Itellä on 1.7 CDTI ja quickheatti...
Tuntuu jotenkin, että laite ei toimi...
Luin noita viimetalven keskusteluja ja huomasin että ongelmia on todellakin ollut...
Onko syytä löytynyt vai onko varuste todella niin teholtaan surkea?
Onko kukaan saanut korjattua omaansa? siten että toimii heti?
quickheat ja sen toimivuus
15
2598
Vastaukset
- Petel
Siinä oli muistaakseni jokin tyyppivika ja ainakin Saksassa niitä korjattiin takuuseen hyvällä menestyksellä. Oletko jo kysynyt huollosta/maahantuojalta?
- Alibabaa
Quickheatistä tuli viime talvena uusi parempi versio, jonka kävin takuuna autooni vaihdattamassa. Vaihtoivat käsittääkseni sekä elementin, että ohjelmoivat toiminnan uudelleen.
Ensimmäinen quickheattini ei mielestäni kytkeytynyt ikinä päälle. Nyt tämän korjatun version kanssa tätä ongelmaa enää ole, ja laitteen päälläolonkin huomaa. Laite ei kuitenkaan ole kovinkaan ihmeellinen teholtaan.
Päälläolon huomaa lähinnä siitä, että moottori käy kylmänä tyhjäkäyntiä n. 1100 rpm, kun kierrokset normaalisti ovat n. 800. Selvästi lämmintä ilmaa alkaa tulla ilmanvaihtosuuttimista n. minuutissa, mutta ei se ilma mitään kuumaa ole. Parhaiten lämmöntulon huomaa kääntämällä lämmönsuuntauksen niin, että puhallus ohjautuu sivusuuttimille ja kokeilee kädellä. Nämä havaintoni ovat alle 10 asteen pakkasilta, näillä kovemmilla pakkasilla en ole laitteen toimintaa tarkkaillut. Eipä se välttämättä edes käynnisty, jos akun jännite on liian matalalla tai kaikki muut sähkölaitteet ovat päällä.
Nämä havainnot olivat bensakoneella varustetusta autosta, jossa lämmöt nousevat muutenkin niin nopeasti, ettei tuolle lisälämmittimelle juuri ole tarvetta.- ei ole ilmeisesti koskaan
Toiminut minunkaan bensa-autossa. Ainakaan en ole sitä huomannut. Meneekö quick heat päälle kun laittaa lämmön säätönupin ääriasentoon, ainakaan mulla ei ole mitään erillistä käyttökytkintä. Enkä ole huomannut että kierrokset mitenkään muutuisivat. Onko tietoa vastuksen koosta ? Jos vastus on jotain 1 kW luokkaa niin varmasti pitääkin nostaa kierroksia, jotta laturista tulee tarpeeksi virtaa.
Missä huollossa/liikkeessä muuten tekivät sulle tuon "päivityksen" ? - Alibabaa
ei ole ilmeisesti koskaan kirjoitti:
Toiminut minunkaan bensa-autossa. Ainakaan en ole sitä huomannut. Meneekö quick heat päälle kun laittaa lämmön säätönupin ääriasentoon, ainakaan mulla ei ole mitään erillistä käyttökytkintä. Enkä ole huomannut että kierrokset mitenkään muutuisivat. Onko tietoa vastuksen koosta ? Jos vastus on jotain 1 kW luokkaa niin varmasti pitääkin nostaa kierroksia, jotta laturista tulee tarpeeksi virtaa.
Missä huollossa/liikkeessä muuten tekivät sulle tuon "päivityksen" ?eli lämmönsäädin käännetään täysille, niin Quickheat käynnistyy jos tietyt raja-arvot (moottorin lämpötila, ulkolämpötila, akun lataustila ym.) täyttyvät. Mitään erillistä käyttökytkintä ja merkkivaloa ei laitteelle ole, ja se onkin varmasti suurin syy laitteen päälläolon ja toimivuuden epäselvyyksiin. Mistään kun ei näe onko se päällä vai ei. Selvittelin aikoinaan tämän laitteen toimintaa, katso vanha kirjoitukseni täältä :
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000740&posting=22000000006893523#22000000006893523
Kävin valittamassa laitteen toimivuudesta huollossa edellistalvena, koska laite ei mielestäni toiminut. Juttelin korjaamon autosähkömiehen kanssa 10 minuuttia puhelimessa laitteen toiminnasta, ja ihmettelin sitä, ettei 1000 watin sähkölaitteen päällekytkeytymistä huomaa ajotietokoneen kulutusmittarista tai kierroslukumittarista, vaikka esim. takalasin lämmittimen päällekytkennän havaitsee molemmista. Quickheatin 1000 watin teho kuulemma on nykyisille latureille leikintekoa, sen takia quickheatin päälläoloa ei esim. kierrolukumittarista huomaa....
