Olen miettinyt Aveon hankkimista
onko käyttö kokemuksia / onko ongelmia.
Auto on käsittääkseen ollut jo vuoden markkinoilla. ja siinä on 3v tehdastakuu.
Sen verran oon lukenut että nokkakolarissa
se ei oo oikeen turvallinen joten täytyy
välttää niitä.
Uusi Aveo
20
11102
Vastaukset
- Pasi Kuikka
Minusta kannattaisi välttää nokkakolareita millään atolla.
- Korean Chevrolet
Joo se ei oo terveellistä, mutta kyselin kommenteja Aveosta niin laiton loppuun tuon
ettei joku ala siitä varoittelemaan että voin 1,5 tähteä nokkakolari testissä. - chevy aveo
Korean Chevrolet kirjoitti:
Joo se ei oo terveellistä, mutta kyselin kommenteja Aveosta niin laiton loppuun tuon
ettei joku ala siitä varoittelemaan että voin 1,5 tähteä nokkakolari testissä.tuli koeajettua kyseinen auto tuossa n.viikko sitten, koeajo herätti enimmäkseen positiivisia kokemuksia. sisätilat olivat yllättävän tyylikkäät ja ennen kaikkea väljät. laatuvaikutelmakin oli hyvää tasoa verrattuna esim nubiraan tai kalosiin. varustelu on hintaluokassaan miltei täydellinen. moottori oli 1.4:ksi yllättävän puhdikas ja hyvin vääntävä, taloudellisuudesta on korean chevyjä moitittu, koeajolenkin(1h ja n.70km) kulutusta oli tosin vaikea mitata koska auton mielestäni ainoa puute on ajotietokoneen puuttuminen josta olisi nähnyt suuntaa antavaa tietoa kulutuksesta... hyvän ajoasennon löytäminen oli hiukan hankalaa johtuen kovahkosta penkistä. Äänieristyksestä ei kauheesti voinut sanoa juuta eikä jaata, autossa oli alla kitkarenkaat jotka pysuivät kohtuullisen hiljaisina 100km/h vauhtiin asti, ainoa selkeesti ja kovaa matkustamoon kantautunut ääni oli kivien ropina auton pohjaan joka kuului yllättävän jopa huollestuttavan kovana, lieneekö pellit niin ohuita vaiko olematon massaus??? koeajo autolla oli ajettu n. 1000km ja yksi vika autoon ilmestyi testini aikana, nimittäin tuulilasin pyyhkiät hajosivat kesken sankan lumisateen, yksi sulka pomppasi jopa tuulilasin ylitse auton sivuikkunaa kohti mikä aiheutti pakollisen pysähtymisen ja sulkien paikalleen asettelun ja loppumatkan ajamisen puhallin täysillä suunnattuna kohti tuulilasia jotta näki edes pikkasen eteensä sankassa lumimyräkässä, onliko tämä sitten osoitus auton laadusta,sitä on vaikea sanoa?!? toinen harmittava seikka oli ilmastoinnin päälle meneminen AINA kun puhallus on suunnattu tuulilasille mikä sinänsä on harmittava asia varsinkin suomessa talvisin, täm kun syö osan moottorin tehosta ja lisää luonnollisesti kulutusta.Autossa on ilmeisesti opelin moottori joka on tätä surullisen kuuluisaa jakohihna mallia jonka vaihto on 60tkm:n välein.. muuten pidin autoa ihan ok laitteena hintaansa nähden, sitä ostaisinko aveon en ole vielä osanut päättää, moni asia autossa puoltaa ostoa mutta toisaalta jotkin tekijä ovat laittaneet kyseisen auton harkintalistalle.. Aveo ei ole tainnut menestyä kovin hyvin myynnillisesti, ainakaan sitä ei liikenteessä näe. nythän maahantuojalla on ihan hyvä kamppanja menossa ilmaisten talvirenkaiden ja lämmittimien muodossa, mutta huomioitavaa hinnoittelussa on se että auto maksoi viime keväänä markkinoille tullessa 15.300€ mutta hinta onkin noussut nykyään 15.995 euroon, tässä on todennäköiseti huomioitu nuo kylkiäiset hinnassa! vaikea sanoa mikä tulee olemaan aveon hinta esim. keväällä, laskeeko takasin tuohon 15.000 euroon huonon myynnin vuoksi?? Mikäli sinulla on vaihtoauto tarjottavana uuteen aveoon varaudu TODELLA alhaiseen (surkeaan) hyvitykseen. tässä nyt omia fiiliksiä autosta mutta käy ihmeessä itse koeajamassa kyseinen auto, MUTTA ÄLÄ KOLAROI!!!
