Olen aloittanut 2 viikkoa sitten Trexanin, siis kahdesti ottanut, ja olo on ihan p..seestä :)Koko ajan kuvottaa, maha on sekaisin, ruoka ei maistu... Kokemuksia kaipailisin ko lääkettä pidempään käyttäneiltä, että tottuuko tähän?
Trexanin lisäksi minulla on käytössä aikaisemmin saadut Salazopyrin, Oxiklorin sekä Prednisolon. Syökö joku muu tällaista yhdistelmää ja mihin vaivaan?
Minulla on Spondylartropatia NUD.
Vaivana piti olla lääkärin mukaan helposta päästä, mutta tulehtuneita niveliä ja varsinkin jänteitä on vaikka kuinka ja nyt lääkityskin sen mukainen.
Löytyykö kohtalotovereita?
Kokemuksia Trexanista?
11
5317
Vastaukset 11
- mermelimummu
Helou. Minä käytän just samoi lääkkei kun sinä SRR maan. Ota Trexan ensin ja muutaman tunnin päästä Foolihappo, älä juo kahvia tai maitoa, näin minulle neuvoi lääkärini ja on muuten auttanut ... Säryt kyl ovat puolittuneet ja muutenkin alkaa elämä hymyillä.. Hyvää kevättä...
- on..
noista lääkkeistä trexan, oxiklorin ja prednisolon.. oxiklorin on aika mitäänsanomaton, prednisolonin haluisin mielellää lopettaa ton kuukasvoisuuden vuoksi ja trexanii en haluu pistää enää ikinä. oon nyt käyttän noit vajaan vuoden ja mulla alko tulla trexanista paha olo vasta viime syksynä. viimeks oli kaks päivää ihan kun ois ollu krapula, mut en oksentan (en tosin krapulassakaa oo montaa kertaa oksentanu). Suoraan sanottuna trexan on ihan hirvee, ällö ja kauhee lääke mun mielestä ja en aio sitä käyttää, jos ei oo ihan pakko.
- Trexan
sopii. Otan 20 mg illalla ja seuraavana päivänä n. 12-14 tunnin päästä foolihapon. Ensin otin 10 mg ja ihan alussa oli vähän pahoinvointia.
Syön Trexania nivelpsoriin. Olen saanut tuntuvan avun nivelsärkyihin. Olen syönyt nyt n. vuoden.
- tere
minulle vaihdettiin trexan injektioon 5 vuotta sitten. pistän sitä joka viikko 17.5mg. pahoinvointi oireet hävisivät minimiin.
maitotuotteita kannattaa välttää saman pvnä kun otat tabletit. mulla ainakin toimi tämä.
salatzopyriniä käytän myös. ihan toimiva lääke.
prednisolonia olen käyttänyt lapsesta saakka. tulehdustilasta riippuen 2.5mg-10 mg. auttaa nopeasti ja sillä saa ainakin hetkellisesti apua varsinkin jos on lääkevaihto menossa. - reumainen
Mulla menee Oxiklorin, Trexan, Salatzopyriini ja foolihapot nivelreumaan. Sitten vielä Libitor kolesterolilääkkeenä.Kyllähän se jatkuva kuvottava olo on noista lääkemääristä. Kahvikaan ei maistu enää samalle kun ennen noita lääkkeitä.Itse kyllä syön vähän väliä, ei mulla niin huono olo ole noista tullut etteikö ruoka maistuisi.Mutta ei voi muutakaan kun vedellä napit napaan. Yritin jo jättää tuon Salatzopyriinin pois mutta ei mennyt kun kuukauden päivät niin alkoi nivelet ja päkiät kipeytymään. Eli aloitin taas koko annoksen uudelleen.
- artriitti
Aloitin itse myöskin treksanet 2 viikkoa sitten. Vielä ei ainakaan ole tullut mitään sivuvaikutuksia. Syön myös salazopyriniä ja prednisonia siinä mukana tarvittaessa kipulääkkeitä. ja tietty foolihappoa.
Odotan vaan, että lääke alkais vaikuttamaan... Kuinka kauan menee, että pääsee sille tasolle, että siitä on jotain hyötyä?? mulla on nyt punktoitu oik.polvi 4 kertaa kuukauden sisällä ( laitettu aina kortisoni-piikki), ei meinaa millään rauhottua. oon syöny salazopyriniä jo 6 vuotta, mutta luultavasti sen teho alkaa yksin hiipumaan.......
Kyllä se siitä! älä luovuta, elämä voittaa! :) - auttaa
Vaihda Trexan injektioon. Itselleni reumakaveri antoi ohjeeksi, että älä edes aloita tabletteina vaan pyydä heti injektio. Ei ollut minkäänlaista pahoinvointia, ehkä parina ekana viikkona pientä, mutta meni kyllä ohi. JA muistathan foolihappo 3-5 tuntia lääkkeenoton jälkeen, auttaa pahoinvointiin. Ja joillain auttanut, jos ei syö itseään pari tuntia ennen tai jälkeen ihan ähkyksi.
- TohtoriPippuri
Kokeile vähentää Trexan päivänä kofeiinin määrää. Itselläni se ja foolihappo auttoivat pääsemään pahoinvoinnista. Nykyisin olen jo tottunut trexaniin. Sitä menee 25mg viikko ja Reumacon 6 x 50mg päivä sekä Prednison 5mg päivä.
- Reumainen
Mulla on myös Trexan, Oxiklorin ja Salazopyrin plus foolihappo. Kyllä tuo oksettava olo on päivästä toiseen vaikka minä olen käyttänyt noita jo reilusti yli vuoden.Pelkästään Oxiklorin jota söin yksistään noin vuoden ei aiheuttanut mitään pahoinvointia. Mutta ei se kyllä tehonnutkaan tautiini. Jotenkin tuntuu että kahvi tosiaan vielä pahentaa tuota ällöttävää oloa aamuisin. Pakko sitä on vaan juoda kun ei päivä lähde käyntiin ilman kahvia.Eli mulla ei ainakaan ole helpottanut, vaikka olen syönyt jo noinkin kauan. Eli ei auta kun ällötellä :)
- tsemppi
tervehdys!
olen käyttänyt puolivuotta prednisolia annostuksen vaihdellen 10-30 mg ja viikko sitten aloitin trexanin 15 mg. kipu-ja tulehduslääkkeenä meloxikam 1x15 mg. sanotaan, että reuma tulee hiipien ja minulle se tuli todella hiipien että en itsekkään sitä huomannut kun sitten eräänä päivä oli robleemia ja paljon... perussairaudet diagnosoitiin ja ylläri ylläri... sjögren pahemmasta päästä ja nivelreuma epäily.... just just... nyt opetellaan uusia asioita ja sopeutumista uusiin tilanteisiin..... kyl se siitäää :)
toivottavasti käytät foolihappoa ja siihenkin on uusia kokeiluja meneillään kerrottiin ja nimenomaan koskien pahoinvointia... - Anonyymi00011
minulla sama juttu,löi sekasin kaikki mahdolliset asiat,piti lopettaa ettei mene henki tuolla lääkkeellä.aivan onneton reseptimääräys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 119783
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.20716- 39685
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s32639Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38567Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?63526- 34525
Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?50519- 76517
- 63491