Viime talvena luin tältä ja saksalaiselta keskustelupalstalta, että lämmittimestä on tullut parannettu/korjattu versio. Vein auton Quickheat -laitteen korjaukseen, eivätkä kyselleet mitään, kun ongelmaan oli vuoden aikana tullut Opelilta korjausohjeet. Nyt laitteen olemassaolon jo huomaa, kuten edellä kerroin.
Huoltoliike oli Metro-Auto Kallio. - Vien autoni
Alibabaa kirjoitti:
eli lämmönsäädin käännetään täysille, niin Quickheat käynnistyy jos tietyt raja-arvot (moottorin lämpötila, ulkolämpötila, akun lataustila ym.) täyttyvät. Mitään erillistä käyttökytkintä ja merkkivaloa ei laitteelle ole, ja se onkin varmasti suurin syy laitteen päälläolon ja toimivuuden epäselvyyksiin. Mistään kun ei näe onko se päällä vai ei. Selvittelin aikoinaan tämän laitteen toimintaa, katso vanha kirjoitukseni täältä :
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000740&posting=22000000006893523#22000000006893523
Kävin valittamassa laitteen toimivuudesta huollossa edellistalvena, koska laite ei mielestäni toiminut. Juttelin korjaamon autosähkömiehen kanssa 10 minuuttia puhelimessa laitteen toiminnasta, ja ihmettelin sitä, ettei 1000 watin sähkölaitteen päällekytkeytymistä huomaa ajotietokoneen kulutusmittarista tai kierroslukumittarista, vaikka esim. takalasin lämmittimen päällekytkennän havaitsee molemmista. Quickheatin 1000 watin teho kuulemma on nykyisille latureille leikintekoa, sen takia quickheatin päälläoloa ei esim. kierrolukumittarista huomaa....
Viime talvena luin tältä ja saksalaiselta keskustelupalstalta, että lämmittimestä on tullut parannettu/korjattu versio. Vein auton Quickheat -laitteen korjaukseen, eivätkä kyselleet mitään, kun ongelmaan oli vuoden aikana tullut Opelilta korjausohjeet. Nyt laitteen olemassaolon jo huomaa, kuten edellä kerroin.
Huoltoliike oli Metro-Auto Kallio.Kohta 2. huoltoon ja otan asian esille. Yhden kilowatin vastus ei varmaan kovin paljon lämmitä, mutta kun sellainen on tullut otettua niin pitäähän sen toimia. Autoni on tehty joskus syys-lokakuussa 2004 ja siinä on varmaan vielä se vanhan mallinen vastuselementti.
- Alibabaa
Vien autoni kirjoitti:
Kohta 2. huoltoon ja otan asian esille. Yhden kilowatin vastus ei varmaan kovin paljon lämmitä, mutta kun sellainen on tullut otettua niin pitäähän sen toimia. Autoni on tehty joskus syys-lokakuussa 2004 ja siinä on varmaan vielä se vanhan mallinen vastuselementti.
kuten arvelet, eli tuon ikäisessä autossa Quickheat on sitä toimimatonta tai muuten tehotonta tyyppiä. Oma autoni on marras-joulukuulta 2004, ja siinä elementti meni vaihtoon.
Quickheatia ei tietääkseni ole lähdetty korjaamaan millään huoltokutsukampanjalla, vaan se on ilmeiseti vaihdettu vain niiltä, jotka ovat sen toimimattomuudesta valittaneet. - korjaavat takuuseen
Alibabaa kirjoitti:
kuten arvelet, eli tuon ikäisessä autossa Quickheat on sitä toimimatonta tai muuten tehotonta tyyppiä. Oma autoni on marras-joulukuulta 2004, ja siinä elementti meni vaihtoon.
Quickheatia ei tietääkseni ole lähdetty korjaamaan millään huoltokutsukampanjalla, vaan se on ilmeiseti vaihdettu vain niiltä, jotka ovat sen toimimattomuudesta valittaneet.Kävin määräaikaishuollossa ja valitin että Quick Heat ei toimi. Katsoivat "datalta" mitä näyttää ja myönsivät heti että tähän on tullut päivitys. Osat on nyt tilauksessa ja käväisen huollossa päivittämässä lämmittimen lähipäivinä. Samalla vaihtavat kallistuksen vakaajan takana sekä ehkä myös raidetangon päät/alapallonivelet.
- Quickheat..
