tarvii apua!!!

Mikäköhän iski bemariin eilen toimi moitteettomasti mutta äsken koitinsaada käyntiin niin startatessa kuului vain semmoinen stuk stuk ääni.Eli starti ei pyörinyt ja valot tavallaan hakkas.Voisko olla akku sökö vai onko käynnisteksyn estossa jotain.Ja kun otin avaimen pois niin aivan kuin olisi ollut puhallin päällä tai jokin humisi keskikonsulissa.

12

1362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • buimuri

      On kyseessä?

      • 320 vuosimallia 2001


      • keppe kirjoitti:

        320 vuosimallia 2001

        Kunnossa sain apuvirtaa niin johan tärähtikäyntiin,eli akku kauppaan nyt.


      • 523 bemu
        keppe kirjoitti:

        Kunnossa sain apuvirtaa niin johan tärähtikäyntiin,eli akku kauppaan nyt.

        Täysin vastaavasti kävi mulla aamulla. Sen jälkeen on toiminut koko päivän moitteetta.


      • 523 bemu kirjoitti:

        Täysin vastaavasti kävi mulla aamulla. Sen jälkeen on toiminut koko päivän moitteetta.

        Sulla tai huomasitko että vaikka laitoin valot pois päältä niin kun auto ei startannutkaan niin valot syttyivät keulille vaikka katkaisija oli pois päältä.Eli valot ei olisi pitänyt palaa.Onko jokin hieno ominaisuus että ilmoittaa jos akussa ei ole puhtia?


      • 523 bemu
        keppe kirjoitti:

        Sulla tai huomasitko että vaikka laitoin valot pois päältä niin kun auto ei startannutkaan niin valot syttyivät keulille vaikka katkaisija oli pois päältä.Eli valot ei olisi pitänyt palaa.Onko jokin hieno ominaisuus että ilmoittaa jos akussa ei ole puhtia?

        Enkä huomannu. Meillä oli tuona yönä lähes 40 pakkasta, joten kai se akku on herkästi loppu jos ei täynnä ollu. Muut sähkövempeet vielä toimi, mut startannu ei. Viime yönä latasin akun ja hyvin hyrähti taas käyntiin :)


      • Kra
        523 bemu kirjoitti:

        Enkä huomannu. Meillä oli tuona yönä lähes 40 pakkasta, joten kai se akku on herkästi loppu jos ei täynnä ollu. Muut sähkövempeet vielä toimi, mut startannu ei. Viime yönä latasin akun ja hyvin hyrähti taas käyntiin :)

        Semmonenkin pointti, että vaikka akku oliskin jo täynnä, niin kylmissä oloissa lataus nostaa akun lämpötilaa jonniiverran ylöspäin. Se taas auttaa kovastikin asiaan, kun tarviis laittaa auto "tulille"!


    • Kra

      Akkua varsinkin jos on suurin osa ajoista pätkäajoa näillä keleillä. Ite pistän laturin kiinni yön yli lähes viikottain, niin pysyy akku täydempänä/virkeämpänä. Siltikin vaikka pidän autoa (530 da) tallissa yöt.

    • ompi

      lopussa.

    • Ricracing

      Akut kestää sen 5-7 vuotta.

      Aika tyypilliset akun tsippaamisen merkit.

      • Koska 90% ajan vain lyhyitä matkoja ~7km kerralla ja toden näköisesti ei kerkiä lataantumaan kunnolla.Noh nyt oli sit semmoinen 140km keikka joka oli yhtäjaksoon ajamista niin katsotaan kerkeskö lataantumaan kunnolla,jos vielä kerrankin temppuilee niin sit akku vaihtoon.Tosin akku on varmaan alkuperäinen noin 6v vanha että voi olla että ei jaksa enään toimia kunnolla.Noh onneksi on toinenkin auto että voi ottaa sen jos akku taas tilttaa.


      • paljon pidempäänkin

        Ei 7v maksimi ole. (No et varmaan sitä tarkoittanutkaan) Itselläni perheen edellisessä kakkosautossa oli 14v vanha akku, ja vieläkään ei hajonnut siinä vaiheessa, vaan meni auton mukana. (GMn originaali huoltovapaa)
        Mutta totta, akut ovat aika piipussa usein jo 7v kohdalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      58
      3036
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      15
      1063
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1018
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      893
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      89
      874
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      781
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      774
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      670
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      635
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      595
    Aihe