Kikambala - Mombasa north coast

SuSki81

Hei!

Tulin viikonloppuna kahden viikon matkalta Keniasta. Suosittelen paikkaa, vaikkakin suht vaikea on sinne matkoja kai saada. Jos jollaki on kysymyksiä ks paikasta, voin vastata. En nyt jaksa kaikkea tässä kirjoittaa.
Kävimme myös itä-Tsavossa 2 pvän safarilla.

3

1150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...,

      kuulin juuri vinkin että juuri mombasan north coast on ihana beach mesta. Ollaan suunnittelemassa matkaa syksylle n. 1kk ajaksi.
      Mistä itse saitte matkat? selailin nettiä ja joitain kyllä löytyi, hinnat keikkuin siellä 1000 hujakoilla. oliko teillä vain lennot vai koko paketti? jos ottaa vain lennot niin löytyykö majapaikka helposti?
      Mitäs muuta tekemistä paikassa on kuin löhötä rannalla? oliko safari hyvä kokemus?
      Kuinka helppoa on mennä itsenäisesti muihin kaupunkeihin tms.?
      Ovatko ihmiset ystävällisiä? eli ovatko kyllästyneitä turisteihin vai vielä mukavia niille? periskuntana liikkuminen ei tuskin tuota ongelmia?

      Tässä nyt joitain kysymyksiä :)
      kiitos jos ehdit vastata

      • SuSki81

        Lennot saimme Kalevatravelin kautta. 1085€. Halvimmat mitä löytyi tuolle ajalle, mutta toisina aikoina voi olla halvempiaki.

        Oltiin sellaisessa osakejutussa, eli ei sinänsä majoitusta hankittu.. En tiedä siis niiden saamisesta mitään, tai hintoja..

        Me käveltiin kauheen paljon. Ympäri paikallisia kyliä ja muuallakin, lähinnä ns beach poikien kanssa. Ihan turvallisia ovat, vaikka turisteja varoitellaan, ainakin meidän hotellissa. Loppujen lopuksi kuulimme että se joka eniten varoitti meitä rantapojista, oli itse vanha rantapoika.. eli sinänsä...

        Safari oli ihan kiva kokemus, jotenkin odotin jotain muuta, eli vähä jotenki enempää, mutta kaikki oli silti uutta. Eläimiä oli kiva nähdä. Safari ostettiin rantapojilta, 170€ (sis yö ruokailut ajot kuljetukset). Hotellista ostettuna olis ollu tosi paljo kalliimpi. Dollariero oli 220usd/285usd.

        Me ei käyty kaupungeissa, mutta paikallisia kulkuneuvoja on monenlaisia, kannattaa kokeilla. Nimittäin ne on huomattavasti halvempia kuin esim hotelleista saadut taksit.

        Ihmiset on tosi ystävällisiä, ymmärsin pojilta että niiden on pakko olla valkoisille ystävällisiä koska raha tulee heiltä. Lapsia on ihan mielettömästi, joka puolella, kerjäävät karkkia. Ostettiin paikallisesta marketista karkkipussi josta jaettiin lapsille. Tosi iso karkkipussi, jossa oli karkit kääreissä, makso jotain 1€. Ja siitä sai moni lapsi ison ilon. =)

        Mä olin äitin ja isän kanssa, mitään ongelmia ei ollut. Eivät ole kuten Tunisiassa, eli miehet roikkuis kiinni. Tietty vitsillänsä olivat ostelemassa mua iskältä.. Tosi kiva.. =) Elefantinki iskä ois yheltä tyypiltä saanu. heh..

        Nämä näin aluksi.. =)


      • joskus takas
        SuSki81 kirjoitti:

        Lennot saimme Kalevatravelin kautta. 1085€. Halvimmat mitä löytyi tuolle ajalle, mutta toisina aikoina voi olla halvempiaki.

        Oltiin sellaisessa osakejutussa, eli ei sinänsä majoitusta hankittu.. En tiedä siis niiden saamisesta mitään, tai hintoja..

        Me käveltiin kauheen paljon. Ympäri paikallisia kyliä ja muuallakin, lähinnä ns beach poikien kanssa. Ihan turvallisia ovat, vaikka turisteja varoitellaan, ainakin meidän hotellissa. Loppujen lopuksi kuulimme että se joka eniten varoitti meitä rantapojista, oli itse vanha rantapoika.. eli sinänsä...

        Safari oli ihan kiva kokemus, jotenkin odotin jotain muuta, eli vähä jotenki enempää, mutta kaikki oli silti uutta. Eläimiä oli kiva nähdä. Safari ostettiin rantapojilta, 170€ (sis yö ruokailut ajot kuljetukset). Hotellista ostettuna olis ollu tosi paljo kalliimpi. Dollariero oli 220usd/285usd.

        Me ei käyty kaupungeissa, mutta paikallisia kulkuneuvoja on monenlaisia, kannattaa kokeilla. Nimittäin ne on huomattavasti halvempia kuin esim hotelleista saadut taksit.

        Ihmiset on tosi ystävällisiä, ymmärsin pojilta että niiden on pakko olla valkoisille ystävällisiä koska raha tulee heiltä. Lapsia on ihan mielettömästi, joka puolella, kerjäävät karkkia. Ostettiin paikallisesta marketista karkkipussi josta jaettiin lapsille. Tosi iso karkkipussi, jossa oli karkit kääreissä, makso jotain 1€. Ja siitä sai moni lapsi ison ilon. =)

        Mä olin äitin ja isän kanssa, mitään ongelmia ei ollut. Eivät ole kuten Tunisiassa, eli miehet roikkuis kiinni. Tietty vitsillänsä olivat ostelemassa mua iskältä.. Tosi kiva.. =) Elefantinki iskä ois yheltä tyypiltä saanu. heh..

        Nämä näin aluksi.. =)

        Olisin vaan kysynyt missä hotellissa olitte ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe