Lähes täydellinen murha

Pekkala

Onko täydellistä murhaa olemassakaan? No seuraava tapaus on lähes täydellinen, mutta pari pikkuvirhettä kuitenkin saattoivat syyllisen vastuuseen teostaan.

Lähes 10 vuotta sitten tapahtunut Zorro-murha, oli päätyä selvittämättömien rikosten joukkoon.
Tekijäksi epäiltiin isokokoista alkoholisoitunutta miestä, koska surmapaikalta löytyi kaksi tyhjää koskenkorvapulloa ja iso miehen hansikas. Lisäksi seinään oli kirjoitettu "Zorro kiitti" huulipunalla, joten johtopäätös luonnollisesti oli, että tekijä on mies.
Rikospaikalta löytynyt dna osoittautui kuitenkin poliisin tutkimuksissa naisen dna:ksi, joka ei kuulunut kenellekkään poliisin aiemmin rikoksesta epäilemän dna:ksi. Joten naisen työkaveri, johon dna täsmäsi joutui pian epäilyn alaiseksi.
Viimeisen vahvistuksen naisen syyllisyydestä esitti uhrin lähellä toiminut kauppias. Uhri oli valittanut rikkinäisestä hiuskihartimesta, mutta uhrin naiskaveri oli halunnut kihartimen johdon katkaistavan, koska hän tulee tarvitsemaan sitä.

Lähes täydellinen rikos, koska murhaaja ei käyttänyt itse lainkaan alkoholia ja oli nainen. Lavastukseen nähty vaiva kumoutui, kauppiaan kertomukseen ja poliisin dna-tutkimuksiin. Motiivina oli, yllätys yllätys, iso summa rahaa...

17

4455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvin epäilty

Miehillähän on tapana kirjoitella huulipunalla seinille!

• Pekkala

Ajatusten kulku lienee, että mies olisi harrastanut hurjaa sm-seksiä uhrin kanssa ja kirjoittanut tämän eroottisen leikin jälkeen seinälle huulipunalla kiitoksen yksipuolisesta nautinnosta.
        No okei, tämä huulipuna juttu ei minunkaan mielestäni ollut ehdottoman miesmäinen juttu, mutta poliisien perversseissä fantasioissa juttu on varmaankin jotain sellaista mitä edellä kuvasin.

• Anonyymi
        Pekkala kirjoitti:

Ajatusten kulku lienee, että mies olisi harrastanut hurjaa sm-seksiä uhrin kanssa ja kirjoittanut tämän eroottisen leikin jälkeen seinälle huulipunalla kiitoksen yksipuolisesta nautinnosta.
        No okei, tämä huulipuna juttu ei minunkaan mielestäni ollut ehdottoman miesmäinen juttu, mutta poliisien perversseissä fantasioissa juttu on varmaankin jotain sellaista mitä edellä kuvasin.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Zorromurha tämä.

• Vicera

Ainakin itse pidän täydellisenä henkirikoksena sellaista josta syystä tai toisesta ei tekijäänsä koskaan vastuuseen teostaan saada ja valitettavasti sellaisiahan rikoksia löytyy.

Vaikkapa Amerikanmaalla vielä enemmän voi käyttää termiä "täydellinen murha", koska siellähän on jonkin verran jopa sarjamurhaajia joita koskaan ei kiinni ole saatu teoistaan.

• Pekkala

Kirjoitat:"Ainakin itse pidän täydellisenä henkirikoksena sellaista josta syystä tai toisesta ei tekijäänsä koskaan vastuuseen teostaan saada ja valitettavasti sellaisiahan rikoksia löytyy."

