Linkkiä alaspäin kelaamalla, kohdassa "engine" käy selvästi ilmi, että Porsseissa on käytetty Audin moottoria.
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=22550&Porsche
Audin koneita ON ollut
8
701
Vastaukset
- kerro jotain uutta
kaikkihan sen tiesi..
- ,,,
Viperin moottori on Dodgen kuorma-autosta.
Ferrari 246:n moottori on Fiat Dinosta.
Königseggin moottori on Mersusta. (yksi tämän hetken nopeimmista autoista)
Kaikkien aikojen legendaarisimman Corveten, ZR-1:n moottori on Lotukselta.
Lotus Espritin moottori oli puolestan Ford Escortista.
McLarenin kolmipaikkaisen urheiluauton (yksi kaikkien aikojen arvostetuimmista ja halutuimmista urheiluautoista) mottori on BMW:stä.
De Tomaso Panteran moottori on Fordista tai Chrysleristä.
jne jne
Audilla voitettiin jo 30-luvulla GP-kisoja (F ykkösiä edeltäneessä sarjassa).
Ennen toista maailmansotaa Audi oli maailman kovin urheiluautomerkki, MB hyvä kakkonen. Kaikki tietysti muuttui kun Porsche alkoi valmistaa autoja omalla nimellään 40-luvun lopulla...- peetä (taas)
Osoita yksikin Lotus jossa olisi 5.7 litrainen(Corvette Zr-1:n koneen koko) V8,niin saat heti edes vähän uskottavuutta tolle listalle joka on pelkkää peetä tuttuun tyyliin.
Audipalsta on muualla muuten, se että Audi on ollut hyvä jossain Hitlerin yksityissarjassa 199 luvun alussa ei auta siinä että Porsche on käyttänyt Audin moottoreita valtavia määriä,Audihan on osa VAGia johon muutoin kuuluu mm.VW, Skoda ja Seat. Skodalla ja Audilla on tällä hetkelläkin lukematon määrä yhteisiä (minikoikoisia)moottoreita (löysiä kyllä)alustoja - ,,,
peetä (taas) kirjoitti:
Osoita yksikin Lotus jossa olisi 5.7 litrainen(Corvette Zr-1:n koneen koko) V8,niin saat heti edes vähän uskottavuutta tolle listalle joka on pelkkää peetä tuttuun tyyliin.
Audipalsta on muualla muuten, se että Audi on ollut hyvä jossain Hitlerin yksityissarjassa 199 luvun alussa ei auta siinä että Porsche on käyttänyt Audin moottoreita valtavia määriä,Audihan on osa VAGia johon muutoin kuuluu mm.VW, Skoda ja Seat. Skodalla ja Audilla on tällä hetkelläkin lukematon määrä yhteisiä (minikoikoisia)moottoreita (löysiä kyllä)alustojaYstävä hyvä,
Moottori on paljon muutakin lohko. Se ZR-1:ssä käytetty 5,7 litran peruslohko tulee todellakin jostain 50-luvun perus letukasta, mutta moottorin suunnitteli kokonaan uudestaan Lotus 80-luvulla.
Jenkit ei tuolloin vielä hanskanneet neliventtiilitekniikkaa.
Eli tarkasti sanottuna moottorin yläkerta (ne liikkuvat osat) tuli Lotukselta ja alakerta (se valettu möykky) 50-luvun chevroletista. Ja tämän pitäisi kyllä olla ihan yleisessä tiedossa sinullakin.
C4 Vetessähän oli 80-lopussa tuo mainitsemasi 5.7 litrainen joka tuotti huumaavat 245 heppaa ja asialle oli pakko tehdä jotain. Possun V8 -moottorissa oli samoihin aikoinhin 330 hv. (5.0 928 GT:ssä).
Lotus suunnitteli moottorin lisäksi myös alustan ZR-1:seen. Jenkithän eivät vielä 80-luvulla tienneet, että monet haluavaat ajaa urheiluautoilla vähän lujempaa myös kaarteisiin. Lotuksen ansiosta ZR-1:llä mitatut kaarrenopeudet olivatkin aikansa huippuluokkaa.
Insinööritaitoa jakamalla saadaan siis kelpo urheiluautoja. - Bertel Hemmerby
,,, kirjoitti:
Ystävä hyvä,
Moottori on paljon muutakin lohko. Se ZR-1:ssä käytetty 5,7 litran peruslohko tulee todellakin jostain 50-luvun perus letukasta, mutta moottorin suunnitteli kokonaan uudestaan Lotus 80-luvulla.
Jenkit ei tuolloin vielä hanskanneet neliventtiilitekniikkaa.
