Kawazaki ZZR 1400

zorro

Moe,

Olen hankkimassa Kawazakin ZZR 1400. Minkälaisia kokemuksia ko. bikesta löytyy?

25

7649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussy.

      Malli käynnistyy suhteellisen heikosti ainakin alle -26 lämpötiloissa. Ehkä liian iso kone, 1300 olisi riittänyt täysin kuten Busassa.

      • ilidos

        Pysy palstallas eläkä sekaannu kawa-miesten juttuihin. Nähdään kesän nopeusajoissa vakiopyörillä pitkin kesää. Saattaa itku päästä susnamiehiltä.


      • joo!!!!

        harvoinpa kyllä on ollu -26 asteen pakkasia kesäisin olluna.


    • kesänä

      sain heinäkuun 2006 alussa.Ajoin 7000 km lokakuulle. Loistava ajettava, kulkee kuin ajatus. En ole katunut hankintaani. Parilla edellisellä pyörällä tuli ajettua n 200 000 kilometriä.

      • Ilidos

        Olen itsekin hankkimassa kyseistä pyörää ja olen kuullut heikosta alatehosta. Pitääkö paikkansa? Minkalainen moottorin luonne? Onko tehopiikkejä ja keuliiko kaasulla?


      • alatehot
        Ilidos kirjoitti:

        Olen itsekin hankkimassa kyseistä pyörää ja olen kuullut heikosta alatehosta. Pitääkö paikkansa? Minkalainen moottorin luonne? Onko tehopiikkejä ja keuliiko kaasulla?

        ovat mielestäni enemmän panettelua kuin totta. Mikäli kaikki teho lähtisi heti irti, niin pyörä ei pysyisi käsissä turvallisesti. Keulimista en ole edes yrittänyt. Erityisiä tehopiikkejä en ole pannut merkille normaalissa ajossa, pyörä lähtee kyllä kun kääntää hanaa. ZZR 1400:lla ei tarvi ajaa kilpaa. Sillä voittaa varmasti. Mutta maantie ei ole varmaankaan oikea paikka. Usea kysyi ja ilkkui viime kesänä, että ai jaa toiko se nyt on, ja mihin tollaista tarvitaan Suomen teillä. Vastaukseni on erinomainen ja miellyttävä ajettavuus. Ainoa mitä mittaristoon kaipasin oli ulkolämpötilamittari.


      • kysyi
        alatehot kirjoitti:

        ovat mielestäni enemmän panettelua kuin totta. Mikäli kaikki teho lähtisi heti irti, niin pyörä ei pysyisi käsissä turvallisesti. Keulimista en ole edes yrittänyt. Erityisiä tehopiikkejä en ole pannut merkille normaalissa ajossa, pyörä lähtee kyllä kun kääntää hanaa. ZZR 1400:lla ei tarvi ajaa kilpaa. Sillä voittaa varmasti. Mutta maantie ei ole varmaankaan oikea paikka. Usea kysyi ja ilkkui viime kesänä, että ai jaa toiko se nyt on, ja mihin tollaista tarvitaan Suomen teillä. Vastaukseni on erinomainen ja miellyttävä ajettavuus. Ainoa mitä mittaristoon kaipasin oli ulkolämpötilamittari.

        tonnisatasesta kyseli. ekassa vuosimallissa -90 on jyrkempi tehopiikki ja siksi monet siitä pitävätkin mutta siinäkin on riittävästi alavääntöä, jotain 110 nm. tonnineljäsatasessa kai jotain 140 nm.


      • ZZR1100
        kysyi kirjoitti:

        tonnisatasesta kyseli. ekassa vuosimallissa -90 on jyrkempi tehopiikki ja siksi monet siitä pitävätkin mutta siinäkin on riittävästi alavääntöä, jotain 110 nm. tonnineljäsatasessa kai jotain 140 nm.

        Oli tarkotus keskustella ZZR1400:sta. Sori virhe nimimerkki.


      • valmistajan
        Ilidos kirjoitti:

        Olen itsekin hankkimassa kyseistä pyörää ja olen kuullut heikosta alatehosta. Pitääkö paikkansa? Minkalainen moottorin luonne? Onko tehopiikkejä ja keuliiko kaasulla?

        toimesta rajoitettu vääntöä alimmilla vaihteilla. Eiköhän normaaliajoon kuitenkin riittävästi.