- Rolf
chevy aveo kirjoitti:
tuli koeajettua kyseinen auto tuossa n.viikko sitten, koeajo herätti enimmäkseen positiivisia kokemuksia. sisätilat olivat yllättävän tyylikkäät ja ennen kaikkea väljät. laatuvaikutelmakin oli hyvää tasoa verrattuna esim nubiraan tai kalosiin. varustelu on hintaluokassaan miltei täydellinen. moottori oli 1.4:ksi yllättävän puhdikas ja hyvin vääntävä, taloudellisuudesta on korean chevyjä moitittu, koeajolenkin(1h ja n.70km) kulutusta oli tosin vaikea mitata koska auton mielestäni ainoa puute on ajotietokoneen puuttuminen josta olisi nähnyt suuntaa antavaa tietoa kulutuksesta... hyvän ajoasennon löytäminen oli hiukan hankalaa johtuen kovahkosta penkistä. Äänieristyksestä ei kauheesti voinut sanoa juuta eikä jaata, autossa oli alla kitkarenkaat jotka pysuivät kohtuullisen hiljaisina 100km/h vauhtiin asti, ainoa selkeesti ja kovaa matkustamoon kantautunut ääni oli kivien ropina auton pohjaan joka kuului yllättävän jopa huollestuttavan kovana, lieneekö pellit niin ohuita vaiko olematon massaus??? koeajo autolla oli ajettu n. 1000km ja yksi vika autoon ilmestyi testini aikana, nimittäin tuulilasin pyyhkiät hajosivat kesken sankan lumisateen, yksi sulka pomppasi jopa tuulilasin ylitse auton sivuikkunaa kohti mikä aiheutti pakollisen pysähtymisen ja sulkien paikalleen asettelun ja loppumatkan ajamisen puhallin täysillä suunnattuna kohti tuulilasia jotta näki edes pikkasen eteensä sankassa lumimyräkässä, onliko tämä sitten osoitus auton laadusta,sitä on vaikea sanoa?!? toinen harmittava seikka oli ilmastoinnin päälle meneminen AINA kun puhallus on suunnattu tuulilasille mikä sinänsä on harmittava asia varsinkin suomessa talvisin, täm kun syö osan moottorin tehosta ja lisää luonnollisesti kulutusta.Autossa on ilmeisesti opelin moottori joka on tätä surullisen kuuluisaa jakohihna mallia jonka vaihto on 60tkm:n välein.. muuten pidin autoa ihan ok laitteena hintaansa nähden, sitä ostaisinko aveon en ole vielä osanut päättää, moni asia autossa puoltaa ostoa mutta toisaalta jotkin tekijä ovat laittaneet kyseisen auton harkintalistalle.. Aveo ei ole tainnut menestyä kovin hyvin myynnillisesti, ainakaan sitä ei liikenteessä näe. nythän maahantuojalla on ihan hyvä kamppanja menossa ilmaisten talvirenkaiden ja lämmittimien muodossa, mutta huomioitavaa hinnoittelussa on se että auto maksoi viime keväänä markkinoille tullessa 15.300€ mutta hinta onkin noussut nykyään 15.995 euroon, tässä on todennäköiseti huomioitu nuo kylkiäiset hinnassa! vaikea sanoa mikä tulee olemaan aveon hinta esim. keväällä, laskeeko takasin tuohon 15.000 euroon huonon myynnin vuoksi?? Mikäli sinulla on vaihtoauto tarjottavana uuteen aveoon varaudu TODELLA alhaiseen (surkeaan) hyvitykseen. tässä nyt omia fiiliksiä autosta mutta käy ihmeessä itse koeajamassa kyseinen auto, MUTTA ÄLÄ KOLAROI!!!
Automatti-ilmastointi ei taidakkaan olla niin hyvä juttu. Onko siinä Aveo:ssa kytkin jolla saa ilmastoinnin pimeäksi, vai onko se koko ajan päällä. Itse luotan vielä manuaaliseen ilmastointiin, on valinnanvapautta.
- MUTTA!
Rolf kirjoitti:
Automatti-ilmastointi ei taidakkaan olla niin hyvä juttu. Onko siinä Aveo:ssa kytkin jolla saa ilmastoinnin pimeäksi, vai onko se koko ajan päällä. Itse luotan vielä manuaaliseen ilmastointiin, on valinnanvapautta.
