Kauanko akvaariota tarvitsee valaista päivittäin

Nertykuu

Kauanko akvaariossa tarvitsee olla valoa päivässä?

Nyt 200l purkissa valo on klo 7-11 ja klo 16-21.30.
Onko järkevää tuo kahdessa erässä pitäminen?

Päivät ollaan töissä, joten viikolla ei ole kukaan päivällä kaloja "katsomassa".

4

984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

n. 11 h valoa vuorokaudessa.
      Tuo valotauko on ihan jees, joku jopa on sanonut että valokatko päivällä vähentäisi levänkasvua, jos sellasta sattuu olemaan, mutta mene ja tiedä..

• fish KING

Kokeilin tuota tauottamista tai toisaalta valojen ajastamista niin että välillä olisi ns. pilvistäkin, pidempiäkin aikoja mutta kyllä levien poistoon paras vaihtoehto oli hankkia amanorapuja.

Eihän tropiikissakaan oo valoa kuin n. kuutisen tuntia vuorokaudessa mutta kasvit saakin ravinteen siellä paremmin kuin koti akvalabra olosuhteissa joten se säätelee valon tarpeen mitä sulla on akvaarion kasvistona. Tietty myös tarpeellinen ravinteiden saanti yksi tärkeimmistä.

• että pitäsi

sen kaksitoista tuntia...Itse laitan valot vasta kun tulen kotiin, eli noin 15.00 ja valot ovat päällä yleesä siihen 00.00-02.00 asti. Mulla on niin vanha lamppu etten uskalla pitää sitä päällä kun ketään ei ole kotona. KErran kärähti lamppu ja kämppä savus niin että talkkari soitti töihin ja sanoi et teillä palaa ;)

• RRR

Nooh se on yleensä se 10-12 tuntia ihan kuinka itse ajastaa ne valot palamaan ja mikä on parhaaksi omalle altaalle..

valotauko 2-3 tuntia päivällä ei ole pahitteeksi
        Ihan levienkin kannalta..

Tuollainen valaisin kannattaisi vaihtaa uuteen tai hyvään käytettyyn, ennenkuin se oikeesti "kyrvähtää" tai saat sähköiskuja

Kuristin ilmeisesti siellä "kärähti"???

Kunnon valaisin ja ajastimet kehiin niin jo rupee pelittään ;OD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      89
      3774
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2126
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2062
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      87
      1594
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      349
      1508
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      90
      1181
    7. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      15
      1149
    8. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      93
      1120
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      995
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      926
    Aihe