Haluan värjätä parit siniset strechfarkkuni mustaksi. Voiko puuvilla-elastaani farkkukangasta ylipäätänsä värjätä?
Sterchfarkkujen värjäys?
6
4359
Vastaukset
- tekee mieli karkkia
ei kyllä välttämättä värjäydy ihan tasaisesti, tai siis jotkut kuidut saattaa hylkiä sitä väriä. Yleensä just nämä (venyvät) tekoidut ei tahdo värjäytyä, joten farkuista saattaa tulla ns. kuviolliset. Tai siis et ehkä saa ihan mattamustia farkkuja. Myöskään nämä farkkujen saumalangat eivät monestikkaan värjäydy, oli mustissa farkuissa esim. keltaset langat lahkeissa yms.
Oon tosin nähnyt kyllä myös ihan kivan näköisesti värjättyjä strechfarkkuja. - onnistuu
jos farkuissa on esim. 98% puuvillaa, niinkuin strechfarkuissa yleensä suurinpiirtein on, niin kangas kyllä värjäytyy hyvin. Mutta saumojen ja päälletikkausten langat on usein tekokuitua ja ne ei värjäydy. Ja farkuissahan on yleensä aika paljon noita keltaisia tai valkoisia tikkauksia...
- ostaa ne
mustat stretch-farkut. Värjäyslämpötila voi olla liikaa joustaville kuiduille. Tsekkaa ohjeet tekstiiliväristä.
- jo 40asteessa
ostaa ne kirjoitti:
mustat stretch-farkut. Värjäyslämpötila voi olla liikaa joustaville kuiduille. Tsekkaa ohjeet tekstiiliväristä.
ainakin tuo nitor väriaine (joita saa ainakin prismoista ja citymarketeista) värjää vedenkestäväksi jo 40 asteessa. - tuo on aika uus juttu kai, vielä ainakin pari vuotta sitten vaati 60astetta.
Paljonkin olen värjännyt noilla puuvillaisia ja pellavaisia vaatteita (pieni määrä lycraa ei haittaa) ja hyviä tuloksia tullut. Tosin kannattaa ensin miettiä onko paljon näkyviä sauma-ompeleita, koska ne ei yleensä värjäydy (johtuu siitä että on usein tekokuitua) - alkuperäinen...
jo 40asteessa kirjoitti:
ainakin tuo nitor väriaine (joita saa ainakin prismoista ja citymarketeista) värjää vedenkestäväksi jo 40 asteessa. - tuo on aika uus juttu kai, vielä ainakin pari vuotta sitten vaati 60astetta.
Paljonkin olen värjännyt noilla puuvillaisia ja pellavaisia vaatteita (pieni määrä lycraa ei haittaa) ja hyviä tuloksia tullut. Tosin kannattaa ensin miettiä onko paljon näkyviä sauma-ompeleita, koska ne ei yleensä värjäydy (johtuu siitä että on usein tekokuitua)Paljon maksaa tuo Nitor-väriaine? Luin tuotteesta ja mainittiin ainakin nestemäinen väriaine ja värisuola... montakohan purkkia minun pitäisi sitten hommata ja mitä? Värjättävinä kahdet aikuisten farkut.
- en muista
alkuperäinen... kirjoitti:
Paljon maksaa tuo Nitor-väriaine? Luin tuotteesta ja mainittiin ainakin nestemäinen väriaine ja värisuola... montakohan purkkia minun pitäisi sitten hommata ja mitä? Värjättävinä kahdet aikuisten farkut.
en tarkkaan muista hintoja, oisko jotain 10 euron luokkaa per väripakkaus...
Jos värjäät 40 asteessa pesukoneessa, tarvit yhden paketin tuota värisuolaa per värjäyskerta. Ja väriainetta tarvii varmaan 2 pakettia (muistaakseni 400g kangasta värjäytyy 1 paketilla) Jos on keittiövaaka, niin kantsii punnita nuo farkut - jos on liian vähän väriainetta, niin väristä tulee haalea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265