joo,kutsunnat oli syksyllä ja unohdin ne lahjakkaasti enkä oo nyt vieläkään uskaltanu ottaa yhteyttä koko armeijaan...mitäköhän tästä seuraa, onko vakavakin rikos jäädä pois kutsunnoista?koska ne laittaa haut päälle? mua i huvittas koko armeijatouhu...
unohdin mennä kutsuntoihin...
12
5396
Vastaukset
- ota nyt yhteyttä
Sakko siitä ainakin tulee. Ota nyt ihmeessä yhteyttä armeijaan, niin järjestävät sinulle uuden ajan. Muuten tulevat hakemaan sinut ovelta. HOP HOP!
suorastaan ihmettelen, että eivät ole jo hakeneet. Ehdottomasti nyt vähän oma-aloitteisuutta peliin. Ei oo vielä peli menetetty.
- Séikola
Meille sanottiin heti kutsuntojen alussa että jos joku puuttuu niin ensin koitetaan soittaa kännykkään jos siitä ei vastaa niin koitetaan soittaa vanhemmille ja jos sieltä ei saa kii niin lähetetään poliisi hakemaa kotoa. Että tuo on suorastaan mahdottomuus unohtaa mennä sinne.
Nössö et vaa uskaltanu mennä. :D
C-paperit sain itte. Ja ihan syystä. - joojoojoojoo
Minun tietääkseni poliisi olisi hakenut sinut samana päivänä, joten valehtelet
- päivänä
Jos muistan oikein se oli 2 kuukautta ennen kuin siitä tehdään poliisi asia. Ensin kyllä yritetään ottaa yhteyttä muilla tavoilla.
päivänä kirjoitti:
Jos muistan oikein se oli 2 kuukautta ennen kuin siitä tehdään poliisi asia. Ensin kyllä yritetään ottaa yhteyttä muilla tavoilla.
itse ainakin muistan kun pari unohtanutta kaveria haettiin samana päivänä paikalle. Osoitteet on heillä tiedossa, pari kaveria saapuikin paikalle maijan kyydissä. Sitten en käytännöstä tiedä, jos kaveri ei kotonaan istu odottamassa.
- joojoojoojoo
päivänä kirjoitti:
poikaystäväni haku päivänä poliisit hakivat yhden pojan kutsuntoihin.
joojoojoojoo kirjoitti:
poikaystäväni haku päivänä poliisit hakivat yhden pojan kutsuntoihin.
"poikaystäväni haku päivänä poliisit hakivat yhden pojan kutsuntoihin."
Riippuu paikkakunnasta. Pienillä paikkakunnilla poliisi saattaa tosiaan käydä kotona, esim. Helsingissä näin ei käytännössä toimita, vain kutsunnoista poisjäänyt pistetään ns. kakkoshakuun, eli poliisi ei aktiivisesti etsi, mutta ottaa kiinni kun tavataan. - joojoojoojo
**** kirjoitti:
"poikaystäväni haku päivänä poliisit hakivat yhden pojan kutsuntoihin."
Riippuu paikkakunnasta. Pienillä paikkakunnilla poliisi saattaa tosiaan käydä kotona, esim. Helsingissä näin ei käytännössä toimita, vain kutsunnoista poisjäänyt pistetään ns. kakkoshakuun, eli poliisi ei aktiivisesti etsi, mutta ottaa kiinni kun tavataan.joo tämä on tosiaan pikkukaupunki
- siitä mitään tulee
joojoojoojo kirjoitti:
joo tämä on tosiaan pikkukaupunki
Tästä on jo aikaa, mutta itse unohdin mennä. Menin sitten joskus myöhemmin, en muista kuinka monta päivää oli väliä. Helsingissä. Ei siinä mitään ongelmia ollut, otin lykkäystä. (Menin sitten kyllä sivariin jossain vaiheessa.)
- ihmettelen.
Mitenkäs on mahdollista, ettei kukaan oo vielä ottanut yhteyttä. Kun minä olin kutsunnoissa, oli paikalla poliisi. Hänelle kerrottiin kaikkien niiden nimet, jotka eivät olleet saapuneet kutsuntoihin. Oli kuulemma poliisiasia. Nimet vielä luettiin kaikkien kuullen. Kammottavin paikka missä oon koskaan ollut.
- tulevan alokkaan äiti
Pojalleni tuli tänään puolustusvoimalta kutsuntakirje. Siinä on kohta missä mainitaan näin: "Asevelvollinen, joka ei määräaikana saavu kutsuntaan tai erityiseen tarkastukseen taikka joka 24§:ssä mainitussa tapauksessa ei valtuuta asiamiestä puolestaan tai lähetä todistusta palveluskelpoisuudestaan, on tuomittava poissaolosta kutsunnassa sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. Asevelvollinen, joka kutsunnassa tai muussa tarkastustilaisuudessa jättää täyttämättä tai rikkoo kutsuntaviranomaisen hänelle antaman määräyksen, on tuomittava tottelemattomuudesta kutsunnassa sakkoon (Asev.L 40§).
Lisätietoja ja hakemuslomakkeita saa Hämeen Sotilasläänin kotisivuilta: www.mil.fi"
Tässä myös hyvät sivut asiasta kiinnostuneille:
http://www.jibbo.net/oikeudet/asevelvollisuus.html#
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain647556Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1211501Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1711451- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774