Haluaisin tietää millaine tämä hoito on, sattuiko paljon kun happo laitettiin niveleen vaikuttamaan ja joutuiko seuraavana päivänä uudelleen punkteeraamaan? Auttoiko miten pitkään?
Mulle tehdään (ehkä) kyseinen hoito ensimmäistä kertaa viikon päästä ja haluaisin kuulla kokemuksianne tästä hoitomenetelmästä.
Osmiumhappo-hoito
6
3379
Vastaukset
- missi-tipsu (en pääse kirja...
Itselleni tehty ko. hoito kolmasti samaan polveen. Joka kerralla se polttaa, mutta helppaa ajan mittaan. Kolmannella kerralla sain sairaalabakteerin polveen tästä hoidosta. Mutta, hävisin jutun, koska syön kortisonia. Olin osastolla 1,5kk tän bakteerin takia. Makasin paikalla = polvea ei saanut koukistaa, ei kävellä jne. jne.
Tarvittaessa punkteerataan seuraavana pnä. - ainasairas
Mulle on tehty kyseinen operaatio useita kertoja molempiin polviin vuosien aikana. Polvessa täytyy olla hiukan nestettä, jotta happo voidaan laittaa.
Nesteen laitto ei tunnu mitenkään polttavalta. Seuraavien tuntien aikana polvea kyllä alkaa särkeä, kun happo vaikuttaa. Siksipä polvea kannattaakin heti alkaa rauhottaa kylmäpusseilla. Saat varmasti särkylääkettäkin heti kun pyydät. Polvea pakottaa siinä ekan vuorokauden aikana, mutta se ei oo mitenkään sietämätöntä kipua! Kokeile myös kohoasentoa jaloille. (Polvia ei saa taivuttaa!)
Yksilöllistä on kuinka pitkään vaikuttaa, ekat hoidot vaikutti mulla jopa yli puol vuotta. Koskaan ei mun polvia oo punkteerattu seuraavana päivänä, eihän hoidot niin nopeesti toimi.
Tsemppiä vaan ja toivottavasti saat apua
osmiumista!- pateliina
Juu toivotan että auttaisi. Nestettä polvessa kyllä on melkein desi, ellei enempää, luulen että sen puolesta happo sinne voidaan laittaa.. :)
Olen lukenut, että se happo jotenkin kerryttäisi nestettä uudestaan sinne polveen, että sen takia jouduttaisiin punkteeraamaan seuraavan päivänä. Näin taisi lääkärinikin sanoa, että joillain on jouduttu punkteeraus tekemään uudellee ja myös laittamaan kortisoonit.
Noh ei auta muutan kun odotella mitä ystävänpäivä tuo tullessaan.. :D
- Terttu
Polvi nesteili ja lopulta siihen laitettiin osmiumhappo. Odotettiin siis sellainen tilanne, että siinä oli reilusti nestettä. Näin poistetun nesteen tilalle mahtui tarpeeksi osmiumhappoa ja muistaakseni samalla laitettiin myös kortisonia. Välittömästi hapon pistämisen jälkeen alkoi helvetillinen kipu. Toki kipulääkettä otin ohjeen mukaan. Polveen laitettiin lasta, ettei sitä pysty taivuttamaan. Lievitin kipua yöllä kylmäpatruunalla. Aamulla ylös noustuani kipu loppui kuin taikaiskusta.
Tästä osmiumkäsittelystä on jo vuosia aikaa mutta polvi ei ole sen jälkeen oireillut, joten kyllä kannatti kärsiä. - artriitti
Hui, kuulostaa pahalta...
Luen kauhulla kokemuksianne... Lääkäri pelotteli minuakin sillä hoidolla eilen. Jos tämän päiväinen Lederspan-piikki ei tehoa, niin happoa on tiedossa (pistetty jo 4x kortisonia kk aikana samaan polveen ja aina punktoitu n. 70ml nestettä).
Pidetään peukkuja sinulle että selviät siitä... ja minulle etten joutuisi siihen... :) - Anonyymi00006
Tyhjänpäiväisiä hoitoja. Koettu on. Ns puhdistusleikkauksia tehtiin myös 3 aikoinaan. Nyt on molemmissa åolvissa 4 asteen nivelrikko. Koekaniinia olen kokenut olevani. Vaatikaa biologiset lääkkeet...muut eivät auta. Ruokavalio ja liikunta mitä pystytte tekemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271326
- 1001023
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89944Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25927Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat299817- 97770
- 37673
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.55623Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140603