Eli tarkoittanet Petri Gerdtin ym. viattoman uhrin murhayritystä. Ilkeä ihmisjoukko vainoaa yhden ihmisen hengiltä ja puolustelee tekoaan sillä, että ainakin yksi vainoajista oli 10-vuotias pikkutyttö. Onneksi tämä Petrin "täydellinen murha" päättyikin myös vainoajien itsensä kuolemaan. Petrin tapaus nostaakin esille kysymyksen, saako ihmisiä vainota Suomessa hirteen joutumatta siitä vastuuseen? Tekoyskä, keskisormennäyttely ja seiniin koputtelu näin esimerkkinä ovat selkeästi vainoamista. Jospa tällaista järjestettäisiin tuhansien ihmisten voimalla, eikö olisikin väärin, jos tekijät selviäisivät kuin koira veräjästä? Eikö Suomen kansa, jos se valtavassa määrin tällaista on järjestellyt ja toteuttanut, ansaitsisi atomipommihuomautuksen tekemistään ihmisoikeusloukkauksista?

• Vicera
        Pekkala kirjoitti:

Kirjoitat:"Ainakin itse pidän täydellisenä henkirikoksena sellaista josta syystä tai toisesta ei tekijäänsä koskaan vastuuseen teostaan saada ja valitettavasti sellaisiahan rikoksia löytyy."

Eli tarkoittanet Petri Gerdtin ym. viattoman uhrin murhayritystä. Ilkeä ihmisjoukko vainoaa yhden ihmisen hengiltä ja puolustelee tekoaan sillä, että ainakin yksi vainoajista oli 10-vuotias pikkutyttö. Onneksi tämä Petrin "täydellinen murha" päättyikin myös vainoajien itsensä kuolemaan. Petrin tapaus nostaakin esille kysymyksen, saako ihmisiä vainota Suomessa hirteen joutumatta siitä vastuuseen? Tekoyskä, keskisormennäyttely ja seiniin koputtelu näin esimerkkinä ovat selkeästi vainoamista. Jospa tällaista järjestettäisiin tuhansien ihmisten voimalla, eikö olisikin väärin, jos tekijät selviäisivät kuin koira veräjästä? Eikö Suomen kansa, jos se valtavassa määrin tällaista on järjestellyt ja toteuttanut, ansaitsisi atomipommihuomautuksen tekemistään ihmisoikeusloukkauksista?

Erehdyin ajattelemaan että tähän aiheeseen olisi voinut ottaa osaa ilman että mukaan tarttuu taas Myyrmanni ja oudot teoriat.

En tarkoittanut todellakaan mitään Gerdtiä tai Myyrmannia. Nytkö siis olet keksinyt että Gerdtiä olisi yritetty murhata?? Se ihmisjoukko ei vainonnut yhtään ketään hengiltä...mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Aiheeseen ei kuulu joku Myyrmanni millään tavalla mutta et tietenkään voinut vastustaa kiusausta ottaa uudet teoriat taas esille.

En jaksa palata aiheeseen enää yhtään koska näyttävät mielikuvasi tapauksesta menevän kerta toisensa jälkeen vain yhä oudoimmiksi. Se onkin varmaan todella hauskaa keksiä mitä ihmeellisimpiä teorioita tästäkin tapauksesta josta kaikesta päätellen et pääse koskaan irti.

Uskaltaako sitä jatkossa koettaa ottaa kantaa joihinkin jopa täysin asiaankuuluviin ja asiallisiin viesteihisi ilman että vedät keskustelua heti taas näille linjoille? Vai onko tämä jonkinlaista kostoa niistä kirjoittamistani viesteistä joissa en nyt sattumoisin ole ollut samaa mieltä kanssasi?

• Pekkala
        Vicera kirjoitti:

Erehdyin ajattelemaan että tähän aiheeseen olisi voinut ottaa osaa ilman että mukaan tarttuu taas Myyrmanni ja oudot teoriat.

En tarkoittanut todellakaan mitään Gerdtiä tai Myyrmannia. Nytkö siis olet keksinyt että Gerdtiä olisi yritetty murhata?? Se ihmisjoukko ei vainonnut yhtään ketään hengiltä...mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Aiheeseen ei kuulu joku Myyrmanni millään tavalla mutta et tietenkään voinut vastustaa kiusausta ottaa uudet teoriat taas esille.

