siihen syy on lähinnä tavarantoimittajien korotukset raaka-ainekustannusten takia. - Hommia riittää
Tuohan on hyvä idea. Viimeistään toista keittiöreminttia suunnitteleva osaa arvostaa sitä, että keittiön saa suunniteltua rauhassa sitoutumatta tiettyyn toimittajaan. Samalla tulisi määriteltyä laatutaso ja varusteet, joka keittiöltä vaaditaan.
Tuollaista olisi helppo kilpailuttaa toimittajien kesken. Kokonaishinta voisi jäädä edullisemmaksi ja eri toimittajilta voisi poimia parhaat palat. Nythän se on melkein mahdotonta.
Kunnolla suunniteltu on jo puoliksi tehty. - kuluttaja,keittiönostaja....
valmis maksamaan suunnittelijalle ?
Jostainhan sen sitoutumattoman suunnittelijan kuitenkin pitäisi saada palkkansa.
Kun muutenkaan ei olla valmiita maksamaan kuvista,miten sitten tälle suunnittelijalle?
Paljonko olisitte valmiita maksamaan suunnittelijalle? Ja, mitkä ovimallit,taso ym.mallistot tällä suunnittelijalla olisi käytössä?Vai piirtäisikö hän ainoastaan "kaappeja"?Minkälainen kuvien taso pitäisi olla?Valokuvamaisia, viivapiirrokset,käsinpiiretty ?? - Sopiva maksu
kuluttaja,keittiönostaja.... kirjoitti:
Jostainhan sen sitoutumattoman suunnittelijan kuitenkin pitäisi saada palkkansa.
Kun muutenkaan ei olla valmiita maksamaan kuvista,miten sitten tälle suunnittelijalle?
Paljonko olisitte valmiita maksamaan suunnittelijalle? Ja, mitkä ovimallit,taso ym.mallistot tällä suunnittelijalla olisi käytössä?Vai piirtäisikö hän ainoastaan "kaappeja"?Minkälainen kuvien taso pitäisi olla?Valokuvamaisia, viivapiirrokset,käsinpiiretty ??Aivan kuten sisustussuunnittelijoillekin maksetaan suunnittelupalvelusta. Summasta tietenkin sovitaan etukäteen, kuten muistakin vastaavista palveluista. Ihannesuunnittelijalla olisi takanaan pitkä käytännön kokemus, ja ehdottomasti pitäisin tärkeänä keittiön toiminnallisuuden tuntemusta. Eli ei vain sitä kaappien aukomista ja varusteiden esittelyä. Eikä pelkästään sitä, että keittiöstä saadaan mahdollisimman muodikas ja kalliilla tehdyn näköinen. Kuten hyvä sisustussuunnittelija, keittiösuunnittelija osaa mennä kunkin asiakkaan nahkoihin ja tehdä juuri hänelle osuvan keittiön.
Puutteena tässä nykyisessä systeemissä näen sen, että asiakas ei pysty yhdistelemään mieluisia osia eri keittiöistä. Puustellilla olis kivat ovet, jollain toisella paremman värinen runko, kolmannelta löytyy paras mitoitus jne. - ei ole valmis
kuluttaja,keittiönostaja.... kirjoitti:
Paljonko olisitte valmiita maksamaan suunnittelijalle? Ja, mitkä ovimallit,taso ym.mallistot tällä suunnittelijalla olisi käytössä?Vai piirtäisikö hän ainoastaan "kaappeja"?Minkälainen kuvien taso pitäisi olla?Valokuvamaisia, viivapiirrokset,käsinpiiretty ??niin kauan ei ole valmis kun aina joku kuitenkin piirtelee ilmaiseksi.....;)
Ja edellämainituissa viesteissä lähinnä halutaan kuvaa ja mittoja, että voidaan kotona pähkäillä ja sovitella paikkaan ja tehdä mahdollisia muutoksia ja että tiedetään että siinä ne kaapit tosiaan on, kun ei osata lukea tarjousta missä kaikki lukee rivi kerrallaan.... ei kai silloin kukaan tarvi Fotorealistisia kuvia, pelkkä viivapiirros riittää.
Ja vielä sille joka sanoi haluavansa kuvan siksi että tietää mitä on tilaamassa...? miten päättelet kuvasta mitä kaappi ja toimitus sisältää? vaikka olsitkin saamassa pelkät kuoret =)
Ja toiset haluaa osaluettelon, vaikkei siitä mitään tajuakkaan....
Hyvä myyjä-asiakas suhde perustuu luottamukseen ja toistensa ymmärtämiseen, puolin ja toisin.... sellaisen saa helpoimmin pienemmästä liikkeestä jossa itse yrittäjä toimii myyjänä ja vastaa myös tuotteensa lisäksi kasvoistaan.... tiedän sen kokemuksesta.
Myyjä myy, ja kauppojen jälkeen ongelmat ovat tehtaan, ja eikun uutta putkeen.... - remonttikin rahaa
ei ole valmis kirjoitti:
niin kauan ei ole valmis kun aina joku kuitenkin piirtelee ilmaiseksi.....;)
Ja edellämainituissa viesteissä lähinnä halutaan kuvaa ja mittoja, että voidaan kotona pähkäillä ja sovitella paikkaan ja tehdä mahdollisia muutoksia ja että tiedetään että siinä ne kaapit tosiaan on, kun ei osata lukea tarjousta missä kaikki lukee rivi kerrallaan.... ei kai silloin kukaan tarvi Fotorealistisia kuvia, pelkkä viivapiirros riittää.
Ja vielä sille joka sanoi haluavansa kuvan siksi että tietää mitä on tilaamassa...? miten päättelet kuvasta mitä kaappi ja toimitus sisältää? vaikka olsitkin saamassa pelkät kuoret =)
Ja toiset haluaa osaluettelon, vaikkei siitä mitään tajuakkaan....
Hyvä myyjä-asiakas suhde perustuu luottamukseen ja toistensa ymmärtämiseen, puolin ja toisin.... sellaisen saa helpoimmin pienemmästä liikkeestä jossa itse yrittäjä toimii myyjänä ja vastaa myös tuotteensa lisäksi kasvoistaan.... tiedän sen kokemuksesta.
Myyjä myy, ja kauppojen jälkeen ongelmat ovat tehtaan, ja eikun uutta putkeen....Siinä olen samaa mieltä, että pienestä liikkeestä ostan. Jos näen että myyjä on ammatti taitoinen ja luottamus syntyy aletaan kaupoille. Jos myyjä myymällä myy kehnoa tuotetta, farväl. Asiakkaan ali arvioiminen on vaarallista. Yhtään asiakasta ei saisi käännyttää sillä perusteella, että tämä näyttää ulospäin köyhältä. Hyviä diilejä on toki mageempi hieroa, mutta "köyhän" remonttikeittiö poikii puskaradiossa, seuraavalla kerralla tilataan jo uusi keittiö omakotitaloon. Tai sitten mennään muualle!
- anna ennenkuin
olet tehnyt sitovat kaupat
Kertoiko edes hinnan? Aina eivät tee sitäkään! Mielenkiintoista toi lestojen bisneksenteko. - cvcvcv
sille nettokeittiöasiakkaalle ja muillekin jotka saavat yksikköhinnat kalusteista:
jos saat yksittäisen osan ostettua samaan hintaan erikseen mitä rivillä lukee, niin maksat keittiöstäsi liikaa, eli ilmaa on hinnassa.
Niinkuin yleensäkin kaikissa niissä joiden kaappit on osina pakattu suomen rajojen ulkopuolella.(ruotsi,viro,puola ja jotkut kylppärit kiina)
Nimittäin siinä vaiheessa kaappi todellisuudessa ei maksa juuri raaka-ainetta enempää....tiedän sen.
Se työ alkaa maksamaan kun kaapistot kasataan tehtaalla ja toimitetaan siten asiakkaalle.
ELI MAKSAT HYVIN NETTOKEITTIÖIDEN,KEITTIÖNETIN JA KEITTIÖPISTEEN "PALVELUISTA"
(muuten kiinalainen 60cm leveä kylppärisetti altaineen valolippoineen, kaikkineen maksaa 140e paketissa.....hinta on jo tuplat "tukkumyyjällä")- paljon maksa tehtaalla
Ei sen kaapin kasaus paljon maksa tehtaalla, muutama euro, mutta sen kasatun kaapin kuljetus maksaa.
- cvcv
paljon maksa tehtaalla kirjoitti:
Ei sen kaapin kasaus paljon maksa tehtaalla, muutama euro, mutta sen kasatun kaapin kuljetus maksaa.
sekä käsittely ja kaikki mitä kasaamisen ympärille joudutaan järjestämään... ei ole oikein ajatella että kaapin kasaa parissa minuutissa, eikä se aika maksa paljoa, mutta koko logistiikka ja järjestelmä on silloin erilainen, kuin vaikka virossa jossa muutaman miehen tehdas puskee vauhdilla automaattilinjalla levynpalaa pakkauskoneen läpi.
- sama
Joopa joo.
Ilmaa oli hinnassa 1000 Euroa VÄHEMMÄN kuin jollain jättisuurella keittiöfirmalla, joka ei ole suostunut edes vastaamaan kyselyyn, miksi he eivät toimita minkäänlaista kuvaa tarjouksen mukana. - ------...
sama kirjoitti:
Joopa joo.
Ilmaa oli hinnassa 1000 Euroa VÄHEMMÄN kuin jollain jättisuurella keittiöfirmalla, joka ei ole suostunut edes vastaamaan kyselyyn, miksi he eivät toimita minkäänlaista kuvaa tarjouksen mukana.Minä pyysin tarjouksen, sain tarjouksen. En pyytänyt kuvaa, en saanut kuvaa.
Halusin tarjouksen ja sain sen. siinä se.
"mitenköhän ne tarjoukset ennen tehtiin kun ei ollut tietokonetta...."
Varmaan joku taiteilija veti pölhöille siveltimellä taulun jotta näkee mikä on keittiö.
Nykyään vaaditaan värit ja valot ja sisustus mukaan, eikä sittenkään tajuta kokonaisuutta.
- Rakentava pariskunta
Minusta 50-60€ niistä keittiösuunnitelmista ei ole paha hinta. Varsinkaan niin kattavista ja laadukkaista kuvista mitä me ostimme itsellemme. Samaan konkurssiin se menee muitten kanssa.
- 50-60€
tuolla ei vielä kovin kummasta suunnitelmaa tehdä.
- cvcv
toi on ihan asiallinen hinta jonka vuoksi myyjä viitsii jo hieman asennoitua ja panostaakin. Jos vaikka vertaa siihen että joku olisi marisemassa että ilmaisiksi pitää saada....niin millaisen sitten vastaavasti saisi ilmatteeksi verrattuna että olisi halukas maksamaan 60e
Tosin koko talon kalusteiden piirtäminen miel. 150-250e
- taiska
pohjakuvat mukana ja mitat tarkat okt:n.kvick-katsoi vaatteetja sano ette osta vissiin mitään ,netto-keittiö meidän pohjat varastettiin ,keittiövalinta ei tiietä oikee mitään , kalustetukku sunnittelija ryyppykeikalla ,puukeskus puolet suunitelma tav. puuttu , keittiömaailma 3 lasta esteenä ei ehi ,hth ja festivo ei oo kuulunu mitään ,puustelli ihan homoja ja ku ollaan kaikki niin uusia ,isku oli koko ajan puhelimessa puhu tuttujen kanssa ,nelko suunnitteli itselleen ja osa firmoista ei palvellut kun miestä ei ollut mukana...itse olen ollut kokkina 20v ja tiesin tarkkaan mitä halun ..täss pienii kokemuksia ;)
- luettavaa
Aika hauska juttu muiden joukossa. Juuri noinhan se on. elämä on inhimmillistä. Itsellekin joskus on lapsen sairastumisen takia tullut esteitä yms. Mutta olen soittanut heti asiakkaalle, kertonut mikä tilanne ja tarjoutunut vaikka illalla yhdeksältä korjaamaan asian, kun mies on tullut kotiin muksuja hoitamaan. välillä olen joutunut sanomaan asiakkaalle vaikka tarkistusmitasta, että lastenhoitokuvio kaatui, ei peruta tapaamista jos kestät että muksuni sen tunnin on mukana. Aina on järjestynyt ja kukaan ei ole suuttunut. Veikkaan että ovat tajunneet että en tahallani aseta kapuloita rattaisiin vaan tosissani yritän selvitä hankalistakin hetkistä. Miten se Puustelli niin homo oli? Vaihtuvuushan siellä on kamala...Tiedän yhden myymälä jossa koko henkilökunta on uusittu. Aika karmivaa asiakasta ajatellen...olen nähnyt niitäsuunnitelmia, hurjan alkeellisia oli...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi423047Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs452867100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502495Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo472297Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks302081Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581840- 451749
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä381600- 461525
- 261361