Neidillämme 3kk on ummetusta ja kakka on melko kovaa, muistuttaa lähinnä hieman pehmitettyä muovailuvahaa.. Olen pari kertaa toimittanut vatsan Levolacilla kun kakkaa ei ole muutamaan päivään kuulunut ja vauva on selkeästi ollut kiukkuinen/kipeä ja yrittänyt kovasti ähistää kakkaa. Minun mielestäni kuitenkin Levolac on aiheuttanut neidillemme ilmavaivoja, jotka taas sitten ovat tehneet kipeää ja kiukuttaneet. Kysyisinkin siis olisiko mallasuute parempi vaihtoehto kakan pehmentämiseen? Onko muille tullut siitä jotain haittavaikutuksia. Kertokaa kokemuksianne..
Levolac vai mallasuute
5
8161
Vastaukset
- -matilda06-
Moi. tää ei nyt ihan suora vastaus kysymykseesi oo, mutta ookko kokeillu ihan luumua. Itse olen laittanu luumusosetta tuttipulloon, keittäny vettä sekaan ja sitten kun on jäähtynyt niin juottanut sitä. Tyttö on oikein tykännyt tästä mehusta ja vatsakin on aina saatu toimimaan :)
- emilia-82
anna vauvalle ensimmäisenä lääkettä. Mallasuute toimii vallan mainiosti ja sitä voi antaa vaikka säännöllisestikin ilman sivuvaikutuksia. Meillä ainakin toiminut tosi hyvin, ei toki niin nopea kuin lääkkeet, mutta taatusti terveellisempi vauvalle.
- rypsiöljyä
meillä ollut samanlaisia ongelmia vauvalla ja olen sitä mieltä, että älä missään nimessä anna noin pienelle levolacia. Levolac aiheuttaa aikuisellekin kamalia vatsan väänteitä. Itellä omkoht. kokemusta ja myös hoitoalalta. Meidän neitille auttoi 1tl rypsiöljyä maitoon sekoitettuna ja lusikalla annettuna, keitetyn veden juottaminen ja vatsan hieronta suolen mukaisesti. Kokeilehan niitä ennen kuin annat mallasuutettakaan. Rypsiöljyä antavat mm. vastasyntyneiden osastolla, jos ei vatsa vauvalla muuten toimi.
- Tuik
samottiin ettei levolacia saa antaa noin pienelle missään tapauksessa ellei lääkäri ole sitten määrännyt!!
Mallasuute toimii vallan mainiosti.
Kun meillä ummettaa annan mallasuutetta ja joka välissä keitettyä vettä johan alkaa vatsa toimia
vettä on muutenkin hyvä antaa aina silloin tällöin vauvalle juuri sen takia että maha toimiin!! - (Kokemuksen syvä rintaääni!...
Joo elikkä meidän poitsulla oli kans kakkavaikeuksia. Saattoi mennä viikkokin ilman hajuakaan kakasta! Kakattomuus selvästi vaivasi poikaa joten kyselin neuvolassa ohjeita. Siellä neuvottiin hakemaan apteekista juuri tuota mallasuutetta. No, minäpä sitten neuvolasta suoraan apteekin kautta kotiin ja eikun mallasta antamaan. Hiukan ikävän siirappimaisen venyvää se on, mutta aivan ihmeainetta! ;) Meillä herra kakkas jo heti seuraavana päivänä semmoiset satsit, että tuli vaipan lahkeista ulos ja vaipan avatessani poika oli selkää ja napaa myöten kakassa! :) Siitä lähtien otimme mallasta aina kun kakka näytti viivästyvän ja hyvin toimi, vaikka haisikin hiukan ikävän imelälle...
Nyt kun ollaan kiinteitä syöty ja maisteltu, niin ollaan kakattu parhaimmillaan 4 kertaa päivässä. Poika on nyt melkein 4 kuukautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33911836IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597986Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut933173Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982268Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1562229Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81666- 1101271
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin551113Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60803