Kuinka paljon lohkolämmittimen pitäisi lämmittää GS 1.6 konetta? Tuntuu kuin tehot olisi lohkarista ihan hukassa. Sisälämmitin toimii, joten ainakin sinne saakka virta kulkee. Onko "perinteinen" vai säteily lämmitin. Calix merkkinen taitaa olla.
Autoa alkaa lämmetä vasta muutaman kilometrin ajon jalkeen aivan kuin sitä ei olisi lämmitetty ollenkaan.
Toisessa autossa (eri merkki) lämmittimen vaikutuksen huomaa selvästi.
Lohkolämmittimen teho
13
2992
Vastaukset
- Hannu
Itselleni kävi entisessä autossa samalla tavalla; en huomannut lohkolämmittimen toimimattomuutta koska auto lähti aina hyvin käyntiin! Kun tuli kovat pakkaset, ei käynnistynytkään, koska lohkolämmitin ei toiminut... Kannattaa tsekata siis toimivuus huoltiksella/korjaamolla. Tai jos viitsii, avaa konepellin, laittaa lohkon päälle ja kuuntelee/kokeilee vaikka kädellä - kyllä sen kuulee/tuntee. Taitaa olla ainakin defa-lämmittimissä aika tavallista toimimattomuus. Sitä vaan ei huomaa kun nykyautot lähtevät kuitenkin aika hyvin käyntiin kylmälläkin. Olen kylläkin pitänyt Calixia parempana. Jos toimii, niin sitten se vaan on liian pienitehoinen tahi säteilylämmitin, joka ei ole "perinteisen" veroinen.
- pekkkka
virrat päälle ja kato nouseeko mootorin lämpömittari, jos ei värähdäkkään ni ei lohko toimi...
- W..
Digitaalinen mittari ei värähdä edes toimivalla lohkolämmittimellä. Konepellin alta voi yrittää kuunnella: jos lämmitin toimii, se pitää päälläollessaan pientä rutinaa.
- rellugs16vm05
W.. kirjoitti:
Digitaalinen mittari ei värähdä edes toimivalla lohkolämmittimellä. Konepellin alta voi yrittää kuunnella: jos lämmitin toimii, se pitää päälläollessaan pientä rutinaa.
Näillä pakkasilla ei viitsi alkaa kovin pitkiä ulkona ihmettelemään.
Missä kohdassa muuten lohkolämmitin on 1.6 GSvm05 moottorissa? - mja
W.. kirjoitti:
Digitaalinen mittari ei värähdä edes toimivalla lohkolämmittimellä. Konepellin alta voi yrittää kuunnella: jos lämmitin toimii, se pitää päälläollessaan pientä rutinaa.
Scenicin lohkolämmitin on lohkossa kiinni, mutta turha sitä on ruveta etsimään, ei sen toimivuus päälle päin näy. Ota sisälämppäri irti ja irroita verkkojohto pysäköintitolpasta. Mittaa verkkojohdon nastojen välinen resistanssi. Lohkolämmittimen teho on noin 500 W, joten sen resistanssin tulee olla 80 - 100 ohmia. Jos ohmit näyttää kilo-ohmeja tai vielä enemmän, niin jossain on katkos.
Scenicissä voit koettaa lämpenemistä konepellin alla muovisen venttiilikannen suojuksen vieressä olevasta metalliplokista kämmenellä. Pikkupakkasella se on 2 h lämmityksen jälkeen vasta hieman lämpimän tuntuinen. Näillä pakkasilla (-20 C) ei vielä kolmessa tunnissa paljon tuntunut, plussan puolella kuitenkin. Kyllä sen silti startatessa huomaa, jos kone on esilämmitetty. - rellugs16vm05
mja kirjoitti:
Scenicin lohkolämmitin on lohkossa kiinni, mutta turha sitä on ruveta etsimään, ei sen toimivuus päälle päin näy. Ota sisälämppäri irti ja irroita verkkojohto pysäköintitolpasta. Mittaa verkkojohdon nastojen välinen resistanssi. Lohkolämmittimen teho on noin 500 W, joten sen resistanssin tulee olla 80 - 100 ohmia. Jos ohmit näyttää kilo-ohmeja tai vielä enemmän, niin jossain on katkos.