En jaksa palata aiheeseen enää yhtään koska näyttävät mielikuvasi tapauksesta menevän kerta toisensa jälkeen vain yhä oudoimmiksi. Se onkin varmaan todella hauskaa keksiä mitä ihmeellisimpiä teorioita tästäkin tapauksesta josta kaikesta päätellen et pääse koskaan irti.

Uskaltaako sitä jatkossa koettaa ottaa kantaa joihinkin jopa täysin asiaankuuluviin ja asiallisiin viesteihisi ilman että vedät keskustelua heti taas näille linjoille? Vai onko tämä jonkinlaista kostoa niistä kirjoittamistani viesteistä joissa en nyt sattumoisin ole ollut samaa mieltä kanssasi?

Kirjoitat:"Se ihmisjoukko ei vainonnut yhtään ketään hengiltä"
        Vaikutat pettyneeltä, koska Petri päättikin puolustaa itseään sinunkaltaisiasi vainoajia kohtaan. Tosin hän itse kuoli Myyrmannin ihmisoikeushuomautuksen myötä, mutta onneksi minä kerron totuuden, siis Petrin kuolema ei ollut turha. Mitä useampi kiusattu tajuaa, että Petri Gerdt oli todellinen ihmisoikeusaktivisti, joka kuoli heidän puolestaan, sitä enemmän häntä tullaan rakastamaan. Luulisinkin, että marttyyri Petri Gerdtin haudasta tulee eräänlainen pyhiinvaelluskohde, jonne ihmiset tulevat kunnioittamaan suurmiehen ja ihmisoikeusaktivistin merkittävää tekoa.

• Vicera
        Pekkala kirjoitti:

Kirjoitat:"Se ihmisjoukko ei vainonnut yhtään ketään hengiltä"
        Vaikutat pettyneeltä, koska Petri päättikin puolustaa itseään sinunkaltaisiasi vainoajia kohtaan. Tosin hän itse kuoli Myyrmannin ihmisoikeushuomautuksen myötä, mutta onneksi minä kerron totuuden, siis Petrin kuolema ei ollut turha. Mitä useampi kiusattu tajuaa, että Petri Gerdt oli todellinen ihmisoikeusaktivisti, joka kuoli heidän puolestaan, sitä enemmän häntä tullaan rakastamaan. Luulisinkin, että marttyyri Petri Gerdtin haudasta tulee eräänlainen pyhiinvaelluskohde, jonne ihmiset tulevat kunnioittamaan suurmiehen ja ihmisoikeusaktivistin merkittävää tekoa.

Minunkaltaisia vainoajia? Vai niin, pystyt siis muutamien viestien takia nimittämään ihmisiä vainoajiksi kuten esimerkiksi minua. Et edelleenkään ole tosin paljastanut varsinaista syytä miksi voit sanoa minua vainoajaksi. Etkö todellakaan kestä tuota paremmin kritiikkiä?

Mitenkähän on, pitäisikö tässä itse alkaa tuntemaan itsensä kiusatuksi tai vainotuksi varsinkin kun tuollaisia "meriittejä" mielestäni perusteettomasti alat jakelemaan? No enpä kuitenkaan taida koska minä kyllä pystyn kestämään kritiikkiäkin ilman että pitää alkaa leimaamaan kiusaajaksi tai vainoajaksi.

Jos minä johonkin tässä olen pettynyt niin korkeintaan siihen että käsittääkseni aikuinen ja työssäkin käyvä mies ei pysty tätä parempaan kuten sinä nyt ja muutamissa aiemmissakin viesteissä.

Siinäpähän esiinnyt edelleenkin "nettikiusatun" statuksellasi ja mainostelet omia "totuuksiasi". Uskon kyllä että olet täysjärkinen mutta tarkoituksesi onkin ilmeisestikin vain jostain kumman syystä hakea jonkinlaisia kiksejä esiintymällä sellaisena kuin esiinnyt.

Saan kai minäkin vähän "totuuksia olettaa"?

• Anonyymi
        Pekkala kirjoitti:

Taktinen ydinase olisi oikeus ja kohtuus tiettyä empatiakyvytöntä ja siten manipuloitavissa olevaa kansanosaa kohtaan. Psykopaatit eivät varsinaisesti voi muodostaa kansanryhmää, kun heitä asiantuntijoiden mukaan on kaikissa kansanryhmissä. Mutta murhanhimossaan joukkovainoja organisoidessaan he ovat saattaneet unhoittaa yhden pienehkön arvon, jota niin kovasti itse pyrin vaalimaan: elämä.

• jäi lähes täydellisiksi, mutta täydellisiäkin murhia tapahtuu.

Lisäksi on tilanteita joissa on viisainta vaieta ettei leimaannu vainoharhaiseksi. Joskus toki on onnea, kuten Enlannissa sillä ex-tyttöystävällä jonka väitteet poliisi kuitenkin tutki.

Eli herra kultainen murhasi siskopuolensa lapsineen ja ottovanhempansa. Siskopuoli sai teosta syyt, eloonjäänyt oli nippanappa onnistunut pakenemaan. Tyhmä kun ei murhannut tyttöystäväänsä.

• Allan T.

En nyt ihan ymmärrä? Zorromurhahan oli lähes täydellinen spedeily. Esim. hkblöö lavastuksena oli katkastu siten että kahdesta "puoliksisyödystä" tuli yksi kokonainen ilman että palaakaan puuttui. Tai että tekijä jätti omaa dna:taan ns. murhaajan jättämään tupakantumppiin. Oliko täydellistä murhaa sekään että tekijä todistetusti oli uhrille huomattavasti velkaa? Tuo johtohommahan oli sitten kaiken huippu.

Ok polliisilta kesti hieman tutkia juttu mutta siihen oli muistaakseni muita syitä (tekijän tavoittamattomuus tms.), ei siinä hädän päivää näyttänyt olevan. Kokonaan toinen asia on se mitä iltapulut jne. roskalehdistö on kirjoitellut heille annetuista sekoitusjulkilausumista.

• Strötö

Olet näemmä lukennut Alibi- lehteä. Hyvä, että lukutaitoa riittää ja kyseisellä lehdellä lukijoita. ONNITTELUT.

• Mul on 62cm

En tiedä, mutta perunalaatikko koostuu perunoista! Kommunisti ripuli ähäkutti pinippi penis. Hehheheheheheheh! :D xD XDXDXD Nussikaa toisiinne perseesee, ah ah! Sanoin Auswitch(snitch). "Vasikalta korvat irti, rotalle lobotomia".

• Anonyymi

Tässä teille täydellinen murha

Kuisma Pihlaja oli vanhempi konstaapeli joka ammuttiin poliisiopiston harjoituksissa Tampereen poliisiopistossa 1995 tai vähän ennen. Tuo surmaaja alkoi suunnitella tuota surmaa noin kolme viikkoa ennen tuota kohtalonlaukausta. Päivä tai kaksi päivää ennen tuota surmaa tuo Kuisma Pihlajan ampunut poliisi päätti toteuttaa tuon surman. Tuossa poliisiopiston tilaisuudessa oli mukana myös poliisiylijohtaja Olli Urponen?

• Anonyymi

"Täydellistä murhaa ei ole. On vain murhaajia, joilla on satumainen onni."

Ei vanhene koskaan: Kadonnut, kadotettu

• Anonyymi

Poliisin organisoima joukkovainoamimen on täydellinen murha. Kohde ajetaan itsemurhaan. Kaikki mahdolliset selviytymistiet suljetaan kollektiivisesti ja kansainvälisesti, jolloin kohteelle ei lopulta jää muuta vaihtoehtoa kuin kävellä junan alle.
        Yhteisellä matkalla 100 vuotta - KGB

• Anonyymi

Moni kyllä luulee tehneensä täydellisen murhan, kusettanut virkavaltaa, mutta kun murha ei vanhene koskaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      2593
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      206
      1204
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66