Eli tarkasti sanottuna moottorin yläkerta (ne liikkuvat osat) tuli Lotukselta ja alakerta (se valettu möykky) 50-luvun chevroletista. Ja tämän pitäisi kyllä olla ihan yleisessä tiedossa sinullakin.
C4 Vetessähän oli 80-lopussa tuo mainitsemasi 5.7 litrainen joka tuotti huumaavat 245 heppaa ja asialle oli pakko tehdä jotain. Possun V8 -moottorissa oli samoihin aikoinhin 330 hv. (5.0 928 GT:ssä).
Lotus suunnitteli moottorin lisäksi myös alustan ZR-1:seen. Jenkithän eivät vielä 80-luvulla tienneet, että monet haluavaat ajaa urheiluautoilla vähän lujempaa myös kaarteisiin. Lotuksen ansiosta ZR-1:llä mitatut kaarrenopeudet olivatkin aikansa huippuluokkaa.
Insinööritaitoa jakamalla saadaan siis kelpo urheiluautoja.Vettessä on otettu muuten 5.7 litraisesta 16 venttiilisestä koneesta jo 70-luvulla 360 hv(LT-1) ja esimerkiksi C5 Zo6:n LS-6:ssa 405 hv, useampi venttiili on vain tiellä.
Miten kävi sille Possun 928 GT-mallille(viimeksi se oli muuten vielä "mummon perusversio" nyt yhtäkkiä tehokkain malli ;) :D:D) kun vastaan tulivat Mersun V8, Corvette,ja Ferrari testarossa TM:n testissä? Jäi viimeisten joukkoon Corveten ollessa nopeampi joka osa-alueella.
Siinä missä ZR-1:n koneet koottiin Oklahomassa USAssa tukevasti isoon V8 muotoon MerCruiserin kokoonpanolinjastolla, Porsche on käyttänyt sen sijaan suoraan kokonaisia moottoreita(lohkoineen kun nyt keksit mitä se lohko tarkoittaa niin hienosti;) sekä Volkswagenilta että Audilta. Jopa VW LT vaniä myöten.. - ,,,
Bertel Hemmerby kirjoitti:
Vettessä on otettu muuten 5.7 litraisesta 16 venttiilisestä koneesta jo 70-luvulla 360 hv(LT-1) ja esimerkiksi C5 Zo6:n LS-6:ssa 405 hv, useampi venttiili on vain tiellä.
Miten kävi sille Possun 928 GT-mallille(viimeksi se oli muuten vielä "mummon perusversio" nyt yhtäkkiä tehokkain malli ;) :D:D) kun vastaan tulivat Mersun V8, Corvette,ja Ferrari testarossa TM:n testissä? Jäi viimeisten joukkoon Corveten ollessa nopeampi joka osa-alueella.
Siinä missä ZR-1:n koneet koottiin Oklahomassa USAssa tukevasti isoon V8 muotoon MerCruiserin kokoonpanolinjastolla, Porsche on käyttänyt sen sijaan suoraan kokonaisia moottoreita(lohkoineen kun nyt keksit mitä se lohko tarkoittaa niin hienosti;) sekä Volkswagenilta että Audilta. Jopa VW LT vaniä myöten..1. En ole väittänyt, että 928 GT olisi parempi auto kuin Lotuksen suunnittelemä ZR-1.
2. Porschella oli c4 vetten ja ZR-1:n aikoihin 3 eri v8-versiota: 320 hv:n S4, 330 hv:n GT ja 350 hv:n GTS. GT ei ollut tehokkain. Tehottomimmassakin V8-possussa (928 S4) oli lähes 100 hv:tä enemmän kuin c4 vettessä. USAssa vette ja 928 olivat ne toistensa todelliset kilpailijat -> tästä tarve saada tehokkkaampi moottori vetteen. Ja Lotus sen GM:lle suunnitteli ja teki.
3. Tänä päivänäkin MB ja BMW kokoavat tuhansia autoja USA:ssa ei se niitä amerikkalaisiksi tee. Jeepitkin kootaan nykyäään Itävällassa. Määrääkö kokamislinjan sijainti mielestäsi auton alkuperäismaan?
Jännät argumentit sinulla
- hfger..
Oletko oikeasti noin vitun TYHMÄ!!!!
- Chevy man
No onkos tuo nyt jotenkin ihmeellistä? Daewoon moottoreita käytetään tälläkin hetkellä tuon niin suuresti ihannoimasi "urheiluautovalmistajan" autoissa. Ei ole olemassa montakaan autonvalmistajaa, jotka eivät olisi jossakin vaiheessa käyttäneet toisen autonvalmistajan moottoria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann4903373Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel1602400- 1352212
Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä71695Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel371685Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak2131446Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1811444Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien171317- 91222
- 571146