Levolac vai mallasuute

kakka kovalla

Neidillämme 3kk on ummetusta ja kakka on melko kovaa, muistuttaa lähinnä hieman pehmitettyä muovailuvahaa.. Olen pari kertaa toimittanut vatsan Levolacilla kun kakkaa ei ole muutamaan päivään kuulunut ja vauva on selkeästi ollut kiukkuinen/kipeä ja yrittänyt kovasti ähistää kakkaa. Minun mielestäni kuitenkin Levolac on aiheuttanut neidillemme ilmavaivoja, jotka taas sitten ovat tehneet kipeää ja kiukuttaneet. Kysyisinkin siis olisiko mallasuute parempi vaihtoehto kakan pehmentämiseen? Onko muille tullut siitä jotain haittavaikutuksia. Kertokaa kokemuksianne..

5

8348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -matilda06-

Moi. tää ei nyt ihan suora vastaus kysymykseesi oo, mutta ookko kokeillu ihan luumua. Itse olen laittanu luumusosetta tuttipulloon, keittäny vettä sekaan ja sitten kun on jäähtynyt niin juottanut sitä. Tyttö on oikein tykännyt tästä mehusta ja vatsakin on aina saatu toimimaan :)

• emilia-82

anna vauvalle ensimmäisenä lääkettä. Mallasuute toimii vallan mainiosti ja sitä voi antaa vaikka säännöllisestikin ilman sivuvaikutuksia. Meillä ainakin toiminut tosi hyvin, ei toki niin nopea kuin lääkkeet, mutta taatusti terveellisempi vauvalle.

• rypsiöljyä

meillä ollut samanlaisia ongelmia vauvalla ja olen sitä mieltä, että älä missään nimessä anna noin pienelle levolacia. Levolac aiheuttaa aikuisellekin kamalia vatsan väänteitä. Itellä omkoht. kokemusta ja myös hoitoalalta. Meidän neitille auttoi 1tl rypsiöljyä maitoon sekoitettuna ja lusikalla annettuna, keitetyn veden juottaminen ja vatsan hieronta suolen mukaisesti. Kokeilehan niitä ennen kuin annat mallasuutettakaan. Rypsiöljyä antavat mm. vastasyntyneiden osastolla, jos ei vatsa vauvalla muuten toimi.

• Tuik

samottiin ettei levolacia saa antaa noin pienelle missään tapauksessa ellei lääkäri ole sitten määrännyt!!

Mallasuute toimii vallan mainiosti.
      Kun meillä ummettaa annan mallasuutetta ja joka välissä keitettyä vettä johan alkaa vatsa toimia
      vettä on muutenkin hyvä antaa aina silloin tällöin vauvalle juuri sen takia että maha toimiin!!

• (Kokemuksen syvä rintaääni!...

Joo elikkä meidän poitsulla oli kans kakkavaikeuksia. Saattoi mennä viikkokin ilman hajuakaan kakasta! Kakattomuus selvästi vaivasi poikaa joten kyselin neuvolassa ohjeita. Siellä neuvottiin hakemaan apteekista juuri tuota mallasuutetta. No, minäpä sitten neuvolasta suoraan apteekin kautta kotiin ja eikun mallasta antamaan. Hiukan ikävän siirappimaisen venyvää se on, mutta aivan ihmeainetta! ;) Meillä herra kakkas jo heti seuraavana päivänä semmoiset satsit, että tuli vaipan lahkeista ulos ja vaipan avatessani poika oli selkää ja napaa myöten kakassa! :) Siitä lähtien otimme mallasta aina kun kakka näytti viivästyvän ja hyvin toimi, vaikka haisikin hiukan ikävän imelälle...
      Nyt kun ollaan kiinteitä syöty ja maisteltu, niin ollaan kakattu parhaimmillaan 4 kertaa päivässä. Poika on nyt melkein 4 kuukautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      195
      2747
    2. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      304
      2673
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      44
      2355
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      159
      1424
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      17
      1132
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      1106
    7. 57
      812
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      801
    9. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      19
      709
    10. 55
      702
    Aihe