      • Kawa zzr1100
        valmistajan kirjoitti:

        toimesta rajoitettu vääntöä alimmilla vaihteilla. Eiköhän normaaliajoon kuitenkin riittävästi.

        Ei kiinnosta tietää paljonko on riittävästi. Puhutaan kuitenkin äärimmäisistä kulkupeleistä ja vain äärimmäiset suoritusarvot kiinnostaa. Ei muuten kyseistä pyörää kannata hankkiakaan.


      • oikein...

        siinä on ongelmia. Kone ei vaan tahdo kestää.


      • nää...
        oikein... kirjoitti:

        siinä on ongelmia. Kone ei vaan tahdo kestää.

        pöljä? Ei koneessa mitään vikaa, lunta ja jäätä oli vaan jo ihan liian kanssa lokakuussa et piti pyörä laittaa talliin.
        Eiköhän tässä muutaman kuukauden kuluttua pääse jälleen ajalemaan.
        Ehkä sä saat mp-kortin sitten kun kasvat isoksi ja opit tavoille -:)


      • vääntääää alhaaltakin
        Ilidos kirjoitti:

        Olen itsekin hankkimassa kyseistä pyörää ja olen kuullut heikosta alatehosta. Pitääkö paikkansa? Minkalainen moottorin luonne? Onko tehopiikkejä ja keuliiko kaasulla?

        Olis kawa zzr1100 myynnissä, ajettu täyden remontin jälkeen n.13t, potkua 168 pienellä trimmailulla. keuliikin jos haluaa särkeä 3pytyn veivin, sen c-mallin öljynkiertohässäkän takia. mopo löytyy nettimotosta.


    • mutta mutta

      Ajoasento minulle huono. Enpä ole vielä etsinyt löytyisiko muutossarjaa ohjaukseen. Muutoin teholastun ja putken vaihdolla systeemistä tulle niin tehokas että veikkaan busan jäävän aika kauvaksi 225hp.

    • zzrgsx

      Huippu pyörä (-06) oli ajaa ja kova tehoinen.kulkee kuin luotijuna kiskoilla.Nyt -04 hajubussi myynnis ja toivottavasti kohta ko.zetorin tuleva omistaja.

    • en omista kumpaakaan

      jaa takkiin sai biken testissä busalta suorituskyvyn osalta bike nro 10/2008.
      Mutta tottamaar testi on maksettu,etenkin kun kyseessä on vikakasa palsta.
      Kawassa oli häiritsevä tehokuoppa 7000r/min kohdalla biken mukaan,tietty tän palstan kaverin kawassa ei moista esiinny.
      Totuus on kuiteskin se että oli kysessä busa vai zetori niin molemmat ovat äärettömän nopeita pyöriä,mutta kun testissä viilataan ammattimiesten johdosta niin pieni ero on merkittävä kun kerran kilpaillaan kumpi on nopeampi niin vastaus on siinä lehdessä.
      Toki taitaapa bemari näyttää närhen munat japseille.
      P.S eikä tartte vetää hernettä nenäään,en omista busaa joten ei yhtään kiusaa vaikka olisit eri mieltä-totuus vaan on sitten eri asia kuin mielipiteesi.

    • järki mukaan ostamis

      itselläni on zzr 1400 2008 mallin ja täytyy sanoa etten ostaisi jos nyt hankkisen uutta pyörää.Tämmösellä pyörällä ei ole suomessa minkäänlaista käyttöä jos ego on kunnossa-vituttaa jatkuvasti tarkkailla nopeusmittaria.Kaverilla busa samanikäinen ja ihan sama homma siinä-ei voi nauttia kun tyhjäkäynnillä joudut ajeleen kortin menettämisen pelossa.
      Kyllä siinä zetorissa on se "tehokuoppa" selvästi havaittavissa-kannattaa viedä säädettäväksi pyörä niin saa sen käyttäytymään kuin busa ,jonka kone tuntuu terävämmältä.
      Osta vaikka custom tai allroud pyörä ja muuta pyöräilyn ajatusmaailmaa päässäsi,sillä pyöräily ei ole kilpailua kuka ja mikä on nopein maantiellä-tulee kalliiksi,tiedän kokemuksesta.

