Volvo penta 280 vetolaite

aape

olisko vika vetolaitteen yläkerrassa kun paljekumin sisällä oljyä ( paljon ) kumi ehjä.

10

3029

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se taitaa olla

Ei tossa taida muuta vaihtoehtoa olla, kun yläpään stefan pettäminen. Vetolaitteen yläpyörästön tiivistys uusiksi.

• aape

elikä stefan vaihto,laakerit,uudet tiivisteet.kuinka paljon tiivisteet,stefa,laakerit mahtaa maksaa.täytyykö alakerralle tehdä jotain.

• Duoprop

että ilman Volvon korjaamokäsikirjaa ei kannata yrittää. Mulla olis tuollainen Volvo Pentan alkuperäinen englanninkielinen korjaaamokäsikirja räjäytyskuvineen, varaosanumeroineen ja yksityiskohtaisine työvaiheineen kuvien kera. Voisin kenties luopua siitä.

• aape

mitäs pyydät kirjasta? vai oletko halukas mailaamaan muutan kuvan kirjasta.

• se taitaa olla

Ei noi osat paljoa maksa, mutta jos joutuu teettämään niin sitten tulee tietenkin kalliimmaksi. Enkä ihan varmaksi sanoisi, että ne laakerit välttämättä pitää vaihtaa jos niillä ei ihan kuivana oo pitkään ajeltu. Kannattaa kuunnella pitääkö ääntä pyörittäessä ja klappaako akseli.

Tässä sulle räjäytyskuva.

http://koti.mbnet.fi/fredrikr/AQoldFiche/46.htm

Jos oikein arvaan niin vuotava tiiviste on osa nr. 19.

• aape
        se taitaa olla kirjoitti:

Ei noi osat paljoa maksa, mutta jos joutuu teettämään niin sitten tulee tietenkin kalliimmaksi. Enkä ihan varmaksi sanoisi, että ne laakerit välttämättä pitää vaihtaa jos niillä ei ihan kuivana oo pitkään ajeltu. Kannattaa kuunnella pitääkö ääntä pyörittäessä ja klappaako akseli.

Tässä sulle räjäytyskuva.

http://koti.mbnet.fi/fredrikr/AQoldFiche/46.htm

Jos oikein arvaan niin vuotava tiiviste on osa nr. 19.

olisko lisää noita räjäytyskuvia vetolaitteesta ? jos on niin saisko lisää.kyllä toi numero 19 oli rikki (stefa).kiitoksia paljon..

• Duoprop
        aape kirjoitti:

mitäs pyydät kirjasta? vai oletko halukas mailaamaan muutan kuvan kirjasta.

50 euroa. Kyseessä siis valtuutettujen Volvo Penta-huoltoliikkeidenkin käyttämä manuaali. Julkaistu huhtikuussa 1989, kattaa mallit 280, 290 ja 290A ja DP. Näitä ei tavallisille kuluttajille taida normaalisti olla edes kaupan.

Vetolaiteremppa onnistuu kyllä tee-se-itse-mieheltäkin mutta tarkkana saa olla shimmausten ym. kanssa.

• Duoprop
        Duoprop kirjoitti:

50 euroa. Kyseessä siis valtuutettujen Volvo Penta-huoltoliikkeidenkin käyttämä manuaali. Julkaistu huhtikuussa 1989, kattaa mallit 280, 290 ja 290A ja DP. Näitä ei tavallisille kuluttajille taida normaalisti olla edes kaupan.

Vetolaiteremppa onnistuu kyllä tee-se-itse-mieheltäkin mutta tarkkana saa olla shimmausten ym. kanssa.

eli nrosta 050-9314832 voipi tiedustella mikäli manuaali kiinnostaa.

• Ja heti
        Duoprop kirjoitti:

laitas jotakin yhteystietojas.
        Itse olen Helsingissä.

• Duoprop
        Ja heti kirjoitti:

laitas jotakin yhteystietojas.
        Itse olen Helsingissä.

eli Pitskussa majailen. Eikö tuo yllä oleva puhelinnumero käy yhteystiedosta? Pistä tekstaria tai meiliosoitetta, niin jutellaan tarkemmin. Pääset pläräämään ja tutkimaan manuaalia ihan henkkoht paikan päällä, niin ei tarvitse ostaa sikaa säkissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      242
      4200
    2. Vassarit kummittelee pääni sisällä joulunakin

Hetki sitten alkoi punakapina. Joulupäivään mennessä ollaan jo Lindtmanin nuoruusvuosien näytelmäkerhossa. Tapaninpäivän
      Maailman menoa
      40
      2479
    3. Oho, köyhyys väheni Marinin hallituskaudella

👋💥🤕 Tuonkin Marinin hallitus sössi --- Vuosien 2019–2023 sosiaaliturva- ja verotusperusteiden muutokset suhteessa h
      Maailman menoa
      58
      2072
    4. Onko 65-vuotias liian vanha lähtemään rintamalle?

Suomessa reserviläisikä nousee ensi vuoden alusta 65 ikävuoteen. Jatkossa asevelvollinen kuuluu reserviin sen vuoden lop
      Maailman menoa
      495
      2048
    5. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      43
      1810
    6. Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa

Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.
      Maailman menoa
      98
      1680
    7. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      3
      1545
    8. Kohuotsikoihin nousseet Aku Hirviniemi ja Mikko Leppilampi jouluna tv:ssä!

Täydellinen joulu -leffassa on iso kaarti suomalaisia näyttelijöitä. Mukana mm. Elena Leeve, Antti Luusuaniemi sekä koh
      Kotimainen elokuva
      25
      1508
    9. Ex-Puoli seitsemän juontaja Anniina Valtonen yllättää - Uudessa roolissa tv:ssä!

Monen suosikki Anniina Valtonen tv:ssä! Valtonen on tuttu Ylen meteorologina, mutta hän juonsi myös Puoli seiskaa. Nyt A
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1237
    10. Mitä metsaman tuottaa

Törkypuhetta, ahdistusta, pahaa mieltä, riitaa, eripuraa, köyhien menestymättömien ja maattomien kurjien vähättelyä. Sit
      Tuusniemi
      121
      1126
    Aihe