Scenicissä voit koettaa lämpenemistä konepellin alla muovisen venttiilikannen suojuksen vieressä olevasta metalliplokista kämmenellä. Pikkupakkasella se on 2 h lämmityksen jälkeen vasta hieman lämpimän tuntuinen. Näillä pakkasilla (-20 C) ei vielä kolmessa tunnissa paljon tuntunut, plussan puolella kuitenkin. Kyllä sen silti startatessa huomaa, jos kone on esilämmitetty.Ajattelin, että jos tiedän mistä suunnalta lämppäriä etsisin voisi yrittää bongailla mahdollisesti olisiko johto irronnut. Autoon tehtiin kesällä "koneremppaa", joten voihan se olla että piuha olisi unohtunut laittaa takaisin kiinni. Haaroituksen takia sisälämppärille virtaa tulee.
Yleismittaria en omista, joskus lainamittarilla tuli paukuteltua sulakkeita kotoa, joten parempi ehkä niin.
Jotenkin nyt tänä talvena on ollut sellainen olo ettei lämmitin ole ollut ok, mutta kun en autolla juuri ole ajanut niin hankala on ollut havannoida. Hameväen tuntemuksia ei kannata kysellä, hyvä jos muistavat kysyttäessä minkä merkkinen auto on käytössä. - JUSA se alkuperäinen
rellugs16vm05 kirjoitti:
Ajattelin, että jos tiedän mistä suunnalta lämppäriä etsisin voisi yrittää bongailla mahdollisesti olisiko johto irronnut. Autoon tehtiin kesällä "koneremppaa", joten voihan se olla että piuha olisi unohtunut laittaa takaisin kiinni. Haaroituksen takia sisälämppärille virtaa tulee.
Yleismittaria en omista, joskus lainamittarilla tuli paukuteltua sulakkeita kotoa, joten parempi ehkä niin.
Jotenkin nyt tänä talvena on ollut sellainen olo ettei lämmitin ole ollut ok, mutta kun en autolla juuri ole ajanut niin hankala on ollut havannoida. Hameväen tuntemuksia ei kannata kysellä, hyvä jos muistavat kysyttäessä minkä merkkinen auto on käytössä.Taisi yleismittari olla virta-alueella.
- HemiT
Lohkiksen teho noin 400W ja ei sitä millään mittareista huomaa. Kytke virta kylmänä ja pian alkaa kuulua kuhinaa jos se toimii. Jos ei kuule niin koettelee kädella, jossain moottoreissa on lämmitin koneen takana ja ainoa keino on vain kokeilla sokkona. Ei siinä kättä polta. Siisteimmin homma käy pihtimittarilla tai jopa kulutusmittarilla (moni energialaitos lainaa), jos virtaa menee se myös toimii.
- :-)
nykyautoissa taittaa olla yleensä säteilylämmitin (alumiininen moottori, jolloin ei lohkolämmitintä voi käyttää), ja se on selvästi heikkotehoisempi kuin perinteinen lohko. Lohkon toimivuuden voi kuulla, säteilylämmitin ei juuri pidä ääntä.
- Letkulämmitin
Eipä tohon malliin muuta saa kun letkulämmitimen, parempi se kun ei mitää.
- mhja
> Eipä tohon malliin muuta saa kun letkulämmitimen, parempi se kun ei mitää.
Siis viittaako nyt Renuihin vai esmes VAG:n autoihin? Vakkeihin ei saa, kun niiden lohkosta puuttuu ns. paisuntatulppa. Eikä sekään johdu alumiinista aineena, vaan plokin erilaisesta valutekniikasta. - Letkulämmitin
mhja kirjoitti:
> Eipä tohon malliin muuta saa kun letkulämmitimen, parempi se kun ei mitää.
Siis viittaako nyt Renuihin vai esmes VAG:n autoihin? Vakkeihin ei saa, kun niiden lohkosta puuttuu ns. paisuntatulppa. Eikä sekään johdu alumiinista aineena, vaan plokin erilaisesta valutekniikasta.No tohon ei saa mikä näky jo tossa otsikossa, eli Renun GS 2.0T. Siis on mahdollisuus vain ja ainoastaan laittaa letkulämmitin.
- HemiT
Letkulämmitin kirjoitti:
No tohon ei saa mikä näky jo tossa otsikossa, eli Renun GS 2.0T. Siis on mahdollisuus vain ja ainoastaan laittaa letkulämmitin.
Minulla oli Mazdassa ja Pösössä letkulämmitin ja sellainen tuntuma jäi että lämmitys oli tehokkaampi kuin lohkolla. Toisesta moinen kärähti ja vahto oli hetken hetken juttu. Eli ei siinä mitään pahaa, ennen se kuin säteilylämmitin joka taas taas ei lämmitä kuin energianmyyjän lompsaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta
Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee4131706- 1051348
Miksi jollain jää "talvi päälle"
Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli1711317Miksi koulut pakottavat
Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja1171275- 441017
- 63936
Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024
Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit0880Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!
Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s92871Se katse silloin
Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt32856Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?
Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!108821