Mulla oli maanantaiaamuna epileptinen kohtaus, 10 vuotta sitten oli vastaavanlainen, toispuoleinen kouristuskohtaus. Sairaalasta saan kutsun magneettikuviin. Ongelmana on nyt oikeasti tuo ajokielto. Töihin ei ole mahdollisuutta päästä julkisilla, se tietäisi ensin 8km pyöräilyä juna-asemalle ja sen jälkeen 4km kävelyä töihin. Eli mun pitäisi lähteä töihin 4.30 aikoihin 6 sijasta (ja siis herätä koirien vuoksi 3.15). Lisäksi kun on lapset, heidän ja omat harrastukset, kaupassakäynnit ym. Homma on nyt niin, että pakkohan mun on ajaa tai sitten on pakko jäädä 3kk sairaslomalle.
Jotenkin se tuntuu hölmöltä, kun mulla ei ole diagnosoitu epilepsiaa, eikä varmaan tuolla kohtausmäärällä se sitä ole myöskään tutkimusten jälkeen. Työuupumus on tällä hetkellä se suurin vaikuttaja oloon. Kyllä elämä kävi hankalaksi yhden muutaman sekunnin? kohtauksen takia.
Miten te muut olette hoitaneet tuon ajokiellon?
Epileptinen kohtaus
6
1632
Vastaukset
- vastarannan kiiski
itse oon tällä hetkellä neurolla valvomassa huomista EEG:tä varten. Mulla ekat kohtaukset tuli
tammikuun alussa ja eilen oli magneettitutkimus.
Autolla oon pikkumatkoja ajellut, vaikka ei sais.
Mut kerran piti auto ajaa tiensivuun ja soittaa miehelle, et tulee hakemaan. - jousimies57
se on mullakin päällä, ollut jo yli 1,5 v. En ole ajanut autoa, vaikka asunkin syrjässä. Ei kulje myöskään mitään. Mies käyttää kaupasssa ja asioilla tai käy itse. Lumettomana aikana pyöräilen tai kävelen joskus. Ei pääse mihinkään itse ei tuttujen luo, ei sukulaisten luo ei minnekään, mutta minkäs voit. Ja arvaa kuinka v…Pitäisi olla kohtaukseton 1 v. ennen kuin saan ajoluvan, hamassa tulevaisuudessa…
Sinua kehottasin kyllä jättämään ajamatta. Ajattele, jos saisit kohtauksen ajaessasi ja jotain sattuisi …jos ei sinulle itselle niin jollekin toiselle. Vakuutushan ei korvaa mitään muistini mukaan.
Kirjotit työuupumuksesta, varmaan saatkin s-lomaa. - Xaus
Huomenna olen hakemassa sairaslomaa ajokiellon vuoksi, tämä oli jo työnantajankin suositus. Edelleenkin tämä tuntuu tosi hankalalta, joudun kuitenkin töissä tekemään "paperityöt", kun sijainen ei niitä voi tehdä. Sitten vielä lisäksi nämä korvaus- yms. jutut selvitettävinä, kun on ihana asuntolaina niskassa. Voi itku! :(
Jos on epilepsia, näkyykö se esim. magneettikuvissa tai EEG:ssä? Lisäksi multa otetaan endon suosituksesta sydämen ultra, taisi sittenkin sydänkäyrässä olla jotain vikaa...- Roona82
Siis siinähän se näkyy kun mitataan aivosähkökäyriä... Piuhat päähän ja nukkumaan! ;) Magneettikuvalla käsittääkseni vain varmistetaan, että sen epilepsian takana ei ole esim. aivokasvainta tms. "Normi" epilepsiahan johtuu siis siitä että meillä on aivosähkö-asentaja pistänyt piuhat väärin päin ja välillä pimenee... Eli ei mitään näkyvää mollukkaa siellä päässä pitäisi olla?
"Epileptinen kohtaus on ohimenevä aivotoiminnan häiriö, jonka syynä on poikkeava, purkauksenomainen aivosähkötoiminta, joka saattaa levitä pahimmassa tapauksessa koko aivojen alueella"
Koko teksti; http://fi.wikipedia.org/wiki/Epilepsia
-On muuten ihan mielenkiintoista luettavaa tuo epilepsian historia.. - jousimies57
Roona82 kirjoitti:
Siis siinähän se näkyy kun mitataan aivosähkökäyriä... Piuhat päähän ja nukkumaan! ;) Magneettikuvalla käsittääkseni vain varmistetaan, että sen epilepsian takana ei ole esim. aivokasvainta tms. "Normi" epilepsiahan johtuu siis siitä että meillä on aivosähkö-asentaja pistänyt piuhat väärin päin ja välillä pimenee... Eli ei mitään näkyvää mollukkaa siellä päässä pitäisi olla?
"Epileptinen kohtaus on ohimenevä aivotoiminnan häiriö, jonka syynä on poikkeava, purkauksenomainen aivosähkötoiminta, joka saattaa levitä pahimmassa tapauksessa koko aivojen alueella"
Koko teksti; http://fi.wikipedia.org/wiki/Epilepsia
-On muuten ihan mielenkiintoista luettavaa tuo epilepsian historia..se menee.
Paitsi mulla EEG ollu aina aivan normaali. - sauvatar
jousimies57 kirjoitti:
se menee.
Paitsi mulla EEG ollu aina aivan normaali.vipattaa niin, että siellä ne häiriöt näkyy, mutta yhdessäkään Magneettikuvassa ei mitään vikaa ole ollut.
Toisaalta harmi jos ajattelee sitä leikkausta niin sen taholta huonompi juttu =(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006444
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303863törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283240Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3741761- 331408
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471003Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879