      • Kawakuski

        Vuosia tehokkailla pyörillä ajaneena päädyin kolme vuotta sitten vaihtamaan Kawan VN900 Classiciin. Olin jo pitkään kyllästynyt prätkäilyyn ja ajattelin, että jotain muuta pitäis nyt kokeilla. Funtsin pitkään customin hankintaa koska rento meininki siinä touhussa miellytti. Arvellutti vaan että mitenkäs nuo tehot riittää mihinkään. Nyt kolme vuotta customilla ajaneena voin sanoa että en ole katunut tippaakaan. Ajoasento on tosi mukava ja rento, konetta ei tarvitse huudattaa vaan ajetaan rauhallisesti väännöllä ja ennenkaikkea oikealla asenteella. Tehoa piisaa ihan riittävästi. Aikaisemmissa pyörissä lisäksi kipeytyi aina niska ja hartiat. Nyt ei ole näitäkään ongelmia. Nappivalinta ainakin mulle.


    • järki mukaan ostamis

      Joo näin olen itsekkin ajatellut.
      Asennetta tarvitaan...on turhaa maksella sakkoja...nooh joku kertoo ettei se ole pyörän vika jos ylinopeutta ajelee,mut olen varma siitä kun ostetaan jotain zzr:ää tai busaa niin kyllä siinä suuret nopeudet on mielessä-ikävä kyllä.

    • Kawakuski

      Kyllä, kyllä, mutta kun näillä vehkeillä tulee ajettua vahingossakin ylinopeutta. Olet aivan oikeassa siinä, kuten aikaisemmin totesit, että pitää kieli keskellä suuta vahtia nopeusmittaria ettei aja ylinopeutta. Ja tänä päivänä on paljon suuremmat mahdollisuudet, johtuen tekniikan kehittymisestä, että jäät kiinni ylinopeudesta, verrattuna esim. 20 vuotta sitten.

    • K7

      Olenko minä jotenkin poikkeus tapaus kun mulla ei ole minkäänlaisia ongelmia ajaa rajoitusten mukaan? Busa, 12R ja zetori on kaikki niin nopeita pyöriä että sillä huippunopeudella ei järjen valossa pitäis olla mitään tekemistä pyörää valittaessa. Eiköhän se selviä kun käy testaamassa näitä kyseisiä pyöriä, että mikä niistä muuten sopii parhaiten itselleen. Itsellä 07-hayabusa ja olen erittäin tyytyväinen hankitaani. Se on iso pyörä ja siinä on ison pyörän ominaisuudet. Pystyy ajamaan pitkiäkin reissuja ongelmitta ja normiajossa nöyrä ja tasainen kokonaisuus. Uskon että kawan molemmat mallit on (luulisin) aika pitkälle samanoloisia. Itse omistin joitain vuosia sitten 9r kawan, ja sen ajoasento ei sopinut mulle oikein yhtään. 120km välein viimeistään oli pakko pysähtyä verryttelemään kun meni paikat niin jumiin. Liekkö 12-r sitten parempi ajoasennoltaan?

      "Ei kiinnosta tietää paljonko on riittävästi. Puhutaan kuitenkin äärimmäisistä kulkupeleistä ja vain äärimmäiset suoritusarvot kiinnostaa. Ei muuten kyseistä pyörää kannata hankkiakaan." -Tuossa mua ihmetyttää juuri tuo "äärimmäiset suoritusarvot"?? nimittäin et tule suomessa tekemään näillä äärimmäisillä suorituskyvyillä yhtään mitään. Jos ainoa ostokriteeri on enemmän tai vähemmän virallisesti nopeimman/tehokkaimman pyörän TITTELI, niin kannattaa jättää se pyörä jättää ostamatta.

    • rippe 58

      minulla on ollut 1100,1200,1400/2007, ja on tänä päiväna v.2010 zzr 1400 eikä vikoja ole ollut. pyörät ovat toimineet kuin unelma, suosittelen.

    • rippe 58

      suosittelen,kovan kokemuksen myötä. rippe 58

    • JerryG

      Kova vaihtokuume päällä. Tarkoitus vaihtaa kyykky Honda 1400 Kavan gtr. Ylivuotisia mallia 2011 on myös markkinoilla. Onko paljon eroja 2012 vuosimalliin. Kannattaako kaupaa siirtää ihan tonne syys-lokakuulle ja ottaa pyörä käyttöön vasta ensi vuonna. Oston voin tehdä missä päin suomea tahansa.
      Asiallisia vastauksia pyydän. Kiitos

    • Cormax

      Ei mitään negatiivista! Hayabusan jälkeen aivan mainio pyörä tehoiltaan ja ajettavuudeltansa.
      Suosittelen!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe