BLUE1 LOPETTAA

RJ100..

BLUE1 aikoo lopettaa reittejään kannattamattomina
sekä 2 RJ100 konetta on lähdössä pois koska
kapasiteettia on liikaa.

Vähän kyllä ihmeellisiä nuo niiden lentoajat kun
keskellä yötä lentelevät ja saapuvat moneen
kohteeseen aamuyöllä. Kuka ihme silloin jaksaa
matkustaa?

22

6445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bnhg05

      Uutisankka. Ei pidä paikkaansa. Blue1 ei lopeta reittejä, mutta uusia ei luultavasti tule samaan tahtiin kuin aiemmin.

      • sanoo:

        "reittiverkostoa tullaan tutkimaan yhtiössä tarkoin. Samoin joitain kohteita saattaa jäädä pois väliaikaisesti Blue1:n tarjonnasta."


      • siinäsetaasnähtiin

        Eipä lennä Brysseliin enää ensi kesänä - varasin lennot tammikuussa ja nyt reitti sitten loppuu... Pitänee kääntyä jonkin luotettavan lentoyhtiön puoleen... Onneksi rahat ainakin luvattiin palauttaa - toivottavasti palautuvat kohtuuajassa.


    • arska

      Nyt on Wienin lennot sitten poistettu sivuilta. Juuri kun aioin ensi kesäksi varata lennot. Hemmetti.

      • Tuuria

        Älä panikoi! www.finnair.fi tarjoaa edelleen..:)


      • Lentoja
        Tuuria kirjoitti:

        Älä panikoi! www.finnair.fi tarjoaa edelleen..:)

        Myös Austrian lentää Helsinki - Wien välillä. Niillä on usein ihan hyvän hintaisia lentoja.


      • löytyy
        Lentoja kirjoitti:

        Myös Austrian lentää Helsinki - Wien välillä. Niillä on usein ihan hyvän hintaisia lentoja.

        Löytyy, löytyy, mutta Suomesta tulee (tai itse asiassa taisi jo tulla) Euroopan lentoliikenteen kallein maa. Jostain syystä halpalentoyhtiöt ei viihdy meillä. Viis siitä, mutta tämän takia lentomatkustamisen yleinen hintataso on varsin korkea. Eli helsinkiläisillekin (perint. lentoyhtiöitä käytäville) hyötyä olisi siitä, että esim. Tampereella kehittyisi Rynair.


      • Ai jaa
        löytyy kirjoitti:

        Löytyy, löytyy, mutta Suomesta tulee (tai itse asiassa taisi jo tulla) Euroopan lentoliikenteen kallein maa. Jostain syystä halpalentoyhtiöt ei viihdy meillä. Viis siitä, mutta tämän takia lentomatkustamisen yleinen hintataso on varsin korkea. Eli helsinkiläisillekin (perint. lentoyhtiöitä käytäville) hyötyä olisi siitä, että esim. Tampereella kehittyisi Rynair.

        Ja mitähän hyötyä minulle olisi yhtiöstä joka ei jousta, veloittaa erikseen joka kollista, katkaisee matkan jos eka legi on myöhässä ja jonka palvelu on suoraan sanottuna kaikin puolin syvältä..? Ja kaikkein eniten: Miten minua helsinkiläisenä hyödyttää TAMPEREELTA operoiva leluyhtiö?

        Anteeksi nyt vain, mutta minun logiikkaani vastaan sotii pahasti se, että jos olen menossa esim. Frankfurtiin niin suoran 2h lennon sijasta otan ensin 2h bussimatkan Tampereelle josta sitten lennän reilut 2 tuntia jollekin helvetin sivukentälle (älkääkä lässyttäkö, Hahn on syvältä).

        Minä lennän suoraan Helsinki-Vantaalta. Lopullinen hintaerokin kun on kaikkine kuluineen melkoisen minimaalinen. Mutta Suomihan on täynnä Sulo Vileneitä...


      • kartta
        löytyy kirjoitti:

        Löytyy, löytyy, mutta Suomesta tulee (tai itse asiassa taisi jo tulla) Euroopan lentoliikenteen kallein maa. Jostain syystä halpalentoyhtiöt ei viihdy meillä. Viis siitä, mutta tämän takia lentomatkustamisen yleinen hintataso on varsin korkea. Eli helsinkiläisillekin (perint. lentoyhtiöitä käytäville) hyötyä olisi siitä, että esim. Tampereella kehittyisi Rynair.

        Vilkaiskaapa karttaa.
        Keski-Euroopassa lentää tunnissa-parissa
        moneen paikkaan mutta Suomesta on sinne
        pitkä matka.
        Ja onhan täällä palkatkin korkeat.
        Olisitko itse valmis leikkaamaan palkkaasi
        puolet että saataisiin hintoja alas?


      • melodisti
        kartta kirjoitti:

        Vilkaiskaapa karttaa.
        Keski-Euroopassa lentää tunnissa-parissa
        moneen paikkaan mutta Suomesta on sinne
        pitkä matka.
        Ja onhan täällä palkatkin korkeat.
        Olisitko itse valmis leikkaamaan palkkaasi
        puolet että saataisiin hintoja alas?

        Katsos jo nyt halpalentoyhtiöt ovat osaltaan aiheuttaneet sen, että myös finnairilta saa todella edullisia lentoja :).


    • taas joutuu odottamaan

      Että näin, firma koko ajan toitottanut, että kohta on freelancereille töitä, kun reitit lisääntyy ja nyt sitten tämä juttu. Kiitos vaan Blue 1 rehellisyydestäsi ja tosi hienoa lukea nämä uutiset aina joltain keskustelupalstalta. Siis, jos tämä pitää paikkaansa. Eikö ne uudet md koneet siis tulekaan ja avroja vähennetään entisestään????

      • Matkustaja

        Minusta tuntuu siltä, että ihan hyvä, että sinä tippuisit remmistä pois.


      • niin ei kannata

        Koneet on lentäneet niin tyhjinä että pakko
        jotain jo tehdä asialle ja karsia kannattamattomia
        reittejä.
        Kaksi Avroa lähtee ja onhan ne melko
        isokulutuksisia koneita muutenkin.


      • pojke
        niin ei kannata kirjoitti:

        Koneet on lentäneet niin tyhjinä että pakko
        jotain jo tehdä asialle ja karsia kannattamattomia
        reittejä.
        Kaksi Avroa lähtee ja onhan ne melko
        isokulutuksisia koneita muutenkin.

        Mitähän sinäkin Avron kiranssin kulutuksesta loppuviimein tiedät?


      • kannattamattomia
        niin ei kannata kirjoitti:

        Koneet on lentäneet niin tyhjinä että pakko
        jotain jo tehdä asialle ja karsia kannattamattomia
        reittejä.
        Kaksi Avroa lähtee ja onhan ne melko
        isokulutuksisia koneita muutenkin.

        Tiedätkö tarkemmin kaikista huonoimmat reitit, mitkä lopetetaan?


      • pojke
        kannattamattomia kirjoitti:

        Tiedätkö tarkemmin kaikista huonoimmat reitit, mitkä lopetetaan?

        eiköhän se ole nyt niin, että kohteeseen lennettävien viikkokertojen määrää karsitaan= vaikkapa esim. hampuriin lennetään jatkossa kaksi kertaa entisen kolmen sijasta???


      • halvemmalla
        pojke kirjoitti:

        eiköhän se ole nyt niin, että kohteeseen lennettävien viikkokertojen määrää karsitaan= vaikkapa esim. hampuriin lennetään jatkossa kaksi kertaa entisen kolmen sijasta???

        eikä tuu takas ainakaan blue1 voimin..
        Ja jossain Kemissä haaveilivat joskus tukholma kemi reittiä...hahhhaah


      • halvemmalla
        halvemmalla kirjoitti:

        eikä tuu takas ainakaan blue1 voimin..
        Ja jossain Kemissä haaveilivat joskus tukholma kemi reittiä...hahhhaah

        ...piti sanoman


    • liikaa?

      Miten voidaan väittää, että Blue1:lla on ylikapasiteettia ja koneita laitetaan sen takia pois?
      Firma on jo monta kuukautta ostanut Tukholma-Tampere välille ruotsalaisen Skywaysin palveluja. Tällä hetkellä Skyways lentää 50% Blue1:n kyseisistä lennoista! Selitys: Blue1:lla kalustopula!
      Totuus lienee se, että Blue1 ei halua maksaa oman miehistönsä yöpymiskustannuksia Tampereella.

      Onko kellään kokemuksia noista Blue1/Skyways lennoista? Onko lennoilla ihana Cafe1-palvelu? Varmaan ruotsalainen emo suitsaitsukkelasti sitäkin tarjoilee?

      • kapasiteetti

        Otapa huomioon että samalla katosi
        Blue1:n S2000-laivasto.


      • Cafe1

        Tmp-Arn välillä kahvia ja pullaa tai jotain makeaa, maksutta.


    • Ni

      Rahat on loppu ja työntekijöitä potkitaan ulos parasta aikaa. Kohta luekenette lehdistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      408
      1633
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1318
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1230
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      916
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      851
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      846
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      840
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      192
      768
    Aihe