Pitäisi irrotta trimmin sylinterit kilvestä kunhan pakkanen hieman helpottaa, mutta katselin lampun kanssa pikaisesti sitä kiinnitystä konehuoneen puolelta ja näkyi lukkopultti ja tappi, kysymys kuuluu onko tappi kierteillä ja miten sen saa helpoiten irti. Onkos kukaan aukonut niitä hydrauli sylitereitä ja kunnostellut. En halua sitten vastauksia että vie merkkihuoltoon tai hommaa ammattimies paikkalle.
volvo tietäjät
6
978
Vastaukset
irti kilven sisäpuolelta,sitte ulkopuolelta trimmisylinterien välistä 2 muovisuojatulppaa (jos tallella) pois.sen jälkeen 1/8 R kierteellä oleva rasvanippa reikään ja rasvaprässillä painetaan tapit veneen sisälle,,muista ensin pultit pois!sylintereitä en oo purkanu.
- dprop
-90 vuosimallista kunnostin toisen sylinterin.Paikallinen hydrauliliike tilasi tiivisteet Tiivistekeskukselta. Yhtä muovista/nylonista tukirengasta ei sieltä löytynyt.Otin vanhan malliksi ja muovialan erikoisliike sorvasi sen vastaavasta materiaalista.En muuten irroittanut sylinteriä vetolaitteesta, vaan purin sen siinä paikallaan.
- dp 290
se sylinteri auki kuinka helposti, siinä päässä näkyy olevan laippa missä on 4 syvennystä,ilmeisesti kiertämällä lähtee auki vai.
- dprop
dp 290 kirjoitti:
se sylinteri auki kuinka helposti, siinä päässä näkyy olevan laippa missä on 4 syvennystä,ilmeisesti kiertämällä lähtee auki vai.
Vanhempi malli lähti kiertämällä auki.Sinulla vaikuttaisi olevan uudemman malliset sylinterit, mutta uskoisin avautuvan samalla tavalla.
- dp 290
dprop kirjoitti:
Vanhempi malli lähti kiertämällä auki.Sinulla vaikuttaisi olevan uudemman malliset sylinterit, mutta uskoisin avautuvan samalla tavalla.
kokeilla, vm -91. Saitko kuntoon tuolla operaatiolla, minulla ei pidä trimmia ylhäällä vaan laskee ajossa hiljalleen alas, öljyä ei tullut veteen mutta öljyn sekaan tulee pikkuhiljaa vettä.
- dprop
dp 290 kirjoitti:
kokeilla, vm -91. Saitko kuntoon tuolla operaatiolla, minulla ei pidä trimmia ylhäällä vaan laskee ajossa hiljalleen alas, öljyä ei tullut veteen mutta öljyn sekaan tulee pikkuhiljaa vettä.
Sylinterin alumiininen päätykappale oli syöpynyt öljykanavan kohdalta ja vuoti öljyä veteen,korjattiin hitsaamalla syöpymä umpeen.Uusin samalla kaikki tiivisteet vaikka eivät todennäköisesti vuotaneetkaan.Kolme kesää on ajeltu korjauksen jälkeen ja homma ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
- 97950
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25897Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat294781- 95748
- 109656
- 34648
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet139586Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581