...vakiovaruste vai tarvike? Itellä -05 H-farkku ja moisesta ei ollut kaupantekohetkellä puhettakaan. 1,6 bensakone.
- Alibabaa
Quickheat on aina lisävaruste, dieseleissä se käsittääkseni on ollut vakiona alusta alkaen.
- Sepeteus6
Alibabaa kirjoitti:
Quickheat on aina lisävaruste, dieseleissä se käsittääkseni on ollut vakiona alusta alkaen.
Quickheat on onnettoman kokoinen lämpövastus, josta ei oikeasti ole mitään iloa. Kysy vaikka Valtuutetusta Opel-huoltoliikkeestä :)
- miltä tuntuu
Sepeteus6 kirjoitti:
Quickheat on onnettoman kokoinen lämpövastus, josta ei oikeasti ole mitään iloa. Kysy vaikka Valtuutetusta Opel-huoltoliikkeestä :)
Kun vedät täysillä nakhatukkaas minuutin verran 1000 W teholla niin voi alkaa rasvat käryämään. Ei vaiskaa elä kokkeile niin ei käy pahasti !
Äläkä usko kaikkia huoltomiesten juttuja - niitä viluttaa kun eivät osaa korjata näitä ohjelmoitavia vehkeitä. - Alibabaa
Sepeteus6 kirjoitti:
Quickheat on onnettoman kokoinen lämpövastus, josta ei oikeasti ole mitään iloa. Kysy vaikka Valtuutetusta Opel-huoltoliikkeestä :)
katsonut miten suurikokoisia ovat nykyään vastaavalla PTC tekniikalla toteutetut sisätilalämmittimet ja niiden lämpöelementit :
http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php?cid=105&pid=219
Aika naurettavan näköinen "tulitikkulaatikko", kehtaavat kuitenkin tuollaisiakin pitää kaupan ja kovaan hintaan.
Valtuutetun huoltoliikkeen kommentit Quickheatista ovat minulla hyvin tiedossa. Heidän asiantuntemukseensa voit tutustua tarkemmin tästä, jossa kerron kokemuksistani edellistalvena :
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000740&posting=22000000007316465
Vajaata vuotta myöhemmin lisälämmittimeni vaihdettiin mukisematta uuteen. Niissä alkuperäisasennetuissa elementeissä kun olikin ollut jotakin vikaa, eivätkä ne ilmeisesti olleet toimineet lainkaan. - Sepeteus6
miltä tuntuu kirjoitti:
Kun vedät täysillä nakhatukkaas minuutin verran 1000 W teholla niin voi alkaa rasvat käryämään. Ei vaiskaa elä kokkeile niin ei käy pahasti !
Äläkä usko kaikkia huoltomiesten juttuja - niitä viluttaa kun eivät osaa korjata näitä ohjelmoitavia vehkeitä...tukkaasko oletkin tässä kuivattamassa.
No sitten siitä on ehkä jotain iloakin sulle.
Autos saattaa myös olla sisälämmin n. 1min aikaisemmin kuin ilman sitä vitsikästä quickheatia. - Sepeteus6
Alibabaa kirjoitti:
katsonut miten suurikokoisia ovat nykyään vastaavalla PTC tekniikalla toteutetut sisätilalämmittimet ja niiden lämpöelementit :
http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php?cid=105&pid=219
Aika naurettavan näköinen "tulitikkulaatikko", kehtaavat kuitenkin tuollaisiakin pitää kaupan ja kovaan hintaan.
Valtuutetun huoltoliikkeen kommentit Quickheatista ovat minulla hyvin tiedossa. Heidän asiantuntemukseensa voit tutustua tarkemmin tästä, jossa kerron kokemuksistani edellistalvena :
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000740&posting=22000000007316465
Vajaata vuotta myöhemmin lisälämmittimeni vaihdettiin mukisematta uuteen. Niissä alkuperäisasennetuissa elementeissä kun olikin ollut jotakin vikaa, eivätkä ne ilmeisesti olleet toimineet lainkaan.Mikähän onkaan pointtisi?
Ei ainakaan se, että sisälämppärillä lämmitetään autoa yleensä tunti pari ennen autoon astumista? - tulee lämmintä
Sepeteus6 kirjoitti:
..tukkaasko oletkin tässä kuivattamassa.
No sitten siitä on ehkä jotain iloakin sulle.
Autos saattaa myös olla sisälämmin n. 1min aikaisemmin kuin ilman sitä vitsikästä quickheatia.Opel Astra H lämmityslaitteista nimittäin. Että silleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33682
- 60679
- 50665
- 52657