Mikäli suuntaa puhalluksen tuulilasia kohti ilmastointi kytkeytyy AUTOMAATTISESTI päälle, eli puhaltimen muissa asennoissa ilmastoinnin saa pysymään pois päältä mutta jos suuntaat puhallusta edes osaksi tuulilasille ilmastointi pyörähtää päälle halusit tai et. mielestäni huono asia.
- Aveota aikova
chevy aveo kirjoitti:
tuli koeajettua kyseinen auto tuossa n.viikko sitten, koeajo herätti enimmäkseen positiivisia kokemuksia. sisätilat olivat yllättävän tyylikkäät ja ennen kaikkea väljät. laatuvaikutelmakin oli hyvää tasoa verrattuna esim nubiraan tai kalosiin. varustelu on hintaluokassaan miltei täydellinen. moottori oli 1.4:ksi yllättävän puhdikas ja hyvin vääntävä, taloudellisuudesta on korean chevyjä moitittu, koeajolenkin(1h ja n.70km) kulutusta oli tosin vaikea mitata koska auton mielestäni ainoa puute on ajotietokoneen puuttuminen josta olisi nähnyt suuntaa antavaa tietoa kulutuksesta... hyvän ajoasennon löytäminen oli hiukan hankalaa johtuen kovahkosta penkistä. Äänieristyksestä ei kauheesti voinut sanoa juuta eikä jaata, autossa oli alla kitkarenkaat jotka pysuivät kohtuullisen hiljaisina 100km/h vauhtiin asti, ainoa selkeesti ja kovaa matkustamoon kantautunut ääni oli kivien ropina auton pohjaan joka kuului yllättävän jopa huollestuttavan kovana, lieneekö pellit niin ohuita vaiko olematon massaus??? koeajo autolla oli ajettu n. 1000km ja yksi vika autoon ilmestyi testini aikana, nimittäin tuulilasin pyyhkiät hajosivat kesken sankan lumisateen, yksi sulka pomppasi jopa tuulilasin ylitse auton sivuikkunaa kohti mikä aiheutti pakollisen pysähtymisen ja sulkien paikalleen asettelun ja loppumatkan ajamisen puhallin täysillä suunnattuna kohti tuulilasia jotta näki edes pikkasen eteensä sankassa lumimyräkässä, onliko tämä sitten osoitus auton laadusta,sitä on vaikea sanoa?!? toinen harmittava seikka oli ilmastoinnin päälle meneminen AINA kun puhallus on suunnattu tuulilasille mikä sinänsä on harmittava asia varsinkin suomessa talvisin, täm kun syö osan moottorin tehosta ja lisää luonnollisesti kulutusta.Autossa on ilmeisesti opelin moottori joka on tätä surullisen kuuluisaa jakohihna mallia jonka vaihto on 60tkm:n välein.. muuten pidin autoa ihan ok laitteena hintaansa nähden, sitä ostaisinko aveon en ole vielä osanut päättää, moni asia autossa puoltaa ostoa mutta toisaalta jotkin tekijä ovat laittaneet kyseisen auton harkintalistalle.. Aveo ei ole tainnut menestyä kovin hyvin myynnillisesti, ainakaan sitä ei liikenteessä näe. nythän maahantuojalla on ihan hyvä kamppanja menossa ilmaisten talvirenkaiden ja lämmittimien muodossa, mutta huomioitavaa hinnoittelussa on se että auto maksoi viime keväänä markkinoille tullessa 15.300€ mutta hinta onkin noussut nykyään 15.995 euroon, tässä on todennäköiseti huomioitu nuo kylkiäiset hinnassa! vaikea sanoa mikä tulee olemaan aveon hinta esim. keväällä, laskeeko takasin tuohon 15.000 euroon huonon myynnin vuoksi?? Mikäli sinulla on vaihtoauto tarjottavana uuteen aveoon varaudu TODELLA alhaiseen (surkeaan) hyvitykseen. tässä nyt omia fiiliksiä autosta mutta käy ihmeessä itse koeajamassa kyseinen auto, MUTTA ÄLÄ KOLAROI!!!
Joo kyselin paljonko maksaa se jakopäähihnan vaihto niin myyjä sanoi n.400€ ja muut huollot 200€ molemmin puolin. Niin ei se milestän paha ole toki jos hihna katkeaa niin kait Takuu maksaa. Katselin kulutusta niin se on keskitasoa.
noissa 1.4 litrasissa. - Aveota aikova
MUTTA! kirjoitti:
Mikäli suuntaa puhalluksen tuulilasia kohti ilmastointi kytkeytyy AUTOMAATTISESTI päälle, eli puhaltimen muissa asennoissa ilmastoinnin saa pysymään pois päältä mutta jos suuntaat puhallusta edes osaksi tuulilasille ilmastointi pyörähtää päälle halusit tai et. mielestäni huono asia.
Se että ilmaistointi menee päälle kun suuntaa ikkuunaan johtuu siitä että ilmaistointi myös kuivaa ilmaa. Mutta sen ei pitäis toimia jos on yli 4 astetta, eli tiedä häntä.
- oastaneet
Aveota aikova kirjoitti:
Joo kyselin paljonko maksaa se jakopäähihnan vaihto niin myyjä sanoi n.400€ ja muut huollot 200€ molemmin puolin. Niin ei se milestän paha ole toki jos hihna katkeaa niin kait Takuu maksaa. Katselin kulutusta niin se on keskitasoa.
noissa 1.4 litrasissa.Ovat ihmetelleet korkeaa kulutusta ilmoitettuun verrattuna. myös tm ja muistaakseni tuulilasi moitti dewoo/chevrolettien kulutusta. tehtaan ilmoittamat lukemat ovat todella optimistisia siihen nähden kuinka vanhaa tekniikkaa autoissa on.. aveon ostajalle sanoisin että jäitä hattuun, hätälemällä ei saa kun ruskeat alushousut....
- ihmeeltä vaikuta
oastaneet kirjoitti:
Ovat ihmetelleet korkeaa kulutusta ilmoitettuun verrattuna. myös tm ja muistaakseni tuulilasi moitti dewoo/chevrolettien kulutusta. tehtaan ilmoittamat lukemat ovat todella optimistisia siihen nähden kuinka vanhaa tekniikkaa autoissa on.. aveon ostajalle sanoisin että jäitä hattuun, hätälemällä ei saa kun ruskeat alushousut....
muutama testi:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Näppärä auto lyhyille matkoille/HL20060408SI1AL04r9f
http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=71698
http://www.iltasanomat.fi/autot/Chevrolet Aveo/1224028
http://www.aamulehti.fi/teema/autot/koeajot/137.shtml
ja lisää löytyy googlella. hinta on näköjään nostettu tuossakin roppelossa. - Aveota aikova
ihmeeltä vaikuta kirjoitti:
muutama testi:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Näppärä auto lyhyille matkoille/HL20060408SI1AL04r9f
http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=71698
http://www.iltasanomat.fi/autot/Chevrolet Aveo/1224028
http://www.aamulehti.fi/teema/autot/koeajot/137.shtml
ja lisää löytyy googlella. hinta on näköjään nostettu tuossakin roppelossa.Eipä tuo hintakaan kovin kummonen oo
itseäi kiinnosti
- edullinen hankinta hinta
- 3 vuoden takuu
- hyvä vakio varustus
Tiedän että laittamalla 10000€ liää saa ihan eri luokan kärryn, mutta silti aattelin että tämä olis edullinen ja riittävän hyvä kulkuneuvo.
Ja jos jotain hajoo niin takuu korvaa.
Oisko Aveo omistajan kommenteja. - Tyytyväinen
Aveota aikova kirjoitti:
Joo kyselin paljonko maksaa se jakopäähihnan vaihto niin myyjä sanoi n.400€ ja muut huollot 200€ molemmin puolin. Niin ei se milestän paha ole toki jos hihna katkeaa niin kait Takuu maksaa. Katselin kulutusta niin se on keskitasoa.
noissa 1.4 litrasissa.Osassa Chevy Aveo 1,2 moottoreita (ainakin 2008, 5-oviset mallit) on ketjukone, jolloin jakohihnan vaihdosta ei tule kustannuksia ollenkaan.
- Hermanni
http://www.edmunds.com/insideline/do/PopUpVideoPlayer/videoID=20104665/
Siisti peli- kokonaiset
12500€! kyllä kansalaisia taas kyykytetään.. http://chevrolet.de/aveo/aveo-preise-aveo-ls-preis.html
- Autoveron luvattu maa
kokonaiset kirjoitti:
12500€! kyllä kansalaisia taas kyykytetään.. http://chevrolet.de/aveo/aveo-preise-aveo-ls-preis.html
Joo onhan se aina niin että Saksas on paljon halvempaa johtuen verotuksesta kaiketi
ja 13.690 oli 1.4 litranen Aveo mutta LS mallia. eli Aveo on saksassa vain 17% halvempi mutta kun aatellaan että Captiva maksaa saksassa 23090€
ja suomessa alk. 35900€ niin siinä on jo 35% eroo. Ja varustelu on yleensä paljon parempaa saksas kuin suomes.Et on lottovoitto syntyä suomeen. Farkku Nubira maksaa saksas saman verran kuin suomessa Aveo et silleen. - tuota saksan hinnastoa
Autoveron luvattu maa kirjoitti:
Joo onhan se aina niin että Saksas on paljon halvempaa johtuen verotuksesta kaiketi
ja 13.690 oli 1.4 litranen Aveo mutta LS mallia. eli Aveo on saksassa vain 17% halvempi mutta kun aatellaan että Captiva maksaa saksassa 23090€
ja suomessa alk. 35900€ niin siinä on jo 35% eroo. Ja varustelu on yleensä paljon parempaa saksas kuin suomes.Et on lottovoitto syntyä suomeen. Farkku Nubira maksaa saksas saman verran kuin suomessa Aveo et silleen.siinä oleva 1.4 aveo on LT mallia joka on se paras varustelutaso! mutta totta hintaero suomen ja saksan välillä esim nubiran kohdalla on yllättävän pieni.. möivät viel 2006 tuolla saksassakin tuota sedan nubiraa ja hinta taisi olla 14900€ joten ero maiden välillä on ainoastaan 2000€.
- robin hood
tuota saksan hinnastoa kirjoitti:
siinä oleva 1.4 aveo on LT mallia joka on se paras varustelutaso! mutta totta hintaero suomen ja saksan välillä esim nubiran kohdalla on yllättävän pieni.. möivät viel 2006 tuolla saksassakin tuota sedan nubiraa ja hinta taisi olla 14900€ joten ero maiden välillä on ainoastaan 2000€.
Sitä moottorikoa vaan siin saksan mallis oli 1.2 LS ja suomessa myydään 1.4 LS
eli kait siinäkin joku ero on hinnas.
- Aveon Omistaja
Ostin Aveon se on ihan Hyvä peli en voi valittaa.
Se on tollanen pien-auto mutta on se auton näköinen kuten jotku muut ovat sellaisia palloja. - aaveo kiinnostaa
Edullisesti tuntuu saavan nyt takuun rauettua. Kiinnostaisi jonkun pidempään ajaneen kokemukset (Aveo 1.4 sedan).
- Chevy laatua
Oon ajanut omalla -06 Aveolla 195 tkm ja ilman suurempia murheita. 30 tkm ajettuna meni koneremppa takuuseen, kun venttiilien kosketuskulma oli väärä (tyyppivika). Nyt olen vaihdattamassa kytkintä ensimmäistä kertaa ihan varmuuden vuoksi, kun painelaakeri pitää vähän ääntä.
3 Abs anturia olen joutunut vaihtamaan normaalit huollot, eli halpaa ajoa on ollut. Omassa tuttavapiirissä ei ole koskaan kenelläkään ollut näin vähävikaista autoa. Ensimmäinen ajovalon polttimo meni viime talvena 7.5 vuoden ikäisenä, eli jännitteetkin taitaa olla kohdallaan.
Enää tällä on vain käyttöarvoa ja en näe mitään syytä vaihtaa toimivaa autoa. - Chevy laatua
Chevy laatua kirjoitti:
Oon ajanut omalla -06 Aveolla 195 tkm ja ilman suurempia murheita. 30 tkm ajettuna meni koneremppa takuuseen, kun venttiilien kosketuskulma oli väärä (tyyppivika). Nyt olen vaihdattamassa kytkintä ensimmäistä kertaa ihan varmuuden vuoksi, kun painelaakeri pitää vähän ääntä.
3 Abs anturia olen joutunut vaihtamaan normaalit huollot, eli halpaa ajoa on ollut. Omassa tuttavapiirissä ei ole koskaan kenelläkään ollut näin vähävikaista autoa. Ensimmäinen ajovalon polttimo meni viime talvena 7.5 vuoden ikäisenä, eli jännitteetkin taitaa olla kohdallaan.
Enää tällä on vain käyttöarvoa ja en näe mitään syytä vaihtaa toimivaa autoa.Spämmään nyt vielä sen verran, että ilmastoinnin pakkokytkennän olen ratkaisssut siten, että otan talvella ilmastoinnin sulakkeen pois ja aina kerra- pari kuussa laitan sulakkeen takaisin ja käytän ilmastointia hetken. Hyvin pelaa, kun viime kesän ilmastoinninhuollossa kylmäainetta oli hävinnyt vain muutama gramma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581331Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18986Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875